Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

denoontje

next one to come!!
Quote from: mtissink on January  2, 2012, 09:25:20
Arn.., aparte film!
In bepaalde scenes wel wat weg van de serie Game of Thrones.

Was een gezellig avondje... vorig jaar.

larzie

Quote from: mtissink on January  2, 2012, 09:25:20
Arn.., aparte film!
In bepaalde scenes wel wat weg van de serie Game of Thrones.

Was een gezellig avondje... vorig jaar.

Vond de serie Game of Thrones toch wel een heel stuk beter :)
Kijk nu de serie The Wire. Ook echt een topserie! Zit nu in seizoen 4 van 5. Daarna ga ik Breaking Bad kijken. Die schijnt ook fantastisch te zijn, zowel verhaal als beeld :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

GOT ook goede verhalen over gehoord en een dikke score op imdb.
als het goed is vanavond naar kijken.

Homeland lijkt me ook een goede

Eddye

Game of Thrones is een erg goeie serie. Misschien dat je even door de eerste aflevering moet, maar gewoon even volhouden. Ik kan in ieder geval niet wachten op seizoen 2
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RalphH

#754
Quote from: denoontje on January  2, 2012, 09:22:12
Ralph heb je nog naar jou instelling gekeken mbt het filmische?

Dagje later dan gepland, was gister nog gaar van oud en nieuw pfff...
Poetsen was vandaag en ik moet zeggen, t is gelukt, de kiet is schoon (op wat kleine dingetjes na en dat komt ook nog goed).

Dan de projector settings:
- Colormode staat bij mij op 6500, meen bij jou wat anders, maar dat mag het verschil niet maken lijkt me.
- Skin tone 3, geen idee hoe dat bij jou stond, maar ook hier weer, dit lijkt me het verschil niet maken.
- Power Consumption op ECO en iris op Normal
- Sharpness hetzelfde als bij jou
- Frame Interpolation, noise reduction op Off

Verder kan ik niets verzinnen, buiten dat mijn projector aan calibratie toe is, maar naar mijn idee zit m het verschil daar niet in.

Zijn het dan mijn ogen? Ik had echt het idee dat alles overscherp was en dat er geen sfeer in het beeld zat, hele harde realistische lijnen, net of je naar het nieuws zat te kijken. Niet filmisch was inderdaad de term die mij te binnen schoot en dat heb ik voorheen nooit gehad bij jullie ruimte.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

nou snel kalibreren dan en dan checken. Frame inter staat bij mij op standje 1 (laagste stand).
Noise staat denk ik ook niet aan.

denoontje

Ik zit eens te kijken naar een mogelijk volgend upgrade.

1) Mijn surrounds opwaarderen naar een square 2 --> richting 4G dus
2) Een extra set Square 1's erbij en 7.1 gaan draaien, dus 4 maal boekenplank op stand

Ik lees op het forum met name oude berichten over 7.1 vs 5.1
Hoe is dat tegenwoordig met hd geluid..?

Toen ik zelf van 7.1 (6.4 en 4 maal ds6 dipolen) van B&W ging naar 5.1 (4 maal 604) was dat een vooruitgang in de bubble
Maar dat kwam denk ik voornamelijk door het afschaffen van de oudere dolby surround thx dipolen.

Dus wat is jullie advies?


frankpaul1

Alles verkopen en mijn 4 Arcs en Center kopen  ;)

Martijnst1990

Volgens mij worden er nog steeds maar weinig films met een 7.1 track gemaakt, dus hoeveel je het echt gebruikt durf ik niet te zeggen. Kan je een 7.1 opstelling wel optimaal neerzetten? Lees namelijk vaak dat je beter een goed geplaatste 5.1 set dan een slecht geplaatste 7.1 set kan hebben.

5.1 met Square 2's lijkt mij wel heel mooi wat bubble (G erbij) betreft :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen

Quote from: Martijn90 on March 17, 2012, 20:27:31
Volgens mij worden er nog steeds maar weinig films met een 7.1 track gemaakt, dus hoeveel je het echt gebruikt durf ik niet te zeggen. Kan je een 7.1 opstelling wel optimaal neerzetten? Lees namelijk vaak dat je beter een goed geplaatste 5.1 set dan een slecht geplaatste 7.1 set kan hebben.

5.1 met Square 2's lijkt mij wel heel mooi wat bubble (G erbij) betreft :)

Je maakt natuurlijk altijd gebruik van de 7.1 opstelling, door dolby pl2x te gebruiken. Maakt de beleving van surround minder gepinpoint

Martijnst1990

Quote from: bmateijsen on March 17, 2012, 21:06:32
Je maakt natuurlijk altijd gebruik van de 7.1 opstelling, door dolby pl2x te gebruiken. Maakt de beleving van surround minder gepinpoint
Ja dat is wel zo, maar het verschil met pl2x en een echte 7.1 mix is best groot lijkt me? Vandaar dat ik zei dat je "echt" 7.1 niet heel veel gebruikt. Nou heb ik sowieso niet echt ervaring met 7.1, dus kan er verder ook weinig over zeggen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Quote from: Jean Sibelius on March 17, 2012, 20:34:51
Ik zou voor meer kwaliteit dan kwantiteit gaan ;)

+1 (Eens)
Hoe makkelijk/moeilijk is 7.1 te integreren?

Maandag eens over hebben en testen. Zal pirates meenemen voor de "No You!!" test
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jaco

Je moet wat zoeken op statistics pagina's om te vinden hoe veel 7.1 titels er zijn.
In op de pagina waarnaar mijn onderschrift wijst, is het 312. (ongefilterd 5792)
Iets van 8% of zo van het totaal.

Het is denk ik interessanter om te weten welke film origineel als 7.1 voor de thuis sitatie gemixed zijn. In een bioscoop zitten extra kanalen hooguit aan de voorkant (SDSS) of 1 extra achterkanaal (6.1 EX <- 45 releases in 6.1)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Quote from: Martijn90 on March 17, 2012, 21:13:10
Ja dat is wel zo, maar het verschil met pl2x en een echte 7.1 mix is best groot lijkt me? Vandaar dat ik zei dat je "echt" 7.1 niet heel veel gebruikt. Nou heb ik sowieso niet echt ervaring met 7.1, dus kan er verder ook weinig over zeggen ;)

Je moet het niet alleen zien als een vermeerdering van luidsprekers, maar ook een verbetering in de 'bubble'. Zeker ook wanneer je met meerdere mensen kijkt en je niet op de hotspot zit, geeft 7.1 een veel minder plaatsbare en dus holografische 'bubble'.

Groet,

Bjorn

denoontje

7.1 moet lukken qua plaatsing, alleen als we met 4 kijken wordt dat wel meer behelpen. Maar dat blijft als we de bank in de volledige lengte zetten. Inderdaad maandag even testen.
Quote from: RalphH on March 18, 2012, 04:30:08
+1 (Eens)
Hoe makkelijk/moeilijk is 7.1 te integreren?

Maandag eens over hebben en testen. Zal pirates meenemen voor de "No You!!" test

Quote from: RalphH on March 18, 2012, 04:30:08
+1 (Eens)
Hoe makkelijk/moeilijk is 7.1 te integreren?

Maandag eens over hebben en testen. Zal pirates meenemen voor de "No You!!" test


denoontje

Trouwens moet je natuurlijk de set voor eigen gebuik afregelen en dat is 2.
Worse case kunnen we ook nog 2 delen van de bank achter elkaar zetten.

Ben benieuwd vanavond

HTip

Veel plezier vanavond. De bubble is mooier met 7.1, maar de plaatsing en afregeling is nog belangrijker dan bij een 5.1 opstelling.

Ik heb trouwens voor 4G gekozen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Gestemd voor 4G. Ik denk dat je daarmee de bubbel het mooist krijgt. Tenzij je ervaart dat je iets mist in de bubbel (anders dan homogeniteit, dus echt een gat hebt). Dan is 7.1 de betere keuze, denk ik.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Misschien komt het omdat ik nog enigzins een leek ben, maar wat is 4G setup?  :blush: Gewoon 2 fronts en 2 rears? Of is dat weer iets anders?
Als ik erop google dan vind ik allemaal iphone pagina's :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

De 4G's van HT:

- Gelijke hoogte
- Gelijke speakers
- Gelijke afstand
- Gelijk volume

Ergens op het forum staat een topic waar het allemaal een stuk duidelijker is uitgelegd ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: Martijn90 on March 19, 2012, 11:25:29
De 4G's van HT:

- Gelijke hoogte
- Gelijke speakers
- Gelijke afstand
- Gelijk volume

Ergens op het forum staat een topic waar het allemaal een stuk duidelijker is uitgelegd ;)

Bedankt wederom voor dit mooie leermoment weer!  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

denoontje