Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

denoontje

En hij  doet het[emoji1303]

Gelukkig niet opnieuw meten voor dirac maar kan gewoon project inladen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

En net ff filmpje in dts-x gezien.....lekkah


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MaxxMark

Heb vorige week ook DTS:X gekeken (Ex Machina), was inderdaad wel lekker. Goede film daar ook voor, indertijd was ik onder de indruk van het gebruik van geluid in de film.

Ik ben er nog niet over uit of ik de upmixer  van DTS (Neural X) fijn vind, of iets 'te'. Ik vind DSU iets te vlak/weinig doen en Neural:X soms iets te veel. En ik twijfel of Dirac iets gedaan heeft met de levels van mn heights, ga ik binnenkort ook weer een keertje checken.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

denoontje

Nou zo meteen F1 in de bios...

Alleen al spannend met wat er aan tactiek gaat gebeuren.

denoontje


denoontje

Nu wat herhaalde foutmeldingen van een hd in de synology maar even een nieuwe besteld.
Ik ga een 5tb schijf proberen van HGST.

Twijfel of ik de synology nu 24/7 aan moet laten staan of toch uit laten gaan in de dag/nacht uren (alleen aan als ik thuis ben).
Wat doen jullie?


rovinggecko

Heb twee Synology nassen, draaien allebei 24\7. 1x per jaar de stofzuiger er op, verder kijken niet aankomen. Daar zijn ze voor. Als ik eerst naar boven moet om de nas aan te zetten, en moet wachten op opstarten, dan is de benefit snel weg.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Roeru117

Mijn synology schakelt 's nachts uit en start in de ochtend weer op. Je kunt een stroomschema instellen waarbij je per dag kunt aangeven wanneer de nas in- en uit moet schakelen. Op zich maakt het niet zo veel uit of je de nas wel of niet 24/7 laat draaien. Het is meer wat handig voor je is.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

denoontje

Thx is voornamelijk  mbt levensduur hd's of steeds aan uit beter is vs laten draaien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marco66

Heb mijn synology al 2 jaar continue draaien, no problems.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Roeru117

Over de levensduur van de schijven lees je meerdere dingen. Aan de ene kant is het starten/stoppen van de schijven erg belastend en aan de andere kant gebeurt het ook dat een schijf die een lange periode 24/7 gedraaid heeft niet meer opstart nadat deze is uitgeschakeld. Je kunt er geen pijl op trekken.

Het belangrijkste bij een nas is je realiseren dat dit slechts een opslagmedium is en geen backup mogelijkheid. En de enige zekerheid mbt de levensduur van een schijf is dat deze defect gaat. Dat kan na een week of na 7 jaar. Om die reden zijn er RAID configuraties ( RAID 1, 5, 6 ) uitgevonden, maar deze beschermt je alleen tegen de uitval van een schijf en niet tegen het falen van een nas.

Dus ik zou me niet te druk maken over het wel of niet 24/7 laten draaien van een nas. Dat heeft voor (altijd toegankelijk) en nadelen (onnodig stroomverbruik). Maar zorg er altijd voor dat je van je belangrijke data een goede backup hebt en dan het liefst op een andere fysieke locatie.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

denoontje

Thx dat vreesde ik al dat er eigenlijk niets van te zeggen is. Ik draai raid 5 en heb backups (2stuks), dus dat is wel geborgd. De schijf zit er nu net in en hij is het volume aan het repareren....zal nog wel ff duren denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

denoontje

zo de post geweest vandaag en 2 trigger kabeltjes voor de velo's afgeleverd.
Voor 20 euro niet meer zelf aan en uit zetten.....ik zou nog eens lui worden :D

Raymond187


denoontje

Quote from: Raymond187 on January 11, 2017, 21:19:29
Dat is wel zo handig, en gaan de velo's wat langer mee.



Sinds het forum topic over de dd serie heb ik ze idd van de automode afgehaald en zette ik ze zelf aan en uit.

denoontje

 Mm

experiment lukt nog niet.
De arcam heeft 2 trigger outs, zone 1 en zone 2
In menu heb ik de zone 2 gezet op volg zone 1.
Ik zie geen opties in menu mbt instellen van de trigger uitgang zelf.

Ik krijg via de trigger kabel geen signaal naar de velodyne subwoofer.

Dus dan kabel maar in zone 1 trigger uitgang gedaan waar normaal de eindversterker mee geschakeld wordt zonder problemen.
Dan krijg ik wel een signaal,
maar als ik de arcam uit zet gaat de velo aan [emoji12]
Andersom werkt het niet...de velo gaat niet uit als de arcam aan gaat.

De handleidingen geven geen duidelijkheid en zijn heel summier.
Ik neem aan dat de main switcht op de velo op aan moet staan, zodat hij in een sleepmode staat. (Hij kan dan ook aangezet worden met de afstandsbediening).

Mbt de kabel en stekkers:
De arcam manual zegt dat het signaal op de punt van de stekker staat en de de rest is de base.
In de velohandleiding staat dat het niet uitmaakt wat voor signaal waarop staat op de triggerstekker.

Ik heb een stereo 3.5 mm male male gekocht.
Normaal zijn het monokabels
Maakt dat hier wat uit?

Nu ik zone 1 en 2 niet kan gebruiken op de arcam kom ik sowieso uitgangen tekort (2 velo's en de eindversterker)
Kan ik op die ene uitgang op de arcam op een of andere  manier 3 uitgangen creëeren. (Dit heeft natuurlijk alleen zin als ik eerste probleem mbt het schakelen opgelost krijg).




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

denoontje

Quote from: Raymond187 on January 11, 2017, 21:19:29
Dat is wel zo handig, en gaan de velo's wat langer mee.


Vraag me af als je ze via trigger mode laat lopen, of ze dan wel echt uit staan...of toch op stand-by


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

HTip

Quote from: denoontje on January 11, 2017, 22:57:04
Vraag me af als je ze via trigger mode laat lopen, of ze dan wel echt uit staan...of toch op stand-by
Ik heb altijd gedacht dat ze helemaal uit staan met triggeruitgang. Echter op advies zet ik de sub nu uit via de powerswitch. Better safe than sorry ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

heb even een monolabel geprobeerd (hele korte die ook mijn poweramp schakelt en die werkt wel op de velo.
Zal dus toch aan de kabel liggen .....die gaan retour.

Maar dan nog moet ik de ene zoneuitgang te zien verdrievoudigen...
Zone 2 triggeruitgang werkt alleen op zone 2.

Emotiva heeft een trigger box, maar dat is dan weer zon, kastje met extra voeding etc.
http://emotiva.com/products/accessories/et-3

Zou een https://www.amazon.co.uk/3-5mm-Speaker-and-headphone-Splitter/dp/B0007OC96W/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1484397203&sr=8-3&keywords=3.5mm+splitter&tag=av0c-21 kunnen werken in deze?

zou een

MaxxMark

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n eenvoudige splitter niet zou werken (was namelijk het eerste waar ik ook aan dacht).

Is het niet toevallig zo dat je ander 12v triggered apparaat zowel een in als een out heeft? dan kan je gewoon chainen :)

Overigens wel interessant te lezen over het volledig uitzetten. Ik ga dat ook maar eens doen ipv de auto on/of. Consensus is dus of via 12v trigger aan/uit of handmatig met de schakelaar. En dus niet 'infrarood uit' of 'auto (aan)/uit'
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

denoontje

helaas heeft de arcam p7 en de 2 velo's geen extra trigger out om door te linken.

De trigger is 12v, maar ik neem aan dat je ook x ampere nodig hebt om 3 apparaten te schakelen?
Zou je dan zo kunnen stacken, want dan maak je toch parallel schakelingen?

arcam manual:
There are two trigger output sockets on the Receiver,each capable of outputting a 12V, 70mA switchingsignal.

velodyne manual: When this 2-conductor mini jack is connected, the amplifier remains in power-off mode until
the triggger is applied. The correct triggger is +12V on the tip of the conductor relative to
the grounded sleeve.

MaxxMark

Yep, ik zag het net ook staan:
Quote
De AVR is voorzien van twee trigger-uitgangen. Elke uitgang kan een 12V, 70mA schakelsignaal afgeven.

Overigens zag ik in dit topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161640.0;topicseen een versterker staan die 40mA maximaal uitstuurt. Er van uitgaand dat die 40mA al méér is dan een ontvangend apparaat minimaal nodig zal hebben, denk ik dat met de 70mA van de Arcam je op zijn minst toch wel 2 apparaten tegelijk kunt aansturen.

De vraag is inderdaad wat de velodyne nodig heeft (ik kon het zo snel niet vinden in manuals of op google )
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

denoontje


flakkees

misschien eens kijken naar "klik aan klik uit''
weet je wel zeker dat die uit staat
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx