Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Rare postbode: hele dag thuis geweest, ligt er weer zo'n briefje in de bus dat de lappkabels weer meegenomen zijn en morgen geleverd worden :X

Wel ondertussen 1 rij skyline diffusie op het plafond en rij 2 ligt klaar voor morgen

denoontje


Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje


anton


denoontje

Quote from: anton on February 13, 2020, 19:53:47
Hoor je verschillen Thuur ??
Nog niet geluisterd. Straks ff doen.
Maar zal meting dirac ook moeten doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Neih, eerst zonder dirac luisteren zonder en met platen natuurlijk. Of ben je dan eerst weer een avond bezig met ze er af te schroeven? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

+1 Ralph [emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mancaver

Quote from: denoontje on February 13, 2020, 17:35:40



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zijn dit verschillende exemplaren naast elkaar gemonteerd? Het ziet er imo wel heel symetrisch uit  :sadlike:
Ik kreeg de tip destijds om mijn plafond diffusers zo random mogelijk op het plafond-eiland te monteren om de beste werking te verkrijgen.
De plafond diffuser gaf bij mij een heel mooi resultaat, voornamelijk de center had er veel baat bij (heb de locatie dan ook met een spiegel tegen het plafond houdend gezocht net als bij reflectiepunten op de wand)

denoontje

Quote from: mancaver on February 14, 2020, 12:18:33
Zijn dit verschillende exemplaren naast elkaar gemonteerd? Het ziet er imo wel heel symetrisch uit  :sadlike:
Ik kreeg de tip destijds om mijn plafond diffusers zo random mogelijk op het plafond-eiland te monteren om de beste werking te verkrijgen.
De plafond diffuser gaf bij mij een heel mooi resultaat, voornamelijk de center had er veel baat bij (heb de locatie dan ook met een spiegel tegen het plafond houdend gezocht net als bij reflectiepunten op de wand)

Dit plafond komt uit de referentie cinema van BB&G.
Ik monteer dit op exact dezelfde wijze in mijn HT qua opstelling binnen de ruimte die ik heb, ook op advies van hen.
Zit geen meting oid aan ten grondslag.

Elk paneel komt met 4 schroeven vast te zitten.
Is het straks niks, is het eraf schroeven, gaatjes dichten en plafond ff sausen.

Maar het ziet er alleen al vet uit :-)



Marco66

Quote from: denoontje on February 14, 2020, 13:18:57
Dit plafond komt uit de referentie cinema van BB&G.
Ik monteer dit op exact dezelfde wijze in mijn HT qua opstelling binnen de ruimte die ik heb, ook op advies van hen.
Zit geen meting oid aan ten grondslag.

Elk paneel komt met 4 schroeven vast te zitten.
Is het straks niks, is het eraf schroeven, gaatjes dichten en plafond ff sausen.

Maar het ziet er alleen al vet uit :-)

Anders weet ik nog wel een ruimte waar het in past  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje


Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Blijft vast een en ander over.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje



Zo alles tegen het plafond...
Morgen maar eens aan de slag met dirac.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

flakkees

van de week eff terug zitten lezen vanaf januari 2019  :worship:
je hebt het goed voor elkaar man prachtige ruimte en spullen
en nu ook nog de puntjes op de i aan het zetten met akoestiek  :clapping: echt een top ht lijkt mij
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

denoontje

Quote from: flakkees on February 16, 2020, 11:00:12
van de week eff terug zitten lezen vanaf januari 2019  :worship:
je hebt het goed voor elkaar man prachtige ruimte en spullen
en nu ook nog de puntjes op de i aan het zetten met akoestiek  :clapping: echt een top ht lijkt mij
Thx

Ja we mogen niet klagen [emoji48][emoji57][emoji41]
Het is echt genieten hier nu.

Stapje voor stapje.





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


denoontje

Quote from: morca on February 16, 2020, 12:21:13
Mooi plafond Thuur.
Zoiets wil ik ook nog eens proberen.

thx
nu nog verder afwerken met evt ledstrip

Jean Sibelius

Ziet er netjes uit zo! :) Hoe diep zijn deze diffusie panelen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje


denoontje

Zo de oude ledstrips ook werkend gekregen, morgen een hoekje aan de zijkant monteren op de zijkant van het diffuser plafond zodat de ledstrip erachter kan vallen.
Nu nog even de kleur kiezen :-)

denoontje



Zat geen controller bij dus keuze uit blauw, rood, groen, roze, oranje, lichtblauw en wit.
Gekozen voor rood duzzz


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk