Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje



Zo een umik via het forum en  van arcam een nieuwe std mic gehad. Deze was waarschijnlijk niet 100%.

Vorige week al een mic std gekocht. Kunnen we ip preciesie meting doen

denoontje

Zo en de nieuwe lamp is ook binnen...dat wordt een ht weekend!

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Quote from: denoontje on March 12, 2016, 00:16:52
Zo en de nieuwe lamp is ook binnen...dat wordt een ht weekend!
Je hebt toch ook de Ep 5500? Vanaf hoeveel uur is het vervangen va nde lamp nodig?

RalphH

In zijn geval tot ie kapot ging ;D.
Zit hier op 1800 en heb nog beeld, maar zie wel dat het echt van fors mindere kwaliteit en lichtopbrengst is.
Bij Denoontje stond er minder uur op toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Raymond187

KOstzo,n nieuwe lamp met ISF kalibratie dan? 300 eurie?

denoontje

#1182
Quote from: Raymond187 on March 21, 2016, 08:34:17
KOstzo,n nieuwe lamp met ISF kalibratie dan? 300 eurie?
Zie toppic over de lamp [emoji6] zo'n 200 excl cal...

denoontje

Zo ff 2e hands apple tv om op zolder te kunnen netflixen en evt youtuben (concerten etc).

denoontje

Het heeft ff geduurd maar ik heb nu fatsoenlijk beeld via de horizonbox. Metertje kabel eraf en toen ineens wel fatsoenlijke signaalsterkte. Nu nog het netwerk. Het lijkt erop dat ie rechtatreeks de router van Ziggo wil zien ipv via een switch. Morgen weer verder. In ieder geval f1 op groot scherm en genoeg opnamecapaciteit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond187


denoontje

Idd coax


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Vandaag verder gespeeld met dirac na het lezen van wat literatuur (eerste eigen targetcurve gemaakt).

Zie meting en targetcurve.

Doordat arcam dirac nog niet de heights meeneemt, heb ik in het setupmenu van de arcam een verschil van 10db aangebracht na het laden van de dirac gegevens.

Echter heb ik de fronts en zeker de center extra bijgezet in db's gezien verstaanbaarheid stemmen slecht was.

Ik denk dat ik de initiële meting ook nog over moet doen. Het verschil dat dirac nu heeft gemeten tussen fronts en surrounds (allen zelfde  speakers) vind ik nogal raar met name in het laag. Als ik de losse grafieken zie (ff niet gepost nu) lopen de fronts heel ver door in het laag, terwijl de 4 surrounds veel eerder afvallen...--> roomgain?
Je ziet op de gecombineerdegrafiek nog net een piek bij 15 db van een van de fronts.


Zal voor het weekend zijn
De onderlaag



2 subs



De heights



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Volgende experiment zal zijn iets meer de karakteriestiek van de square 2 erin te zetten.
In de grafs zie je tussen de 500 en de 1k een bult zitten, maar in de targetcurve (oranje) staat die nu helemaal vlak.

Vind met name stemmen nu erg vlak klinken en ik vermoed dar als ik die hobbel in all target curves terug breng het wellicht wat levendiger gaat klinken.

Ook experimenteren of ik hem iets laat afvallen > 10k


Raymond187

Dipje onder de 20hz. Nog 2 subs erbij  :headbanging: :headbanging:

Tussen 50 en 100 ook. Is dat de freq. van stemmen?

morca

Quote from: Raymond187 on May  4, 2016, 10:53:33
Dipje onder de 20hz. Nog 2 subs erbij  :headbanging: :headbanging:

Tussen 50 en 100 ook. Is dat de freq. van stemmen?
Dat is bij mij ook enigsinds een probleem ,de upperbass van de subwoofer.

1-2,5 khz valt een beetje af,daar zit het stemgebied.
Dus als de stem niet naar wens is zou ik daar eens naar kijken.

Staaled

Quote from: Raymond187 on May  4, 2016, 10:53:33
Dipje onder de 20hz. Nog 2 subs erbij  :headbanging: :headbanging:

Tussen 50 en 100 ook. Is dat de freq. van stemmen?
Mannenstemmen hebben rond 85 Hz als ondergrens.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: denoontje on May  4, 2016, 10:21:37
Volgende experiment zal zijn iets meer de karakteriestiek van de square 2 erin te zetten.
In de grafs zie je tussen de 500 en de 1k een bult zitten, maar in de targetcurve (oranje) staat die nu helemaal vlak.

Vind met name stemmen nu erg vlak klinken en ik vermoed dar als ik die hobbel in all target curves terug breng het wellicht wat levendiger gaat klinken.

Ook experimenteren of ik hem iets laat afvallen > 10k
Ik had bij 850 een 5 dB piek
Ten dele inherent aan mijn speakers, zo kwam ik achter door naar andermens metingen te kijken en Li/Re te vergelijken.
Omlaag gebracht op gehoor bracht -3 dB het gewenste resultaat.

Stemmen verliezen daar idd aanwezigheid indien je cut.
Desalniettemin zou ik wel degelijk wat terugschroeven , maar niet vlaktrekken.

Gezien je meting is mij nu wel duidelijk wat mij niet aanstond van deze speakers. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje

Quote from: Raymond187 on May  4, 2016, 10:53:33
Dipje onder de 20hz. Nog 2 subs erbij  :headbanging: :headbanging:

Tussen 50 en 100 ook. Is dat de freq. van stemmen?
Groen is wat het gaat worden, lichtblauw is de meting

Onderste graf zijn trouwens de heights welke square 1 zijn. 
Dirac doet nu nog niets hiermee ( zou in een update nog komen[emoji41]))

denoontje

Vandaag even deze curve gemaakt en ingeladen. De skislope icm meer volgens van de karakteristiek speaker in middengebied en hoog.

Straks even een stukkie film checken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Klinkt stuk minder saai zo al heb ik nu iets wat s-klank. Wellicht door de lift in het hoog die ik er in heb gezet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond187


denoontje

Je kunt de hele curve zelf bepalen. Ik heb het hoog wat stijler laten afvallen en wat verder door laten lopen en is dus va std wat meer hoog


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Vrijdag in de hitte een nieuwe meting gedaan met de nieuwe firmware. De atmosspeakers hebben nu ook dirac. Lijken diverse problemen bij nu opgelost. Alles staat iets van 10 db harder nu met dirac aan en ook mijn zachte center probleem is opgelost. Hele bubbel is weer beter geworden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Nice en met die warmte ;D.
Maaar je moet prioriteiten stellen ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer