Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Voor de zomer gaan we koel zitten in de HT !
Er komt een airco.

De queen is overtuigd, offertes opgevraagd, nu in laatste prijsonderhandeling.
Het wordt  een daikin set.

MLCinema

Beter! Staat hier ook nog op het verlanglijstje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Quote from: denoontje on April 24, 2020, 10:34:35
Voor de zomer gaan we koel zitten in de HT !
Er komt een airco.

De queen is overtuigd, offertes opgevraagd, nu in laatste prijsonderhandeling.
Het wordt  een daikin set.

Beter!!

Ik ben heel benieuwd wat je moet betalen onderaan de streep. Ook ik ben in de running voor een airco, twijfel alleen nog aan een mobile of een vaste.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: denoontje on April 24, 2020, 10:34:35
Voor de zomer gaan we koel zitten in de HT !
Er komt een airco.

De queen is overtuigd, offertes opgevraagd, nu in laatste prijsonderhandeling.
Het wordt  een daikin set.

Lekkûhh.... :popcorn:
Kwa merk kan het geen miskoop worden want (veel) beter is er niet... ;)

En ik hoop dat het niet alleen 'voor' de zomer dat jullie koel willen gaan zitten maar ook tijdens de zomer.  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje


skyfox

Mooie upgrade! Staat bij mij ook op de wishlist. Het kan flink warm worden in de bios met alle apparatuur ingeschakeld. Enjoy!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Quote from: skyfox on April 24, 2020, 22:06:29
Mooie upgrade! Staat bij mij ook op de wishlist. Het kan flink warm worden in de bios met alle apparatuur ingeschakeld. Enjoy!

thx

nu wachten tot installatiedatum...hopen dat het niet al te veel gaat "zomeren"

jasjenl

Dat zal een welkome verbetering zijn met de tegenwoordige zomers  8).
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

MLCinema

Denoontje, jij hebt van die difussie panelen boven de luisterplaats. Hoe bevallen die? Ik zit daar ook aan te denken om een lelijke plek op het plafond te maskeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: Kamidioblitz on May 15, 2020, 20:48:36
Denoontje, jij hebt van die difussie panelen boven de luisterplaats. Hoe bevallen die? Ik zit daar ook aan te denken om een lelijke plek op het plafond te maskeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zie pm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

Beantwoord[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje


MLCinema

Gezien. Moet even bedenken hoe of wat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje


MLCinema

Jaloers!!!!! Wat lekker man. Staat hier nog op het lijstje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Nu nog kijken of ik de daikin aan de harmony kan koppelen.
Gister de ab ingeleerd, maar de harmony elite werkt niet.
Zelfde probleem heb ik trouwens ook met de velodyne subs...inleren gaat goed maar dan wil hij toch niet op de eilite reageren.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Mooie upgrade weer!  :worship: Ik krijg de missus hier niet overtuigd, hooguit de woonkamer zodra ik een nieuwe job heb. De cinema vind ze maar onzin. Ach ja, kan ze niet allemaal winnen. En eerlijk is eerlijk, ik ga liever sparen voor een bazenbeamer zodat ik ook kan genieten van ultieme zwartwaardes ipv grijswaardes, hahaha! Ik maak me dan alleen zorgen over de lamp, we hebben nu al in een maand of twee a drie 140 uur op de lamp gezet.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Duurde ook even mbt de overtuiging.

Woonkamer etc vond ik juist onzin..laat overdag gordijnenen dicht en zet evt de parasol tegen het raam.
Op de zolder waar de ht is staat de hele dag de zon te branden. Heb je zon'n zwartkanon en dan wil je er ook in de zomer van kunnen genieten.
Ook mooi excuus als het te warm is..schat filmje!
En natuurlijk voor de f1 als die weer begint.

Heb er ook vanwege zelfde situatie als jij er maar 1 gekocht nu.
Hiermee ook eerst kijken wat deze unit kan doen voor de bovenverdieping en wellicht de hal.
Op zolder hebben we namelijk ook de logeerkamer, en die kunnen we wellicht anders zelf in de hele hete zomer gebruiken icm de HT airco.

Tja die lamp...het ding is ervoor om te gebruiken toch.
Genieten man!



denoontje

Om de daikin met de elite te bedienen heeft Logitech de ascii codes nodig, dus deze opgevraagd bij Daikin.
Helaas nog geen reactie.

Als ik die codes heb en logitech kan de daikin toevoegen, kan ik vanuit de woonkamer ook de airco aanzetten. (ik had geen wifi module erbij genomen).

Op dit moment wel genieten hoor op de zolder...

Heb vorige week ook een andere dirac basiscurve in de Arcam gezet..Harman -4 en die wat getweaked.
Nu zitten we wel veel meer te shaken op de bank als de bass aangaat.

Arme buren, al heb ik ze nog niet erover gehoord ;-)

MLCinema

Met buren blijft geven en nemen. Laatst kreeg ik er wel een opmerking over maar ze vinden het prima. Nooit geklaag daarover gehad dus dat is top! Ben met de jaren wel steeds harder gaan draaien. Door de kids nu wel en kleine rem daarop[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Zo'n dag als vandaag ga je gewoon Mar de bios om naar de airco te kijken. Man ik moet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Gehe..net idd gedaan.
Alles in huis dichthouden helpt eenbeetje voor de rest. Denk dat de achterkamer op zolder wel 40 graden was


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

En maar weer wat disken gekocht
triologie van ironman, matrix en de fast and furious box. En voor 5 pond ook maar even 5th wave meegenomen.
Allemaal leuke prijzen op amazon uk.

Van zavvi moeten er nog 3 binnenkomen...ze gaan er 1 opnieuw versturen....

Verzameling begint te groeien en voor soms minder dan  10  euro per disk val ik er ook niet direct een buil aan.

denoontje

Quote from: denoontje on June 21, 2020, 12:30:02
Om de daikin met de elite te bedienen heeft Logitech de ascii codes nodig, dus deze opgevraagd bij Daikin.
Helaas nog geen reactie.

Als ik die codes heb en logitech kan de daikin toevoegen, kan ik vanuit de woonkamer ook de airco aanzetten. (ik had geen wifi module erbij genomen).

Op dit moment wel genieten hoor op de zolder...

Heb vorige week ook een andere dirac basiscurve in de Arcam gezet..Harman -4 en die wat getweaked.
Nu zitten we wel veel meer te shaken op de bank als de bass aangaat.

Arme buren, al heb ik ze nog niet erover gehoord ;-)

Nou via verschillende kanalen geprobeerd de ab codes te krijgen...Daikin wil ze niet afstaan helaas.
Daarmee moet ik of een wifi module gaan kopen of maar laten zoals het is (geen ramp).
iig geen intergratie mogelijk zo met de Harmony Elite.

De velo's doen het nu...stonden in de harmony elite app dat ze aangestuurd werden door de blaster en die blaster zit niet in het zicht van de velo's.
Je kunt blijkbaar in de Elite niet kiezen voor en blaster/hub en ab... dus nu op ab gezet en kan ik ze bedienen met de ab.
Daarmee kan ook de harmony 1000 eruit (staat op mp ;-) )

De harman dirac curve is weer vervangen door de std curve met mijn aanpassingen. Deze klinkt veel dynamischer.
Nu even op zoek naar atmos testonen die het wel doen (heb wat files maar op een of andere manier doet het geluid van de file het niet) om de db eens echt te checken. Geluidsbeeld staat anders te sterk op de surrounds (achter).

Wellicht een keer een volledig nieuwe meting doen met dirac 3....anders...maar kost weer zoveel tijd om al die punten in te meten.
(helaas kun je met dirac 3 geen punten hermeten die met dirac 2 zijn gemeten --> je kunt wel curve aanpassing doen en opladen).