Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Toppie hoor.
Gisteren even een bliksembezoekje gedaan en op het laken geprojecteerd is het al erg leuk. Als straks het scherm er is wordt het helemaal :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on July  3, 2019, 07:35:26
Wat komt er voor scherm?

2.66 breed 16/9 met handmatige masking


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Welk merk? Vind je het niet leuker om films groot te kijken? Persoonlijk ga ik altijd voor een cinescoop scherm----naar 16.9 ipv andersom.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jasjenl

Quote from: reza on July  3, 2019, 12:06:57
Welk merk? Vind je het niet leuker om films groot te kijken? Persoonlijk ga ik altijd voor een cinescoop scherm----naar 16.9 ipv andersom.
Wat is daar het voordeel van? Dan heb je bij 16:9 films juist een kleiner scherm en bij cinemascope net zo groot.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

denoontje

Quote from: reza on July  3, 2019, 12:06:57
Welk merk? Vind je het niet leuker om films groot te kijken? Persoonlijk ga ik altijd voor een cinescoop scherm----naar 16.9 ipv andersom.
Groter kan niet ivm speakers en de throw van de projector.

Dit geeft ook maximale mbt 16/9 en dus indirect cinescope


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Quote from: jasjenl on July  3, 2019, 12:12:31
Wat is daar het voordeel van? Dan heb je bij 16:9 films juist een kleiner scherm en bij cinemascope net zo groot.

Bij 16.9 films heb je indd een kleiner scherm maar 90% van de films zijn in cinescoop formaat. Heel veel series (Netflix) zijn tegenwoordig ook in 16.10 formaat, wat dus breder is als 16.9.
Als je een 16.9 scherm hebt en je gaat dus film kijken, krijg je een kleiner scherm ipv groot.
Bij cinescoop is het andersom. 16.9 is indd kleiner maar nogmaals, de meeste films, veel series zijn niet meer in 16.9 waardoor je dan een veel breder/groter beeld krijgt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jasjenl

Quote from: reza on July  3, 2019, 13:00:22
Bij 16.9 films heb je indd een kleiner scherm maar 90% van de films zijn in cinescoop formaat. Heel veel series (Netflix) zijn tegenwoordig ook in 16.10 formaat, wat dus breder is als 16.9.
Als je een 16.9 scherm hebt en je gaat dus film kijken, krijg je een kleiner scherm ipv groot.
Bij cinescoop is het andersom. 16.9 is indd kleiner maar nogmaals, de meeste films, veel series zijn niet meer in 16.9 waardoor je dan een veel breder/groter beeld krijgt.
Ja, maar dan nog: als je een scherm neemt dat de maximale breedte is van wat in je ruimte past, waarom zou je dan een minder hoog scherm nemen? Ik zei daar het voordeel niet van in. Want het enige resultaat daarvan zou zijn dat je bij 16:9 minder groot beeld hebt en bij 16:10 nog steeds even groot...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

reza

Quote from: jasjenl on July  3, 2019, 14:40:23
Ja, maar dan nog: als je een scherm neemt dat de maximale breedte is van wat in je ruimte past, waarom zou je dan een minder hoog scherm nemen? Ik zei daar het voordeel niet van in. Want het enige resultaat daarvan zou zijn dat je bij 16:9 minder groot beeld hebt en bij 16:10 nog steeds even groot...

Je hebt dan met 21.9 films kleiner beeld omdat de onder en de bovenkant er dan vanaf gaan.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jasjenl

Ik snap het nog steeds niet.... Denoontje gaat voor het breedst mogelijke scherm dat in zijn ruimte past. Ook als gaat er van zijn scherm bij films die breder zijn dan 16:9 een stuk van de boven/onderkant af, dan nog blijft hij bij die films de maximale grootte houden mogelijk in zijn situatie.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

reza

 :D

Even voor de goede orde.
In Denoontje zijn geval, aangezien hij een maskeerbaar scherm heeft, verliest hij niks, maar wint ook niks.

Zijn scherm is nu op 16.9 formaat 266 breed.
Met een film op 16.9 heeft hij een vol beeld.
Gaat hij nu op hetzelfde scherm een cinescoop film draaien blijft de breedte wel hetzelfde maar de onder en de bovenkant gaat er vanaf.

Cinescoop scherm van 266 breed.
Bij een film met 16.9 formaat heb je een scherm breedte van 2 mt ( ongeveer ).
Ga je dan naar cinescoop toe, komt daar dus nog eens 66 cm breedte bij.
Ja, het blijft allebei 266 breed maar het gevoel en optisch is het veel indrukwekkender dan de eerste optie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Behalve dus al hij masking doet, en dat is toch het geval?

Maar welk scherm heb je nu gekocht?

denoontje

Idd maximale breedte wat ik kwijt kan zonder volledige zoom te moeten gebruiken van projector.

Dus maximale breedte voor cinescoop =266 breed.

Als ik dan 16/9 projecteer kan ik in probleem komen dat center in beeld komt, tenzij ik volledig 16/9 beeld kleiner maak...en dat wil ik niet.

Dus op deze beste breedte voor cinescope kan ik ook maximaal projecteren op 16/9. Of alles wat er tussenin zit.

Projector kan nog net over de center heen projecteren en breedte is dan ook 266 bij 16/9.

Voor cinescoop maskeer je (handmatig) vervolgens onder en boven door de ingebouwde making te gebruiken van het scherm (geen gezeik met balkjes plaatsen etc)

Zou je 266 cinescopebreedte pakken, wordt je 16/9 kleiner en moet je links/rechts maskeren. Hoogte is dan gelijk aan cinescoop.

Daarbij verder rekening houden dat een deel van het dak schuin loopt en je ook randen om het scherm hebt (extra breedte en hoogte) en het budget is dit dus de keuze:

https://youtu.be/sFTOt-99_gU

Al met al een flinke vooruitgang van 203 cm 16/9 naar 266 16/9 breedte[emoji6]





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Mooi hoor! Zou ook voor mij een mooie oplossing zijn.

Wanneer krijg je hem? Ben ook benieuwd naar de afwerking.

reza

Mooi scherm! Ik ben van de week naar Duitsland gereden voor een nieuw scherm. Ik had een mooie deal met grobi voor hetzelfde scherm als jij maar dan in de breedte gemaskeerd.
Uiteindelijk vond ik het toch te duur en ben ik naar Hivilux gereden en heb daar een scherm meegenomen, zonder masking. Die maak ik nu zelf aangezien ik behoorlijk wat geld over heb gehouden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on July  3, 2019, 20:35:58
Mooi scherm! Ik ben van de week naar Duitsland gereden voor een nieuw scherm. Ik had een mooie deal met grobi voor hetzelfde scherm als jij maar dan in de breedte gemaskeerd.
Uiteindelijk vond ik het toch te duur en ben ik naar Hivilux gereden en heb daar een scherm meegenomen, zonder masking. Die maak ik nu zelf aangezien ik behoorlijk wat geld over heb gehouden.

Ah...

Ik was dat handmatig masken met balkjes klaar mee.
Er in eruit, opbergen...noem het een luxeprobleem.

De breedte masken is makkelijker....gordijnrails met 2 beklede plaatjes triplex of schaniertje.

Ik had balken van mdf plinten gemaakt...geschilderd en dan velours erop. En die trekken uiteindelijk wel wat krom. Op die lengte.

Alles elektrisch is heel gaaf,maar prijzen zijn crazy..



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Ik heb nu handmatig gemaskeerd met gordijnen indd. Maar ik ga een elektrische rails kopen en dan voila.

Neemt niet weg dat je echt een mooi scherm hebt gekocht!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje


bmateijsen


denoontje

Zoals wellicht al gelezen in panasonic UHD player topic..
Kabel is wel weer  een dingetje weer bij 4k.
Ik had gehoopt dat mijn supra (lekker dikke kabel) 4K kon doorgeven.
Helaas gooide netflix app van de panasonic roet in het eten.

Dus als laatste aanwinst:
ru connected high speed HDMI tussen pana en de Arcam
Ru connected 10m high speed hdmi was echter geen suc6 tussen Arcam en de JVC --> geen 4:4:4 4k HDR atmos via de netflix app
De Ru is daarom retour gegeaan (bleek later in de specs te staan dat vanaf > 7,5 m de 4:4:4 60Hrz ook niet ondersteund wordt...tja ff wat verder lezen)
Daarom een optische kabel (ATZEBE Glasvezel HDMI) besteld en dat is een suc6.
Voorlopig deze kabel even los door de kamer totdat scherm is gearriveerd.

Dan kan de kabel onder het tapijt, front speakers opnieuw worden gepositioneerd (breder en verder naar voren) en dirac worden ingemeten.

Ondertussen op naar de volgende stap: een video streamer, want de dune die ik heb kan geen 4:4:4 HDR aan.
Dus of een apple tv 4k met infuse  oid (moet testen/verder inlezen --> atmos en HDR) of bijv een dune pro.

Iemand tip welke kant op te gaan in deze?
Voordeel van Apple is dat je evt ook films kan kopen/huren.






denoontje



Zo scherm is binnen...buurtjes bedank voor het in ontvangst nemen van dit >3m lange 56kg zware pakket.

Djee wat een uitdaging om dat op de zolder te krijgen.

Gelukkig bij openen boxen in box...
Stuk lichter en wat korter.

Met hulp van de misses alles nu boven!!kan het ikea werk beginnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

 :pompom:

Kan je wat foto's maken van het installeren van het scherm?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DD2

Wellicht nog een leuke "masking tip". Ik heb nu zelf een elektrisch scherm in 16x9, aan de onderkant heb ik een zwart doek gespannen. Als ik dan in 21x9 ga kijken laat ik het scherm daarachter zakken. Je gebruikt dan het zwarte deel van het scherm zelf en de onderkant zakt achter een zwart doek.  Werkt perfect en elektrisch ;).  Je moet wel het beeld in de project shiften steeds uiteraard (in mijn geval). of een memory stand gebruiken.

denoontje

Quote from: reza on July 12, 2019, 09:17:14
:pompom:

Kan je wat foto's maken van het installeren van het scherm?
Als ik aan aan denk....




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424