Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

denoontje

zo een en ander aangesloten mbt de aura's:

Op de AS6-uitgang een zeer goedkope splitter. Vanuit de splitter nu een goedkope tulpkabel naar het filter en dan vanaf het filter een goedkope tulp naar de versterker, die vervolgens de 4 aura's aanstuurt (2 aan 2).

Nu wat afregelen, waarbij ik alleen heb gespeeld met de gain.
Ik moet zeggen dat ik dit toch wel echt beter vind. Nu heb je niet bij elk stuk van een sounddtrack een shakie ass, maar komt het beter gedoseerd aan. Hij staat denk ik iets boven de 40 Hz.

Al met al voor het geld wat mij betreft een goede tweak.

denoontje

#76
stereo update:

Sjors


denoontje

was vandaag op jacht naar een primare A30.1, 2e hands, bleek 1 kanaal niet te werken bij de test...... :'(

denoontje

#79
heb een bijna nieuwe primare i30 op de kop getikt om de frontstage wat betere stereosound te geven  O0

JG_Smit

Hee gaaf,jullie hebben de Ds6 op de zelfde wijze opgehangen als ikzelf  :D dacht dat ik een uniek idee had.
Hoe speeld het nu met achter allen Ds6,ik gebruik hiervoor 2x de cc6 S2.Trouwens je hebt me wel aan het denken gezet wat betreft mijn center te upgraden ;D ;D  en bedankt he $$$$ ;D ;D ;D .

gr Jan..

Fatalfelix

wow die cd speler ziet er echt strak uit zeg nu nog de bijpassende amp erbij  8) Thumbs Up
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

R


Sjors


denoontje

#84
Voor de liefhebber (wel moeten flitsen)...tjee wel 15,5 kg schoon aan de haak zeg
vanavoond afstellen ivm integratie met de avr3802


denoontje

Quote from: JG_Smit on February 13, 2007, 14:09:29
Hee gaaf,jullie hebben de Ds6 op de zelfde wijze opgehangen als ikzelf  :D dacht dat ik een uniek idee had.
Hoe speeld het nu met achter allen Ds6,ik gebruik hiervoor 2x de cc6 S2.Trouwens je hebt me wel aan het denken gezet wat betreft mijn center te upgraden ;D ;D  en bedankt he $$$$ ;D ;D ;D .

gr Jan..

Ik had een cc6 en deze als achterspeaker gehad
Kon via marktplaats dit setje ds6 kopen (de cc6 matcht gewoonweg niet met mijn 604's), en ik dacht dan maar 4 maal hetzelfde achter
Voor het bedrag van de 2 ds6 heb ik ook mijn cc6 verkocht  ;D
Dit klonk ook beter moet ik zeggen.

De cc6 mist gewoon de openheid, en kracht en diot hoor je ookal als je de roze ruistoon uit je versterker laat klinken bij instellen.

Achteraf had ik ze denk ik beter wel wat meer naar het middden kunnen hangen, maar dit stond zo qua hoeken in de manual van de avr3802.
Ik heb nu de gaten zijn geboord, kabels getrokken etc, dus aanpasen ga ik niet doen.

We gaan op korte termijn verhuizen, dus dan wil ik HT naar een aparte ruimte.
Ik ga de DS6 dan ook wat lager hangen en plat aan de muur.
Ik denk dat dat beter is.

Wellicht koop ik voor achter wel een setje 2e hands 601 of 602's, mogelijk alles vervangen door direct stralers....kzie nog wel

Voorlopig eerst op zoek naar frontspeakers om straks echt HT en stereo los te kunnen koppelen  :D


denoontje

#86
En nu een wat betere pic:

Ik draai nu dus stereo en HT front via de i30
Daartoe heb ik deAVR3802 via de preout aangesloten op de tape ingang van de I30.

Volume van de I30 moet dan op 60 staan.
Voor cd is 30 meer dan voldoende......wel jammer dus dat er geen HT-through put opzit.
Zou dit erop te maken zijn?

Moet nu nog op zoek naar een goede kabel voor tussen de cd21 en de i30.
Nu speel ik nog met een monster 350.
Wie heeft nog tips?

denoontje

#87
.

denoontje

#88
EINDELIJK IS HET ZOVER...EEN NiEUW HUIS GEKOCHT.


Ik kan mooi stereo en ht gaan splitsen (moet nog speakers halen voor mijn primare (iemand luister tips?)

ik ben even met een 3 d bezig geweest hoe ik mijn ht zou willen doen:

heb ca 45 vierkante meter zolder nu  >:D

We kunnen er in juni in  :D

dan heb ik nog ruim de tijd om eens te gaan meten of wat ik hier geschetst heb inderdaad mogelijk wordt (heb nog niet de precieze maten qua hoogte etc ;).

In iedergeval denk ik er hard na om inderdaad een multifunctionle zolder te gaan maken (huidige badkamer zit nu op eerste verdieping, en die kan dan ook mooi omhoog (houdt je mooi gasten badkamer over)


Rob Eric Blank

Mooie versterker die Primare, vind het design ook GEWELDIG. Misschien is een Xindak FA-01 interlink wel iets, niet al te duur maar wel mooi met Primare. Heb mijn interlink ooit eens meegenomen naar een zaak toen ik versterkers ging luisteren, oa. op een Primare gehad (wel met een Marantz SA7001 als bron).

denoontje

heb zelf al een interlink gemaakt (for the time being) zie ander topic bij bekabeling
betreft

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56894.0

Als DIY'er zou mijn voorkeur gaan naar een intertechnik kabel met de klembare stekker, eveneens van Intertechnik.
Deze zijn zeer eenvoudig zelf te maken. Onderdelen te bekomen via Speakers & Co of Speakerland.


denoontje

#91
Zo weer wat nieuws aan het front:

In de tussentijd mijn primare cd21 verzwaard met wat bitumen; ook om nog wat afspeelruis (motor) verder te dempen.

Vrijdag as krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis, dus ik heb gister de ht en de set van de slaapkamer maar eens afgebroken.
Kost toch al gauw een halve dag......

Dan snel schoonpa aan het werk zetten voor het schilderwerk  >:D
Inrichten en dan kijken in hoever bovengenoemd ontwerp haalbaar is

Daarbij dan ook maar eens gaan luisteren naar andere speakers voor de primare set (de denon/B&W HT gaat naar de zolder >:D)




denoontje

#92
Gister de laatste hand gelegd aan de voorlopige HT in het nieuwe huis, alvast op de zolder.


Alles hangt aan elkaar, 2 tuinstoelen en scherm weer opgehangen. Helaas zijn er wat lichte vouwen in het doek gekomen. Ik hoop dat die weer wegtrekken nu het weer gespannen is. Maar goed ik wil straks toch een rolscherm in het plafond.

Gister ook maar eens begonnen met de nieuwste 24 serie te bekijken. Gelijk 2 deeltjes maar zonder reclame ;D.

Vanaf augustus oriënteren op de nieuwe badkamer en mogelijkheden mbt de zolder en verder de HT en slaapkamer.
Met betrekking tot de vloer en isolatie zal ik toch wel wat moeten doen vrees ik.
Op het huis is een extra verdieping gezet. De vloer in deze verdieping is van hout.
De bassen trillen dan ook behoorlijk door.
De opbouw staat wel vrij van de buren >:D, maar ik vrees dat via de vloer toch geluid gaat doordringen ???.
Heeft iemand tips (eerst betonnen vloer maken??), al zal ik hier het forum toch ook verder eens afstruinen

De sub staat nu voorlopig op wasmachinedempers en een dikke glasplaat, en ik draai op defrontstage even met mijn Warfedale delta 50. De B&W604s1 staat nog op de primare set beneden te spelen. (ben al wezen luisteren naar een alternatief zodat die naar de HT kunnen).
Vanavond eens kijken of ik tijdelijk een steen oid onder de sub kan leggen.

Maar goed eerst deel vloer egaliseren in de bijkeuken vanavond :D

Groet Denoontje

denoontje

#93
snel wat pics van de huidige HT

denoontje

Zo de auralex gramma is binnen (powerbuy)

Wat een verschil zeg.
Ik heb 'm onder de sub gezet en nu staat mijn vloer tenminste niet mee te shaken.
Zullen de buren ook wel een stuk prettiger vinden >:D

denoontje

#95
Nieuwe update:
de stereo speakers zijn besteld bij bb&g voor de primare set

het zijn de wilson benesch square 2 in pianolak:

mooi minimalistisch met een tikje bling bling

pics volgen:

http://www.wilson-benesch.com/Square/squaretwo.html

zie ook
http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=227 voor pics




denoontje

zo volgend aankoop wordt gedaan
Setje 604's voor weinig op de kop kunnen tikken.
Eens kijken of 7.1 met 4 dipolen beter of slechter is vs 5.1 met 4*604 en lcr600.

Mocht het niet werken gaan de 604's weer de deur uit ;-)

denoontje

Voor een louwsie 440 euri een setje 604's opgehaald.
Ze roken nog als nieuw en zagen er nog erg goed uit. Beter dan mijn andere set.
Met uitzondering van het doek, daar had een kat ingehangen, maar dat is zo gefixt.

Als ik toch in 7.1 zou willen draaien, is het beter 2 dipolen te gebruiken als rear, of als surround?

Stefan S.

Wat ik mij spontaan afvroeg, zal de Primare I21 geen betere match zijn met jouw CD21  ;)  ;D

denoontje

tja het was dat ik 'm 2e hands zo goedkoop kon krijgen