Seas moeilijk aanstuurbaar???

Started by NielsLu, March 8, 2005, 17:51:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Ik heb hier 2 zelfgebouwde zuilen met de units (tweeter) 25TNF/T H297 en (midlaag) P17RCY H352.

Ik vraag me af of dit moeilijk aanstuurbare speakers zijn.

Graag jullie reactie's...

Vr gr

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

fireman

Quote from: NielsLu on March  8, 2005, 17:51:33
Ik heb hier 2 zelfgebouwde zuilen met de units (tweeter) 25TNF/T H297 en (midlaag) P17RCY H352.

Ik vraag me af of dit moeilijk aanstuurbare speakers zijn.

Graag jullie reactie's...

Vr gr

Niels


Heb je er een pic van? dan kunnen we er misschien achter komen wat voor ontwerp het is.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

NielsLu

Hoi,

Ik heb wel foto's.. maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen... ???
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Hoi,

Ik ben er al uit hoe ik een foto plaats. Hierbij dus een foto van 1 van mijn speakers.

Vrgr.

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

yorkie13

Seas woofertjes van 17 cm hebben meestal een rendement van 87 tot 89 db en zijn vaak 8 ohm
met een goede 50 w versterker moet je ze behoorlijk kunnen aansturen
heb zelf vroeger ook de 17rcy in een ontwerp gehad , is geloof ik polypropyleen woofer

fireman

we hebben het dan over deze woofer:



Klik hier -> woofer


tweetertje kon ik niet zo gauw vinden daar.

maar het rendement van dit woofertje is wel royal. Lichte versterker is al voldoende.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jean Pierre

Ik heb DIY speaker scirocco. Ik heb deze 2 keer beluisterd, en heb ze thuis er tussen ook geluisterd enzo. Er zitten seas units in 2 of 1 ? Maar in ieder geval ik vind ze wat mooier klinken als ze wat meer power hebben. Meer gecontroleerd etc, dus hebben opzich best wat nodig.