Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

Schitterend HT  8), en mooie DIY oplossing met die angled center. Maakt ook verschil qua geluid zeker? Stemmen nog net een tikje beter verstaanbaar oid?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: ClassĂ© powered setup

Raymond187

Ziet er knap uit Tuur

Volgend bezoekje naar het zuiden ff op de koffie  :pompom:

denoontje

Quote from: mark235 on September 29, 2014, 11:23:13
Schitterend HT  8), en mooie DIY oplossing met die angled center. Maakt ook verschil qua geluid zeker? Stemmen nog net een tikje beter verstaanbaar oid?
beter plaatsing en integratie en doordat de tafel nu ook weg is in geheel beter ;-)

Quote from: Raymond187 on September 29, 2014, 12:17:39
Ziet er knap uit Tuur

Volgend bezoekje naar het zuiden ff op de koffie  :pompom:
Thx, of zal ik wat shakejes maken ipv koffie ;-)



high-q

Quote from: denoontje on September 29, 2014, 13:51:55
Thx, of zal ik wat shakejes maken ipv koffie ;-)

Voor de spierballen shoot-out? :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje


denoontje

#980
Nog wat details

Onderste lat  2 L hoeken fixed  en wat langer vs de bovenste L hoeken zodat plaat rechtop blijft staan

je ziet ook de schuine zijde aan de bovenzijde van de 2 op elkaar gezette plinten; binnenste plint valt in het schermkader (je ziet nog klein stukkie wit scherm)

denoontje

#981
stukkie schium om scherp rand van het Lhoekje niet in je been te krijgen als je erlang loopt :p

denoontje

#982
Bovenste lat  : 2 L hoeken die draagbare zijn zodat je de lat eruit kan pakken


denoontje

#983
en L hoek weggedraaid

denoontje

Quote from: Raymond187 on September 29, 2014, 12:17:39
Ziet er knap uit Tuur

Volgend bezoekje naar het zuiden ff op de koffie  :pompom:

op welke termijn?

denoontje


denoontje

#986
Met flits, de lichtere rand die je ziet komt door de schaduw van de flits op de kadering 😁

Raymond187

Quote from: denoontje on September 29, 2014, 20:19:51
op welke termijn?
Lang termijn. Onze agenda zit elk weekend vol t/m half december  :wacko:

Zie je me zitten in die Veyron  :police:

high-q

Mooi gedaan :clapping:
Hoe bevalt het met kijken?

Quote from: Raymond187 on September 30, 2014, 08:31:56
Zie je me zitten in die Veyron  :police:

Ja, ik zwaaide vanuit die Sesto O0
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Keerzijde

Bedankt voor de close-ups van de bevestiging van de masking.

Als ik het goed begrijp is de positie van de masking fixed.
Aangezien niet alle films precies 21:9 zijn, hoe ervaar jij de kadering bij verschillende films?
Komt dat altijd precies uit, of zie je alsnog een randje wit of projectie op de kadering?
(ik twijfel namelijk nog steeds over fixed of variabele masking...)
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

denoontje

Mijn scherm is standaard 16/9

Een minirandje over de diy masking projecteren ga je denk ik niet echt zien, reden ook dat er zwart vel;ours over gedaan is om zoveel mogelijk licht te absorberen.

Het hoger lijkende contrast door de rand gaf gister veel meer idee van diepte in de film vs de zwart geprojecteerde randen die je normaal hebt....tot nu toe blij dus.

probleem ontstaat natuurlijk wel als je imax, 16/9 1:2.35 etc in 1 film hebt, maar dat heb je bi auto en variabele masking dan ook


simsatit

Mooi HT hoor!!

Heel veel liefde en aandacht ingestopt, heel fijne plek volgens mij!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

denoontje

Quote from: simsatit on September 30, 2014, 14:17:20
Mooi HT hoor!!

Heel veel liefde en aandacht ingestopt, heel fijne plek volgens mij!

thx

inderdaad...

RalphH

Gij bent knutselenderwijs weer goed bezig geweest! Resultaat mag er zijn. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on September 30, 2014, 17:48:39
Gij bent knutselenderwijs weer goed bezig geweest! Resultaat mag er zijn. :thumbs-up:

vond dat ik die wagentjes inderdaad snel zelf in elkaar heb gezet ;-)
weer 2 blije forumgenoten in een snelle wagen

denoontje

zo effe naar midden van het land gescheurd vandaag om laatste kalibratie te doen van de epson lamp.

Was hard nodig volgens Garmt.

Moet wel nu op high lamp mode gaan spelen.

Hoop dat geluid niet te erg wordt van de fan.

Zeker in de zomer kan het op de zolder heet worden

denoontje

ga eens een experiment doen met de behanger die te koop staat op het forum.
Ralphh heeft nog een mic te koop dus kan ik aan de slag met REW als het weer wat koeler is.
Kijken of ik op de luisterplek van de vrouw de staande golf weg kan krijgen en toch output hebben op de master luisterplek.

Daarbij zien of dit beter werkt dan de spl die in de velodyne zit.

katwax

Quote from: denoontje on June 30, 2015, 19:00:10
ga eens een experiment doen met de behanger die te koop staat op het forum.
Ralphh heeft nog een mic te koop dus kan ik aan de slag met REW als het weer wat koeler is.
Kijken of ik op de luisterplek van de vrouw de staande golf weg kan krijgen en toch output hebben op de master luisterplek.

Daarbij zien of dit beter werkt dan de spl die in de velodyne zit.
Behanger? :p
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

denoontje


denoontje

#999
Behringer