Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MLCinema

#1675
Quote from: Teejoo on July 11, 2020, 12:23:02
Was Denon maar met een 4K speler gekomen. Dan stond die hier.
Ik had hetzelfde gedaan maar dan met Marantz. Ik vond mijn UD5007 beter qua geluid dan de Sony. Maar beeld was stuk minder. Verwacht ook hier een duidelijke winnaar: Panasonic qua beeld. Audio kan wel eens anders uitpakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Uiteindelijk maar 1 disk kunnen testen...
De blurays hadden regiocode en konden dus niet in mijn spelers [emoji854].

Met mechanic 1 getest.
https://www.imdb.com/title/tt0472399/

Aangesloten via hdmi op de Arcam, instellingen verder gelijk. Hdmi kabel tussen speler en avr niet gelijk. Denon een qed hdmi. Pana een ru connected flat 4k compatible.

De Pana scaled zelf en de Denon moet het scalen naar 4k overlaten aan de Jvc.

In beide spelers dezelfde film, zodat switchen handiger was (wel wat synctijd).
Al moet ik een kanttekening maken dat de schijven een verschillend menu hadden; geen id of de filmtransfer dan ook evt anders is qua kwaliteit.

In deze setting:

Beeld via de Pana was wel scherper,
Qua punch zwart etc lastig een winnaar aan te wijzen. Via de Denon leek het beeld wel iets wel meer ruis te hebben.

Qua geluid was de Denonketen wel iets verfijnder (dts-hd track), meer gelaagd, moet ik zeggen meer audiofiel?
Met name de scene dat Jason S. de olatenspeler aanzet in zijn cabin en de scene in de jazz dansclub.
Bij bijv de bootscene (tussen boven genoemde scenes) was het laag dat de Denonketen weergaf meer gedefinieerd en had meer punch.

De Panaketen was net wat minder 3d en wat harder/grover/ blikkerig.

Dit is geen wetenschappelijk onderzoek en geen dubbelblind testing maar de bevinding van mij en een maat in beschreven setting.
Vanwege tijdsgebrek niet meer de schijven van speler verwisseld om dat als variabele weg te nemen.

Doel van de test: kan de Denon eruit?

Om dit op basis van kwaliteit te zeggen moet ik de test eigenlijk herhalen zodat ik dan de variabelen verder uit schakelen. Ook zou ik wat meer schijven moeten testen.

Bluray is echter voor mij niet de way forward maar 4k uhd wel. Ik heb geen enorme kasten vol met blurays en uhd's pik je nu op voor 8-15 euro [emoji3].

Dus ik heb niet veel zin om heel veel tijd in zo'n nieuwe bluray test te stoppen. Dus als er een mooi bod komt op de Denon mag die wat mij betreft het pand verlaten. Het is een geweldige speler zeker op een hd weergever met een mooie sound weergave. Het scheelt in mij rack een apparaat en de Pana doet het niet slecht voor die enkele bluray die ik mogelijk nog eens wil kijken.

Deze snelle test trigger wel de gedachte wat er evt te verbeterd kan worden op het gebied van speler mbt atmos/dts-x geluid (en 4k beeld) en hoeveel dat kan zijn tegen welke kosten. Zonder dat je dan veel investeert aan analoge uitgangen die ik toch niet zal gaan gebruiken.

Gezien de Jvc nu zelf een hdr tonemapping engine heeft is er ook niet perce een Pana speler meer nodig.

Pascal ik ben daarom erg benieuwd wat jou bevinden zijn met een std sony 800 vs de pana 425 in jou set.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

mooi vergelijk! Jammer dat je niet de tijd had om meerdere schijven te testen.
Ik zal mijn bevindingen posten zodra ik de Sony binnen heb (als PostNL nu een uitzoekt waar dat ding gebleven is...  :nopompom:)

Kanttekening, ik zal de Pana niet laten upscalen omdat ik op mijn e-shift projector een HD Blu-ray fijner vind kijken met e-shift uitgeschakeld.
Ik kan dan uiteraard wel UHD's vergelijken tussen beide spelers en zien wat ik beter vind, Pana met HDR Optimizer of de Sony zonder en met custom Gamma curves in de JVC geladen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Thuur, als je aan een upgrade van je speler denkt, aan welke speler denk je dan? Een hoger model Panasonic, een Oppo, Pioneer, Sony?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: Kamidioblitz on July 13, 2020, 08:48:47
Thuur, als je aan een upgrade van je speler denkt, aan welke speler denk je dan? Een hoger model Panasonic, een Oppo, Pioneer, Sony?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi Oppo is niet te vinden of belachelijke prijs.
Geen id of hogere pana ook beter geluid heeft...in bijv de 9000 serie zitten weer analoge circuits die ik weer niet ga gebruiken dus wil ik eigenlijk geen geld in stoppen.
Sony kan interessant zijn omdat die een cinemike tuning kan krijgen, maar die zou ik dan moeten testen (maar ben je volgens mij ook 1,5 k verder).
Pioneer ken ik zo niet, zal ik eens naar moeten kijken.

Gewoon jammer dat de keuze beperkt is.
Er moet gewoon een mooi UHD loopwerk komen al la Denon 2500 ;-) met alleen hdmi uit.
Geen id of de pana 424 nog wat te (laten) modden is.

Maar het betreft bluray en hd codecs qua geluid, geen Atmos/DTS-x
Het is niet zo dat ik denk he wat een k-gelduid als ik nu film kijk  ;)
Alleen viel het erg op dat op de HD codecs wel wat te halen valt dus wellicht ook op de 3D codecs..maar hoeveel?



skyfox

Geen idee of ze vindbaar zijn nog, maar is een Cambridge CXUHD misschien iets voor je? Een Oppo 203 in vermomming, zonder analoog bord. Ik kan me voorstellen dat veel eigenaren niet weten dat ze de Oppo als basis hebben gebruikt en daarmee de prijzen wat lager zijn als occassion.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Quote from: skyfox on July 13, 2020, 09:35:12
Geen idee of ze vindbaar zijn nog, maar is een Cambridge CXUHD misschien iets voor je? Een Oppo 203 in vermomming, zonder analoog bord. Ik kan me voorstellen dat veel eigenaren niet weten dat ze de Oppo als basis hebben gebruikt en daarmee de prijzen wat lager zijn als occassion.

Heel kort antwoord, nee niet vindbaar ;)
Denk dat er ook maar een handjevol van verkocht is, zie in ieder geval vaker een 203 te koop dan een CXUHD.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Thuur bedankt voor de gezelligheid, de overheerlijke koffie en de prachtige set uiteraard.  :coffee:

Je hebt sinds de laatste keer dat ik er was weer stappen gemaakt. Het plafond en de andere speaker plaatsing heeft ook een het ander verbeterd absoluut. Ik vind de center plaatsing ook een verbetering.

Btw prachtige speakers die Wilson Benesch. Dikke set man!  8)

Anton als je dit leest. Top dat je er gezellig bij was vandaag!!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Ja heren van het goede leven...het was gezellig  :coffee: :clapping: :headbanging:
En ik vrees... :angel:

Wat hebben we getest:
Een pana 900 met cinemike tunings --> BD en UHD
Een pana 242 --> DVD en BD en UHD
Denon  DVD 2500bt --. DVD en BD
Zappiti 4k mini --> UHD
De cinemike HDMI optische kabel.

Ons met name gericht op: Oblivion --> scene dat Cruise met zijn vrouw terug komt bij zijn station en zijn kloonvrouw door een drone wordt neergemaaid, gevolgd door de drones achtervolging door de kloof.
Deze film hadden we namelijk als blu ray 2x als UHD en als rip tbv de zappiti

Lucy --> UHD, die hadden we ook 2 maal --> scene dat Lucy bij de balie staat met haar koffertje aan haar arm en de scene dat Morgan Freeman voor het eerst de speech doet in de collegezaal.

Kane DVD live concert Februari

En nee het is niet 25 keer dubbel blind testen geweest.  ;)

Mijn ervaring in mijn set:

Eerst begonnen met de Atzebe kabel en een vergelijk lucy uhd tussen de cinemike pana en de 242
Direct duidelijk: de cnemike wint direct op rust in beeld, nog veel meer diepte, zachter scherper beeld en de speakers verdijwen in de bubble
De 242 is harder qua beeld en lijkt wat "grauwer" hierdoor minder pop.
Met name de center geluid valt meer weg met de cinemike pana in de bubble en je hoort meer details. Ook het laag is veel meer gelaagd.
Als het bokje klaar staat om weg te rennen zie je ook duidelijk meer scherpte.
Rijst bij mij de vraag wat doet de pana 9004 vs de 424. IP hebben die 2 dezelfde chipset maar de 9004 heeft een betere voeding en bouw.
Hetzelfde effect zien we ook terug in Oblivion (cinemike HDMi hangt er dan aan).

Dan bluray met de Atzebe.
OMG wat een verschil tussen de getunede en de 424 pana.
Het lijkt of in de cinemike verzie een UHD op staat. Weer die rust in het beeld, scherpte, definitie etc. Enige dat je nu mist is wat hdr en de kleuren zijn wat minder intens (de color filter in de jvc wordt in SDR niet gebruikt).
Ook hier in de dolby upmixer veel meer definitie en zijn de speakers niet meer aan te wijzen.

Dan wilde ik eens weten wat DVD doet in de cinemike. Ik had laatst namelijk in zowel de Pana 424 als de Denon een dvd gestopt en dit was net om aan te zien, blury, artifacts etc. Zeker als je de Denon pakt krijg je natuurlijk ook 2 maal upscaling: naar 1080 in de Denon en dan naar 4K in de JVC.
Maar de Pana van Anton maakt er echt een goed te bekijken plaatje van....hoe kan dit :hehe: :worship:?

Dan Oblivion in 4k via de Zappiti en de 424. Hier wint de 424, minder beeldruis, meer pop.
We hoefden niet de cinemike verzie te proberen want we wisten dat dit al veel deed.

In de tussentijd was ook al de Cinemike HDMI kabel aangesloten.
En die maakt in mijn ogen en oren toch ook weer een stapje.
Zeker als ik de Atzebe met de 424 vergeleek en de Cinemike met de 424.
Door de kabel nam ook de rust toe, werd het meer 3d en werd de bubble groter.

Al met al ben ik in mijn setting overtuigd dat een andere bron zeker kan bijdragen tot beter beeld en geluid en dat er een beste stap mogelijk is.
De pana 900 cinemike is natuurlijk niet meer te krijgen, dus zou evt de Sony 800 met tuning een stap kunnen zijn mocht ik voor nieuw willen gaan.
Die moeten we maar eens testen Vik als je de demo in huis hebt. benieuwd of die de pana 900 van Anton verslaat ;-).

En die kabel....tja dat is een flinke component investering maar geeft ook zicht en tevens hoorbaar verbetering.
Maar meeste winst kan ik maken (ook kosten baten) met een bazen speler.

Zondag ga ik bij een maat kijken wat een oppo 203 doet vs mijn 424.
Deels om op zijn sony projector te kijken of we UHD kunnen opkrikken met de HDR optimizer.
Anderzijds om een basis Oppo te vergelijken in beeld en geluid vs de 424.
Zijn  surroundset bestaat nu nog uit een dikke onky met dali speakers en hij heeft recent 4 B&W inbouw als atmos geïnstalleerd in zijn dedicated HT.

Anton gaf aan dat een stüfe 2 Oppo iig zijn pana 900 verslaat in zijn set. Mar om aan een Oppo te komen....

Al met al dus nadenkvoer. Maar dat er meer uit de basisset gehaald kan worden is wel duidelijk.

Vik heeft ook nog mooi de jvc even nagelopen en wat pixel alignement bij geregeld....top!

Het was een leuke lange en leerzame middag.









PascalP

Klinkt als een mooie middag mannen!
En ook heel herkenbaar met hetgeen ik vorige week al bij Anton gezien (en vooral gehoord!) heb :)

Zelf ook uitermate tevreden nu met mijn standaard Sony X800 en de Pana 424 is dan ook al verkocht inmiddels, dus daar valt voor jou zeker wat te halen lijkt me.
Jammer dat de Zappiti het nog minder doet dan de 424, was wel een goede remux rip neem ik aan die je gebruikte?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Minder klinkt zo negatief ;-)

Beeld is nu gewoon goed hoor...er is alleen duidelijk meer te halen!.

Mocht je in de buurt zijn met je Sony....

PascalP

Ja is inderdaad net hoe je het bekijkt, kunt ook zeggen dat de Zappiti de baseline is en de rest 'beter' presteert ;)

Wil best een keer komen buurten met de Sony :)
Misschien Anton ook van de partij om de UB900 ertegenover te zetten?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijnst1990

Leuk verslag van een leuke middag  O0 Als ik straks de Pana 424 heb weet ik in ieder geval dat ik hem voor mijn eigen bestwil niet moet vergelijken met een Pana 900 CM  :tounge2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Quote from: Martijn90 on July 24, 2020, 08:35:35
Leuk verslag van een leuke middag  O0 Als ik straks de Pana 424 heb weet ik in ieder geval dat ik hem voor mijn eigen bestwil niet moet vergelijken met een Pana 9000 CM  :tounge2:
Het was een getunede pana 900 niet een 9000/9004


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Martijnst1990

Quote from: denoontje on July 24, 2020, 09:51:26
Het was een getunede pana 900 niet een 9000/9004


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ah, my bad. Gezien je ook een paar keer 242 i.p.v. 424 had getypt dacht ik dat 900 een typefout was  :tongue2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Quote from: Martijn90 on July 24, 2020, 09:52:34
Ah, my bad. Gezien je ook een paar keer 242 i.p.v. 424 had getypt dacht ik dat 900 een typefout was  :tongue2:

^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: denoontje on July 24, 2020, 09:51:26
Het was een getunede pana 900 niet een 9000/9004
Als ik dit verslag zo lees is het jammer dat Cinemike toch niet de Panasonic 9000 kan tunen. Vooral omdat ze het bij de oude modellen wel deden.

anton

Ik was begin dit jaar al eens bij Thuur langs geweest voor een m&g en was toen al flink onder de indruk van zijn ruimte, de apparatuur en de totale filmbeleving  :wub:. Thuur is bezig geweest met akoestiek (diffusieplafond van BB&G) en het herplaatsen van de speakers in zijn ruimte en uiteraard het plaatsen van de (super werkende) airco :headbanging:.
Bij binnenkomst zijn we begonnen met de 424 panasonic op de N7: nix mis mee, prachtig, je wordt compleet het beeld in gezogen.....(beeld top en geluid top)
Thuur wilde echter wel eens weten wat een getunede speler in zijn set bracht en wilde ook wel eens weten wat dat nieuwe kabeltje  8) van cinemike kon doen...
Ik wilde weten of de CM produkten bij een ander ook het effect hebben als dat ze bij mij hebben.....
Viktor wilde  wel eens uitproberen bij Thuur hoe de kabel bij zijn set reageerde...
Dus van de 424 naar mijn CM panasonic, het beeld werd meteen voller van kleur, scherper, gedetailleerder, het geluidbeeld veranderde ook : de stage werd groter, klonk indrukwekkender, impact vergrootte.....
Toen de CM HDMI kabel aan de CM panasonic: beeld werd nogmaals mooier, meer 3D (Thuur had het over UHD kwaliteit bij de blu ray) en geluidsbeeld maakte nogmaals een stap (Thuur kon geen speakers meer aanwijzen zo volledig vol klonk de bubbel).
Pracht middag gehad en ieder van ons heeft de antwoorden of bevestigingen gekregen waar hij naar op zoek was.
Je hebt een prachtig HT Thuur en je komt helemaal niets te kort maar je weet nu voor jezelf wat je zou kunnen doen  ;D, Viktor heeft bevestigd gekregen dat de kabel in elke high end set voor een prachtige boost kan zorgen en ik heb gehoord dat CM tuning je hele set enorm kan opwaarderen (wist ik al  8))
Hopelijk snel een m&g met Thuur, Pascal , Viktor en...... om de Sony zowel in standaard als CM getunede versie met elkaar te vergelijken ?
En Thuur: groeten aan de kat  ::)


denoontje

Quote from: anton on July 24, 2020, 10:36:14
Ik was begin dit jaar al eens bij Thuur langs geweest voor een m&g en was toen al flink onder de indruk van zijn ruimte, de apparatuur en de totale filmbeleving  :wub:. Thuur is bezig geweest met akoestiek (diffusieplafond van BB&G) en het herplaatsen van de speakers in zijn ruimte en uiteraard het plaatsen van de (super werkende) airco :headbanging:.
Bij binnenkomst zijn we begonnen met de 424 panasonic op de N7: nix mis mee, prachtig, je wordt compleet het beeld in gezogen.....(beeld top en geluid top)
Thuur wilde echter wel eens weten wat een getunede speler in zijn set bracht en wilde ook wel eens weten wat dat nieuwe kabeltje  8) van cinemike kon doen...
Ik wilde weten of de CM produkten bij een ander ook het effect hebben als dat ze bij mij hebben.....
Viktor wilde  wel eens uitproberen bij Thuur hoe de kabel bij zijn set reageerde...
Dus van de 424 naar mijn CM panasonic, het beeld werd meteen voller van kleur, scherper, gedetailleerder, het geluidbeeld veranderde ook : de stage werd groter, klonk indrukwekkender, impact vergrootte.....
Toen de CM HDMI kabel aan de CM panasonic: beeld werd nogmaals mooier, meer 3D (Thuur had het over UHD kwaliteit bij de blu ray) en geluidsbeeld maakte nogmaals een stap (Thuur kon geen speakers meer aanwijzen zo volledig vol klonk de bubbel).
Pracht middag gehad en ieder van ons heeft de antwoorden of bevestigingen gekregen waar hij naar op zoek was.
Je hebt een prachtig HT Thuur en je komt helemaal niets te kort maar je weet nu voor jezelf wat je zou kunnen doen  ;D, Viktor heeft bevestigd gekregen dat de kabel in elke high end set voor een prachtige boost kan zorgen en ik heb gehoord dat CM tuning je hele set enorm kan opwaarderen (wist ik al  8))
Hopelijk snel een m&g met Thuur, Pascal , Viktor en...... om de Sony zowel in standaard als CM getunede versie met elkaar te vergelijken ?
En Thuur: groeten aan de kat  ::)



groetjes terug ;-)
Bass was iets te veel denk ik.

Goed verhaal en thx voor de compimenten  :headbanging: :clapping:

reza

Nou hoop ik wel dat Oblivion gewoon BD kwaliteit bleef aangezien de UHD versie er niet uit ziet :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Martijnst1990

Quote from: reza on July 24, 2020, 11:34:49
Nou hoop ik wel dat Oblivion gewoon BD kwaliteit bleef aangezien de UHD versie er niet uit ziet :D
Goed om te weten. Wil die film weer eens kopen, maar dan kan ik de 20 EUR extra voor de UHD in mn zak houden :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Quote from: reza on July 24, 2020, 11:34:49
Nou hoop ik wel dat Oblivion gewoon BD kwaliteit bleef aangezien de UHD versie er niet uit ziet :D

Echt? Want die heb ik net afgelopen week besteld.....
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Ik zou hem heel snel annuleren!
1 van de meest slechte UHD tracks op de markt.
Dit is een voorbeeld van hoe master ik een fantastische mooie BD heel slecht naar UHD.
Geen grap!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo