Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: HTip on August 14, 2017, 21:18:10
Dat heb je mooi gedaan, heel strak! [emoji106]
Thx....
Ff wat extra gewicht toegevoegd door veel nietjes te gebruiken[emoji56]. De naamachinekunsten beheers ik niet[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje


denoontje

En als finale een doekkie met loodveter en en haak om de masking vast te zetten boven het scherm (opbergmodus)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

kwantum 8-)

laatste afwerkpuntjes.
Nu nog haakje voor onderste masking

luuk123456

Gaat dat niet hangen wanneer je het doek aan de haakjes hangt?
Ik kan me zo voorstellen dat de rek er na verloop van tijd wat uitgaat...
(Zoals dat vaker het geval is met veel dingen).

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

MLCinema

Dat plankje met doek voor de center is bij mij ook nog wel een idee. Dat lichte hout reflecteert behoorlijk namelijk. Heb ik weer wat te doen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: luuk123456 on August 17, 2017, 20:26:03
Gaat dat niet hangen wanneer je het doek aan de haakjes hangt?
Ik kan me zo voorstellen dat de rek er na verloop van tijd wat uitgaat...
(Zoals dat vaker het geval is met veel dingen).

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Mijn masking is gemaakt van mdf platen.
Deze steunt op haken in de film stand. Bij 16-9 (opruimstand) staat de onderkant van de masking op de bovenzijde van het frame van het projectie scherm en houden de draaibare kikkerhaken de bovenkant vast, zodat de masking plank niet naar beneden kan vallen en ik de plank niet op de grond ofzo hoef te leggen.

Dit laatste moet nog wel met de onderste maskingplank.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Quote from: Kamidioblitz on August 18, 2017, 09:25:30
Dat plankje met doek voor de center is bij mij ook nog wel een idee. Dat lichte hout reflecteert behoorlijk namelijk. Heb ik weer wat te doen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Idd, miniprojectje...veel plezier.

Plaatje hout, plakvelours en een decoupeerzaag en sxhuurpapier[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Nou als ik dit weekend wat tijd kan vinden de nieuwe Arcam firmware maar eens gaan inladen.
Door vakantie en drukte op het werk nog niet van gekomen.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

hi nog wakker! ralphh

ja dat bassmanegement verhaal waar op andere forum veel heisa over was.

Ben nu ook achter dat ik via mijn breakoutbox HDMI op mijn mac geluid uit de macbook kan krijgen va hdmi.

Nu eens kijken of ik dan REW over meerdre kanalen kan meten.

Probleem van die brakke 3.5 mm plug (as you remember) is dan ook opgelost.

RalphH

Quote from: denoontje on October 14, 2017, 00:30:32
hi nog wakker! ralphh

Amper ;D

Zou mooi zijn als die issues verholpen zijn.
Hdmi zal een verlichting zijn ja, rew nog geen atmos via asio helaas.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Met asio4all wel onder windows, wat appeltjes doen weet ik niet
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Ik straks eens kijken, wellicht dat ie verbinding moet maken met een dolby processor (had test gedaan via de tv op de linn stereo).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Moet kunnen denk ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Kan vast, maar vior wondows heb je binnen rew dis een asio driver nodig om de losse speakers aan te sturen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

https://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/umik-1-hdmi-on-mac

je moet soundflower downloaden blijkbaar.

dan kan ik 7.1 uitsturen via hdmi :headbanging: :headbanging:

nu ff verder speuren hoe dat met rew moet

RalphH

 Og wat verder gekomen in de zoektocht vanmiddag, of toch de zon/werk ingedoken?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Nee ff wat werk gedaan, frituur pan schoongemaakt,  toen de firmware van arcam gedowned als voorbereiding en toen de bbq voorbereid en lkkr gegeten.


denoontje

Deze week meting gedaan....damn wat kunnen er veel "verstorende" auto's door de straat bonjouren....en dat als je 8 metingen van 12  sweeps moet doen.

Heb het id dat het iets beter is geworden...de demo van GOT atmos...de "groene" ontploffing rolt echt door de kamer heen.

Vandaag even in Antwerpen geweest.
Begint toch hard te kriebelen die mooie nieuwe projectoren.
Maar een nieuwe projector vraagt denk ik ook wel een nieuw akoestisch transparant scherm om helemaal een grote stap te maken.

En dan..4k of toch e-shift...
Verschil op e beurs was minimaal vond ik.
Helemaal als je niet naast elkaar ziet staan.

Straks mijn Epson nog eens aanslingeren en kijken of de twijfel gegrond is :X

Want nieuw scherm en dus groter betekend toch wel miniverbouwing.

denoontje

en allemaal

denoontje

Vandaag ook begonnen met planet earth 2.
Heb de uhd verzie aangeschaft maar nu nog maar even kijken in HD..ookal gaaf...wat is die scene met die guanago's op de galapagos gaaf neergezet.

In 2018 toch maar over op 4K?