Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: denoontje on March 11, 2009, 22:56:49
Even de gebruikte kabels:
1 meter Belden’Basic’ powercord
1,5 meter Furutech FP-3TS20 powercord met Furutech FI-11G stekkers
1,5 meter Furutech FP-314Ag powercord met Hi-Fi Tuning Gold II netstekker en
IeGo Power IEC stekker


en natuurlijk is de duurste de mooist  :sneaky2: :wub:


heb nog nooit een froepenkast open gehad....waar ziou ik de regels kunnen vinden hoe een en ander moet.
Ben op zich best handig  :bigsmile:

HTip

Quote from: denoontje on March 12, 2009, 08:33:09
heb nog nooit een fgroepenkast open gehad....waar ziou ik de regels kunnen vinden hoe een en ander moet.
Ben op zich best handig  :bigsmile:

Dan zou ik het zeker een keer proberen ;) In de NEN-1010 staat het volledige reglement.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#327
Probleempje:
De NEN1010 is niet kosttenloos in te zien, daar moet je voor betalen, niet zo'n beetje ook. :o
Natuurlijk is er vast wel ergens een PDFje te vinden, maar dan nog...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Quote from: denoontje on March 10, 2009, 23:31:09
Andere optie die spookt in mijn hoofd:
Een extra set 604's aan te schaffen via mp.
Voor ca 400-500 euro te vinden en indien het niet werkt ook zo weer te verkopen voor dat bedrag.
Dit om naar 7.1 te gaan.
Zou de 3808 dat trekken?

Björn, als je meeleest, je kent de HT, zou dit iets toevoegen?
Heb namelijk nu wel eens het idee dat er achter en gat zit in het geluidsbeeld.

Niet naar 7.1 gaan, daar heb je gewoon niet genoeg ruimte voor achter...  Als je nu een gat hebt, speel dan eens met je time-alignment.

QuoteEvt optie daarbij is de in de verkoopstaande 3802 te gebruiken als extra versterker voor de surroundkanalen; dan kan biamp blijven op de fronts

Ook niet doen...

QuoteWat is jullie gedachten hierbij?



Groet,

Bjorn

denoontje

Nou björn dat is duidelijk ;-)

Maar hoeveel ruimte zou je dan achter de luisterplaats moeten hebben?

het gat zit eerder tussen de 2 surrounds heb ik het idee. Zouden de speakers danjuist verder ingedraaid of uitgedraaid moeten worden (ik weet het testen is ook een optie....)

THX

HTip

Quote from: denoontje on March 13, 2009, 08:40:43
Nou björn dat is duidelijk ;-)

Maar hoeveel ruimte zou je dan achter de luisterplaats moeten hebben?

het gat zit eerder tussen de 2 surrounds heb ik het idee. Zouden de speakers danjuist verder ingedraaid of uitgedraaid moeten worden (ik weet het testen is ook een optie....)

THX

Ik heb mijn surrounds zo ingedraaid dat het snijpunt ca. 15cm achter sweetspot uitkomt. Resultaat bij ons was een homogener geluidsbeeld, waarbij beide speakers vanuit beide plaatsen bijna evengoed hoorbaar zijn. Daarnaast moet natuurlijk het volume van de fronts gelijk zijn en de timing perfect aansluiten. Als je dat goed gedaan hebt denk ik niet dat je een gat tussen je surrounds hebt.

Voor de calibratie heb ik de CARA DVD gebruikt met een dB-meter.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

ik heb momenteel met de meetmic ingesteld en daarna gefinetuned met de db meter.
indraaien zal ik eens gaan testen

bmateijsen

Je geeft het antwoord zelf al ;). Maar dat kan je het beste testen met een scene die mono-regen heeft.
Wij gebruiken hier vaak Seven of Brotherhood of the Wolf voor.. ;)

Quote from: denoontje on March 13, 2009, 08:40:43
Nou björn dat is duidelijk ;-)

Maar hoeveel ruimte zou je dan achter de luisterplaats moeten hebben?

het gat zit eerder tussen de 2 surrounds heb ik het idee. Zouden de speakers danjuist verder ingedraaid of uitgedraaid moeten worden (ik weet het testen is ook een optie....)

THX

HTip

Quote from: bmateijsen on March 13, 2009, 10:34:43
Je geeft het antwoord zelf al ;). Maar dat kan je het beste testen met een scene die mono-regen heeft.
Wij gebruiken hier vaak Seven of Brotherhood of the Wolf voor.. ;)

Die komen me bekend voor... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

#334
Het is geworden een 1,0 meter Furutech FP-3TS20 powercord met Furutech stekkers.
Dit was een demoset met wel de 3TS20 powercord maar met nog betere stekkers en in de aanbieding!!!.
(FP-3TS20 Ultimate) 1 mtr. FI-35EG / FI-25 G)

Zal vanavond wel een foto maken

PS na een gesprek met de dealer blijkt dat het aanleggen van een eigen groep met bijv belden kabel (7,50€/m)niet eens zo extreem duur hoeft te zijn.

Ga er toch eens over nadenken....

frank2

Heb ik ook gedaan een aparte audiogroep met belden snoer laten aanleggen. Het geluid wordt er " schoner" van. En het is inderdaad niet eens zo duur. Wel een aparte ahp zekering in de meterkast laten aanleggen!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

denoontje

Quote from: frank2 on March 20, 2009, 13:46:24
Heb ik ook gedaan een aparte audiogroep met belden snoer laten aanleggen. Het geluid wordt er " schoner" van. En het is inderdaad niet eens zo duur. Wel een aparte ahp zekering in de meterkast laten aanleggen!

ja en incl een goede stekkerdoos

dus zeg 10 meter kabel, 2 dozen ca 70 euro en een zekering ca 10 euro (heb nog zo'n oude kast ;-) )

HTip

Om het optimaal te doen moet je ook de zekeringhouder vervangen. Die van AHP (goud) of CFC (zilver) zijn allebei ca. €75.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

deze is het met kous  O0

denoontje

Zo vandaag even bij BB&G geweest...

De tw2000 is gecalibreerd en ze hebben ook colormangementgoed gezet...
en dat onder het genot van een bakje cappu.

Heren bedankt weer voor de service.

PS ik heb met de heren gesproken over en evt upgrade........
dus wie weet binnenkort weer wat nieuws te melden.....

bmateijsen

Het was graag gedaan!

Groet Bjorn

Quote from: denoontje on March 21, 2009, 13:44:51
Zo vandaag even bij BB&G geweest...

De tw2000 is gecalibreerd en ze hebben ook colormangementgoed gezet...
en dat onder het genot van een bakje cappu.

Heren bedankt weer voor de service.

PS ik heb met de heren gesproken over en evt upgrade........
dus wie weet binnenkort weer wat nieuws te melden.....

HTip

Quote from: denoontje on March 21, 2009, 13:44:51
Zo vandaag even bij BB&G geweest...

De tw2000 is gecalibreerd en ze hebben ook colormangementgoed gezet...
en dat onder het genot van een bakje cappu.

Heren bedankt weer voor de service.

PS ik heb met de heren gesproken over en evt upgrade........
dus wie weet binnenkort weer wat nieuws te melden.....
Feli met je mooiere beeld 8) Ben benieuwd naar je upgrade ;)

Quote from: bmateijsen on March 21, 2009, 14:34:52
Het was graag gedaan!

Groet Bjorn

En weer een tevreden klant! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Mmm mijn sub gaat het begeven...net alles eens opnieuw ingemeten en bij een stukje hellboy 1 kraak kraak...dus niet goed...

Ik had bij bb&g al een velodyne geluisterd, maar zit sterk te twijfelen

Ik kan voor een CHT-12Q gaan of de spl serie (welke wel 2 ker zo duur is)

Ook staat op het forum nog een cht12-R te koop.
Deze heeft echter geen equilizer aan board en ik vraag me af of dat nodig is.
Ook schijnt ie al een nieuwe versterker ingebouwd te hebben gekregen......


VlisChris

Hij schijnt geen nieuwe versterker ingebouwd gekregen te hebben, hij heeft een nieuwe versterker ingebouwd gekregen :) Voordeel daarvan is dat die in ieder geval een tijdje meekan ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Quote from: Christiaan S on March 26, 2009, 00:27:46
Hij schijnt geen nieuwe versterker ingebouwd gekregen te hebben, hij heeft een nieuwe versterker ingebouwd gekregen :) Voordeel daarvan is dat die in ieder geval een tijdje meekan ;)

dat weerhoudt me ook....


Weet iemand of de audessy van de denon conflicterend werkt met een evt equilizer in een sub.
De denon heeft ook roomcorrection en ik weet niet of dat ook wordt toegepast op de sub.

Of moet je in zo'n situatie de sub eerst inregelen en dan de inregeling laten doen door de denon


bmateijsen

#345
Quote from: denoontje on March 27, 2009, 14:25:55
dat weerhoudt me ook....

Dat hoeft niet ;). Wij hebben met de CHT-R serie eigenlijk geen problemen gehad op 2 woofers na. Deze van Christiaan en 1 van een klant die nu ter reparatie bij ons staat.

QuoteWeet iemand of de audessy van de denon conflicterend werkt met een evt equilizer in een sub.
De denon heeft ook roomcorrection en ik weet niet of dat ook wordt toegepast op de sub.

Of moet je in zo'n situatie de sub eerst inregelen en dan de inregeling laten doen door de denon



De EQ van Denon of Audyssey is nooit zo uitgebreid voor het laag, dus stel daar niet teveel van voor..

Groet,

Bjorn

denoontje

dus een keus met equilizer zou eigenlijk beter zijn dan voor een beter laag?

frank2

als je verder zoekt op dit forum, er zijn meerdere subs die ook goed zijn en minder kosten dan een velodyne. Als je voor een nieuwe sub gaat, zou ik meerdere subs willen beluisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Quote from: denoontje on March 27, 2009, 15:18:50
dus een keus met equilizer zou eigenlijk beter zijn dan voor een beter laag?

Dat is wat mij betreft vrijwel altijd zo. Je krijgt gewoon een betere response op de luisterplek, waardoor je laag over alle frequenties meer lineair wordt.

bmateijsen

Quote from: frank2 on March 27, 2009, 15:38:35
als je verder zoekt op dit forum, er zijn meerdere subs die ook goed zijn en minder kosten dan een velodyne. Als je voor een nieuwe sub gaat, zou ik meerdere subs willen beluisteren.

De CHT-Q serie begint bij 490 euro en heeft 7-bands EQ. ;)