Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

jammer dat je er straks maar een meter van terug ziet (aan de speaker en achter de AVR ;-)

RalphH

Zondezonde.
Ach als het maar lekker klinkt, daar gaat het uiteindelijk om.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: denoontje on December 16, 2010, 10:25:26
jammer dat je er straks maar een meter van terug ziet (aan de speaker en achter de AVR ;-)
Bij mij zie je nóg minder van de kabels. Het gaat om het resultaat :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Feli met je nieuwe kabeltjes. 8) EN GELUID. ;) (nog belangrijker natuurlijk) ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje


denoontje

#555
en nog maar een snel shotje

denoontje

Door de extra bestelde lengte kan ik de reciever hoger in het rek plaatsen, zodat ie onder de BD speler staat.

Dit zal de kabelbende ook wat verbeteren

Je ziet daarbij nu ook nog de QED liggen dus die verdwijnt ook nog deels liggen, die haal ik van het weekend wel uit de vloer.

Zal ik het rek en de steen waarop het rek staat eerst moeten verplaatsen.

Oftwel even opnieuw alles opbouwen.

Blijft toch wel handig dat de apparatuur achter het scherm staat en je er makkelijk van 2 kanten bij kunt komen ;-)

DD2


Martijnst1990

Inderdaad erg mooi. Blijf het toch een apart gezicht vinden, van die platte kabels.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Quote from: Martijn90 on December 17, 2010, 20:24:09
Inderdaad erg mooi. Blijf het toch een apart gezicht vinden, van die platte kabels.

wel makkelijk te verwerken in mijn vloer (2 lagen groene ondervloer van laminaat en tapijttegels) ;-)
Door buizen trekken zal lastiger zijn :p

erwinh

Mooie "kabel", klinkt nog beter, goed voor het laag. Ik wisselde voor vd Hull. Echt significante verbetering  8) Veel plezier ermee!

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

denoontje

zo vanmiddag bezig geweest de QED eruit te halen en de Nordost in de vloer te leggen.
Toch wel snel 3 uur bezig geweest (incl stofzuigen ;-) )

Gelijk is de versterker nu onder de bluray gezet, zodat die meer op ooghoogte komt.

Altijd makkelijk als je snel even door de settings wil dwalen.

Heb trouwens op i-net ook een extra tools gevonden om de 3808 via de laptop te bedienen.
Een handigere interface vs de standaard ingebouwde.

Heb een linkje in het versterker topic gezet.

denoontje

Zo nu mo et ik ook eens gaan nadenken aan een soort maskingsysteem op mijn 16/9.
Ik kijk geen 4/3 dus alleen horizontaal is nodig

Ik denk dat het iets moet worden van 2 losse planken ofzo bekleed met velours.
Of heeft iemand nog een briljant idee dat snel en niet te moeilijk te maken is.

Ik geloof dat mijn Denon 2500bt geen subtitle shift heeft, en ik gebruik ook niet altijd de ondertitels.
Dus dat is niet direct een probleem.

Het doek van mij Lumene zit achter de lijst. Zou ik dan de ruimte tussen scherm en masking moeten opvullen, want de planken komen dan natuurlijk voor/op de lijst te hangen. en zou ik dat dan moeten afschuinen of juist recht houden..

HTip

Het beste lijkt me afschuinen zoals dat ook met schermen gebeurt. En zwart velours/plakvilt/fluweel lijkt me de ideale bekleding. Denk er aan ook de achterkant van de plank te doen, anders beschadig je je scherm bij het plaatsen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

ja daar had ik aangedacht.

Zou eens moeten kijken hoe ik dat afschuinen moet gaan doen dan.

Bij mijn eerste zelfgemaakt scherm had ik onder 45  graden de laten van de lijst lijst laten zagen, maar ik wil eigenlijk niet zo'n dikke maskinglat.

Dus ik denk aan een dunne plank (triplex?) maar dan moet er dus nog een latje oid onder gelijmd worden.
En beiden moeten dan schuin......maar wel over de breedte recht natuurlijk.


HTip

Ik laat het denk ik door de lokale houtbewerker doen. Plank van 12mm MDF met afgeschuinde randen over een lengte van 240cm? Ik ben redelijk handig, maar dat gaat me echt niet lukken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Met wat lijmklemmen een goei decoupeerzaag, klustafeltje en een geleiderandje moet je een heel eind komen..maar dan nog is het een heel eind.
Als er een pro in de buurt is, jaagt ie zo'n plankje in 5 minuten door de zaagbank. Daar kun zelf je niet tegen werken (prutsen).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

dat denk ik ook niet, zeker als mijn huidige decoupeerzaag ziet, die staat al in 3 graden uit het lood terwijl je recht wil sturen.
Karwei, Gamma is ook niet echt een optie denk ik.

Zat net na dexter s05 nog even na mijn lijst te kijken.

Deze is begin schuin nrichting doek , maar ca 0,5 cm tot aan het doel is weer recht, zodat er een haakse hoek ontstaat tegen het doek aan????

RalphH

Als je toch zelf aan de slag gaat, mag je altijd mijn decoupeerzaagje even gebruiken hoor. Die is nog redelijk nieuw en onder een hoek zagen gaat vooralsnog zonder afwijking.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Zo gister de shakers en de AVR1400 naar addy gebracht.

Heeft ook een leuke HT...moet toch eens een afspraak maken voor een demo.... ;-)

Dexter was met kerst ook weer erdoorheen gejast, dus op naar trueblood serie 2


DD2

simpele zaagtafel kan dat gewoon.. (zaaagblad kan draaien) Gamma moet dus een optie zijn..

denoontje

check!

Zaterdag of vrijdag maar eens kijken
Moet een ophangsysteem bedenken dat fijn af te stellen is, zodat beeld precies tussen de balken valt.

Boren in muren geeft tenslotte altijd afwijking.


Quote from: DD2 on December 28, 2010, 13:21:41
simpele zaagtafel kan dat gewoon.. (zaaagblad kan draaien) Gamma moet dus een optie zijn..

denoontje

Heb op avs forum wat gevonden.

Van DOW schuimplaat een inlay maken die tussen de staanders van het scherm klemt en dit voorzien van velours.
Het is licht en doordat het schuim is kun je dit makkelijk verwerken met een hobby mes.
Het DOW schuim is ook erg sterk en slagvast.

Eens kijken waar ik dit in platen van 2 meter kan vinden.


HTip

Quote from: denoontje on December 28, 2010, 21:57:25
Heb op avs forum wat gevonden.

Van DOW schuimplaat een inlay maken die tussen de staanders van het scherm klemt en dit voorzien van velours.
Het is licht en doordat het schuim is kun je dit makkelijk verwerken met een hobby mes.
Het DOW schuim is ook erg sterk en slagvast.

Eens kijken waar ik dit in platen van 2 meter kan vinden.


Interessant! Moet voor mij alleen 240cm zijn. Ben benieuwd waar je ze kan krijgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Dit klinkt inderdaad interessant!
Gheghe, ben nog niet eens in de lucht en zie al een upgrade mogelijkheid  :D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer