Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje

En de B&W set heeft nu echt huize Denoontje verlaten....de set is opgehaald door een gelukkige nieuwe eigenaar...

mausie

feli! de square ken ik niet(wel gezien maar niet gehoord) maar de velo wel, dat is genieten. Dus geniet er van ;)

Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

denoontje

En tevens een mobiel entertainmentsysteem opgehaald vrijdag
8 speakers, dvd speler, cardreader

Mijn nieuwe leasebak
http://www.audi.nl/nl/brand/nl/modellen/a3/a3/A3_S_edition.html

Staan al weer 1000 km op!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

denoontje

yep, ben er ook erg blij mee.
Mijn Seat leon was ook leuk, maar dit is ook een major upgrade ;-)

denoontje

Vandaag een beetje speaker kabel aan het luisteren.
Nu een 1 op 1 vergelijk bezig met QED SA en de spellbinder (te leen van bB&G)

Er zijn toch wel duidelijk verschillen te horen.
De QED is wat heftiger in het hoog en lijkt het geluidsbeeld wat meer upfront te gooien.

De Spellbinder (solid core) is wat rustiger in het hoog en voor mijn W&B wel beter.
Algemeen meer rust eigenlijk, vind ik wel prettiger.

Ben wel weer verbaast hoeveel de WB;s aan detail laten horen en het ook kunnen blijven laten horen (bijv gitaarspel van rodrigo en gabriela's uitvoering van stairway to heaven).

Moet wel toegeven dat in de stereo set nog veel meer rust zit.
DIt ligt natuurlijk aan de ruimte electronica, maar wellicht ook aan de speakerkabel Cardas crosslink.
Als ik echter de de HT met Carda moet bekabelen ben ik denk ik toch wel veel euri kwijt.
ca 2 keer 6 a 7 meter 2 keer 2,5 en 1 keer 2 meter...
Zal als ik zo zon heb de cardas er ook eens tussen zetten.

Iemand nog ideeën qua speakerkabel?

garmtz

Nordost Flatline? Toch wel opener dan de Spellbinder, maar grotendeels hetzelfde karakter. Maargoed, ook 18 Euro/m grofweg.

denoontje

Gister even 2012 gezien met een stel vrienden...

Tjee wat gaat die Velodyne diep.
De hele vloer stond ook mee te trillen...blij dat de buren er niet waren ;-)

Wat ik wel weet
is dat de shakers wel het veld kunnen ruimen.

Denk dat ik de 4 aura's te koop ga zetten icm het filter en een versterker.
Weet nog niet welke...heb een stereoversterker met wat nukken (nu in de badkamer) of de ouder AVR 1400 (prologic versterker).

@ Garmt (mag per pm)
Ip heb ik niet een hele platte kabel nodig..maar is deze veel beter dan de spellbinder?

Heb toch wel flink wat nodig...
ruim ingeschat:
2 keer 7 meter naar achter
1 keer 2 meter center
2 keer 3 meter fronts

Nu kan ik de fronts bi-ampen met de Denon-->lijkt me wel zinvol --> heb ik nu ook met de QED
De rest zou in biwire kunnen --> heeft dit zin in deze? (had ik niet, alleen de center)



denoontje

zo volgende upgrade is er 1 voor meerder hobby's:

ht en fotografie

Synology DiskStation DS410:  4-bay Alles-in-1 NAS-server met optimale prijs/prestatie-verhouding voor professionele en thuisgebruikers


en 2 keer: Samsung SpinPoint EcoGreen F2 1.5 TB S-ATA II Harddisk (5400 RPM, 32MB)

Kan de hd uit de hdx-1000 --> wordt ie lekker stil en dan heb ik 3 schijven in de server voor raid 5
En genoeg veilige ruimte voor al mijn foto's
Lekker benaderbaar via de laptop
etc etc

Denon Focal

Ik heb zelf ook de QED geluisterd en daarna toch voor de Chord kabels gegaan, waren iets minder fel in het hoog met verder wel de eigenschappen die me in QED bevielen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

denoontje

keuze voor kabel is nog niet gemaakt (wordt denk ik in de hefst ofzo als ik weer meer in de HT zit (heb geen airco ;-) )

HTip

Mooie aanwinst die Synology. Ik heb zelf de 209j en daar ben ik reeds tevreden over. Laat staan een 410 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Tja op aanraden van een vriend maar voor de 410 gegaan...kan ik even vooruit.

Gister was alles al binnen maar had ik geen tijd. Net de schijven gemonteerd en hij is nu bezig volumes aan te maken.
Schijnt nogal lang te duren geloof ik....
Dan van het weekend de hdx schijf erop kopieren en dan kan die schijf erbij in.
Daarna zal hij wel weer tijd nodig hebben om alles in raid 5 te zetten.

Weer een zelf cursus server installeren dus.....

denoontje

Een foto update je, even mijn canon 10-22 uitgeprobeerd

Xander32

Mooi hoor en luxe zo`n dedicated ht-room :thumbs-up:.

Gisteren heb ik (bij Dees62)zelf voor het eerst kennis gemaakt met een beamer-projectiewand in een ht-ruimte: toch wel erg vet om op die wijze een filmpje of concertregistratie te kunnen ervaren!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

#492
Hele geslaagde foto-update 8) Erg sfeervol :thumbs-up:

En erg gaaf die display van Underworld!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

pong38

Ik ken het natuurlijk een beetje daar maar wat een mooie foto Thuur.
Klasse lens. Na je vakantie maar weer eens gaan daten.

denoontje

Quote from: pong38 on July 27, 2010, 18:38:00
Ik ken het natuurlijk een beetje daar maar wat een mooie foto Thuur.
Klasse lens. Na je vakantie maar weer eens gaan daten.

gaan we doen...
Foto of film?

Heb gister een M&G gehad met Ralph...
Hij wil ook zijn eigen HT ruimte 8-)

Suc6 Ralph

RalphH

#495
Quote from: denoontje on August  1, 2010, 23:53:39
Heb gister een M&G gehad met Ralph...

Verslagje incoming, gister een beetje een lamdag gehouden  ;D (na het poetsen en ontstoppen van een regenpijp, bah)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

kannie wachten ;-)

ben zelf bezig rioolvliegjes te bestrijden die mogelijkerwijs in de spouwmuur van de keuken zitten

RalphH

Ohw, da's mooi matig zeg, hoe komen die in je spouwen dan (aangenomen dat ze in het riool thuishoren)?
Sterkte er mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

als ik dat eens wist,
zitten gaten door de spouw heen (keuekn heeft vroeger op andere plek gezeten) net als de ketel.
Wellicht lekt de oude riool of heeft ie dat gedaan, maar daar kunnen we niet bij gezien alles onder het huis zit en we geen kruipruimte hebben.

JeroenGRT

Mooie ruimte zeg !
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)