Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: RalphH on May 30, 2019, 14:30:46
Lekker hoor :pompom:

Bij de weg: Er zijn gipspluggen die 25kg per stuk kunnen dragen, komt wel goed hoor.
Houdt het gips wel wellicht maar de constructie erachter[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje



Oud en nieuw









Lakentest ivm nieuwe grootte




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


denoontje

Quote from: morca on June 12, 2019, 00:00:16
Mooie beamer :thumbs-up: feli ,vele uren plezier  ;D

thx!

en met dank aan vic mag ik even ook een uhd player lenen en proberen

denoontje

Denk dat ik buiten een groter scherm toch ook kabelupgrade nodig heb..

Als ik de setting 4.4.4 kies wil hij dit niet pakken...

Maar zou het de korte kabel zijn van spelr naar avr of de lange van avr naar projector of beide....

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje


reza

Er zijn maar heel weinig kabels die dat kunnen.
Ik vraag het omdat oudere kabels moeite hebben om dit door te geven, vandaar dat je moeite heb met het signaal. Als je de weergever op 24hertz zet, dan doet hij het wel denk ik.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Weergever staat op 24p auto.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Quote from: denoontje on June 12, 2019, 00:09:45
Denk dat ik buiten een groter scherm toch ook kabelupgrade nodig heb..

Als ik de setting 4.4.4 kies wil hij dit niet pakken...

Maar zou het de korte kabel zijn van spelr naar avr of de lange van avr naar projector of beide....

Of de AVR :devil:

Gewoon even de player met de korte kabel rechtstreeks aan de projector hangen en ook een keer met de lange.

Staat de projector nu op 24p of de player? Als de player er 60 hz doorstuurt nl en t is de kabel die dat niet trekt, lijkt mij het dat dit signaal dan niet aankomt, ongeacht hoe de projector ingesteld staat. Of beredeneer ik dit verkeerd?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Klopt helemaal.
Meestal zijn de begin schermen in 50 of 60p
Als je de film zelf aanzet krijg je dan wel gewoon beeld?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Ja ik heb beeld op 4.2.0 setting

Zal idd eens direct aansluiten om de avr er tussenuit te halen.

Hobby!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

In tussentijd even een Panasonic uhd player gekocht....gewoon de instapper.
Stond in buurt van het werk voor leuke prijs.
Het is de 424.

Snel om wat disken af te  kunnen spelen en te zien hoe de colour mapping  het samen met de n7 doet.
Ook netflix in 4k abo omgezet.

Gister was ik even bezig jn de menu's van de n6 en zag het panasonic color profiel ineens.

Maar ik heb het niet meer teruggevonden.
Moet je iets speciaals doen om dit op te roepen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

riwi

Quote from: denoontje on June 17, 2019, 19:41:55
Gister was ik even bezig jn de menu's van de n6 en zag het panasonic color profiel ineens.
Maar ik heb het niet meer teruggevonden.
Moet je iets speciaals doen om dit op te roepen?

Ik denk HDR spelen. En als HDR laten outputten door de Pana (dus niet naar SDR vertalen).
Ik zag op de jvc website wel een documentje met instellingen voor de combi JVC N serie met Pana spelers.

https://www3.jvckenwood.com/english/download/dla-nx9_dla-nx7_dla-nx5_dla-n7_dla-n5_dla-n11_dla-n8_dla-n6_dla-rs3000_dla-rs2000_dla-rs1000/pdf/for_DP-UB9000_setup_procedure_en_v1.pdf

denoontje


denoontje

Nou pana aangesloten en wat materiaal bekeken

In de pana zit een heel hdr settingmenu.
Er is keuze uit 4 basisstanden voor de output keuze mbt je weergever (oled, lcd  tm projector) in de settings.

Tijdens het afspelen kun je op de ab drukken (HDR knop en komt er een heel extra menu te voorschijn met allerlei andere settings.
Ik zal morgen even screenshot maken als ik tijd heb.
Loopwerk maakt wel geluid, maar de speler staat achter het scherm, dus daar heb je geen last van.
Wellicht later nog wat modding van de case doen.

Ook netflix gekeken.
Netflix werkt na upgrade van het abo op 4k
Alleen als je de info indrukt op de n7 ab lijkt hij hij rec709 uit te sturen, ook op uhd....
Qua geluid werkt nu ook dolby Atmos op netflix.

Nu las ik dat niet alles op netflix uhd ook hdr is, dus daar ga ik morgen even naar zoeken.

Tot nu toe steeds beeld zonder een kabel te hebben moeten vervangen.
De pana staat op 4:2:0. OP deze pana de 4:4:4 nog niet geprobeerd als setting (ging mis op de 900 speler).





papaleo

Zó denoontje...,mooie aankoop en je bent lekker bezig  8) :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: denoontje on June 18, 2019, 00:04:01
Nou pana aangesloten en wat materiaal bekeken

In de pana zit een heel hdr settingmenu.
Er is keuze uit 4 basisstanden voor de output keuze mbt je weergever (oled, lcd  tm projector) in de settings.

Tijdens het afspelen kun je op de ab drukken (HDR knop en komt er een heel extra menu te voorschijn met allerlei andere settings.
Ik zal morgen even screenshot maken als ik tijd heb.
Loopwerk maakt wel geluid, maar de speler staat achter het scherm, dus daar heb je geen last van.
Wellicht later nog wat modding van de case doen.

Ook netflix gekeken.
Netflix werkt na upgrade van het abo op 4k
Alleen als je de info indrukt op de n7 ab lijkt hij hij rec709 uit te sturen, ook op uhd....
Qua geluid werkt nu ook dolby Atmos op netflix.

Nu las ik dat niet alles op netflix uhd ook hdr is, dus daar ga ik morgen even naar zoeken.

Tot nu toe steeds beeld zonder een kabel te hebben moeten vervangen.
De pana staat op 4:2:0. OP deze pana de 4:4:4 nog niet geprobeerd als setting (ging mis op de 900 speler).
Je moet hem wel op de laagste projectie optie zetten. Weet niet meer hoe dat heet. Bij mij doet hij dan mooi alles tonemappen naar 350nits

denoontje

Volgens mij pakt hij 500 nits met de laagste setting op de 424



reza

Klopt. De grotere broer heeft nog een standje lager.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Snelle foto van de plek van de n7...nog even extra ondersteuning maar ip stevige ophangconstructie. Nu nog wat afwerken.

Had eerst alleen plank aan staaldraad en kabelspanners, maar dat werd teveel een schommel.
Dus toch zijkanten eraan gemaakt.
Wel eerst met de spanners de plank uitgelijnd in het horizontale vlak en toen gefixeerd middels de zijwand waardoor potentiële schommelbeweging ingeperkt is.

Projector schijnt mooi over de hoofden van de kijkers en er kan prima een scherm aangelicht worden van 266cm breed (huidig 203cm).
Center en fronts moeten wat naar voren en iets uiteen, maar dat gaat prima.




reza

Zo, dat is ook een behoorlijke upgrade.
Van een 203cm scherm naar 266 :wow:
En dan de JVC er bij :pompom:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"