Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

denoontje


denoontje

Wat is een goede film/scene om de kantelfrequentie van het lfe goed in te stellen en te vergelijken.

bmateijsen

Quote from: denoontje on January 24, 2013, 21:08:58
Wat is een goede film/scene om de kantelfrequentie van het lfe goed in te stellen en te vergelijken.

Welke kantelfrequentie? Die op de subwoofer moet volledig open staan, voor de luidsprekers, ik schat dat dit al goed staat ingesteld (waarschijnlijk 60 hrz)

Groet,

Bjorn

denoontje

Yep ik bedoel in de arcam. Staat denk ik uit mijn hofd op 60, maar naar aanleiding van meet en greet wil ik eens experimenteren wat het effect is. :-)

bmateijsen

Quote from: denoontje on January 24, 2013, 21:35:50
Yep ik bedoel in de arcam. Staat denk ik uit mijn hofd op 60, maar naar aanleiding van meet en greet wil ik eens experimenteren wat het effect is. :-)

Ik heb niet alles gelezen, maar wat was de conclusie waarom je daarmee zou willen experimenteren?
Als ik experimenteer met x-over, dan doe ik dat liever met muziek.

Je zou nog meer aan de Velodyne kunnen overlaten, geeft soms nog een iets ruimtelijker effect, maar ik weet dat we destijds een duidelijke afweging hebben gemaakt, tussen 60 en 80 hrz. Lager zou ik zeker niet willen gaan. 

denoontje

Aanleiding is dat larzie tijdens de meet en greet de wb's wat weinig laag vond geven..maar ja hij speelt zelf met tannoys. Maar een experiment is altijd wel even leuk. Maar dat zou betekenen dat je zelfs onder de 60 zou moeten duiken wil je meer bas naar de wb's sturen. En dat is wellicht inderdaad too much.

Och van het wekend in iedergeval even kijken. De sub mag wel een tikkie zachter nu. Die is na de latste inmeting toch wel iets  te hard gezet door mij.

Moet zeggen dat ik bij tron en de podrace en de laatste darknight wel heb zitten genieten van de surround bubble hoor in de 7.1.

Martijnst1990

Quote from: denoontje on January 24, 2013, 23:32:56
Aanleiding is dat larzie tijdens de meet en greet de wb's wat weinig laag vond geven..maar ja hij speelt zelf met tannoys. Maar een experiment is altijd wel even leuk. Maar dat zou betekenen dat je zelfs onder de 60 zou moeten duiken wil je meer bas naar de wb's sturen. En dat is wellicht inderdaad too much.

Och van het wekend in iedergeval even kijken. De sub mag wel een tikkie zachter nu. Die is na de latste inmeting toch wel iets  te hard gezet door mij.

Moet zeggen dat ik bij tron en de podrace en de laatste darknight wel heb zitten genieten van de surround bubble hoor in de 7.1.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen! 8)

En wat je zegt, beetje experimenteren is altijd leuk :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Ik ben het met Bjorn eens. Laat je sub het grootste gedeelte van het laag doen, zodat het ruimtelijker klinkt.
Persoonlijk vind ik de 7.1 set niet ruim opgesteld, dus is het juist fijn dat je de ruimtelijke impressie zo creëert.
Ik denk dat je het laag minder homogeen gaat ervaren als je meer naar de mains stuurt.

Het laag beoordelen van de WB's terwijl je weet dat het laag wordt afgekapt is natuurlijk niet representatief.
Ik ben benieuwd waar uiteindelijk jouw voorkeur ligt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Quote from: denoontje on January 24, 2013, 23:32:56
Aanleiding is dat larzie tijdens de meet en greet de wb's wat weinig laag vond geven..maar ja hij speelt zelf met tannoys. Maar een experiment is altijd wel even leuk. Maar dat zou betekenen dat je zelfs onder de 60 zou moeten duiken wil je meer bas naar de wb's sturen. En dat is wellicht inderdaad too much. 

Totaal andere luidspreker, met ook een totaal ander laag ;). En Larzie heeft, als ik zijn metingen heb gezien, nog steeds best wat laag in zijn ruimte ;)

QuoteOch van het wekend in iedergeval even kijken. De sub mag wel een tikkie zachter nu. Die is na de latste inmeting toch wel iets  te hard gezet door mij.

Moet zeggen dat ik bij tron en de podrace en de laatste darknight wel heb zitten genieten van de surround bubble hoor in de 7.1.


8)

denoontje

Ach ja moet toch wat te doen heben zondag....
Ik verwacht inderdaad minder geluid...bjorn ennik hebben hem destijds  natuurlijk ook niet voor niets op 60 gezet.

larzie

Quote from: bmateijsen on January 25, 2013, 10:02:36
Totaal andere luidspreker, met ook een totaal ander laag ;). En Larzie heeft, als ik zijn metingen heb gezien, nog steeds best wat laag in zijn ruimte ;)

Dat klopt. Die D700's gaan diep door in het laag en zoals High-q al aangaf gaat het laag via mijn speakers omdat ik geen subwoofer in de setup heb.
Ik heb inderdaad nog best wat laag in mijn ruimte. Maar met de Anthem is dat wel heel wat meer onder controle.
Komende zondag gaan we de Anthem eens bij High-q in zijn ruimte aan zijn Tannoy TD set hangen. Even luisteren wat hij daar gaat doen. :)


Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

Gister voor de film even gecheckt..ze stonden op 80. Heb ze nu op 60 gezet en sub 1db zachter. Dit geeft wel duidelijk minder voelbaar laag.

bmateijsen

Quote from: denoontje on January 26, 2013, 14:51:16
Gister voor de film even gecheckt..ze stonden op 80. Heb ze nu op 60 gezet en sub 1db zachter. Dit geeft wel duidelijk minder voelbaar laag.

Ik weet dat ik het destijds bij je gemeten hebt... dus waarschijnlijk was dan 80 de beste optie ;D. Maar het beste kan je dit met muziek luisteren. Vaak merk je dat wanneer je de x-over in de versterker omhoog doet, je meer resolutie, ruimtelijkheid en gemak krijgt in het geluidsbeeld aan de bovenkant.

denoontje

Kan ook zijn dat ik hem bij 7.1 juist omhoog heb gezet vanwege de sq1.
Nou mrogen even tijd om te testen...nu even geen zin...zit tegenieten van vollenweider op de linn stereo \0/

larzie

Quote from: denoontje on January 26, 2013, 15:51:45
Kan ook zijn dat ik hem bij 7.1 juist omhoog heb gezet vanwege de sq1.
Nou mrogen even tijd om te testen...nu even geen zin...zit tegenieten van vollenweider op de linn stereo \0/

Die Linns blijven erg mooi!  :wub:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

Vandaag even met ralph naar bbg geweest voor een herkalibratie van de epsons.

Even kunnen genieten van art of flight in de verbouwde heel gave cinema in het hilversumse.

De arcam ook weer een update gehad qua firmware dus we kunnen er weer even tegenaan.

Service weer top, en de koffie ook.

Thx

HTip

Blijft een mooie service zo'n kalibratiepakket. Je kan gewoon gratis terug voor een herkalibratie bij de gestelde uren van 200, 600 en 1200. En eigenlijk desgewenst bij 1200 een volledige kalibratie als je wil overschakelen op high-lampmode :worship:

Over The Art of Flight is al genoeg geschreven in mijn topic, maar dat moet natuurlijk helemaal waanzinnig zijn in de nieuwe referentie home cinema van Bjorn en Garmt O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

gister inderdaad in Ubnderworld ook art of flight gezien.

Die gasten zijn........

maar wat een beelden!

RalphH

Quote from: denoontje on February 18, 2013, 14:54:28
Die gasten zijn........

Compleet leip ja...goeiendag. Maar wat een dikke beelden en de soundtrack onder nr'tje 2 is ook wel erg lekker.
Zaterdag zat ik naast de sweetspot, 20cm naar rechts klinkt het wel een stuk beter, nagenoeg geen galm in het laag. De mouwen van mijn bloesje wapperden wel lustig mee  ;D.

Ben benieuwd hoe ie er in de Onderwereld uitklappert.

Ben overigens blij dat ik m nog in eco mode heb staan, voor mij genoeg output en niet het geblaas van de fan.

Heren BB&G, bedankt weer!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

garmtz


denoontje

Quote from: RalphH on February 18, 2013, 20:12:07
De mouwen van mijn bloesje wapperden wel lustig mee  ;D.

Ben benieuwd hoe ie er in de Onderwereld uitklappert.


Heren BB&G, bedankt weer!

Vrouw des huizes keek mee dus....

denoontje

#896
Wellicht onverwachte upgrade.....


net stroom storing gehad in de keuken en de storings monteur gaf aan dat onze oude groepenkast aan zijn einde begint te zijn....

Kans dus om direct audio/video stroomgroepen te laten aanleggen als we dan toch naar een nieuwe groepen kast moeten gaan.

Maar wat zou je nodig hebben:

stereo woonkamer
audio streamer, versterker (voor en eind), kabeltuner, tv (zitten nu op 1 groep met een deel van de rest van de kamer)

ht op zolder
projector, reciever, bd loopwerk, video streamer, kabeltuner, sub (zitten nu op 1 groep met een deel van de rest van de kamer en de 2 bovenverdiepingen).

nu is het wellicht lastig om boven te komen met extra draad, stereo is makkelijker te doen (1 gaatje in de muur en we zijn er doorheen).

nu gebruiken we de ht en stereo nooit tegelijk, dus wellicht nog wat te combineren door ht/stereogroep te maken?

Wat kunnen jullie adviseren mbt aantal groepen in mijn setting (ideaal en optimaal (wel winst te boeken).

Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

frank2

1 stroomgroep met 2 bijvoorbeeld Belden kabels naar 2 goede stekkerblokken: 1 blok voor alle vervuilers zoals tv en sat tuner of ziggo tuner, 1 stekkerblok voor de stereoset.   Goede stroomsnoeren gebruiken zoals bijv. alpha 3 van furutech met iego stekkers, of furutech stekkers als je het gelijerig wilt, minder sprankelend. Moet het wat goedkoper gebruik dan ook belden kabel.
Zekeringhouder: hifi tuning met HFT zekering, open helder, dynamisch geluid, AHP module als alternatief als het wat bedeesder moet.

Hetzelfde verhaal geld voor de andere set boven.

Resultaat: de bas gat dieper, het geluid is opener, hoog is verfijnder, meer beleving. Surround bubble is beter.
(set moet wel in balans zijn (moet nu goed klinken met nergens nadruk op) anders krijg je misschien problemen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Gewoon diegene vragen of hij wilt doen wat hij normaal doet.

Frank vergeet overigens te vertellen dat je wel een goede set moet hebben om de verschillen die er zijn tussen stroomkabels en stekkers te kunnen horen. Nu weet ik niet of Frank vindt dat jij een goede set hebt...misschien voor jou dan makkelijker om te beoordelen of je hieraan moet beginnen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Ik zou:
2 groepen naar elke ruimte waarbij je in die ruimte scheidt op stroomtrekkers ( versterker e.d.) en de rest.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)