Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Had een test gedaan met een monokabel en dat lukte wel. De 10m stereo kabels teruggestuurd iig.  Voorlopig maar ff met de hand.

Kaki zou evt kunnen, maar storen die niet. Ik kan het ff proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

flakkees

Quote from: denoontje on January 22, 2017, 13:46:56
Had een test gedaan met een monokabel en dat lukte wel. De 10m stereo kabels teruggestuurd iig.  Voorlopig maar ff met de hand.

Kaki zou evt kunnen, maar storen die niet. Ik kan het ff proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ik heb er al van alles en nog wat mee geschakeld en nog geen storing of brom of wat dan ook opgemerkt
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

denoontje

Tja de velo deed het goed met eenmonokabel maar niet met de stereo kabel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Na de nieuwe firmware update dacht ik ik zal de huidige curves eens posten:

denoontje

en

bmateijsen


denoontje

Toen ik eerst met autotargetcurves instelde was het geluid erg dof. Dus geprobeerd iets meer de bestaande respons erin te zetten.

Ik heb net weer eens een autocurve laten berekenen en ben aan het luisteren.
Heb nu alle sq2 gegroupt en alle sq1 gegroupt.

Als ik dan speel op volumeregeling 60 het subgeluid  wel wat aan de harde kant.....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

RalphH

Mooi dat ie lekker klinkt, maar ik blijf die dikke boosts in het laag toch wel bijzonder vinden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Ben nu alles eens opnieuw aan het inmeten. Wel k dat er zoveel auto's voorbij rijden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

flakkees

Quote from: denoontje on March  5, 2017, 14:08:21
Ben nu alles eens opnieuw aan het inmeten. Wel k dat er zoveel auto's voorbij rijden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
herkenbaar , als mijn zooitje opgesteld staat gaan ze altijd gras maaien
of iets wat daar heel erg op lijkt
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

bmateijsen

Quote from: RalphH on March  5, 2017, 13:22:38
Mooi dat ie lekker klinkt, maar ik blijf die dikke boosts in het laag toch wel bijzonder vinden.

Waar zie jij een dikke boost?

RalphH

In elk plaatje wel 10 dB boost in het laag <100 Hz. Of zie ik iets verkeerd?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Gisteravond een nieuwe (bijna) autoloze meting gedaan en de autocurve gedraaid...
wel apart dat de sub nu veel lager ingesteld moest worden (op de sub) vs de oude meting????

Geluid kon me niet echt direct bekoren.


Toen een oudere house curve geladen en die zal ik straks een beluisteren.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bmateijsen

Quote from: RalphH on March  6, 2017, 15:39:05
In elk plaatje wel 10 dB boost in het laag <100 Hz. Of zie ik iets verkeerd?

Ik zie in smalbandige piek rond de 100 hrz in de gemeten response. Ik vind dat niet zo schokkend...

RalphH

Aaah, ok, wat pieken betreft niet inderdaad. Wat ik bedoelde, is dat dirac dips van 10dB dichttrekt. Dat is nogal. Doet ie dat door te boosten of met een fase trucje (ofzo)?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dirk

maar er is zoals RalphH aangeeft idd toch ook behoorlijk geboost vwb alles beneden die 100Hz?

ik zie ook aardig wat boost toegepast worden (tot zo'n 10dB) in die laagste range beneden 100hz, iets wat ik zelf iig op m'n DDRC tracht te vermijden...ik boost hooguit 5dB als het echt niet anders kan, 'k probeer om precies die reden de targetcurve ook altijd zoveel mogelijk onder de gemeten response te leggen, zodat er haast enkel moet worden verzwakt en zo min mogelijk geboost.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

Quote from: Dynky on March  6, 2017, 20:07:46
maar er is zoals RalphH aangeeft idd toch ook behoorlijk geboost vwb alles beneden die 100Hz?

ik zie ook aardig wat boost toegepast worden (tot zo'n 10dB) in die laagste range beneden 100hz, iets wat ik zelf iig op m'n DDRC tracht te vermijden...ik boost hooguit 5dB als het echt niet anders kan, 'k probeer om precies die reden de targetcurve ook altijd zoveel mogelijk onder de gemeten response te leggen, zodat er haast enkel moet worden verzwakt en zo min mogelijk geboost.


Mijn meting van gister ziet er anders uit. Zal die morgen eens posten.
Let wel dat de cross-overs op 70 staan voor de onderlaag en 80 voor de atmosspeakers. Dirac rekent wel verder maar of ie dat ook echt door gaat geven weet ik niet (lopen wat discussie over bassmanagement voor en na dirac meting in de arcam op andere fora)

De house curve die ik gisteravond erin had gezet was ook niet zo mijn ding...miste weer impact (net snel ff demo file geluisterd)
Deze curve zet de target ip op de 0-lijn en er is een bergje gecreƫerd in subgebied van enkele db's
Verder dus geen boost maar juist demping over het geheel.
De targetcurve van dirac zit al boven deze 0-lijn.

koenjer

Waarom je Sub op 200hz af filteren?
Komt 80 tot 100hz niet eerder?

bmateijsen

Quote from: Dynky on March  6, 2017, 20:07:46
maar er is zoals RalphH aangeeft idd toch ook behoorlijk geboost vwb alles beneden die 100Hz?

ik zie ook aardig wat boost toegepast worden (tot zo'n 10dB) in die laagste range beneden 100hz, iets wat ik zelf iig op m'n DDRC tracht te vermijden...ik boost hooguit 5dB als het echt niet anders kan, 'k probeer om precies die reden de targetcurve ook altijd zoveel mogelijk onder de gemeten response te leggen, zodat er haast enkel moet worden verzwakt en zo min mogelijk geboost.

Ik heb inderdaad verkeerd gekeken... jullie  hebben zeker gelijk, maar het lijkt mij dat hij bass-management gebruikt, dus dan is het niet zo van toepassing eigenlijk....

denoontje

Idd een crossover van 70 voor de sq2 en 80 voor de sq1 atmosspeakers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Vandaag weer wat lopen spelen en de autocurve erin gezet waarbij ik de center afvalpunt in het hoog gelijk heb gezet met die van de fronts

denoontje

.

denoontje

en rew, rood is met dirac eq gemeten op stereo, blauw zonder er, beiden met sub
1/24 smoothing op de grafiek gezet

denoontje

Ik heb de volumes wel nageregeld via de 7.2.4 atmos disk..er zit toch wel verschil in wat dirac er van maakt en wat je meet op de luisterplek met een db meter.

Vanavond maar eens een filmpje kijken met deze settings.