Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Dat word weer even aan downloaden dus  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: denoontje on September 27, 2011, 20:06:09
Nog niets, disk wordt herkend in de nas.
Nu eerst 2 hd's erbij, volume overzetten en dan nummer 3 erbij.
Zal nog wel even duren.....
Ik ben ook net aan het kopieren ,back up,s maken  :D

denoontje

Beetje dom geweest,

Had vergeten de laatste 1,5 TB eruit te halen dus had ik 3*3TB en 1*1.5TB in de Synology.
De 1.5TB is aan het volume toegevoegd en die kan ik wel verwijderen (hardwarematig), maar dan geeft de Synology aan dat  het volume "beschadigd" is (raid5).
De schijf software matig uit het volume halen lukte niet vreemd genoeg, dan wordt het hele volume wegehaald en ik durfde het niet aan dat te kiezen gezien de content die nog op de schijven staat.

Heb dus maar een extra 3 TB bsteld om te swappen......   \O/

De 1.5TB samsung schijf is opgestuurd want die zat nog in de garantie.
Na formateren ging nog, maar bij opnieuw in de Nas steken --> veel herrie en het lukt niet.
Hopen dat we daarvoor dan een nieuwe krijgen.

Zo nu moet ik inspiratie gaan vinden om het M&G verslag te gaan schijven over de HTIP: Chamber of dreams..
Dat zal ik daar gaan posten.

Philip bedankt was een mooie dag en het gaat je weer geld kosten (maar dat wist je al ;-)

Zal een M&G bij mij organiseren in het najaar.

HTip

Ach je moet het maar zo zien. Heb je weer meer ruimte ;)

Quote from: denoontje on October 10, 2011, 10:17:06
Zo nu moet ik inspiratie gaan vinden om het M&G verslag te gaan schijven over de HTIP: Chamber of dreams..
Dat zal ik daar gaan posten.

Philip bedankt was een mooie dag en het gaat je weer geld kosten (maar dat wist je al ;-)

Zal een M&G bij mij organiseren in het najaar.

Jij ook bedankt voor o.a. het meenemen van de Primare. Je hebt kunnen horen wat je al wist (en ik eigenlijk ook al). Een stereoversterker gaat echt een verbetering zijn. Alleen blijf ik wel bij Marantz vanwege de match met de rest van mijn set. De meting met REW vond ik ook erg interessant. Mijn mailadres stuur ik je nog via PM.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Prima!

Hooo dat je niet te lang hoeft te wachten met downloaden van het mailtje :X

HTip

Quote from: denoontje on October 10, 2011, 10:30:46
Prima!

Hooo dat je niet te lang hoeft te wachten met downloaden van het mailtje :X
:clapping:

Je hebt PM ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Gezien, zal ze vanavond doorsturen

HTip

Quote from: denoontje on October 10, 2011, 12:59:35
Gezien, zal ze vanavond doorsturen
Ik heb REW net geïnstalleerd en ook de calibratiefiles gedownload. Dus laat de bestanden maar komen. Kan je ze zippen of iets dergelijks? Ik kan alle gangbare compressieformaten uitpakken.

Bedankt alvast! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Is het al gelukt met het downen?


Bij mij is 1 nieuwe hd al gecrashed ....dat wordt een doa gevalletje dus.
Morgen opsturen...

Wel k.. daar ik nu 2 schijven van de 4 niet had en ik in raid 5 draai....
Dus compleet nieuwe volume moeten maken. Gelukkig had ik mijn foto's eerst geback-uped, maar films en muziek weg....
Gelukkig geen echt belangrijke files kwijt

mtissink

Pff.., zit niet echt mee he! Hopelijk gaat het met de nieuwe RAID weer een stuk beter!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

R

Lekker dan :(

Quote from: denoontje on October 12, 2011, 20:50:37
Is het al gelukt met het downen?


Bij mij is 1 nieuwe hd al gecrashed ....dat wordt een doa gevalletje dus.
Morgen opsturen...

Wel k.. daar ik nu 2 schijven van de 4 niet had en ik in raid 5 draai....
Dus compleet nieuwe volume moeten maken. Gelukkig had ik mijn foto's eerst geback-uped, maar films en muziek weg....
Gelukkig geen echt belangrijke files kwijt

HTip

#711
Quote from: denoontje on October 12, 2011, 20:50:37
Is het al gelukt met het downen?
Ging sneller dan verwacht ;)

Quote
Bij mij is 1 nieuwe hd al gecrashed ....dat wordt een doa gevalletje dus.
Morgen opsturen...

Wel k.. daar ik nu 2 schijven van de 4 niet had en ik in raid 5 draai....
Dus compleet nieuwe volume moeten maken. Gelukkig had ik mijn foto's eerst geback-uped, maar films en muziek weg....
Gelukkig geen echt belangrijke files kwijt
Balen zeg! Daar is RAID5 inderdaad niet tegenop gewassen. Volgende keer beter...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

even een dacje op de hdx gezet...thx Marc.....nou dat maakt wel uit!
Maar streamen via de HDX en de synology mediaplayer prog  gaat toch niet altijd even vlekkeloos....
Soms onthoudt hij 1 nummer en kan ik niets anders laten afspelen...reden ????

mtissink

Quote from: denoontje on November 10, 2011, 23:12:15
Soms onthoudt hij 1 nummer en kan ik niets anders laten afspelen...reden ????
Ik weet nog wel dat het uitmaakte bij mijn PCH bij muziek afspelen of je em start met 'enter' of met 'play'.
Bij de ene speelt ie de hele cd, bij de andere maar 1 nummer.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Nee ik bediem 'm via de macbook via de interface direct op de Synology..
Lijkt of dat eerste nummer de hele rij blijft blokkeren en dat is wat lastig als dat een hele cd is die tot 1 nummer is gemixd/gemuxt

denoontje

#715
Vandaag de velo weer eens beneden gezet om te testen.
Positie naast de stoel en naast de tv.
Op 60 hrz afgefilterd en via de preout l en r aangesloten met clinch kabels.

Met rew metingen gedaan met diverse fases en op een vol van ca 20.

Conclusie...naast de stoel eigenlijk te plaatsbaar en in de hoeken bij het raam krijg je booming geluid.
Naast de tv beetje aanvulling, maar het probleem blijft bij de 35 hrz waar een flinke dip zit en ook de velo zo niets doet.

Weet niet of de eq van de velo dit kan rechttrekken?

geel zonder sub
groen sub naast de stoel l van de openhaard
blauw sub naast de tv bij de speaker lv

morca

Staat hij goed in fase,en hoe meet jij dat?
60 hz overgang naar je front,s zeg je,ik zou eens een testtoon van 60 hz,of misschien 50hz aangezien daar je dip zit, afspelen met de front,s en de sub aan,en dan meten met REW waneer je db meter van REW het verste uitslaat bij het draaien aan de fase.
bij mij scheelde het 3 a 4 db dat hij luider gaat en dan zou hij goed moeten/kunnen staan.
Toen was me meting ook opeens veel vlakker .

Die testtoon speel ik trouwens met me mediaspeler af ,heb ik een keer ergens vandaan geplukt,hele map van 20hz tot 20khz ,wel handig soms.

denoontje

fase ingesteld vai de sub --> 4 voorkeuzes geprobeerd, deze grafieken lieten beste beeld zien.

Een sweep/testtoon kan je generen met REW.

Maar het lijkt erop dt de ruimte echt het probleem is en een sub niet direct wat gaat oplossen.

Anders nog eens testen als de boys er zijn...op een M&G

morca

#718
Zit er een variable fase op de Velo of gaat ie in stappen.
Ja je ruimte kan hier ook een groot deel in spelen,in dat geval kom je nog redelijk weg ik heb ze wel veel meer zien pieken en dalen in mijn topic.
Staande golven dan waarschijnlijk.
kan je er ook eens een waterfall van maken?

Xander32

Bij mij sprong er 1 stand van de fase heel erg duidelijk uit betreft toename Db.`s, gewoon op `t gehoor. Die heb ik maar aangehouden en ben er tevreden mee.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Quote from: denoontje on November 13, 2011, 14:01:48
Anders nog eens testen als de boys er zijn...op een M&G

Ik kom nog wel een keer mee schuiven hoor  :).

Je was al weer goed bezig zo op de vroegen ochtend :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: Xander32 on November 13, 2011, 16:51:58
Bij mij sprong er 1 stand van de fase heel erg duidelijk uit betreft toename Db.`s, gewoon op `t gehoor. Die heb ik maar aangehouden en ben er tevreden mee.


Sander.
werkt meestal prima idd,ik gebruik de fase meting ook bijna alleen voor een 2e sub erbij regelen

denoontje

#722
nee 4 standen fase alleen, waterfall komming up, dit dus zonder sub

HTip

Vind je sub in de basis best zacht staan. Als je de speakers op 75dB afstelt en op small, dan kan ik me voorstellen dat de bas wat dun klinkt. Daarentegen kan het ook gauw teveel worden. Had je ook een Gramma of SubDude?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

He philip ;oops .... dit is in de stereoset up...   ;-)

Had het wellicht beter daar kunnen posten :x

Dus niets in te stellen mbt small