Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

iig proberen de vervuilers( sat etc) op een andere groep te plaatsen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Kan ook maar is niet nodig, Snowmaster heeft hier tests mee gedaan en het viel hem op dat als het snoer naar de zekeringhouder maar lang genoeg is, bijv, 7 meter dat je dan toch geen last hebt v.d. vervuilers ook al zitten ze op dezelfde groep, en zijn alleen gescheiden door 2 lange kabels vanaf de zek. houder naar de 2 stekkerblokken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

denoontje

Quote from: frank2 on May 30, 2013, 07:32:44
1 stroomgroep met 2 bijvoorbeeld Belden kabels naar 2 goede stekkerblokken: 1 blok voor alle vervuilers zoals tv en sat tuner of ziggo tuner, 1 stekkerblok voor de stereoset.   Goede stroomsnoeren gebruiken zoals bijv. alpha 3 van furutech met iego stekkers, of furutech stekkers als je het gelijerig wilt, minder sprankelend. Moet het wat goedkoper gebruik dan ook belden kabel.
Zekeringhouder: hifi tuning met HFT zekering, open helder, dynamisch geluid, AHP module als alternatief als het wat bedeesder moet.

Hetzelfde verhaal geld voor de andere set boven.

Resultaat: de bas gat dieper, het geluid is opener, hoog is verfijnder, meer beleving. Surround bubble is beter.
(set moet wel in balans zijn (moet nu goed klinken met nergens nadruk op) anders krijg je misschien problemen)


Bedoel je dat op 1 groep je 2 stekkerblokken plaatst en dus op die groep vervuilde en niet vervuilde apparaten zitten?

Iets meer detail..

Nu zit de linn stereo voorversterker en de linn streamer direct in een wanddoos in de muur bij de set (lavardin netsnoeren) en de rest incl eindbak via een stekkerblok op een andere wanddoos, maar wel dezelfde groep.

In de HT staat alles nu op 1groep maar op diverse dozen (incl computerapparatuur en verlichting dat verderop in het huis staat).
Projector op een wanddoos, sub op dezelfde wanddoos (achter in de ht ruimte)
Denon Bd speler (w en m)  en arcam (furutech) op 1 sunleiste achtig blok incl isoplug
Rest op alu stekkerblok incl 2 kakuschakelaars.

@hans
Ik hoorde verschillen op zwel HT als stereoset bij gebruik andere netsnoeren, dus stroomgroepen geloof ik dan ook wel in.


frank2

Dus anders gezegd: 1 zekeringhouder, daaruit komen 2 draden (Toevoerkabels naar je stekkerblok) die naar 2 aparte stekkerdozen gaan. Je hebt dan geen last van vervuiling.

Wat je niet moet doen 1 draad naar 1 stekkerdoos en dan een stopcontact gebruiken uit dat stekkerblok  om de andere stekkerdoos van stroom te voorzien, dan heb je WEL last van vervuiling.

In testen die ik hier thuis heb gedaan vond ik de AHP module met HFT zekering lekker klinken, maar na een tijdje luisteren paar weken, net niet pittig genoeg. de HFT zekeringhouder was iets briljanter, pittiger een dieper bas. Geen grote verschillen maar toch,

De groef zekering heeft een bepaalde hardheid in zich
Vermijd rodium in je set, dat geeft ook hardheid, tenzij je set enigzinds dof is, dan kan het uitkomst bieden

Dit is slechts een aanbeveling maar zo heb ik alles ervaren in mijn set, en ook Snowmaster in zijn set.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

denoontje

Frank

dan kan ik dus ip op 1 groep ook zetten de stereo en de ht audio:

1 draad naar de woonkamer op een eigen wanddoos en daarop een stekkerblok (streaker, verstekers)
1 draad naar de ht op een eigen wanddoos en daarop een stekkerblok en daarop recieven, streamer en bd speler

Dan zitten de vervuilende zaken als pc's, kaku's, tuners, routers, tv  etc op de standaard wanddozen in de betreffende kamers en dus niet op de groep van de audio...

Het is dus niet direct zinvol om ook in de audio groep zelf nog een onderscheidende groep aan te leggen?

frank2

Quote from: denoontje on May 30, 2013, 23:23:03
Frank

dan kan ik dus ip op 1 groep ook zetten de stereo en de ht audio:

1 draad naar de woonkamer op een eigen wanddoos en daarop een stekkerblok (streaker, verstekers)
1 draad naar de ht op een eigen wanddoos en daarop een stekkerblok en daarop recieven, streamer en bd speler

Dan zitten de vervuilende zaken als pc's, kaku's, tuners, routers, tv  etc op de standaard wanddozen in de betreffende kamers en dus niet op de groep van de audio...

Het is dus niet direct zinvol om ook in de audio groep zelf nog een onderscheidende groep aan te leggen?


Dat zou kunnen, echter een adapter is een vervuiler, ook een tv en dat tuner. Als deze op hetzelfde blok zitten als de versterker en cd speler dan kun je dat horen, omdat de stroomvervuilt is, vandaar 2 stekkerblokken in de huiskamer een voor de vervuilers de andere voor de andere componenten. Het geluid wordt daardoor iets zuiverder en mooier. (en dus 2 aanvoerkabels aangesloten op 1 zekeringhouder in de meterkast)

aanvulling:

Als je de vervuilers in een standaard wcd stopt en je gebruikt ze niet voor muziekweergave of beeld lijkt me dat geen probleem, echter gebruik je ze wel voor audio/beeld dan heeft een apart stekkerblok voordelen; het geluid en beeld zijn beter dan aangesloten op en wcd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

denoontje

Kan ook 2 nieuwe combi groepen maken:
Audio HT/woonkamer
Video/vuil HT/woonkamer

Ontlast de woonkamergroep en de verdiepingsgroep dan ook.

Op de audiotoren een goede zekeringshouder en zekering
Op de andere normale zekering en houder.
Evt later te upgraden als dit wat zou bijbrengen

frank2

Een aparte audiogroep of toevoerkabel naar de vervuilers geeft een beter geluid dan een WCD van de gewone huiskamergroep. Het klinkt wat voller, dynamischer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

larzie

Ik was dat ook nog van plan te gaan doen om een aparte groep voor mijn ht spul te gebruiken, maar vraag mijn oom er wel een keer voor met de tijd. Die zit al jaren in dat vak.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

Quote from: larzie on June  1, 2013, 23:57:33
Ik was dat ook nog van plan te gaan doen om een aparte groep voor mijn ht spul te gebruiken, maar vraag mijn oom er wel een keer voor met de tijd. Die zit al jaren in dat vak.  :D

dat is handig..helaas geen elektricien vrienden hier

larzie

Quote from: denoontje on June  2, 2013, 19:53:36
dat is handig..helaas geen elektricien vrienden hier

Volgens mij had hij al apart een groep aangemaakt die nog vrij is. Dus die moet alleen dan nog audiofiel gemaakt worden. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

iemand ervaring met de busschmann zekeringhouder met ferraz silverfuse?

advr

Quote from: denoontje on June  6, 2013, 21:15:07
iemand ervaring met de busschmann zekeringhouder met ferraz silverfuse?

nooit van gehoord...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

high-q

Ik heb voor mijn eigen project een ongebruikte fase uit de hoofd meterkast gebruikt en een kabel getrokken naar de garage. Van daar een kleine meterkast gebruikt om nieuwe groepen aan te maken voor onder ander audio. Hiervoor nog geen top of the line onderdelen gebruikt, alleen een instap model Furutech WCD. Ben benieuwd wat een zekeringhouder voor verschil kan maken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

nou we weten weer wat meer.

we hebben maar 1 fase het huis ingaan en omzetten kost 200+ euro.

we gaan dus beginnen door op 1 zekeringshouder (buschmann met nogte bepalen zekering) 2 kabels te zetten. Ik kies voor zowel de Ht als stereo belden.
Ik laat deze in het stekkerblok uitkomen. (ik heb nog een sun leiste kloon en een blok van onze forumsponsor).
Alternatief is Pink faun voor de stereo, maar die is toch een factor 6 duurder...

Later kan ik evt het blok nog upgraden in de stereoset door een iec stekker aan de draad te hangen en die op het blok te zetten (bijv furutech.....).

Stereo komt de linn set op een 4 weg sun leiste kloon gekocht ooit via het forum.
Op de ht een 6 weg blok. fase 1 de arcam, de denon en de dune hierop. Dan kan ik in fase 2 ook de projector en de sub erop zetten (via belden en schuko's).

Dan eerst maar eens luisteren of er verschillen te horen zullen zijn.



HTip

Mooie plannen! Let wel op dat volgens de Nederlandse regels een kabel vanuit een zekeringhouder moet uitkomen in een centrale doos of een wandcontactdoos. Wat je dan zou kunnen doen is elke kabel laten uitkomen in een HMS WCD en daar het blok op aansluiten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

Quote from: HTip on June 16, 2013, 21:25:30
Mooie plannen! Let wel op dat volgens de Nederlandse regels een kabel vanuit een zekeringhouder moet uitkomen in een centrale doos of een wandcontactdoos. Wat je dan zou kunnen doen is elke kabel laten uitkomen in een HMS WCD en daar het blok op aansluiten.
stekkerblok mag wel, maar moet worden vastgezet. het is dan een wcd. een connector aan de kabel mag niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Quote from: erik s. on June 16, 2013, 21:35:18
stekkerblok mag wel, maar moet worden vastgezet. het is dan een wcd. een connector aan de kabel mag niet.
Wist ik niet. Weer wat geleerd :thumbs-up: In België mag je de kabel wel laten eindigen in een stekker of iets dergelijks. Die gaat bij mij rechtstreeks in de PPP, wat eigenlijk 5 aparte groepen zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

Quote from: HTip on June 16, 2013, 21:39:12
Wist ik niet. Weer wat geleerd :thumbs-up: In België mag je de kabel wel laten eindigen in een stekker of iets dergelijks. Die gaat bij mij rechtstreeks in de PPP, wat eigenlijk 5 aparte groepen zijn ;)
lucky you.. da's een mooie oplossing.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: erik s. on June 16, 2013, 21:35:18
stekkerblok mag wel, maar moet worden vastgezet. het is dan een wcd. een connector aan de kabel mag niet.

Ok goed om te weten, dan zet ik ze op een of andere manier vast op de muur of vloer.

Heb een offerte gevraagd bij de elektricien, dus wellicht heeft hij nog tips.

larzie

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je een audiofiele groep hebt gemaakt. Ben nieuwsgierig of het veel verschil gaat maken. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

Quote from: larzie on June 17, 2013, 22:21:01
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je een audiofiele groep hebt gemaakt. Ben nieuwsgierig of het veel verschil gaat maken. :)
me to

Vandaar even niet de duurste investering doen....

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

high-q

Quote from: denoontje on June 17, 2013, 22:22:30
me to

Vandaar even niet de duurste investering doen....

Zo heb ik het ook aangepakt, voor mij was het belangrijk dat ik geen vervuiling had van het licht, de koelkast, de wasmachine etc. De drie fasen aansluiting had ik al in de hoofd meterkast, had de vorige bewoner van dit huis al geregeld. Verder ben ik ook wel benieuwd wat zo'n zekering en zekeringhouder doen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge