Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Kate misstaat niet achter thermopane met een rood lampie erop ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on February 18, 2020, 19:31:29
Kate misstaat niet achter thermopane met een rood lampie erop ;D

zal vragen of ze dan een ander setje aantrek eerst ;-)

denoontje

Zo vandaag wat kabelwerk gedaan:
2 maal 90graden apparaat stekkers besteld om straks de sub bekabeling af te maken. Zit nu tijdelijk al een lapp kabel aan maar met rechte stekker.
Lapp kabel gemaakt voor aan de JVC want de apparaat stekker die aan mijn oude kabel zat vertrouwde ik niet echt. Kneterde af en toe. Terwijl bij open maken alles gewoon netjes en goed was aangesloten.
Zit nu een wat audiofiel achtige stekker aan (al zie je hem niet zitten ;-) )

Ook even een extra cat 7 netwerk kabeltje gemaakt van belden kabel.

Van de week ook een 8 poort switch gehaald bij Huub (die toevallig in de buurt was) dus heb ik wat ruimte om nog wat meer aan te sluiten in de HT. Zo kan ik een andere 5 poort switch weer releasen die ik dan ergens anders een bestemming kan geven.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje



Zo de 2 haakse pluggen (verzilverde aansluitingen) zijn binnen om op de lapp zetten. Dan is dat klusje ook weer klaar vandaag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

En aangesloten, nu verder met de fases..

heb een oud HTforum draadje even weer omhooggehaald hiervoor.

PascalP

Ik gebruik zelf een fase tester hiervoor. Werkt super.
Zal eens zoeken of ik het merk/webshop kan vinden
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje


PascalP

Quote from: denoontje on February 28, 2020, 07:24:38
thx vrij aan de prijs...vs zo'n schroevendraaier van conrad.
Wacht ff draadje verder af of dat ook werkt.

Hiermee test je dus de polariteit van je apparaten, met een schroevendraaier/spanningszoeker test je de WCD's
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono


PascalP

yes, zal exact hetzelfde doen, ook een losse aardkabel erbij zodat je ook goed kunt testen met zowel geaarde als ongeaarde apparatuur.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Xander32

Bij het her inrichten van de woonkamer en daarmee het opnieuw installeren van mijn set, heb ik ook (voor het eerst) aandacht gehad voor de polariteit van de netsnoeren, middels de procedure zoals Kingpin die beschreef. Echter kan ik niet beoordelen of dit iets heeft gebracht, daar de inrichting en daarmee de akoestiek ook grotendeels was gewijzigd. Baat het niet dan ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

papaleo

Al 'n tijdje niet op dit draadje gklikt/geweest...
Goed bezig, zelfs als toeschouwer geniet je hiervan  :worship: 8) top!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

BJF

Quote from: denoontje on February 27, 2020, 10:49:58


Zo de 2 haakse pluggen (verzilverde aansluitingen) zijn binnen om op de lapp zetten. Dan is dat klusje ook weer klaar vandaag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een tijdje terug gezocht naar haakse adapters om de bestaande bekabeling op aan te sluiten en wat strakker te krijgen, maar kon ze niet vinden. Iemand tips hiervoor?
NAD M10 V2
Elac FS247

denoontje

Quote from: BJF on February 28, 2020, 11:13:51
Ik heb een tijdje terug gezocht naar haakse adapters om de bestaande bekabeling op aan te sluiten en wat strakker te krijgen, maar kon ze niet vinden. Iemand tips hiervoor?
ik stuur je even pm

denoontje

Deze nog even showen..wat extra ledstrips gemonteerd...de pauzestand.
(Crapy telefoonpics)





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Logix


anton

Ziet er gelikt uit Thuur :o. Kun je al iets zeggen of je plafondmodificatie iets heeft veranderd ???

denoontje

Quote from: anton on March  2, 2020, 19:46:01
Ziet er gelikt uit Thuur :o. Kun je al iets zeggen of je plafondmodificatie iets heeft veranderd ???

Heb het id dat het ruimtelijker en grootser klinkt.
Maar ik heb vandaag ook de side surrounds verder naar achter gezet op de 110 graden positie (ip voor de luisterplek waar ze stonden) en snelle 1 punts dirac gedaan. Ook de back surrounds maximaal naar achter gezet. In Oblivion hoorde ik nu veel meer details in de 4 surrounds.

Morgen de sides iets verder terug voren zetten (90 graden).
Ook ga ik kijken of de bank nog iets naar voren kan, zodat je wat meer in het midden van de atmos speakers komen te zitten.
Wordt een delicate balans tussen je hoofd in lichtbundel van projector en hoe ver we nog kunnen schuiven.

Ik wil ook nog iets verzinnen (nog geen oplossing) om de front atmos speakers een kwart slag te draaien, zodat de tweeter meer naar luisterplek gaat stralen.
Had al m6 draadeinden gehaald om door mijn plafondrails te steken (en waaraan de spanbanden dan kunnen hangen), maar ik vond die toch wat teveel doorbuigen; ik durfde de speakers er niet aan te hangen. Dikkere draadeinden kan ik echter niet door de gaten in de rails krijgen krijgen.
to be continued.



Ook het scherm wat beter horizontaal gehangen (zat toch een verloop in van 1 cm tussen links en rechts --> brakke waterpas gebruikt destijds), en de projector nu eens goed uitgelijnd op het scherm. Wel lastig hoor dat die jvc 4 stelpoten heeft ipv 3.

denoontje

Niet te geloven...zelfs vogel schelpen zand was gehamsterd...overal uitverkocht.  :nopompom: :nopompom: :nowink: :nowink: :police: :police:
Ik wilde namelijk mijn stand van de center vullen, zodat ie minder top zwaar zou zijn.
Uiteindelijk laatste bus kunnen scoren. Drogen in de oven en vandaag de stand gevuld.
Staat stuk steviger nu, kon zelfs iet meer naar boven richten zonder problemen.

denoontje

Zo gisteravond de front atmos speakers gedraaid zodat ik ze iets naar de luisterplek kan richten.

Zo'n werkje van dat doe ik ff.
Metalen strips gehaald die in de railsgaten paste, doorslijpen, afbramen, ontvetten en spuiten. Dat was easy.

Speakers loshalen en schoonmaken van het stof[emoji40]

Speakers loshalen en dan strips door de gaten schuiven met licht geweld.

Toch blij voor die rails en spanbanden te hebben gekozen want nu ben je wel flexibel qua montage en uitrichting zonder in de zware speakers te moeten schroeven.

En dan de spanbanden weer monteren en speakers erin hangen. Daar ben ik toch een tijd mee bezig geweest...schuiven van de spanbanden, binnen de rail, er buiten en ondertussen zorgen dat speaker niet valt.
Had een extra band voor de veiligheid/hulp ertussen gemonteerd gelukkig.
Tirips zodat spanband niet makkelijk kan verschuiven over de strip.

Bij de rechterspeaker de zaten de 2 speakerkabels precies door een gat in de rail waar de strips doorheen moesten. Kabel vanaf versterker los moeten halen, omdat de gemonteerde audioquest vorken natuurlijk niet door de gaten gehaald konden worden mbt de grootte [emoji36].


Maar het hangt [emoji1303].
Nu testen en weer dirac draaien.
Ze hangen nog hoog genoeg zodat ik eronder door kan lopen [emoji6]

Evt wat mooier afwerken als het een suc6 is.

Zo weer 4 uur nuttig besteed.







Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Martijnst1990

Klinkt als een aardige klus inderdaad! :D Wel creatief bedankt zo. Mooi dat het is gelukt, ben benieuwd hoe dat nu klinkt  :music:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Quote from: Martijn90 on April  2, 2020, 09:23:11
Klinkt als een aardige klus inderdaad! :D Wel creatief bedankt zo. Mooi dat het is gelukt, ben benieuwd hoe dat nu klinkt  :music:

Zal denk ik meer geweld van voren moeten gaan komen nu.
In de diracmeting zag je dat het hoog minder was uit de front atmosspeakers.
Hopen dat dit dat oplost.