Paradigm Studio 60/100 luidsprekers

Started by hifiman, March 8, 2005, 08:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Movievault

Onder gewone speakerkabel versta ik de 2.5 zwart rode kabel
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

R

Ah oke. ;D. Gewoon is ook zo relatief op dit forum.

searcher

Quote from: tingtong5 on March  8, 2005, 09:02:08
Het vervelende is dat ik nu moeite heb om nog van het geluid van mijn eigen speakers te kunnen genieten.
Ik denk steeds bij mezelf van:
"Doe niet zo kinderachtig, je kunt niet gelijk alles hebben wat je mooi vind" en ook
"Je moet eens tevreden zijn met wat je hebt".

Maar ja het voelt nou eenmaal zo en ik kan het geluid van die studio 100's gewoon niet meer uit mijn hoofd zetten  ::)

Groetjes,

Ronald

;D ;D ;D

Doorsparen Ronald,

Eens adviseerde ik om een goedkoope prijsklasse te luisteren, je budget klasse en dan de top klasse.
De resultaten kunnen verassend zijn.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe deze speakers met je marantz klinken want je hebt nu een Arcam match beluisterd.
De interlinks en speakerkabels ( welke waren het ???) zijn immers net zo belangrijk.

Bij een 2e luistersessie zou ik de Marantz / Arcam match met de door jouw gebruikte interlinks gebruiken.
Het mooiste is natuurlijk THUIS luisteren. ;D

Zoals je weet vond ik bij source direct je geluids beeld al meer los komen.

Je vakantie is een goed moment voor bezinning en geld kun je maar 1 keer uitgeven. ;)
FrankG geeft dan ook een prima advies.

Misschien ben ik hier en daar te kort door de bocht maar goed we kennen elkaar ook wat langer. ;)

Fijne vakantie !! en ik spreek je nog.

                                                                                                   Gr Searcher



searcher

Nogmaals m.b.t bovenstaande posts :

Marantz......Arcam,..... Studio 100 geeft zeker een ander geluidsbeeld als Arcam....Arcam....Studio 100 uiteraard rekening houdend met de bekabeling EN akoestiek ::)

Thuis luisteren en switchen tussen de speakers is het meest eerlijke vergelijk. ;)


                                                                                                         MVG Searcher



searcher

mmm

Die is gevlogen  :D

Goede vlucht met Thai Airways ?? of Singapore Airlines da's ook genieten ;D

                                                                                           Gr Searcher



hifiman

Quote from: FrankG on March  8, 2005, 09:50:14
Je zou kunnen schrikken :)
Gewone speakerkabel laat mijn speakers dof klinken
;D

Ok ok, ik zal een keer andere kabel proberen  ;D

Movievault

Hahaha, wel het resuiltaat medelen he makker :)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

hifiman

Quote from: FrankG on March  8, 2005, 12:03:12
Hahaha, wel het resuiltaat medelen he makker :)

Is goed, maar dan moet ik eerst even kijken welke kabel ik mee ga testen, want ik heb op dit moment nog geen idee. Misschien inderdaad die cat5 eens proberen :)


hifiman

Quote from: searcher on March  8, 2005, 11:23:30
mmm

Die is gevlogen  :D

Goede vlucht met Thai Airways ?? of Singapore Airlines da's ook genieten ;D

                                                                                           Gr Searcher

haha nog niet, nog een paar uurtjes :P Enne we vliegen KLM.

hifiman

Quote from: searcher on March  8, 2005, 11:01:46
Eens adviseerde ik om een goedkoope prijsklasse te luisteren, je budget klasse en dan de top klasse.
De resultaten kunnen verassend zijn.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe deze speakers met je marantz klinken want je hebt nu een Arcam match beluisterd.
De interlinks en speakerkabels ( welke waren het ???) zijn immers net zo belangrijk.

Bij een 2e luistersessie zou ik de Marantz / Arcam match met de door jouw gebruikte interlinks gebruiken.
Het mooiste is natuurlijk THUIS luisteren. ;D

Zoals je weet vond ik bij source direct je geluids beeld al meer los komen.

Je vakantie is een goed moment voor bezinning en geld kun je maar 1 keer uitgeven. ;)
FrankG geeft dan ook een prima advies.

Misschien ben ik hier en daar te kort door de bocht maar goed we kennen elkaar ook wat langer. ;)

Fijne vakantie !! en ik spreek je nog.

                                                                                                   Gr Searcher

Dat advies van goedkoop, budget en topklasse is misschien bij nader inzien zo'n gek idee niet inderdaad. Ik vroeg deze keer ook nog naar de signature serie van paradigm, maar die hadden ze niet  ::) Signature is een serie hoger dan de studio serie en is de topklasse range van paradigm.
Ergens toch ook wel weer blij dat ik ze niet gehoord heb, want die kan ik gewoon nooit betalen  ;D

Inderdaad, de speakers op een arcam luisteren is niet precies hetzelfde als bij mij thuis met een marantz-arcam combinatie, maar op die manier probeerde ik op zijn minst een beetje het geluid van thuis te benaderen. Ik zal tzt ook proberen of ik de studio 100's eerst thuis mag beluisteren, dat kon destijds met mijn huidige speakers ook tenslotte.

Bekabeling weet ik niet, maar feit blijft dat ik een AB vergelijking heb gehoord en dus wel goed de essentiele verschillen tussen de beide speakers heb kunnen beoordelen.

Nee hoor je bent niet te kort door de bocht, eerder ik en dat besef ik ook. Maar als ik erg enthousiast ben over iets kan ik dat moeilijk weer loslaten  :o

Groetjes,

Ronald

searcher

Quote from: tingtong5 on March  8, 2005, 12:35:01
haha nog niet, nog een paar uurtjes :P Enne we vliegen KLM.

Have a nice Flight  :D

                                                                    MVG Searcher



garmtz

Quote from: tingtong5 on March  8, 2005, 12:34:29
Is goed, maar dan moet ik eerst even kijken welke kabel ik mee ga testen, want ik heb op dit moment nog geen idee. Misschien inderdaad die cat5 eens proberen :)

Gewoon Nordost Flatline Gold en achteroverslaan van de openheid, strakheid, snelheid...

searcher

Quote from: Garmt on March  8, 2005, 14:54:44
Gewoon Nordost Flatline Gold en achteroverslaan van de openheid, strakheid, snelheid...

@Garmt

Is MIT Digital Reference een optie als interlink ?

                                                                          Gr Searcher



hifiman

Bedankt voor de tip Garmt!

Enne Bob ik heb de vlucht overleefd hoor.

Overigens een vreemde gewaarwording, mensen hier hebben niet eens een behangetje of vloerbedekking, laat staan een bankstel. En wij maar zeuren over interlinks die net zo duur (of meer) zijn als hier in thailand een maandsalaris :P

Groetjes vanuit een zonning Pitsanulok (noord thailand).

Ronald

hifiman

#39
Zo ik ben weer terug in den lande sinds afgelopen vrijdag.
Tsja toen het vrouwtje gisteren zei of we niet nog even naar het verschil tussen de Paradigm studio 60 en de studio 100 moesten gaan luisteren was ik natuurlijk niet meer te houden en ben gelijk naar Amsterdam gereden.

Om een lang verhaal kort te maken ik heb de studio 60's gekocht en mijn 5 maanden oude fronts kunnen inruilen voor een goede prijs. Die nieuwe verwarmingsketel moet dus toch nog even een paar maandjes wachten  ;D

Reden om toch de 60's te nemen ipv de 100's waren:
1. 100's toch eigenlijk flink boven budget
2. verschil in geluid tussen 60's en 100's bleek relatief klein te zijn, verschil tussen 60's en oude speakers daarentegen vreselijk groot
3. onze huiskamer is aan de kleine kant
4. eindtrap waarschijnlijk wat aan de krappe kant voor de 100's (en geen budget om te upgraden)

Al met al een weloverwogen keuze dus.

Helaas ben ik nog niet helemaal happy want het bleek al snel dat 1 van de tweeters niet goed is. Met avia roze ruis komt er een vreemd geslis uit en dat is bij de andere speakers niet. Ik heb natuurlijk gelijk gebeld (vlak voor sluitingstijd) en er werd mij verzekerd dat dit snel opgelost gaat worden.

Het geluid (stereo) is in elk geval fantastisch, een hele verbetering met de vorige fronts! 

Wel is het zo dat mijn center en rears theoretisch niet meer matchen met de fronts , hoe dat in de praktijk uitpakt moet nog blijken (heb nog geen film gekeken en ik luister muziek altijd in stereo). Ik vind hoge kwaliteit muziek echter veel belangrijker en daarom heb ik de keuze gemaakt om alleen de fronts te vervangen. En ach in de toekomst kan ik altijd nog de andere speakers vervangen als ik dat zou willen natuurlijk.

Met name de imaging van deze paradigm studio speakers is vreselijk goed  :D

Groetjes,

Ronald

Movievault

Gefeliciteerd makker met je keuze  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

hifiman

Dank U :-)

Overigens net even wat films opgezet en de eerste indruk is dat de studio 60's nog best aardig integreren met de center en de rears uit de monitor serie. Het valt in elk geval niet echt op zeg maar en is gelukkig totaal niet storend.

Uiteraard zal het vervangen van de rears en center voor modellen uit de studio reeks nog een flinke verbetering geven, maar ik kan er voorlopig zo wel even mee leven, dat moet ook want de centen zijn op voorlopig  ;D

hifiman

Zo tweeterje is zojuist vervangen en nu kan ik echt gaan genieten van mijn nieuwe luidsprekers :-)

Groetjes,

Ronald

Rody

Quote from: tingtong5 on April  9, 2005, 14:09:13
Zo tweeterje is zojuist vervangen en nu kan ik echt gaan genieten van mijn nieuwe luidsprekers :-)

Groetjes,

Ronald

Da's heel mooi Ronald. Die Studio's zijn echt heel mooi.
Je zegt dat je je Monitor 7's heb in geruild, wat heb je er nog voor gekregen en wat moest je bijbetalen voor de studio's als ik vragen mag?

hifiman

Quote from: Rody on April  9, 2005, 16:28:45
Da's heel mooi Ronald. Die Studio's zijn echt heel mooi.
Je zegt dat je je Monitor 7's heb in geruild, wat heb je er nog voor gekregen en wat moest je bijbetalen voor de studio's als ik vragen mag?

Hoi Rody,

Ik heb ongeveer 70% teruggkregen van de nieuwprijs, ik heb 1098 bijbetaald   :o

hifiman

#45
Quote from: FrankG on March  8, 2005, 12:03:12
Hahaha, wel het resuiltaat medelen he makker :)

Bij deze dan. (dit ging over het proberen van betere luidsprekerkabel).

Ik heb van het weekend de gewone halve euro per meter koperkabel van mijn fronts vervangen door QED Silver Anniversary. Ik stond perplex, wat een verschil zeg!

Toen ik mijn Studio 60's thuis aansloot (direkt na aankoop bedoel ik) vond ik ze een stuk minder "open" klinken dan ik in de winkel had gehoord. Ik dacht toen, het kan liggen aan de volgende zaken:
1. Andere akoestiek (kamer)
2. Speakers moeten nog inspelen
3. Ik speel met SR-7400 als pre en Arcam P85 als out, in de winkel gehoord met een arcam stereo versterker. (7400 de bottleneck?)
4. Luidsprekerkabel?

In eerste instantie dacht ik dat het een combinatie van bovenstaande 4 redenen zou zijn. Nou ik ben er nu wel uit, het was puur reden nummer 4!!

Na het aansluiten van QED kabel hoorde ik het gelijk, ik had het open geluid wat ik in de winkel had gehoord (en waarom ik deze speakers zo mooi vond klinken) weer terug  :)

Ik ben dubbel blij omdat blijkt dat de Marantz SR-7400 als pre dus echt zo slecht niet is en ik met deze combinatie van Marantz en Arcam heel goed kan leven  ;D

Ik was altijd sceptisch over kabels, maar ik moet nu toegeven dat ik daar ongelijk in had!

Groetjes,

Ronald

Hans v O


Gefeliciteerd met je keuze!

Ik heb zelf het volgende:

Reciever: Marantz SR8500
Kabels: Nordost SuperFlatline mkII
Fronts: Paradigm Reference Studio 60 v3

en ben er ook zeer tevreden mee! Ik heb de surround-back eindtrappen van de marantz gebruikt om mijn studio's te bi-ampen en dit is ook een super groot verschil met single-amp en "gewone" speaker kabel.

grtn Hans
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650

hifiman

Hoi Hans,

Blij te horen dat ik niet de enige in Nederland ben die voor deze speakers gekozen heeft  ;D

Helaas kan ik niet bi-ampen (zonder wederom veel geld uit te geven bedoel ik).
Het zijn prachtige speakers die studio serie van Paradigm  :D

Groetjes,

Ronald

searcher

Hi,

Ik heb deze speakers bij je mogen bewonderen. ;D
Ik ben zeer onder de indruk van de detaillering en met name het midden gebied.

De plaatsing van de instrumenten is uitstekend.
Een echt vergelijk met mijn Mordaunt Shorts kan ik niet maken omdat er teveel variabelen zijn binnen onze HT.
( receiver , intelinks , speaker kabel , cd / dvd transport en akoestiek ).

Graag zou ik de genoemde detaillering terug willen horen bij mijn Mordaun Shorts maar ik vrees dat pm hier duidelijk beter op scoort.

Ik zou de pm zeker in een vergelijk meenemen en het is goed om dit merk eens hier te posten zodat het wat meer bekendheid krijgt.

                                                                                                                  MVG Searcher



hifiman