Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tommi

Nice! ik zag dat je ook actief bent op wat US forums, is de pre-amp sectie nou hetzelfde van een 550 aan een 850? En is Dirac nu volledig geïntegreerd in het systeem, ik las namelijk dat in eerste instantie Dirac niet voor alle kanalen inzetbaar was?


Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

denoontje

Geloof dat de preamp inderdaad gelijk is, maar ik ben direct voor de 850 gegaan ook gezien de power; moest toch 6 zuilen aansturen[emoji48]Dirac zit nu op de 7.2 laag, maar er is sprake van dat de height zo ook erbij komen. Althans daar hebben ze het op avforum wel over via een link met arcam.

MaxxMark

#1152
Om arcam support te quoten toen ik er naar vroeg:

"At the moment all Dirac calibration systems are limited to 8 channels, this is not an ARCAM receiver restriction but a Dirac limitation.  While, in practice, this is not a major limitation we recognise that there are some benefits to applying Dirac to all 12 channels [....] We cannot yet put a definite timescale on this but if, and when, this feature becomes available it will be via as a user applicable, firmware upgrade at no additional cost."

Later is in het avforums topic aan  een ander bevestigd dat arcam vanaf dat moment ook mocht toezeggen dat ze het daadwerkelijk gaan doen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

tommi

Thanks voor de antwoorden, de AVR-550 lijkt me een supergoede (pre-) amp ('k heb eindversterking zat). Tis waarschijnlijk de enige in die prijsklasse waar Dirac in zit. Ik had gehoopt op een losse processor in een soortgelijke prijscategorie maar dat zit er voorlopig niet in geloof ik.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

denoontje


tommi


Quote from: denoontje on February 26, 2016, 23:22:52
Wat voor eindbakken heb je?

NAD Masters M12/M22 met HT-pass through voor de fronts en een Classé Cav 75mkII 6-kanaals voor de rest.
Vooralsnog heb ik geen interesse om meer dan 5.0 te draaien echter heb ik wel interesse in het Dirac meetsysteem en hoe het functioneert.

Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

denoontje


N1v3K

Is het verschil tussen de 550 en 850 alleen het vermogen, of doet het verschil in versterker-klasse ook nog iets? (A/B vs G).

denoontje


N1v3K


denoontje

#1160
vandaag weer eens gemeten.
Ik krijg de soundkaart en bijbehorende mic niet echt aan de praat (lees afstelling lukt niet met gaan en outputvolume).
Vragen al gesteld op AV forum en aan Arcam zelf
Met de behringer andere usb geluidskaart lukt het wel:

target curve wat aangepast zodat hij patroon van de respons van de speakers beter volgt.
Dirac stel curve in laatste plaatje

denoontje

#1161
en sub voor en na

Straks eens luisteren wat het effect is en dan verder tweaken.
Ook met de targetcurve en proberen nog even een calibratiefile van de behringer in txt bestand te vinden (staat ergens op de schijf).

bass tagetcurve nog niet aangepast


bmateijsen

Ik heb een Umik gebruikt... vond dat erg fijn!

RalphH

Das zonde, behringer cal-file is een algemene. Kom mijn umik maar ff halen anders.
Ben nog niet fit for service helaas.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje

#1165
Quote from: RalphH on February 28, 2016, 18:30:14
Das zonde, behringer cal-file is een algemene. Kom mijn umik maar ff halen anders.
Ben nog niet fit for service helaas.
ik heb de file maar even omzetten in goed format[emoji16]

denoontje

#1166
Maar snap het probleem alleen niet.
https://www.avforums.com/threads/arcam-av550-inc-dirac-live.1985785/page-59

Wat foto's en een filmpje   

RalphH

Quote from: denoontje on February 28, 2016, 18:41:30
ik heb de file maar even omzetten in goed format[emoji16]

Dat is een algemene file, niet van die mic, dus als t zeker wil zijn dat de waardes 100% zijn.... Vergelijk je eerst met een umik of gebruik je een umik (of andere mic met eigen cal file.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#1168
Grrrr....lamp van de projector heeft het begeven......

denoontje

Als het goed is volgende week een avr600 armer en iemand anders gelukkig.
Dat ruimt weer lekker op.

MaxxMark

Wat komt er voor in de plaats? Of had je al een versterker voor je heights?
(Heb overigens gister ook besloten om voor de 850 te gaan ;))
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

denoontje

#1171
Quote from: MaxxMark on March  6, 2016, 12:33:16
Wat komt er voor in de plaats? Of had je al een versterker voor je heights?
(Heb overigens gister ook besloten om voor de 850 te gaan ;))
feli

Ik heb een arcam p1000
aangeschaft voor de heights


Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

denoontje


Quote from: Christof_G on March  7, 2016, 20:22:38
Was je niet tevreden van de P1000?

Oeps moet p1000 zijn[emoji16][emoji1303][emoji12]

denoontje