Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

denoontje

Moet denk ik wel lukken in de harmony
Daar kun je tussen signalen volgens mij een wachtijd inbouwen

Zal druk weekend worden..

HTip

Quote from: celerontje on September  1, 2008, 16:06:39
Da's zeker zo!

Ik heb nog even een vraagje over KaKu aan HTip, waar Denoontje misschien ook wel wat aan heeft:
Als je de KaKu dimmers op een bepaalde stand wilt zetten, dan moet je ze laten dimmen en op een gegeven moment op stop drukken als ze op de juiste stand staan, heb ik gelezen.
Maar dit lijkt me toch erg lastig te programmeren in je Marantz?
Hoe ga je hiermee te werk?

Quote from: denoontje on September  1, 2008, 17:55:35
Moet denk ik wel lukken in de harmony
Daar kun je tussen signalen volgens mij een wachtijd inbouwen

Dat kan de Marantz ook, maar omdat denoontje een Logitech heeft zal ik je vraag in meer detail in mijn topic beantwoorden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

de marmitec is binnen, ben zwaar mijn harmony aan het inregelen
ik hoop dat het gaat werken

denoontje

#203
Nou het wil niet echt lukken

Ik heb de intertechno yct-100 geïnstalleerd in de harmony
De harmony communiceert naar de extender, welke via een ir oog de marmitec aanstuurt.
De led van de marmitec licht op, dus die zou het moeten doen.

Nu pak ik een code op de harmony en zet de minicontroller in de leerfunctie.
Deze wil hij niet inleren grrr
Dan een enkelvoudige kaku schakelaar gepakt en deze op een a1 code gezet.
Deze vervolgens ingeleerd.
Dan alle codes afgelopen vd lichtcontroller op de harmony maar geen responds...

Hoe verder???

celerontje

Ik heb voor het testen geen uitgebreide macro's ingeprogrammeerd, ik heb het even voor de lol getest.
Je hebt de YCT-100 erin staan, wil je weten of ie het doet, volg dan deze stappen:
Pak je Harmony en klik op het knopje ''Devices'', dan klik je je de lichtcontroller aan, en dan worstel je even door de menu'tjes tot je ''1on'' hebt gevonden, het is verwarrend omdat er geen A bijstaat, maar dat is het dus wel.
Klik op ''1on'' en je weet of het werkt.
Dit moet gewoon werken, eigenlijk.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje

Heb ik gedaan

De schakelaar een yc1000 doet het af en toe en soms moet ik meerdre keren drukken.
De micromodules heb ik met een kaku schakelaar op b1 geprogrameerd, maar ze reageren helemaal niet op de harmony.
Ook het leren via de harmony werkt niet.

Het lijkt wel of het signaal van de marmitech niet goed wordt opgepikt ofzo

HTip

Kan je zelf de codes toewijzen of doe je dat via een voorafgeprogrammeerde code uit een database?

Voor de Pronto/Marantz bestaat een generator. Misschien dat die codes ook voor de Harmony gelden...

Maar ligt jouw probleem bij de Harmony of bij de PowerMid?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

#207
Quote from: HTip on September  5, 2008, 08:10:11
Kan je zelf de codes toewijzen of doe je dat via een voorafgeprogrammeerde code uit een database?

--> ik geef een inbtertechno yct-100 op als controller, dan heb ik veel a-codes en 4 b, c en d codes ter beschikking

Voor de Pronto/Marantz bestaat een generator. Misschien dat die codes ook voor de Harmony gelden...

--> zijn ip voorgeprogrameerd via bovengenoemde

Maar ligt jouw probleem bij de Harmony of bij de PowerMid?

als ik dat eens wist.... ;-)   --> of de kaku

denoontje

Van ht weekend maar eend de nieuwe speakerkabels in de vloer gelegd...pff dat ging net, had beter toch een metertje meer kunnen bestellen..... Maar goed het zit erin.

Tevens de plintjes!!! op de muur gezet.
Nu nog even kijken of ik alle kabels aar de projector in een echte (zwarte) goot ga verwerken, of in een samenbindslang

En week 40 komt de bank...dan kan ik eens kijken wat ik met de shakers ga doen.
Ik heb er 4 en de bank bastaat uit 4 delen.
Ik denk dat ik per deel er 1 onderzet, welke ik via een stekkerverbinding aan elkaar hang.

Dan zal mijn avr1400 deze gaan aansturen denk ik, want deze heeft ook de mogelijkheid om met een ab aan te sturen, dus kun je via de harmony het shaken wat bijsturen tijdens de film indien noodzakelijk ;-)

De pm en de oude cd speler zullen dan de badkamerspeakers gaan aansturen.
Iemand nog ideeen voor betaalbare plafond speakers die mooi ingebouwd kunnen worden?
Zal wel geen high end hoeven te zijn gezien de galm...

HTip

Quote from: denoontje on September  8, 2008, 12:14:18
De pm en de oude cd speler zullen dan de badkamerspeakers gaan aansturen.
Iemand nog ideeen voor betaalbare plafond speakers die mooi ingebouwd kunnen worden?
Zal wel geen high end hoeven te zijn gezien de galm...
;D Tenzij je de akoestiek van de badkamer aanpakt ;D

Mooi dat je de kabels hebt kunnen wegwerken. Heb je foto's voor en na? Staat bij mij ook nog op het programma...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on September  8, 2008, 18:13:00
;D Tenzij je de akoestiek van de badkamer aanpakt ;D

Mooi dat je de kabels hebt kunnen wegwerken. Heb je foto's voor en na? Staat bij mij ook nog op het programma...

kan een foto van de zwarte vloerbedekking laten zien ;-)
Ik ga ze er niet meer uithalen hoor om ze op de foto te zetten.
Ik heb op mijn vloer een laag laminaatplaten iggen en daaroverheen nog een laag. Ik kan zo in de onderste laag ruimte overlaten en hierin de kabels leggen. De Supra HDMI paste maar net.
Als ik de vloer uiteen haal zit direct alles onder de kleine groene vezeltjes.....

Als de bank er is zal ik een panorama maken.

@Björn
Ik heb de fronts nu dichter naar elkaar geschoven en de rears verder naar achter.
Om bij de apparatuur te komen moet ik nu tussen muur en speaker ipv scherm en speaker.
Ook staan ze iets verder terug richting scherm.

Gister even snel ingeregeld met de db meter en opgehoor met een cd-tje.
Finetuning zal komen als de bank er is.


denoontje

zo in mijn vakantie waren er 2 kaku ab's binnen gekomen. Kan ik mijn oude aan/uit weer bedienen in de woonkamer (lagen nog in de garage vanuit het oude huis) maar ook de spots in de HT en de lamp achter het scherm bij de apparatuur.
En dat voor 12 euri incl verzenden en batterij ;-)

Ga tzt nog wel eens kijken naar die andere ir-omvormer die ze om de harmonysite adviseren. Deze is wel weer duurder.
Wel jammer dat ik geen geld terug kreeg, maar een debetrekening heb bij de firma waar de piramides vandaan kwamen.
Moet ik alsnog wat prul bestellen daar.
Weer een learning zullen we maar zeggen.

denoontje

Zou je voor de badkamer gewoon auto speakers kunnen aansluiten op een avr versterker...
Deze zijn wel goedkoper dan badkamer speakers en lijkem me gezien de merken (Sony, pioneer etc) wel beter??? dan die onbekende merken...

denoontje

jammer, bank komt minimaal in week 43, dus nog 2 weken wachten

Laat 'm dan maar in 44 komen, want dat is dan 4 weken over de afgesproken levertijd en dan valt er wellicht wat te regelen qua korting ;-)
Maakt die week ook niet meer uit

denoontje

Dam'n nog steeds geen bericht over de bank

Wel wordt er in huis flink gesloopt en gebouwd mbt onze nieuwe badkamer 8-)

pff wat een stof.
Ik heb de tw2000 maar goed ingepakt!

denoontje

nou bank wordt volgende week geleverd, en toch 100 euri korting gekregen wegens te late levering...

da's toch mooi meegenomen.....

Dan zal ik ook eens een panoramafoto maken

denoontje

Wie helpt me:

ik heb een ps3 en een dvd2900 van denon en mijn trouwe tw2000 hd projector...

Ik speel eigenlijk geen multichannelaudio meer.

Zal ik de 2900 eruit doen?

Wat is jullie mening

JeKa

Quote from: denoontje on October 31, 2008, 11:13:55
Ik speel eigenlijk geen multichannelaudio meer.


Geen multichannel........in een dedicated HT.... ???

Betreft de Denon tav de ps3: Hoe groot is het verschil in geluid? Ik zou de Denon alleen de deur uit doen als de ps3 het werk minstens zo goed doet. Als je ook veel gamed is het goed om in ogenschouw te nemen dat de ps3 eerder "af" zal zijn wanneer je er ook veel films mee draait.

denoontje

Ik bedoel ik speel eigenlijk geen sacd...ik heb beneden een stereo staan voor de muziek.
Natuurlijk speel ik wel surround bij films...




JeKa

Quote from: denoontje on November  2, 2008, 21:27:53
Ik bedoel ik speel eigenlijk geen sacd...ik heb beneden een stereo staan voor de muziek.
Natuurlijk speel ik wel surround bij films...

Aha, ik dacht al...... ;)

HTip

Als je geen multichannel audio (meer) luistert zou ik als ik jou was de kwaliteit van het afspelen van een DVD goed vergelijken en dan beslissen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

tja echt veel dvd kijk ik niet meer, of streamen of br-disk...

Wellicht samen verkopen met de 3802 en voor een nieuwe bak gaan voor ook hd geluid...mmmm

Wat zou zo'n 2900 nog waard zijn?

HTip

Als je voor je muziek in je woonkamer nog een mooie set hebt, zou ik hem niet houden.

Ik heb ook nog een 3802 maar dan met een 2800. Geen idee wat je nu nog kan vragen voor de 2900. Ik heb een keer een 2800 voor €150 zien weggaan.

Misschien iets voor het prijsbepalingstopic...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

heb even net geluid bepaald, en de dvd2900 heeft wel beter geluid dan de ps3 (o.a. minder gesis).
Wellicht kan dit ook nog aan interlinkliggen (ps3 is optical monster en dvd is coaxaal monster)?

Maar goed de nieuwe upgrade: de bank!