Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

ik ben erg benieuwd.
Alleen jammer dat je hem niet direct echt in surround kan horen vrees ik.

We zien wel.

Ramius

Quote from: denoontje on December 29, 2008, 18:52:22
ik ben erg benieuwd.
Alleen jammer dat je hem niet direct echt in surround kan horen vrees ik.
We zien wel.
+

Hopelijk is ie goed ingeregeld want anders kan het helemaal fout gaan klinken ;)


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

HTip

Quote from: denoontje on December 29, 2008, 17:51:02
zo voor morgen een afspraak gemaakt om de denon 3808 eens aan de tand te voelen.

Ze zouden er tevens ook wat anders leuks bijzetten.
Ik neem mijn 3802 mee dus ik ben benieuwd.
Ga je een direct vergelijk doen? Dan legt de 3802 het af, mits de 3808 goed is afgesteld.
Mag je ook zelf de setup veranderen?

Veel plezier morgen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: Ramius on December 29, 2008, 18:57:53
+

Hopelijk is ie goed ingeregeld want anders kan het helemaal fout gaan klinken ;)





waar moet ik op letten?

HTip

Quote from: denoontje on December 30, 2008, 01:23:51

waar moet ik op letten?
- speakersettings (large/small, afstand, x-over igv sub en volume)
- tone/bass defeat
- in stereo geen DSP
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Heb 2 nieuwe jongens an de tand gevoeld.
Ze stonden beide in direct mode zonder sub.
Het was een Marantz 8002 en de Denon 3808.

Deze moesten het opnemen tegen de 3802.

bron cd speler van Marantz, speakers B&W 703 en bekabeling vd Hull

muziek:mark Knopfler, enya, faithless

Eerst de 3802
Ik hoorde meteen waarom ik geen B&W meer heb genomen voor stereo....de bekende deken...

De muziek was erg upfront en wat rommelig, veel punch

De marantz: veel meer definitie, meer layback en breed geluidsbeeld, meer rust. Kan me voorstellen dat je dit kiest als je ook stereo wil luisteren op een AV reciever. Mooie bouwkwalitiet (verkoperd chassis etc)

De 3808: zit tussen de beide apparaten in eigenlijk, minder upfront, meer definitie.


Het voordeel van de 3808 is natuurlijk zijn kracht in het HT gebeuren.....en dan met name de inregelingen. Ook heeft ie een mooie videochip aan boord, echter ga ik die denk ik weinig gebruiken.... Ik stream via de ps3 of ik stop een brd in de ps3. Wellicht komt er nog een aparte brd speler bij. De dvd 2900 gaat er uit, daar ik toch niet veel dvd's heb.
Dus wat kies je dan...


hebben jullie ook al vergelijkingen gemaakt?

PS

Wie maakt me los met mijn 3802 en mijn dvd 2900?

Sol

Best een lastige. Ik heb ook B&W's beluisterd ( volgens mij o.a. 703's ) op een Denon 3808, maar ik vond dit niet zo lekker klinken. Zoals je inderdaad al zegt, de bekende deken. Als ik het vanuit mijn eigen kennis zou moeten doen, zou ik dus kiezen voor de Marantz. Maar daarentegen is de Denon wel weer über fijn qua inregelen ( misschien dat je dat deken-effect op de B&W's wel weg kunt nemen? ). Hmmm, moeilijk...
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ramius

Ik heb ook de Marantz SR7001 en SR8001 vergeleken met de Denon AVR-3808/4308. De Marantz lijkt het iets beter te doen in stereo maar door mijn ervaring met mijn eigen receiver weet ik dat de Denon een lange inspeeltijd nodig heeft! Dus dit voordeel zou na verloop van tijd wel eens kunnen vervagen. De opbouw van de SR8001/2 ziet er ook zeer mooi uit! Maar ik vind dit niet opwegen tegen de zeer uitgebreide inregelmogelijkheden van de 3808/4308. Ik heb zelf een SR8500 gehad waar ik dik tevreden over was maar ik ga nooit meer terug naar Marantz omwille van de te beperkte software voor dagelijks huiskamergebruik. Alleen al het OSD van de Denon is schitterend en heel gebruiksvriendelijk en je kan deze wanneer je maar wil oproepen. Gebruik je hem echter in een dedicated HT dan is dat minder van belang omdat je dan de ruimte ook makkelijker kan tunen!

En dan niet te vergeten de nieuwe A-versie met CEC, Dynamic volume en Dynamic Equalizer...


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

denoontje

In de winkel vertelde ze me dat de a versie weinig zou toevoegen in een dedicated ht. E dit is weer iets van 100 euri extra natuurlijk.
En ..is al veel gezegd..als je de rijs hier vergelijkt met duitsland 8-(
Ik zag dat die bij een Duitse forumsponsor al 300 euro goedkoper uitvalt.


Atmoz


Ik zou voor de SR8002 kiezen* O0


Is echt een prachtige (ook om te zien!!) receiver met alles d'r op + d'r aan :D
4x HDMI in, 2x HDMI uit. Zeker handig in een HT omgeving...



















*en dat heb ik ook gedaan, want hij staat hier al een paar maanden :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

denoontje

Quote from: atmoz on January  2, 2009, 11:49:06
Ik zou voor de SR8002 kiezen* O0


Is echt een prachtige (ook om te zien!!) receiver met alles d'r op + d'r aan :D
4x HDMI in, 2x HDMI uit. Zeker handig in een HT omgeving...








*en dat heb ik ook gedaan, want hij staat hier al een paar maanden :)


Heb je ook gekeken naar de denon en zo ja waarom gegaan vor de marantz?

Atmoz


Yep, ik heb ook gekeken/geluisterd ;) naar de Denon (3808)
Een vriend heeft die. Hij klinkt heel goed, en ziet er mooi uit.
Maar ik vind de Marantz mooier uitzien met zijn strakke voorkant :inlove:
Er waren nog wat kleine dingetjes waardoor ik de voorkeur voor de Marantz had, maar die dingen waren eigenlijk zo "onbelangrijk" dat ik nu al niet meer weet wat het precies zijn.
Bovendien kon ik de SR8002 voor een super prijs krijgen!! Dus dat maakte het wel heel makkelijk :D

Heel veel succes met je keuze!!
Ik ben benieuwd wat je gaat doen.

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

denoontje

yes, zeer waarschijnlijk wordt de 2900 opgehaald woensdag.
Zo komt er weer wat budget vrij voor een versterker upgrade...

WickedGame

Ik denk dat zowel Denon als Marantz veel potentieel hebben. Marantz is zeker voor de mensen die stereo luisteren maar ook HT willen en van beide een goed evenwichtig balans zoeken het beste bij Marantz komen. Op HT gebied en videoprocessing vind ook ik Denon wat beter.

Enige wat ik vond is dat Denon met de B&W 805s te helder werd en Marantz het veel beter plaatste. En dan doe ik het nog maar met een SR7500. De 700 serie en de deken herken ik overigens ook. De 700 serie heeft mij nooit kunnen bekoren. De 800 serie daarentegen weer wel.

Als je dus voor veel film, ht beleving gaat en je wilt een puike receiver met veel mogelijkheden dan Denon. Wil je goed stereobeeld en een receiver die dit perfect weergeeft dan Marantz.

Maar het hangt ook heel erg van je speakers af waar het op komt te draaien. Ik vind bijvoorbeeld met KEF dat Denon daarmee dramatisch mee omgaat. Dus er zijn meer factoren natuurlijk :) Wat maakt die hobby het toch altijd weer leuk ;)

Atmoz


De Marantz heeft eigenlijk toch ook alle gewenste HT opties aan boord?
True-HD, DTS HD Master, 7.1 geluid. Genoeg vermogen. 4xHDMI in, 2xHDMI out.
Optie om hele display uit te zetten (ideaal voor HT dus). Allemaal dingen waarvan ik denk dat ook de SR8002 een dijk van een HT receiver is. Dat er geen upscaling naar 1080p opzit bijvoorbeeld dat maakt tegenwoordig (voor mij in ieder geval) niets meer uit... Alle bronnen zijn immers al 1080p :)

En met KEF klinkt het allemaal geweldig moet ik zeggen!!

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Brimme

ik heb ook voor de keuze gestaan om de marantz te nemen of de denon.
Maar ik kreeg steeds het gevoel dat de marantz nogal verouderd is in vergelijking met de 3808/(A).
volgens mij moet er ook een deze maanden een SR8003 aan komen.

wat mij het meeste beviel bij de 3808 is de upgrade en update mogelijkheden via netwerk aansluiting.hiermee worden de eventuele bugs snel opgelost via updates.
Ik las op avsforums dat er namelijk nogal wat software problemen waren met de SR8002 waar voor je het apparaat naar marantz moest sturen voor een firmware update.dit zou niet het geval zijn met de 3808.

ik heb zelf de upgrade gekocht om van de 3808 naar de 3808A te gaan en dit is de beste 100e die ik aan ht heb uitgegeven. je kan dus ook gewoon kijken of je een 3808 ergens goedkoper kan vinden en dan de upgrade bestelen waneer je dat wilt.

Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Ramius

Quote from: WickedGame on January  3, 2009, 11:27:41
Ik denk dat zowel Denon als Marantz veel potentieel hebben. Marantz is zeker voor de mensen die stereo luisteren maar ook HT willen en van beide een goed evenwichtig balans zoeken het beste bij Marantz komen. Op HT gebied en videoprocessing vind ook ik Denon wat beter.

Alle luistersessies heb ik in stereo gedaan en het is net voor stereo dat ik de Denon boven de Marantz verkies! Dat ie voor HT de Marantz helemaal achter zich laat wist ik pas achteraf. Gezien al de mogelijkheden die je op een Denon hebt is het echt niet moeilijk om er een zooitje van te maken zodat het geluid helemaal de mist in gaat. Maar eenmaal alle plooien gladgestreken dan is ie echt wel goed met het enorme voordeel dat je met een Denon altijd de sub kunt laten meespelen zelfs in 'Direct' en 'Pure Direct'. Ik heb me er steeds aan geërgerd dat de SR8500 dit niet kon. Er zijn veel opnames die best een beetje meer laag kunnen gebruiken en dan moet je steeds terug naar 'Stereo' met het gevolg dat het dan ook veel minder goed klinkt. Bij de Denon blijf je lekker in de beste modus staan en neem je de sub erbij of niet... the best of both worlds!!!

Maar de Denons zijn niet meer zo 'warm' als vroeger en klinken helder en retestrak en dit heeft natuurlijk wel een invloed op de speakerkeuze, een goede match is wel gewenst maar dat is wel altijd zo natuurlijk.


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Sol

Quote from: atmoz on January  3, 2009, 12:04:08
De Marantz heeft eigenlijk toch ook alle gewenste HT opties aan boord?
True-HD, DTS HD Master, 7.1 geluid. Genoeg vermogen. 4xHDMI in, 2xHDMI out.
Optie om hele display uit te zetten (ideaal voor HT dus). Allemaal dingen waarvan ik denk dat ook de SR8002 een dijk van een HT receiver is. Dat er geen upscaling naar 1080p opzit bijvoorbeeld dat maakt tegenwoordig (voor mij in ieder geval) niets meer uit... Alle bronnen zijn immers al 1080p :)

En met KEF klinkt het allemaal geweldig moet ik zeggen!!



Denon heeft dit toch allemaal ook? Echter wel met 1080p upscaling en 1 HDMI out minder.
Hoe het met KEF klinkt, geen idee. Niet beluisterd.
Maar goed, hier kunnen we oneindig over blijven kibbelen. Denon is de beste, nee Marantz! Het is gewoon gebonden aan persoonlijke voorkeur, en dan met name de combi met de speakers.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denoontje

Ik zou ook nog even een hele andere kant op kunnen gaan...

Een primare eindversterker voor dat geld (2 hands komen ze wel voorbij).
Ik heb voordat ik verhuisde een gecombineerde set gehad...denon avr3802 gecombineerd met de primare I30.
Dit gaf ook al erg veel verbetering in het geluidsbeeld op de fronts.
Hoe zal dat dan gaan op een 30.5 primare?
Dan wel geen hd geluid uit mijn ps 3....maarja downloaden/streaming is voorlopig geen hd geluid
en ik kan ook straks een puike br spelert kopen met goede dacs en goed basmanagement......

Sol

Quote from: denoontje on January  4, 2009, 00:46:48
Ik zou ook nog even een hele andere kant op kunnen gaan...

Een primare eindversterker voor dat geld (2 hands komen ze wel voorbij).
Ik heb voordat ik verhuisde een gecombineerde set gehad...denon avr3802 gecombineerd met de primare I30.
Dit gaf ook al erg veel verbetering in het geluidsbeeld op de fronts.
Hoe zal dat dan gaan op een 30.5 primare?
Dan wel geen hd geluid uit mijn ps 3....maarja downloaden/streaming is voorlopig geen hd geluid
en ik kan ook straks een puike br spelert kopen met goede dacs en goed basmanagement......

Lastige keuze inderdaad, maar ik denk dat ik dan voor de pro zou gaan. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denoontje

De denon dvd2900 has left de building

Met een beetje pijn in het hard verkocht, maar nu kreeg ik er nog wat voor (325 is niet gek vergeleken wat ik op inet verder zag).
Hoewel toch een idiote afschrijving!

Maar goed, up naar de volgende upgrade :-)

Twijfel nog een beetje over een primareset welke 2e hand te koop staat
een 30.5 en p30.

Alleen de processor is wel erg achterhaald, niet eens switching voor component (hoewel ik dat toch niet meer gebruik)
...wel voordeel van pro/pre en een dijk van een versterker denk ik


ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Fatalfelix

Quote from: ajbalmere on January  9, 2009, 21:55:22
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/39215/PRIMARE_SP31.7_.html

Damn 950,- eurie voor zo'n pracht apparaat  :o, mooie cd 31 en a30.2 erbij en hopla  8). Waar is het geld als je het nodig hebt  :-\


:wub:
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

denoontje

voolopig even niet verder aan de stereo hoor dat is puik genoeg nu...ken nie alles tegelijk ;-)

de sp31 is alleen processor, ik denk dat de overstap naar zo'n processor niet echt veel toevoegd, zeker niet omdat ik dan ook opzoek moet naar een eindbak. De andere aanbieding was een complete pro/eind set een p30 en hij wil zijn 30.5 helaas niet los verkopen.

Dus dan zit ik of met een avr3802 of een zelfs verder verouderde primare p30 welke beide niet veel meer opleveren op de markt....


Sol

Tja, het is niet altijd even makkelijk, maar gelukkig is het je hobby... ;) ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.