Hoe komen jullie aan het idee om bepaalde landen mee te nemen in de DVD aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, July 15, 2002, 18:20:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vroeg ik me gewoon eens af.

Zelf ben ik behoorlijk aan het bestellen in het verre Oosten (dat de prijs zo laag is helpt mee  ;D), maar ik vraag me toch af hoe jullie aan de DVD's komen uit bv Mexico, Rusland, Japan etc.

Voor mij begon het met Ring 1 & 2, ik ben een Horror fan en kreeg te horen dat Ring 1 & 2 DE films waren, daarvoor had ik al Evil Dead Trap gezien die ik ook zeer goed vondt, na Ring 1 & 2 ben ik me meer en meer gaan verdiepen in films uit Hong-Kong en ik moet zeggen dat dat niets tegen valt.

Door mijn horror "verslaving" was ik trouwens al in aanraking gekomen met Italiaanse en later wat spaanse films.

Ben benieuwd naar jullie verhaal.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Wow Frank...je gaat toch niet zo ver dat je zelf films gaat maken  ;D (8 mm)

Nee ik ga niet zo ver voor horror dat ik ze zo verweg moet bestellen..zijn dat van die C of D films dan?

J.A.F._Doorhof

 ;D

Vergis je niet in de horror uit Japan, dat zou ik geen C of D willen noemen maar meer A+++, films als Ring 1 & 2 en Evil Dead Trap zijn echt meesterlijk gemaakt en gaan menige Hollywood film ver voorbij.

Ook bv 2002 (zie review onder aktie) is een film die Hollywood niet na zou kunnen maken met dezelfde impact.

Ik ben juist het C & D gebeuren een beetje moe en ben op zoek naar minimaal B & A materiaal, in Japan heb ik weer een hele nieuwe serie gevonden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Joh??

Interresting!

Zal eens op zoek gaan...we hebben een "alternative" videotheekje in de buurt..misschien daar effe naar binnen wandelen...bedankt voor de titels!

J.A.F._Doorhof

Voor Evil Dead Trap heb je wel een sterke maag nodig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

crazyman

Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lynxxx

Hmmm.. mijn interesse ligt voornamelijk bij franse (jeunet, besson) en asiatische film (kitano, miike takashi, ringo lam, tsui hark, won kar wai, john woo, suzuki, kurosawa). Inmiddels mag het spaanstalige genre (Amorres Perros ,Y tu Mama Tambien, Sex and Lucia (wanneer nou EINDELIJK op dvd?!?!?), Tesis etc. ook op mijn aandacht rekenen.

Veel van deze films koop ik via de bekende importshop in rotterdam, waar ik inmiddels bijna aandelen heb geloof ik * kijkt naar groot gat in moneybag *, en verder via zaken als cdjapan.co.jp

Asiatische film is voor mij een welkome aflossing op het standaard hollywood happy end spul. Vooral het wat extremere spul en de U-III afdeling is altijd interessant. Verder is John Woo (ik bevestig het nog maar even een keer) , mits ie in het Verre Oosten werkt, GOD :)

Ik kwam met de asiatische film in aanraking via het amsterdams festival van de fantastische film en het internationaal film festival rotterdam. Beide festivals hebben een uitgebreide selectie aan aziatische (en niet altijd even toegankelijke) film. Sindsdien ben ik langzamerhand een collectie vage asie films gaan opbouwen waardoor ik bij visite altijd wel een koele film weet te vinden die nog niemand gezien heeft :) hehe.

Grote nadeel aan japanse dvds is de prijs die al gauw begint op zon 40 euro per disc en oploopt tot ca 350 euro voor de echt bizarre special editions.

Absoluut interessante release:

SPIRITED AWAY - Nieuwe anime van Studio Ghibli (Princess Monoke, Porco Rosso, Nausicaa). Nu beschikbaar op regio 2 en 3 (japan en korea) met een DTS-ES soundtrack en een heleboel extras.
3 versies zijn er in japan uitgekomen, waarvan eentje met een houten (!) dvd player en een eikeltje als afstandsbediening. Ik kan niet wachten :)







Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

J.A.F._Doorhof

Lynxxx,

Om je veel geld te besparen moet je dan toch maar hierheen surfen www.dddhouse.com.

Leveren snel en ZEER goedkoop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"