Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

denoontje

Even een copy van de reviwe van Ralph ook hier even neergezet:
Quote
Het heeft een tijdje geduurd, maar zaterdag was de return bij Denoontje (aka Thuur) in het, voor de GPS  blush, wat moeilijk te vinden locatie.
De techniek stuurde ons een doodlopende straat in die eindigde op hemelsbreed een meter of 300 (gokje) van onze eindbestemming. Na omkeren en enig gevloek op de dame in het apparaat die ons bleef vertellen dat we om moesten draaien, kwamen we door het volgen van de normale bewegwijzering, toch aan bij het leuke huis met HT op zolder.

Een bakje koffie, een goed stuk taart en hop naar boven.

Dit is wel wat je van een prive bios verwacht. Zwart plafond, donkere vloer en muren, relaxte bank, leuke film memorabilia en een overvloed aan lekkermakende audio en video-apparatuur.
Het beeld van de Epson knalt van het scherm. Na een stukje van Avatar en Life weet je weer waarom HD op top kwaliteit zo leuk is.
We zijn begonnen met U-571 om de sub even lekker te voelen en deze was zeker flink aanwezig. Vooral de lage, minder hoorbare stukken waren op de bank goed te voelen.
Vervolgens zijn we overgestapt naar de voor een demo altijd leuke begin- en tunnelscene van The dark knight. Dit klonk toch ook weer erg lekker, vooral het stukje in de tunnel als de politiewagen over de kop gaat en tegen de bovenkant van de tunnel knalt, gaf een mooi ruimtelijk plaatje.

Achteraf hadden we het er nog even over dat het explosieve laag wat ontbrak bij het breken van de ruit in het begin. Had het gevoel hier net wat punch te missen. Omdat alles 's morgens vlug opnieuw in was gemeten, zou hier nog wat kunnen zitten. Heb je hier nog naar gekeken toevallig Thuur?

Na het digitale geweld, even een stapje terug naar een stukje live registratie van Kane. Zag er zeker niet verkeerd uit voor DVD en klonk ook erg goed. Vooral het stukje akoustisch sprak mij erg aan en kwam heerlijk uit de Wilson Benesch.
De temperatuur liep inmiddels flink op dankzij het weer en alle apparatuur, dus wat frisse lucht was niet verkeerd. Dus na een luchtpauze ging de volgende blauwe schijf er in: Life.
Hier had ik nog niets van gezien en is natuurlijk wel top demo materiaal (mits je niet, zoals Thuur het stelde "net een half uur in bad hebt gelegen, want dan val je echt in slaap").
Ook dit gaf weer een verschrikkelijk mooi plaatje zeg. We zijn zelf een soort van dedicated ruimte aan het plannen en het projector-budget heb ik al weer bij moeten stellen...waarvoor dank.... Grin. De close-ups en slomos zijn echt geweldig op deze disc, een aanrader.
Natuurlijk is ook Avatar nog voorbij gekomen. Wat een eye en ear candy. Het was net of de beesten door de kamer vlogen, het klappen van de vleugels kwam erg lekker door en het plaatje had genoeg diepte, wie heeft er hiermee nog 3D nodig??.
Om te checken waarvoor het ook al weer allemaal nodig was, die 1080p en HD audio, als afsluiter nog even LOTR The Two Towers in de speler gelegd. oef...had al verwacht dat het pijn aan de ogen zou doen, maar het was toch weer een openbaring, upscaling of niet. Beeld en geluid, ver beneden wat we tegenwoordig gewend zijn. Doe ons vlug die extended blu-ray, zijn we allemaal happy  Cool.

Inmiddels was het al weer 17:30 en zat het er weer op, de tijd was gevlogen en we verlieten de kamer die inmiddels niet zou misstaan als sauna.
Vlug richting de winter en genieten maar!

Mensen, nogmaals hartelijk dank voor het gastvrije ontvangst en de gezellige middag!

Groetjes van Ralph en Karla


denoontje

thx Ralph nu op naar de jouwe ;-)

Sorry dat ik je weer een virus heb overgedaan :-0

RalphH

Quote from: denoontje on August  2, 2010, 22:04:13
thx Ralph nu op naar de jouwe ;-)

Sorry dat ik je weer een virus heb overgedaan :-0

Haha, geen probleem hoor. 'k Was al best blij met de 720p van de Barco, maar dit was toch wel net ff wat anders.

Ben overigens helemaal de MenInBlack standaard vergeten te vernoemen die je me gegeven hebt. Deze staat nu beneden de nogal kale aankomende HT wat op te leuken.
De toon is gezet, of de sfeer gemaakt, of zoiets  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

tja heb je vast wat om naar uit te kijken en dat je nu wel snel moet gaan beginnen met bouwen

RalphH

Je inbox is "full"  :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje

Om wat snelheid te krijgen in het (draadloze) netwerk heb ik deze maar besteld:
Netgear wndr3700

vanavond eens kijken of we 'm aan de praat krijgen

Voor de liefhebebrs:
Draadloos
802.11n op 2,4Ghz & 5Ghz
Draadloze beveiliging
WPA, WPA2, WEP
Afneembare antenne
n.v.t.
Type ant. aansluiting
n.v.t.
Switch
4-Poorts 10/100/1000Mbps
Firewall
Ja
VoIP
Nee
VPN
Alleen Passthrough
VPN Encryptie
n.v.t.
Printserver
Ja, USB
Quality of Service
Ja
Virtual LAN
Nee
Plug & Play
Ja, UPnP
Standaarden
n.v.t.
Bijzonderheden
Snelle processor
USB voor Printer of HDD
Ja
IPv6 Ondersteuning
Nee

HTip

Superding! Mooie upgrade 8) Kan simultaan meerdere netwerken voorzien van signaal. Mijn printer heeft 2.4GHz en laptop 5GHz. Gaat prima samen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Dat ziet er goed uit! Denk wel dat dit je streaming problemen op gaat lossen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Router werkt goed, alleen moet ik toch een andere locatie zoeken.
Zo op de erste verdieping vlak bij de verwarming, op de vloer en anders bij het raam met luxaflex is niet optimaal om beneden in de kamer overal goed bereik te hebben.

Gelukkig hebben we op de eerste etage een gangkast waar die zou kunnen (even getest).
Alleen zien hoe we de UTP moeten gaan neerleggen.
Modem staat beneden bij het raam in de woonkamer (komt kabel binnen) en kan alleen via een verwarmingsbuis omhoog naar de plek waar ie nu staat.

Zal dus via de tweede moeten gaan, in de vloer van de HT naar de gangkast op de tweede en dan recht naar beneden.
Dan moet ik vanuit de HT ook nog 2 draden op dezelfde manier leggen (HDX en de Denon AVR).

Wel voordeel dat de synology dan ook in de gang kast kan staan ipv hete zolderkamer en kan ik een extra hd aan de router hangen voor back-ups.
Wat te puzzelen dus dit weekend.

Wat voor cat zou ik evt moeten nemen. Ligt nu overal gewoon cat 5. (e??)

Wel goed bericht: als het goed is wordt mijn Denon AVR 1400 opgehaald zaterdag.

Dan kunnen de shakers, 2 verloopjes van monster  en het laagfilter los in de verkoop hier op het forum.
Dus wie 4 shakers wil.......meld je aan!


Tevens Ralph voorzien van mijn oude Oelbachkabels (meter of 29) dus hij blij en ik blij.
Dat ruimt lekker op.

Langzaam eens kijken voor een kabelupgrade in de HT (nordost flatline gold??)

RalphH

Je hoeft naar de HT maar 1 draad te trekken, pak een opbouw doos met 2 outlets. 1 kabel erin en je bent klaar. Gewoon cat5e pakken, gaat ook 1GB overheen.

Extra disc is altijd goed, je kunt niet genoeg schijfruimte hebben  ;).

Goed dat de amp verkocht is, nu de shakers nog!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

thx, goed idee, heb dus niet een directe switch nodig dan?

Kijken of ze die ook als 3 poort hebben.

Dan kan D haar pc ook op de draad en ingeplugd zijn in de HT.
Scheelt nog een draad trekken

Zou ik

RalphH

Geen switch nodig. Ik leg ook 2 van die punten aan in de HT, 4 aansluitingen moet genoeg zijn.
Met 3 poortjes heb ik ze nog niet gezien, maar wellicht zijn ze er wel. Anders ga je naar een patch paneeltje ofzo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Wat is dan het verschil met een switch?
Nadeel van switch is dat je weer een stroompunt nodig hebt met een voeding = stoorzender.

Ik moet natuurlijk wel alle 3 de aansluitinge tegelijk kunnen gebruiken ;-)

RalphH

Wacht even, ik zit ergens te blunderen qua snelheid, ik zoek het ff uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

#516
Even de netwerkexpert alhier gechecked:
100Mbit full duplex moet gewoon werken mits de aderparen goed zijn aangesloten.
Gigabit zou een probleem kunnen zijn, dit moet getest worden (test HT = in aanbouw  ;D).
Wat je hier doet is dan 2 aderparen voor de ene outlet en 2 aderparen voor de andere outlet gebruiken.
De andere 4 worden sowieso standaard al niet gebruikt. Zijn bijv. wel van toepassing bij Power Over Ethernet.
Deze oplossing werkt dus sowieso niet met 3 poortjes, dan moet je zeker naar een switch.

Banaal gezegd is een switch is een wat inteligentere "splitter", doet o.a. wat load balancing (brult niet hetzelfde signaal/pakketje naar elk poortje).
Bij de dubbele wall-outlet gebruik je een aantal aderparen van één utp kabel.

hier staat ook nog wel wat nuttige info mbt de aderparen.

Wellicht iemand die hier ervaring mee heeft op t forum?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Hier op pagina 11 nog een aansluitschema voor 2x ethernet over 1 utp kabel.
Hierin wordt wel max 100Mbit aangegeven..Mijn collega twijfelde afhankelijk van de te overbruggen lengte wat mogelijk zou zijn. The proof of the pudding's in the eating.
Ik ben hier zelf nog niet over uitgegoogled, hou je wel up to date.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

wellicht switch meest makkelijk oplossing: plug en play.

Zal denk ik alleen de switch achter de draadloze router moeten zetten denk ik?
Anders kan ik vanuit de modem naar de switch (in de HT) en dan met 1 kabel weer 1 etage naar beneden waar dan de router komt te staan...

RalphH

Je switch na de router inderdaad. Modem moet aan de router hangen, het modem wil een/één IP adres zien voor internet toegang, da's je router.

1 kabel naar boven en een switchje/hubje eraan is zeker het makkelijkste, kun je daar in iedergeval de huidige 3 apparaten aansluiten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Nou alles op zijn plek en de oude router als switch ingezet.

Was nog even zweten want ik kreeg het niet aan de praat.
Bleek dat ik een draad net niet goed in de plug had gestoken.
Blijft toch tricky, utp kabel bestekkeren.

Nu op zoek naar een gigabit switch en de main kael uit 1 stuk maken (zit nu een koppelstukje tussen)

RalphH

Goed bezig!
Kabeltje knijpen is ff opletten ja, er zit zo een adertje net niet goed aan.
Betere oplossing zo tov een dubbele walloutlet over 1 kabel.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#522
moet alleen nog en 5 poorts gigabit switch.

Iemand idee waar ik op moet letten, of gewoon een goedkope nemen (bijv sweex van 30 euro)

RalphH

Als alles bedraad gaat en kwaliteit/snelheid van wireless ontvangst niet heel belangrijk is, zou ik zeggen dat sweex prima is.
Hooguit wel ff kijken of het apparaat qua NAT, firewall (config) en andere beveiligingen goed bij de tijd is en ook goed is in te stellen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Quote from: denoontje on November 24, 2010, 20:07:04
moet alleen nog en 5 poorts gigabit switch.

Iemand idee waar ik op moet letten, of gewoon een goedkope nemen (bijv sweex van 30 euro)

Neem voor die paar euro's meer een Netgear, over het algemeen minder problemen ;)