Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Hedde gij een grafieken fetisch  :pompom:

Hoe vind je het zelf klinken?

denoontje

Quote from: Raymond187 on March 20, 2017, 20:05:13
Hedde gij een grafieken fetisch  :pompom:

Hoe vind je het zelf klinken?

nieuwe hobby bij gebrek aan goede films ;-)

Nee klinkt wel erg strak nu, alleen sublaag mag nog wel wat meer; al shaked de bank wel af en toe :x
Ook de center doet het nu ok mbt verstaanbaarheid.

Het bijregelen van de volumes via de 7.1.4 testsignalen op de atmosdisk deed het geluidsbeeld ook extra goed.

Nog een keer kijken als ik volume iets opschroef van de subs

Ik heb wel alle instellingen nu goed opgeslagen in 1 project en weggeschreven (de meting, de losse correctie curves, de volumes na correctie en de grafieken na meting etc) zodat ik ze ook zo weer snel kan inladen mocht het nodig zijn.

Dus ik zou evt ook nog even met locatie van de subs kunnen gaan spelen.
REW geeft aan (in simulatie) om " het gat 50-70Hrz "  weg te krijgen beide subs wat te verplaatsen; 1 verder naar voren en 1 verder naar achteren (al is mijn HT niet een doos maar een ruimte met deels plat en schuin dak dus hoe goed die simulatie is........)
Ik kan ook nog eens met de fasen spelen van de 2 subs.



bmateijsen

Weet je 100% zeker dat de subwoofers goed staan ingesteld? Het lijkt erop dat ze elkaar teveel versterken op 1 punt en daarna elkaar tegen werken...

denoontje


denoontje

ja meten is weten
ten eerste eerste metingen waren gedaan met een verkeerde setting op de arcam  :blink:
hij stond op l/r + sub
Niet duidelijk of bass management het dan doet welke ingesteld staat op de fronts op 70Hrz

Dus setting nu op Follow speakertypes gezet

Vandaag geexperimenteerd met de instelling op de sub en wel de fase.
Diverse metingen gedaan van alleen fronts, alleen sub, beiden en met en zonder dirac aan.
Volume setting ingeregeld nog steeds met de bluray disk atmos 7.1.4

Setting van 1 sub op 180 graden geeft het beste beeld op de grafiek bij meten in REW.

ziet er mijn inziens niet slecht uit.
Wel moet ik de hoge tonen nog wat bijstellen in dirac denk ik want hij lijkt soms licht te oversturen.
Maar dat moet ik nog wat testen


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

1200 ultra:

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

voor jou daarom 2  :tongue2: :tongue2: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging:

en zie xtra titel links  ;D

denoontje

En deze vandaag binnen. Ff check vs de d1.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: jasjenl on May 12, 2017, 16:01:20
Ga je daar veel aan hebben zonder 4K beamer?
Beeld schijnt beter te zijn (morgen testen) en anders gewoon de verkoop in.
Heeft wel eens std movie wall dus das ook een pre.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

En kan ik wellicht de oude d1 gebruiken als netwerkschijf en streamert beneden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

alles gaat werken, ik wacht alleen nog op mr mtissink...hij heeft mijn cradle en dan kan ik de 3 tb schijf leegtrekken, formateren in de oude dune zetten en dan weer volladen. Geeft mij direct capapciteit voor extra films. Is ip en schijf die wel zou mogen crashen. Belangrijkste blijven dan op de nas met raid 5 staan.

(ja en erg belangrijke zaken ook nog op externe back-up ;-)  )

denoontje

Vanmiddag ff bij vik wezen kijken. Wat zet die jvc toch een heel mooi plaatje neer. Toch wel een andere klasse dan mijn epson......
Virus?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Quote from: denoontje on June 18, 2017, 01:04:16
Vanmiddag ff bij vik wezen kijken. Wat zet die jvc toch een heel mooi plaatje neer. Toch wel een andere klasse dan mijn epson......
Virus?
Heel herkenbaar. Waarom denk je dat hier nu de X7000 hangt? Standaard is die al goed, maar de CM versie is waanzinnig [emoji106][emoji15][emoji41]

Dat wordt weer sparen [emoji6]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

luuk123456

Quote from: denoontje on June 18, 2017, 01:04:16
Vanmiddag ff bij vik wezen kijken. Wat zet die jvc toch een heel mooi plaatje neer. Toch wel een andere klasse dan mijn epson......
Virus?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Had je meegekregen dat Vic zei dat er binnenkort een interessante aanbieding komt met de JVC X7500 Cinemike?
Just Saying ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

denoontje

Jaja luuk, maar dan hoop ik denk ik eerst een aanbieding met de x5500[emoji85]. Zou ze dan eens in een shoot out moeten zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

denoontje

Eindelijk even weer een upgrade, dit keer in de afwerking....mijn bastubes bekleed met zwarte stof zodat de losse lakens weg konden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Tevens ook ff plankje gemaakt voor op de centerspeaker, plankje met zwart plak velours....dit weer beter als een doekje. To do....doekje met loodveter voor over de stereo speakers....

Reflexion war almost won!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk