Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Unstoppable

Zit over het algemeen weinig verschil tussen inderdaad.

hardware.info heeft vorig jaar een vergelijkinstest gedaan, verschillen waren minimaal.

http://nl.hardware.info/reviews/1429/vergelijkingstest-25-gigabit-switches

Denon Focal

maakt weinig uit, ik heb een linksys modem en dus ook maar een linksys switch, geen problemen gehad maar met een Sweex zou het ook prima zijn gegaan
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

denoontje

ga van het weekend wel eens checken mbt de switch. THX voor de link

Dan nog even wat anders: morgen een 2e hands setje nordost speakerkabel superflatline ophalen  :pompom: :pompom: :headbanging: :headbanging:.
Had eerst geboden op een lange set van een meter of 5 maar verkoper reageert maar niet.
Had dan het idee om deze 2 kabels te splitsen in 2 maal bi amp voro de fronts, een biwi voor center en alvast 2 brugjes voor achter.
Had bij BB&G al gevraagd wat opnieuw termineren kost en of dat kon.
Maar schiet dus niet op

Nu dan maar 3 meter bi-amp op halen morgen en eens testen vs de QED. Bevalt dit dan wordt alles vervangen, anders gaat het weer in de verkoop ;-)

Voor de financiering  ;)
Dit weekend gaat 1 set shakers naar een nieuwe eigenaar.
Dus nog 1 set aura shaker te koop.

RalphH

Proficiat met de verkoop van de shakers en natuurlijk met de langverwachte aanschaf van de Nordost kabel.
Veel luisterplezier gewenst!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Mooie aanwinst. Veel plezier met alles opnieuw luisteren :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Thx
ben benieuwd...in iedergeval een mooi prijs deal gemaakt
En bb&g heeft ook demkabel liggen ;-p


denoontje

regel ik even ;-)

moet weer plekijn

denoontje

 Kabel is binnen. Hij doet het ondank een klein spijkergaatje naast de ader. Maar een goede deal: minder dan de helft! En evt ook 4 stukjes voor een brugje. Dat wordt een leuke zaterdag.

denoontje

Zo alvast wat aan het luisteren geslagen.

Heb ook weer wat zaken ontdekt op mijn Denon AVR 3808a:

Ik wist al dat ie een webinterface had, maar dat je daar ook de streaming audio mee kan bedienen is ook best leuk.
Kun je via de laptop muziek van de nas in de ht afspelen.





denoontje

Eerste indruk kabelvergelijk:

Getest:
Vollenweider rustige en complexe stukken), Mark Knopfler,  Trijntje Oosteruis, Rodrigo & Gabriela. Dus de wat rustigere muziek.
Gedraaid op de Denon 2500BT --> oelbach HDMI --> AVR3808A. Alles in direc/puredirect.
Speakers biamp aangesloten (QED SA en Nordost superflatline m11)
2500BT op W&M netsnoer, de AVR op een Furutech netsnoer. Beide in een alu blok op gewone netspanning aansluiting.
Set 30 minuten warmgedraaid

Vollenweider is voor mij altijd mijn eerste testcd, het gepingel voor de 3D plaasting, het aanslaan van de snaren van de harp, rommelige stukken waar veel gebeurd en rondzingend hoog en laag.

Verdict:
Toch wel verschil zeg (en ja ik ben een believer want ik heb het nu toch al diverse malen gehoord):

Qed: scheller en scherper hoog. Middengebied in vergelijking minder en en minder open. Al met al wat agressiever.
De Nordost maakt het allemaal wat mooier af en zelfs af en voegt af en toe sublaag toe al lijkt de QED overal wat meer bas te hebben (wel rommeliger en minder detail). De Nordost dus veel detail plaatsing en rust.
Ik kan het soms omschrijven als het verschil tussen het geluid van een gitaar met kunststof snaren (Nordost) vs metalen snaren (QED), een soort tja beetje cirkelzaageffect --> tjeeeng)
Denordost is wel wat delicate kabel mbt de pluggen en het buigen van de solid core aders. Dus wisselen moet je voorzichtig doen. Ook verwerking kan lastig zijn als je die niet onder de vloer kan leggen; en voor hoeken zul je de kabel moeten buigen --> wellicht niet echt WAF.
De QED is echter stug en ook niet de makkelijkste om te verwerken.

De QED had ik specifiek ooit gekocht voor de B&W en daar deden ze het goed op om het doekerige middengebied wat weg te halen.
Had destijds vergeleken met standaard profigold koper en van de hul snowline of snowtrack. Qed was destijds wat mooier vond ik. Tevens had ik wat meer schelheid nodig (B&W 604 op de Denon AVR 3802 en dvd2900 via monster interlink en standaard voedingskabels).

Nog wat testen met wat rockmuziek

Dus dat er een kabelupgrade verder komt is zeker en de QED in de verkoop gaat (voor center (biwi), fronts (biwi of biamp) en surrounds).
.

HTip

Leuk testverslag. Je weet dus nu al zeker dat de kabelupgrade een echte verbetering is. Veel plezier met verder testen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

En de kabel is door de kerk.
Gister bestelling gedaan bij onze hilversumse vrienden voor de center en de surrounds

:pompom: :headbanging: :headbanging: :pompom:

Wie o wie is geïntreseerd in een full QED SA kabel setup voor een HT????

Maximus_Aurelius

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

garmtz

Quote from: denoontje on December  9, 2010, 13:19:20
En de kabel is door de kerk.
Gister bestelling gedaan bij onze hilversumse vrienden voor de center en de surrounds

:pompom: :headbanging: :headbanging: :pompom:

En inmiddels ook gehertermineerd!

DD2

Leuk verslagje,

Gebruik dezelfde speakers en moet ook nog eens goed testen. Ik heb heel even snel geluisterd naar de Nordost, had toen ook net een nieuwe versterker gekocht bij BB&G (G55) dus de test is wat verkleurd geraakt..  ;) (te enthousiast.. haha)

leuk om te lezen dat het bij jou zoveel verschil uitmaakt. Wellicht zaak om er weer eens wat meer tijd in te steken. Vind mijn geluid nu soms ook wat schel in het hoog (combinatie van Lexicon en kleine ruimte denk ik). Goed te lezen dat de Nordost enkel detail toevoegd.

denoontje


denoontje

en morgen wellicht de postbode met een pakje !!

jammer dat mijn schoonouders morgen op bezoek komen, maar ja die moet je altijd te vriend houden

denoontje


DD2

tijd voor een foto verslag.. ;)  :P

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Ben ook benieuwd, maar ook naar je ervaringen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

#547
wat matige telefoonfoto's dan maar....

denoontje

#548
Nog niet aangesloten hoor, zoals je hebt kunnen lezen waren mijn schoonouders op bezoek ;-)
Zal wellicht snel even worden aangesloten vanavond en dan van het weekend tussen de dempingsplaten gaan leggen.
Kan meteen de oude kabel er uit.

Heb deze kabels kunne kopen via de mooi eaanbieding van BB&G dus dat was mooi!
--> Zoals jullie kunnen zien:

8 meter voor de surrounds en 2 meter voor de center.
geen biwi kabels. Björn adviseerde de dubbele aderes samen te pakken per kanaal en dan de draadbrugjes van de WB's te gebruiken. Dit zou beter klinken dan biwi.

Ga dat eerst  proberen. Heb ook nog wat extra stukjes Nordost kabel liggen (zaten bij het 2e hands setje dat op de fronts zit). Hier kan ik evt zelf nog Nordost brugjes van maken

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer