Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: advr on June 18, 2013, 10:35:17
wat stop je 'in de muur'? Belden? ;D
niet in de muur...in woonkamer kan ik niet frezen en op de zolder niet direct nodig....

Zal met de elektricien wel even overleggen hoe we een en ander verwerken in goten of pijp.

En ja belden.

denoontje

6 juli is het zover...dedicated audiogroep en ht groep

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

he ralph na de instel m&g:,

ik heb de fronts nu 1 db harder gezet op gehoor en het klinkt nu wel beter.
Zal van het weekend toch eens meten met de testtonen van de arcam.

op dit moment is vs de meting van de testtonen op de 7.1 schijf de sides -1db, achter +1 db en fronts +1db.

Toch wel apart dat dit beter klinkt dan ingesteld via de testonen.

denoontje

#929
in de tussentijd trouwens ook een klein podiumpje gebouwd voor de center...zelfde stijl als de sides en de backs.
Dit komt de plaatsing en integratie ook wel ten goede!..

wel brakke ipad foto.


Bas Akkerman

Quote from: denoontje on November 21, 2013, 23:57:48
he ralph na de instel m&g:,

ik heb de fronts nu 1 db harder gezet op gehoor en het klinkt nu wel beter.
Zal van het weekend toch eens meten met de testtonen van de arcam.

op dit moment is vs de meting van de testtonen op de 7.1 schijf de sides -1db, achter +1 db en fronts +1db.

Toch wel apart dat dit beter klinkt dan ingesteld via de testonen.
Bedoel je met de fronts ook de center? Die vind ik bij mij zelf nog altijd te hard klinken in vergelijking met rechts en links voor. Daar maar eens tijd en zin voor maken om dat goed te krijgen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

high-q

Quote from: Bas Akkerman on November 22, 2013, 07:49:54
Bedoel je met de fronts ook de center? Die vind ik bij mij zelf nog altijd te hard klinken in vergelijking met rechts en links voor. Daar maar eens tijd en zin voor maken om dat goed te krijgen.

Ik heb dat ook vaak met de center. Heb alles ingeregeld met de Arcam Mic. Advies van hen was ook alleen dat te doen en er daarna van afblijven ivm de "eq" die in de meting is meegenomen.

Quote from: denoontje on November 22, 2013, 00:00:36
in de tussentijd trouwens ook een klein podiumpje gebouwd voor de center...zelfde stijl als de sides en de backs.
Dit komt de plaatsing en integratie ook wel ten goede!..

Ziet er mooi uit ondanks de kwaliteit van de foto. Ga je ook nog spelen met de hoek waarin de center staat?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

#932
Quote from: Bas Akkerman on November 22, 2013, 07:49:54
Bedoel je met de fronts ook de center? Die vind ik bij mij zelf nog altijd te hard klinken in vergelijking met rechts en links voor. Daar maar eens tijd en zin voor maken om dat goed te krijgen.
Ja hele frontstage wat opgekrikt.
Mijn sides staan redelijk dicht naast de bank en iets naar voren en terug naar achter gericht. Ze zijn af en toe dan wel wat plaatsbaar dus die wat zachter gezet.

larzie

Mooi man. Staat veel beter die center op dat podium.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

bmateijsen

Quote from: high-q on November 22, 2013, 10:26:41
Ik heb dat ook vaak met de center. Heb alles ingeregeld met de Arcam Mic. Advies van hen was ook alleen dat te doen en er daarna van afblijven ivm de "eq" die in de meting is meegenomen.

Gewoon aanpassen, de EQ gaat namelijk niet uit van absolute dB's. En een correcte holografische surround bubble is veel belangrijker!

Bas Akkerman

#935
Quote from: bmateijsen on November 22, 2013, 15:58:27
Gewoon aanpassen, de EQ gaat namelijk niet uit van absolute dB's. En een correcte holografische surround bubble is veel belangrijker!
Ik heb de volumes gelijk gesteld met behulp van een db-meter. Of ik dat ook goed gedaan heb, is een tweede. ;) Misschien wordt er gewoon meer en luider doorgestuurd naar de center, zit dat in de geluidsmix. Maar naar mijn idee kan de surroundbubble nog beter. Al vind ik het nu eigenlijk al best goed. Mmm, sorry voor de topicvervuiling Denoontje.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Quote from: Bas Akkerman on November 22, 2013, 18:57:21
Ik heb de volumes gelijk gesteld met behulp van een db-meter. Of ik dat ook goed gedaan heb, is een tweede. ;) Misschien wordt er gewoon meer en luider doorgestuurd naar de center, zit dat in de geluidsmix. Maar naar mijn idee kan de surroundbubble nog beter. Al vind ik het nu eigenlijk al best goed. Mmm, sorry voor de topicvervuiling Denoontje.

ik heb ook wel het idee dat of je interne tonen gebruikt, of diverse dvd's er verschillende instellingen uit komen.....

MVG

Quote from: denoontje on November 22, 2013, 20:25:09
ik heb ook wel het idee dat of je interne tonen gebruikt, of diverse dvd's er verschillende instellingen uit komen.....

Dat zeker denk ik ook. Ik gebruik meestal het instel menu van een pixar blu ray. En heb het idee dat het per schijf een andere uitkomst geeft. Zo stonden mijn surrounds soms te hard met bepaalde geluiden. Een have db terug in de receiver zorgde voor verbetering, in hoeverre dat hoorbaar is dan maar ik meen verschil te merken en een meer correct geluidsbeeld te hebben.

Bas Akkerman

#938
Wel een interessante vraag... Welke instel-blu ray is nu de juiste?

Overigens heb ik de geluidniveau's aan de hand van de pink noise van de Lexicon gedaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Quote from: Bas Akkerman on November 22, 2013, 21:15:00
Wel een interessante vraag... Welke instel-blu ray is nu de juiste?

Overigens heb ik de geluidniveau's aan de hand van de pink noise van de Lexicon gedaan.

hoe gaan we daar achter komen.
pixar
cara
dve
pinknoise van het apparaat
pinknoise van rew
.....

HTip

De meeste receivers, Arcam is dacht ik een uitzondering, geven geen goed resultaat met de interne ruisgenerator. Deze is niet breedbandig genoeg. De instelschijven op DVD voldoen eigenlijk allemaal. Ik gebruik het meest de CARA-DVD, maar de DVE-BD is ook heel goed.

@denoontje: center ziet er goed uit op de standaard.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on November 22, 2013, 18:57:21
Ik heb de volumes gelijk gesteld met behulp van een db-meter. Of ik dat ook goed gedaan heb, is een tweede. ;) Misschien wordt er gewoon meer en luider doorgestuurd naar de center, zit dat in de geluidsmix. Maar naar mijn idee kan de surroundbubble nog beter. Al vind ik het nu eigenlijk al best goed. Mmm, sorry voor de topicvervuiling Denoontje.

Experimenteer!

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on November 23, 2013, 08:39:09
Experimenteer!
Ga ik maar eens doen. De fronts vind ik nu eel fijn. Soms hoor ik een trein in de slaapkamer, maar blijkt dat toch in de blu ray te zitten. Kan ik het blauwe pilletje even laten liggen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Zo van het weekend en vandaag eens gespeeld met de opstelling van de speakers.

Heb de surrounds weer terug naar achter gezet, ca 10 graden achter de bank en ingedraaid ipv ervoor, de back surrounds verder uiteen (30graden ongeveer) en de fronts verder naar de luisterplek en verder naar buiten.
Dan opnieuw inmeten geblazen.
De velodyne eerst, dan de arcam.

Valt erg op,dat de acram de afstanden wel heel ander zet en ook de levels.
Levels gecorrigeerd met db meter, afstanden nagemeten, maar nog niet aangepast...wat is best in deze?

Sub moet ik toch met rew gaan doen. Van het weekend al wel geëxperimenteerd met rew, maar level van de sub klopte niet....moest deze enorm opschroeven.
Stond die op nightmode???
Check programma en fase komt dan ook.

Kan ik eens kijken hoe het nu zit met de staande golven. En checken of de basstraps nog wat doen.

Bubble is nu al wel beter geworden.

Aankomend weekend rew weer eens aanslingeren.
Alleen de macbook heeft beetje probleem met de jackpluggen die niet goed meer blijven zitten in hoofdtelefoonaansluiting en out-.....schijnt bekend probleempje te zijn.
Dus jack plug even iets tussen de bankschroef gezet en iets platter en breder en hij klemt weer beter.

RalphH

Lekker bezig!
Mooi dat de bubble nu beter is. Nog ff finetune en gaan met die banaan ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: denoontje on January  8, 2014, 00:00:33
Valt erg op,dat de acram de afstanden wel heel ander zet en ook de levels.
Levels gecorrigeerd met db meter, afstanden nagemeten, maar nog niet aangepast...wat is best in deze?

Lekker aan het experimenteren! Ga ik binnenkort ook maar weer eens doen.
Ik heb een tijdje geleden dezelfde vraag aan Arcam gesteld en kreeg dit als antwoord:

QuoteOk firstly and not related to the issue do NOT change the levels on the auto set up......these will be different to an  SPL metre as the auto calibration features a proper real time analyser and will measure your room acoustics and map the speakers to the room. After this is done if you adjust it manually you can distort the EQ worked out by the 600....after this is complete go to the INPUT CONFIG page and for each input go to the ROOM EQ option and turn it on and all the EQ mapping will be applied and improve the sound dramatically.....trust the auto EQ it is correct for your room.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Ok, wellicht dat bjorn of garmt nog een extra kijk op de zaak hebben....

denoontje

Quote from: high-q on January  8, 2014, 09:55:28
Lekker aan het experimenteren! Ga ik binnenkort ook maar weer eens doen.
Ik heb een tijdje geleden dezelfde vraag aan Arcam gesteld en kreeg dit als antwoord:

Heb jij dit gevolgd, of gewoon met handje ingemeten?

high-q

Ik heb het op de beschreven manier gedaan. Enige waar ik niet tevreden was na de meting was het volume van de center, deze heb ik zachter gezet.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

intussen de basstraps in ieder hoek gezet, tijdelijk zwart kleedje erover.
maar weer eens een meting doen als ik wat tijd heb