Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

#950
even iets betere foto center steun....wel wat ruis in de foto vanwege bb foto :p

MLCinema

Mooie oplossing. Perfect gericht om in gelijke lijn met de front speakers uit te komen natuurlijk  sowieso een fraaie ht ruimte en steeds mooier geworden door de diverse upgrades.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: Kamidioblitz on August 13, 2014, 22:14:06
Mooie oplossing. Perfect gericht om in gelijke lijn met de front speakers uit te komen natuurlijk  sowieso een fraaie ht ruimte en steeds mooier geworden door de diverse upgrades.


thx

volgende upgrade atmos en 4k??????......

MLCinema

#953
Wauw! Toen mijn plafond erin zat dacht ik had ik geen speakerdraad moeten trekken. Maar nu denk ik, ach 5.1 wordt ook schitterend. Wel gave plannen. Op wat voor termijn?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

hele lange tijd......

:-)

nog geen duidelijke standaard,
Geen idee of wb met atmos speakers komt
etc etc

zal denk ik niet voor dit huis zijn....

of eerst nog een investering in de stereo set, maar ook daar wil ik eerst wachten op een evt nieuw huis zodat de akoestiek eerst gedaan kan worden.

MLCinema

Je weet in ieder geval de richting waarin je wilt. Waar denk je aan qua stereo?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

speakerupgrade, hoewel in een andere ruimte met goede akoestiek dit wellicht niet nodig is ;-)

Maar heb ooit de square 5 gehoord ......

high-q

Quote from: denoontje on August 13, 2014, 22:09:00
even iets betere foto center steun....wel wat ruis in de foto vanwege bb foto :p


... en dan heb je zo'n mooi toestel liggen om plaatjes mee te schieten :tounge:


Quote from: denoontje on August 13, 2014, 22:16:00
volgende upgrade atmos en 4k??????......


Dat lijken mij hele mooie upgrades. Zet ik ook nog een nieuw scherm op de wishlist  :bigsmile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Quote from: high-q on August 14, 2014, 13:18:28

... en dan heb je zo'n mooi toestel liggen om plaatjes mee te schieten :tounge:



Dat lijken mij hele mooie upgrades. Zet ik ook nog een nieuw scherm op de wishlist  :bigsmile:

ja ja maar die ligt weggeborgen he en dan weer statief etc etc

denoontje

Tijd om weer wat in de HT te klussen

Ik heb een 2 meter+ lang, 2,5 cm dikke PU plaat schuim gehaald voor het l+llige bedrag van 5 euro.

Hiermee wil ik een handmatig te verwijderen (klembaar) of met schanieren bevestigde horizontale masking maken in mijn Lumene scherm

Hiertoe wil ik ca 20 cm brede stroken snijden en deze aan 1 zijde in 45 graden hebben (zodat projectiebeeld niet in de weg wordt gezeten. Dit bekleden met zwart plakvilt. Het schuimstuk valt dan binnen de lijst van het doek.

Resultaat: een lichte doch vrij stevige oplossing, want het schuim kan best wat hebben. Evt nog te verstevigen met een plintlat.
Voorbeeld heb ik ooit gezien op AVS forum.

Echter:
Ik heb een passe-partout snijder, maar deze kan niet geheel door de 2,5 cm dikke plaat komen.

Kan evt een tool kopen, maar dan 20 euro+  excl verzendkosten voor eenmalig gebruik...

Wie heeft een huis tuin en keuken idee om dit te doen?
Ik lees gloeidraad op niet,  maar hoe kun je dan over 2 meter een 45 graden hoek aanhouden?

Joske007

Even met je cirkelzaag langs een rechte lat laten lopen, anders wordt het de paneelzaag bij de DIY.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

denoontje


Joske007

Quote from: denoontje on August 21, 2014, 19:45:29
gaat dat niet brokkelen?

heb wel een cirkelzaal ;-)
Als je cirkelzaag met een voldoende hoog toerental hebt en je neemt de tijd om dit in een langzaam tempo te zagen, komt het helemaal goed  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

denoontje

ok ik heb wat vet op de plaat, en anders is een extra 5 euro ook nog wel te overzien ;-)

Van het weekend eens proberen om de bolle en holle rand over de lengte af te zagen.

ik heb een blad met fijnere vertanding en grove vertanding (hout).

fijne nemen?

Joske007

Quote from: denoontje on August 21, 2014, 19:53:12
ik heb een blad met fijnere vertanding en grove vertanding (hout).
fijne nemen?
Omdat het te zagen materiaal zo zacht is maakt het niet echt veel uit, belangrijker is om vooral de zaag de tijd te geven, zodat de onderzijde niet uitbrokkelt.
Als hulpmiddel en om dit uitbrokkelen te voorkomen, kan je hiervoor schilderstape aan de onderzijde van de zaagsnede bevestigen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Mooie plannen. We zien de plaatjes graag verschijnen ;).
Succes!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Zagen lukt!...begint het alleen weer te regenen €&€&@€&@€€?!!

denoontje

#967
Schuim is niet werkbaar: zelf zagen lukt, maar de schuine rand wordt steeds ook in de verkeerde richting scheef.

ben overgestapt op mdf plinten met schuine rand  :pompom: (waren ooknog ain de aanbieding wegen beschadiging vd verf).

ben nog steeds aan het nadenken hoe ik de bevestiging kan verbeteren, maar dat komt wel goed.

Nog wat plakvelours bestellen en ready

ps bb foto, dus kwaliteit kan beter, maar dat komt als het klaar is

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

vandaag verder met het plakken van het velours dat van de week is binnengekomen...en dan effe testen!!!

denoontje


denoontje

zo vanavond eens checken hoe dit ervaart

Keerzijde

Heb je wat meer foto's van hoe je de bevestiging hebt gemaakt?
Ben benieuwd omdat ik zelf ook nog variabele masking moet maken...
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

high-q

En hoe beviel het? Stiekem al naar die lens aan het kijken? ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

nog niet gekeken...schoonouders op bezoek ;-)


bevestiging zal ik even foto maken vanavond