Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brimme

Nu ook snel de 3808A Upgrade aanschaffen, kan dit je zeker aanraden. Dynamic EQ is werkelijk super.

hier staat trouwens een hele goede Audyssey setup guide!
speel er mee en haal er je voordeel uit.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895#post14456895

Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

denoontje


denoontje


denoontje

Heb vandaag mijn QED kabel gesplitst en speel nu ipv biwi, biamp op de denon.
Alles weer met de aud. ingeregeld.

Staat nu in te spelen.

Heb ook een oude philipspic-up aangesloten een 777 electronic control.
Hij jengelt wel een beetje ;-)

Vanavond eens spelen met de netstekkerpositie (fase)

Brimme

hoe vind jij het verschil tussen bi-amp en bi-wire?
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

denoontje

Nog niet echt beoordeeld,,,maar ik hal al biwire kabel, en anders staan mijn 2 versterkers in de denon ook te nietsen....



Sol

Ik speel al aanzienlijke tijd in bi-amp. Na enige tijd ga je het duidelijke verschil zeker merken tussen single en bi amp. Het geluidsbeeld is wat gedetailleerder en opener, met name in het laag. Als ik nu mijn speakers weer single amp aansluit merk ik duidelijk het verschil en mis ik gewoon detail.

Heb je in Audyssey alle 8 meetpunten gebruikt?

Ik heb zelf nog niet getest met het omdraaien van de stekker ( fase ), kan dit echt invloed hebben?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denoontje

Quote from: Sol on February  2, 2009, 11:57:09
Ik speel al aanzienlijke tijd in bi-amp. Na enige tijd ga je het duidelijke verschil zeker merken tussen single en bi amp. Het geluidsbeeld is wat gedetailleerder en opener, met name in het laag. Als ik nu mijn speakers weer single amp aansluit merk ik duidelijk het verschil en mis ik gewoon detail.

Heb je in Audyssey alle 8 meetpunten gebruikt?

Ik heb zelf nog niet getest met het omdraaien van de stekker ( fase ), kan dit echt invloed hebben?

Heb de 8 meetpunten vanuit de eerder genoemde link gebruikt.
Niet een echte tripod gebruikt, maar een stapel kussens om de mic op hoogte te brengen....
Het is lastig een tripod op de bank te zeten op de juiste plaats.

Ben alleen eens aan het kijken wat de crossovers moeten doen
Mijn 604's gaan tot 44 hz en mijn LCR600 tot iets van 60 hz het laag in.

Ben ook niog niet helemaal uit over het indraaien van de speakers, en dan met name aan de achterzijde.

Als ik echt het diagram van dolby pak, dan staan ze veel te dicht op de bank en hoor ik of de rechter of de linker speakers net goed al gelang je waar op de bank zit.

Netstekker omdraaien:
Bij mijn stereoset maakte dit veel uit. Net als de netkabel zelf trouwens (getest met standaard, mitt en lavardin).
Als ik tijd heb zal ik de lavardin netsnoer eens op de denon zetten.

maar al met almoet denk ik de zaak eerst goed inspelen om een goede beoordeling te kunnen gaan maken, en dat duurt nogwel even.

Meestal als ik nu thuis ben zet ik de net radio aan...


Brimme

Quote from: Sol on February  2, 2009, 11:57:09
Ik speel al aanzienlijke tijd in bi-amp. Na enige tijd ga je het duidelijke verschil zeker merken tussen single en bi amp. Het geluidsbeeld is wat gedetailleerder en opener, met name in het laag. Als ik nu mijn speakers weer single amp aansluit merk ik duidelijk het verschil en mis ik gewoon detail.

Dat gevoel heb ik dus ook, bass klinkt net wat gecontroleerder !
heb mijn 3808 nu 4 maanden en hij klinkt met de dag beter !
het is een leuke speeltje waar je heel lang mee kan tweaken !
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

denoontje

En voor dat tweaken heb ik eigenlijk te weinig tijd :-( om echt goed voor te gaan zitten).

Maar het klinkt nu al lekker.

Opener mag wat mij betreft wel...de 604's blijven wat wollige speakers tenslotte, zeker vergelekn met mijn WB's...maar die mag je ook niet vergelijken.
had BB&G al eens gevraagd wat en surroundsetje WB's kost.....slik........

Nee dat gaat wel erg ver....

Sol

Quote from: Brimme on February  2, 2009, 17:58:40
Dat gevoel heb ik dus ook, bass klinkt net wat gecontroleerder !
heb mijn 3808 nu 4 maanden en hij klinkt met de dag beter !
het is een leuke speeltje waar je heel lang mee kan tweaken !

Heb de mijne nu bijna een jaar, blijft leuk spul. Je blijft dingen ontdekken en uitproberen, en stukje bij beetje wordt het geluid alleen maar beter en beter. ;D

Quote from: denoontje on February  2, 2009, 22:39:16
En voor dat tweaken heb ik eigenlijk te weinig tijd :-( om echt goed voor te gaan zitten).

Je hoeft er ook niet dagenlang mee bezig te zijn hoor. Vantevoren op internet dingetjes opzoeken, in je manual kijken en daarna zelf uitproberen.
Heb je al verschillende standen van Audyssey geprobeerd? Zit ook een wereld van verschil in!

Quote from: denoontje on February  2, 2009, 22:39:16
Opener mag wat mij betreft wel...de 604's blijven wat wollige speakers tenslotte, zeker vergelekn met mijn WB's...maar die mag je ook niet vergelijken.
had BB&G al eens gevraagd wat en surroundsetje WB's kost.....slik........

Nee dat gaat wel erg ver....

Was voor mij toentertijd de reden om niet voor B&W te gaan, de bekende deken. Alhoewel ik de 6-serie niet beluisterd heb.
Ik heb toen ook bewust niet meteen een volledige surround set MA's gekocht, ging me iets te ver. Nou maar hopen dat het dit jaar een beetje meezit, dan kan het er alsnog van komen. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denoontje

Het is vooral i-net lezen...de manual tja die heb ik eigenlijk nog niet echtgelezen ;-)
Veel in de setup is toch intuitief (ok bvan Denon) en veel mogelijkheden gebruik ik niet in de dedicated HT.

Wel HD geluid, inregelen met Audyssey, biamp.
Heb al even gekeken naar de Audyssey maar verder experimentern moet nog.

Groot nadeel is dat ie direct aan de projector hangt en ik niet even een kleine monitor heb om aan te sluiten --> lampuren van mijn tw2000. Ahoewel de webinterface ookwel erg prettig is

Er staat nu alleen een PS3 op als bron
(oja en een pick up ;-))
Ben me aan het orientere wat ik nu  ga doen:
een niet al te dure echte bd speler (ik vermoed beter geluid) --> ik ga niet weer heel veel geld aan een bron uitgeven gezien mijn afschrijving op mijn denon dvd2900. Ik weet ook niet of bd een lang leven heeft.
Daarbij dan een nas icm of ps3 of een goede netwerkspeler.

Ik wil alleen nog maar HD bronnen ip.

Mbt de 604's
Ik ben ooit begonnen met een totale B&W surroundset welke ik 2e hands had gekocht. Ik heb toen de 603's s3 geluisterd en die vond ik toen (let op toen) erg ok , maar de 604's icm AS6, ds6, cc6 was een mooie deal.

De 2*ds6 werd uitgebreid tot 4* ds6 zodat ik 7.1 kon spelen.
De cc6 werd al heel snel vervangen door een LCR600

Echter een mooie deal om 2 extra 604's te kopen kon ik niet laten staan....
Ik had de keus of 5.1 met 604/lcr600as6 of 7.1.
N.a.v. een bezoek van Björn, de inrichting van de huidige HT (geen plek om een ds6 naast de bank te halen (raam)) besloten terug te gaan naar 5.1, maar wel met 4 gelijke speakers (4G's).

Dus als ik dat wil aanpassen moet ik toch flink verder investeren....
Heb voor stereo veel speakers geluisterd en uitgekomen bij WB's.
Maar een surroundsetje is meer als 8K en dan heb je nog geen echt goede sub erbij. 8-0
Dat wordt dan wel erg gortig hoor....
Wellicht komen ze 2e hands nog eens voorbij......



Sol

Quote from: denoontje on February  3, 2009, 12:27:18
Het is vooral i-net lezen...de manual tja die heb ik eigenlijk nog niet echtgelezen ;-)
Veel in de setup is toch intuitief (ok bvan Denon) en veel mogelijkheden gebruik ik niet in de dedicated HT.

Wel HD geluid, inregelen met Audyssey, biamp.
Heb al even gekeken naar de Audyssey maar verder experimentern moet nog.

Groot nadeel is dat ie direct aan de projector hangt en ik niet even een kleine monitor heb om aan te sluiten --> lampuren van mijn tw2000. Ahoewel de webinterface ookwel erg prettig is

Komt vanzelf wel! Ik heb zelf ook niet bijzonder veel tijd om dingen uit te zoeken en te puzzelen, maar stukje bij beetje kom je meer te weten en leer je het apparaat beter kennen. No worries... ;)

Er zit een knop op je main AB op het scherm "EQ" daarmee kun je de verschillende standen van Audyssey mee doorlopen. ;)

Wat scherm betreft... koop je toch een klein LCD'tje (17" / 19"). Kosten bijna niks meer.

Quote from: denoontje on February  3, 2009, 12:27:18
Er staat nu alleen een PS3 op als bron
(oja en een pick up ;-))
Ben me aan het orientere wat ik nu  ga doen:
een niet al te dure echte bd speler (ik vermoed beter geluid) --> ik ga niet weer heel veel geld aan een bron uitgeven gezien mijn afschrijving op mijn denon dvd2900. Ik weet ook niet of bd een lang leven heeft.
Daarbij dan een nas icm of ps3 of een goede netwerkspeler.

Ik wil alleen nog maar HD bronnen ip.

Van een dedicated BD speler kun je zeker beter geluid verwachten, beeld ook. De PS3 doet het prima, maar een redelijke standalone BD zal het toch weer beter doen.
PS3 kun je wel als streamer gebruiken, maar dit is ook niet altijd ideaal. Het is wel een prima tussenoplossing, maar als je echt iets fatsoenlijks wil toch zeker een no-go.

Quote from: denoontje on February  3, 2009, 12:27:18
Mbt de 604's
Ik ben ooit begonnen met een totale B&W surroundset welke ik 2e hands had gekocht. Ik heb toen de 603's s3 geluisterd en die vond ik toen (let op toen) erg ok , maar de 604's icm AS6, ds6, cc6 was een mooie deal.

De 2*ds6 werd uitgebreid tot 4* ds6 zodat ik 7.1 kon spelen.
De cc6 werd al heel snel vervangen door een LCR600

Echter een mooie deal om 2 extra 604's te kopen kon ik niet laten staan....
Ik had de keus of 5.1 met 604/lcr600as6 of 7.1.
N.a.v. een bezoek van Björn, de inrichting van de huidige HT (geen plek om een ds6 naast de bank te halen (raam)) besloten terug te gaan naar 5.1, maar wel met 4 gelijke speakers (4G's).

Dus als ik dat wil aanpassen moet ik toch flink verder investeren....
Heb voor stereo veel speakers geluisterd en uitgekomen bij WB's.
Maar een surroundsetje is meer als 8K en dan heb je nog geen echt goede sub erbij. 8-0
Dat wordt dan wel erg gortig hoor....
Wellicht komen ze 2e hands nog eens voorbij......

Ik snap je verhaal! Ik heb nu ook el cheapo rears, maar als de gelegenheid er is vliegen ze meteen de deur uit! ;D
Een surround set WB's is zeker niet goedkoop, maar in MA vorm zijn ze ook niet al te goedkoop. ;D
Maar gelukkig is daar het upgraden voor uitgevonden, langzaam komen tot de set die je voor ogen hebt. Eigenlijk een kwestie van goed rondkijken, sparen en ook een beetje geluk. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Quote from: denoontje on February  3, 2009, 12:27:18
Ben me aan het orientere wat ik nu  ga doen:
een niet al te dure echte bd speler (ik vermoed beter geluid) --> ik ga niet weer heel veel geld aan een bron uitgeven gezien mijn afschrijving op mijn denon dvd2900. Ik weet ook niet of bd een lang leven heeft.

Je hebt veel keuze met je 3808, omdat die alle HD-formaten kan decoderen. De Samsung P2500 heeft een erg goed beeld. Kon ik niet kiezen omdat die niet alle HD-formaten kon omzetten naar PCM. Niet heel erg duur en toch goed. Heb ik met mijn Panasonic BD35 ook gedaan. Nu genieten en straks een goede 2e hands speler kopen. Jij kan trouwens ook een Denon BT2500 kiezen. Is wel een heel stuk duurder maar is de ideale match met je 3808 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on February  3, 2009, 15:52:28
Je hebt veel keuze met je 3808, omdat die alle HD-formaten kan decoderen. De Samsung P2500 heeft een erg goed beeld. Kon ik niet kiezen omdat die niet alle HD-formaten kon omzetten naar PCM. Niet heel erg duur en toch goed. Heb ik met mijn Panasonic BD35 ook gedaan. Nu genieten en straks een goede 2e hands speler kopen. Jij kan trouwens ook een Denon BT2500 kiezen. Is wel een heel stuk duurder maar is de ideale match met je 3808 ;)

ja maar voor ik zoveel geld zou uitgeven, wacht ik toch liever een generatie.
Heb me in het verleden eigenlijk al te vaak als een early adopter gedragen ;-)

Zou wel eens een wat goedkope bd speler willen proberen om verschil te ervaren met een ps3.

Iemand in de buurt van Den bosch voor een meet en greet?


HTip

Ik heb de BD kwaliteiten van de PS3 kunnen vergelijken met de Panasonic BD35. De BD35 is beter in zowel beeld en geluidskwaliteit. Beeld heeft meer diepte en scherpte en het geluid is gedetailleerder. De PS3 is wel sneller in de bediening.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Ben aan het testen gedaan met netkabels op de Denon
2 furutech kabels, lapp en lavardin (bron primare cd speler via lavardin stroomkabel en quadlink interlink), speakers B&W 604s1

Ben er al achter dat voor mij de 220 fase op de linkerkant moet (gezien vanuit de achterzijde).

Bevindingen post ik verder wel in het denon 3808/4308 topic ander blijf ik alles dubbel ingeven ;-)

In iedergeval komt er een upgrade op kabelgebied in de HT.

HTip

#317
Ben je nog van plan een aparte (audiofiele) groep aan te leggen? Dan maak je optimaal gebruik van je toekomstige netkabels ;)

Veel plezier met testen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Optie van een groep is nog steeds aanwezig..er is een groep in de kast vrij, alleen boren en aansluiten.....
zou dan ook direct de stereo kunnen aansturen...


Maar even nog geen prio.

Ook geen idee wat dat moet kosten (zeg ca 10 meter kabel en aansluiting maken..

HTip

Quote from: denoontje on March 10, 2009, 20:02:54
Optie van een groep is nog steeds aanwezig..er is een groep in de kast vrij, alleen boren en aansluiten.....
zou dan ook direct de stereo kunnen aansturen...


Maar even nog geen prio.

Ook geen idee wat dat moet kosten (zeg ca 10 meter kabel en aansluiting maken..
Valt wel mee. De zekeringhouder kost €75, 10m kabel is ca. €100. Dus voor minder dan €200 kan je klaar zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

ja alleen aansluiten zal door een electricien moeten gebeuren neem ik aan (mag zelf niet in de kast komen denk ik (ook geen kennis van ;-)  )

denoontje

Vandaga getest met als bron de ps3...nou hetzelfde beeld.
Een netkabel kan echt wel wat betekenen voor de 3808.
Wordt de blauwe (moet type eens even opvragen (vrees dat dit wel weer de duurste zal zijn ;-) ))

Ook getest op de ps3, ook hier valt wel degelijk een verbetering te haln met een netkabel. Eigenlijk hetzelfde beeld als ik ervaar op de 3808
Zou dus een extra upgrade kunnen zijn...

Ik moet zeggen dat er echt veel meer 3d uit de set te halen valt (bepaald met source pure direct).


Andere optie die spookt in mijn hoofd:
Een extra set 604's aan te schaffen via mp.
Voor ca 400-500 euro te vinden en indien het niet werkt ook zo weer te verkopen voor dat bedrag.
Dit om naar 7.1 te gaan.
Zou de 3808 dat trekken?

Björn, als je meeleest, je kent de HT, zou dit iets toevoegen?
Heb namelijk nu wel eens het idee dat er achter en gat zit in het geluidsbeeld.

Evt optie daarbij is de in de verkoopstaande 3802 te gebruiken als extra versterker voor de surroundkanalen; dan kan biamp blijven op de fronts

Wat is jullie gedachten hierbij?


HTip

Quote from: denoontje on March 10, 2009, 23:20:01
ja alleen aansluiten zal door een electricien moeten gebeuren neem ik aan (mag zelf niet in de kast komen denk ik (ook geen kennis van ;-)  )
Ik weet niet hoe het in NL is, maar op mijn zekeringenkast zit geen verzegeling. Wel op de meter en hoofdschakelaar, maar daarachter mag ik alles zelf, als ik de reglementen maar respecteer. Je moet het natuurlijk ook kunnen en durven, want het kan gevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet. Weet wel dat de verbetering opmerkelijk was...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Even de gebruikte kabels:
1 meter Belden'Basic' powercord
1,5 meter Furutech FP-3TS20 powercord met Furutech FI-11G stekkers
1,5 meter Furutech FP-314Ag powercord met Hi-Fi Tuning Gold II netstekker en
IeGo Power IEC stekker

celerontje

Quote from: HTip on March 11, 2009, 22:46:30
Ik weet niet hoe het in NL is, maar op mijn zekeringenkast zit geen verzegeling. Wel op de meter en hoofdschakelaar, maar daarachter mag ik alles zelf, als ik de reglementen maar respecteer. Je moet het natuurlijk ook kunnen en durven, want het kan gevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet. Weet wel dat de verbetering opmerkelijk was...
Da's hier in NL ook hetzelfde.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!