Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: RalphH on December 28, 2010, 23:52:44
Dit klinkt inderdaad interessant!
Gheghe, ben nog niet eens in de lucht en zie al een upgrade mogelijkheid  :D

had je geen plek voor een 1:2.40 scherm dan?
Vertikale masking is makkelijker; gewoon een triplexpaneel met velours aan een grodijnrails hangen ;-)

denoontje

Quote from: HTip on December 28, 2010, 22:51:28
Interessant! Moet voor mij alleen 240cm zijn. Ben benieuwd waar je ze kan krijgen...

Is volgens mij ookwel goed lijmbaar hoor, evt dun latje erop
Of aantal dunnere plakken dakpansgwijs lijmen.

Check avs forum maar eens en google op diy masking.
Ze hadden ook een mooi systeem met alu/rvs platen...wel duurder

En natuurlijk een aantal electrische systemen.

HTip

Quote from: denoontje on December 29, 2010, 07:48:39
Vertikale masking is makkelijker; gewoon een triplexpaneel met velours aan een grodijnrails hangen ;-)
Of gewoon een zwart velours gordijn. Gebruik ik bij 4:3 en dat werkt prima!

Quote from: denoontje on December 29, 2010, 07:52:07
Is volgens mij ookwel goed lijmbaar hoor, evt dun latje erop
Of aantal dunnere plakken dakpansgwijs lijmen.

Check avs forum maar eens en google op diy masking.
Ze hadden ook een mooi systeem met alu/rvs platen...wel duurder

En natuurlijk een aantal electrische systemen.
Bedankt voor de tips. Ga zeker eens op avsforum kijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: denoontje on December 29, 2010, 07:48:39
had je geen plek voor een 1:2.40 scherm dan?
Vertikale masking is makkelijker; gewoon een triplexpaneel met velours aan een grodijnrails hangen ;-)

Plek wel, maar dan moesten er weer gordijntjes komen, doet de koof ook geen goed.
Ben ook wel tevreden met 16:9 voorlopig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Ik ga vrijdag eens kijken voor schuim en velours.
Kan de kop niet kosten voor een experiment.

Zie het niet echt zitten (en heb niet echt de ruimte) om een automatisch systeem te (laten) maken.
Zat nog iets te denken dat 2 soorten rolgordijnen aan de zijkant van het scherm nog een optie konden zijn.
Maar allemaal ingewikkeld denk ik.

RalphH

Ik ben ook wel ff klaar met projectjes, eerst genieten van de kamer straks.
Maar het schuim klinkt als een goed idee, moet wel flink stevig zijn, anders valt het eruit. Anders piepschuim voor de grote breedte en zacht schuim op de kanten om te klemmen (ofzo).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Dat dow schuim is styrofoam geloof ik.
Hele fijne belstructuur slagvast en stevig --> dus niet flexibel.
Wordt ookwel in woningbouw gebruikt.
Ik ken het als lichtblauw en heb het vroeger bij mijn modelspoorbaan gebruikt om bergen mee te maken :P
Voordeelis datje als je het niet gebruikt de 2 stukken op 1 steuntjes achter de center kan opbergen

Of inderdaad een stevig koudschuim dat wel rechtblijft op die lengte (niet gaat buiken van het scherm af).

Zat evt te denken aan een combi van die 2.
De uiteinde van het hardschuim voorzien van stukje flexischuim.
Je maakt de hele balk wat groter, maar doordat je er flexschuim aan de uiteinden zit kun je dit in je kader drukken van je scherm --> veerwerking.

RalphH

Ah, dat blauwe schuim, ja ken ik.
Denk dat iets met een soort veer aan de uiteinden wel prettig werkt, kan enkel ook wel weer gaan bollen om de rand van het scherm. Zal testen worden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Alle bouwmarkten afgeweest en geen blauw schuim gevonden.
Bij de karwei hadden ze een schuimplaat met een afwerklaag (om te stucen). Vrij prijzig.

Bij Praxis alleen platen verpat per 7 ofzo.

Bij gamma zag ik vloerplaten voor onder laminaat voor iets van 3 euro. Bleek m^2 prijs te zijn ipv pak prijs &*)(^&(%&^&*)&*@#@#@
Was wel dun maar door lagen opeen te plakken wel stevig en als je dakpansgewijs de rand laat lopen trek je die in 45 graden indien je de stof eroverheen trekt.

Verder speuren in de Gamma kwam ik plafondplaten tegen die al onder verstek waren aan 2 zijden. Wel te kort en te smal, maar ik denk dat ik 7 van die platen ga halen. Dan plak ik ze onder verband aan en tegen elkaar. Scheelft ook weer strak afschuinen. Wel iets te dik 2 cm terwijl koof om scherm 2,5 is, maar dat is niet zo erg. Wellicht kan ik een happie eruit halen dat hij ook op het scherm rust.
En vandaag 20% kortingsbon dus dat gaat wel lukken.

Keep u posted.


HTip

Ben benieuwd naar je constructie. Maak maar veel foto's ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

toch gegaan voor losse platen, hoekprofielen waren nogal beschadigd en door de volledige 45 graden hoek kwetsbaar.
Tevens spuitlijm om ze opeen te lijmen en om straks velours erop te plakken.

to be cont.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Zie

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108122.0

#$%^#$$%^&$%^$&%&

Voorlopig even geen masking dus

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

NWitkamp

Jezus man dat is mooi balen.

Hoop dat 2011 je verder alleen nog maar moois zal gaan brengen dan, ipv dit.

Sterkte!

HTip

Wat een rot begin van 2011 zeg! Waardeloos dat mensen dit doen!

Sterkte!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


Martijnst1990

Jezus, inderdaad een klote bericht zeg  >:( Succes en sterkte ermee!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

bmateijsen


Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

sr7000

Sterkte: Hopelijk wordt de dader gepakt!

Madhouse

Damn, das kl*te zeg! Denk ook vooral het gevoel dat er een vreemde in je huis heeft gelopen! Ik hoop voor je dat ze de zaak snel kunnen oplossen en jij je spulletjes weer terug krijgt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

Quote from: sr7000 on January  1, 2011, 21:11:26
Sterkte: Hopelijk wordt de dader gepakt!

Acht de kans wel klein helaas....

Quote from: Madhouse on January  1, 2011, 21:14:28
Damn, das kl*te zeg! Denk ook vooral het gevoel dat er een vreemde in je huis heeft gelopen! Ik hoop voor je dat ze de zaak snel kunnen oplossen en jij je spulletjes weer terug krijgt.

Zal er wel op uitdraaien dat ik alles opnieuw moet aanschaffen.
Kost weer tijd spullen uit te zoeken.


Meest idote is nog dat ze het rek omver hebben gegooid.
De avr, de bluray, hdx een oude pick-up en de tv decoder liggen nu op dr grond.
De kabels heb ik nog niet (mogen) kunnen bekijken.

ook weet ik niet wat er daar nog meer weg/stuk is.

Lijkt wel het werk van snel scoren, hoewel de braak zelf heel erg bruut was.


Allen bedankt voor de steun.
Zit toch een beetje met glimlach op hier te typen op een geleende laptop

Denoontje

MG76

Klote zeg! Hoe zijn ze binnen gekomen? En hebben ze heel t huis overhoop gehaald of valt de schade nog mee?
Al is natuurlijk het gevoel van veiligheid doordat ze binnen zijn gekomen nu weg...

Sterkte iig en suc6 met alles regelen...

simsatit

Shit, sterkte!

Ik heb het zelf ook gehad en zit nu met tralies op de ramen van de buitendeuren, te gek voor woorden eigenlijk.
Bij ons hadden ze ook de auto maar even meegenomen..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.