Meet & Greet / interlink shoutout bij eric_audio

Started by eric_audio, March 8, 2005, 07:41:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eric_audio

Naam        16 april             7 mei              Neemt mee

Audiofiel      Ja                   Nee               Artspeak (XLR) / Madrigal HPC (XLR)
ReMC          Nee                 Ja                 47Labs (RCA)
HSN            Ja                   Ja                 Nordost Blue Heaven & Red Dawn (RCA)
Ruben         Ja                   Ja                 Kimber Select 1011 (RCA)
FrankG        Ja                   Nee               DIY zilver (XLR) / Apogee wide eye (RCA)

16 april gaat helaas niet door!!!

Als een uitvloeisel van een discussie over gebalanceerde interlinks die gevoerd werd onder "Aankoop vragen/adviezen" (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27364.0) wordt deze interlink shoutout georganiseerd.

Het hoofddoel (in ieder geval mijn doel) van deze shoutout is om te kijken welke interlink de juiste keuze is in mijn set, tussen mijn CD-speler en eindversterker. Maar uiteraard is het de bedoeling dat alle aanwezigen er iets aan hebben. Zelf heb ik in de aanbieding mijn Siltech FTM3-G3 (ongebalanceerd) en een geleende MIT MI-330 Shotgun (ook ongebalanceerd). Ik zou heel graag een goede Cardas en Nordost ter vergelijking horen. En uiteraard zijn de Kimber 1011, Artspeak en Madrigal die in de bovengenoemde discussie de revue gepasseerd zijn meer dan welkom.

Laat even weten wie er willen komen met interlink (de ruimte is niet onbeperkt, maar met wat wisselen van plaats moeten we toch met wat mensen bij elkaar kunnen zitten).

Eric.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Ik zou er graag bij zijn, ben wel erg benieuwd naar de karakteristieken van de diverse kabels. Helaas hoef ik mijn interlinks niet mee te nemen, daar jij het bijna topmodel van de G3 range hebt die uiteraard superieur is aan mijn G3 kabels.

Maar als er plek is, schuif ik graag aan!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Ik kom graag langs met de volgende kabels voor het vergelijk:

- ArtSpeak balanced (zilver) XLR
- Madrigal HPC balanced (koper) XLR
- Madrigal HPC unbalanced (koper) cinch*

* Deze kabel is maximaal 75 cm lang, de rest 90 cm of langer
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Hier nog een gewillige. Zit niet zo dik in de kabels, maar ik zou een setje kimber select 1011 mee kunnen nemen. 50cm. als SB ook komt, hebben we 2 setjes van de select serie :(. Het betreft het "instap" model uit de serie van de 2de generatie. de 1010 is de eerste generatie. Prijs ligt tussen de 400 en 450 euro.

Kerstmanno

Tsja... Ik heb van Nordost een BlueHeaven interlink liggen, maar ik weet niet of je daar wat mee kan/wil?

Movievault

#5
Ik heb de DYZ silver interlink balanced xlr liggen. Als er intresse is hoor ik het wel
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

eric_audio

Bedankt voor de snelle reactie van een aantal mensen.

Ik zal niet op elke reactie individueel ingaan, ik wil eerst even een paar dagen afwachten welke interlinks er allemaal aangeboden worden. Afhankelijk van het aanbod, zal er dan toch misschien een selectie gemaakt moeten worden vrees is (het heeft niet veel zin om zeg maar 10 kabels op een dag te willen vergelijken). Maar het ziet er al veelbelovend uit. Dat gaat leuk worden.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R

Oke dan, dan wachten we wel even af. Je speakerkabels zijn niet aan vervanging toe ? ;D

eric_audio

Quote from: Menno-ert on March  8, 2005, 09:10:16
Tsja... Ik heb van Nordost een BlueHeaven interlink liggen, maar ik weet niet of je daar wat mee kan/wil?

Heb je niet eens een setje Valhalla liggen voor me?   ;)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: Ruben on March  8, 2005, 09:36:50
Oke dan, dan wachten we wel even af. Je speakerkabels zijn niet aan vervanging toe ? ;D

Nou, misschien wel, maar ik heb zoveel meters nodig, dat ik daar niet aan durf te denken  :-\
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Kerstmanno

Quote from: eric_audio on March  8, 2005, 09:43:56
Heb je niet eens een setje Valhalla liggen voor me?   ;)

Och ja, die ligt in mn rommelhok.  ::)

R

Quote from: eric_audio on March  8, 2005, 09:44:44
Nou, misschien wel, maar ik heb zoveel meters nodig, dat ik daar niet aan durf te denken  :-\

oh dat is minder, geldt dat ook voor de interlinks bij een test? Ik heb maar 50 cm.

eric_audio

Quote from: Ruben on March  8, 2005, 09:46:33
oh dat is minder, geldt dat ook voor de interlinks bij een test? Ik heb maar 50 cm.

Interlink van 50 cm is voldoende. Ik zet mijn CD-speler en versterker toch op de vloer voor de test, dat is makkelijker wisselen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R

Zou ik eindelijk ook een keer een chord icm b&w kunnen beluisteren. Ik houd me erg aanbevolen.

reMC


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

reMC

Quote from: Audiofiel on March  8, 2005, 15:33:58
0,001 mm ? ;D

Ook 0,4mm ;)

Eric, wil je een 47labs interlink horen? Kost €130 maar trek daaruit geen conclusies ;)

R


Audiofiel

Quote from: Ruben on March  8, 2005, 19:25:24
Is die er ook balanced trouwens?

Vrees van niet. Maar met een zilver-powerbuy kom je zelf wel een heel eind denk ik... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ha ha, ik het erik ook al goed bezig gezien. dat gaan we ook nog wel een keertje doen.

Audiofiel

Quote from: Ruben on March  8, 2005, 19:56:45
Ha ha, ik het erik ook al goed bezig gezien. dat gaan we ook nog wel een keertje doen.

Daarom leek het mij zo interessant om zo'n DIY zilver-interlink mee te nemen in de test. Mag natuurlijk gewoon unbalanced (cinch) zijn: wie meldt zich aan met zijn super-kabel? :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Quote from: Audiofiel on March  8, 2005, 19:58:32
Daarom leek het mij zo interessant om zo'n DIY zilver-interlink mee te nemen in de test. Mag natuurlijk gewoon unbalanced (cinch) zijn: wie meldt zich aan met zijn super-kabel? :D

Ik :D

R

Zullen we dat anders eric laten beslissen. Of je moet meteen je voordeur open zetten :D. dan komen we wel bij jou langs.

@ remko. zelfbouw? Die plugjes eromheen schuiven is geen zelfbouw :D

reMC

#24
Quote@ remko. zelfbouw? Die plugjes eromheen schuiven is geen zelfbouw :D

Zoek jij de term 'zelfbouw' maar eens op dan ;D