Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

ok dan gaan we dat proberen als de bank er is

wordt rescue dawn als primeur

ps ook wat trailers al gezien via ps3 shop

denoontje

Zo even weer wat opruiming gehouden deze week...

De tw200h is vandaag in goede handen verhuist naar het Limburgse.
De comonentkabel van de ps3 was dus ook niet meer nodig, dus ook die is weg...

Zo zijn de financiën weer wat aangevuld.


Wat ik kan melden mbt de tw2000...........

Wauw, het verschil met de 200 blijft ongeloofelijk.
Niet alleen mbt scherpte (full HD), maar ook mbt zwartwaardes en lightoutput.

Ik vond de tw200 destijds een goede start en zeker (nog) geen slechte projector....
Maar de tijd heeft niet stilgestaan en je raakt verwent en wordt gepakt door het virus

Nu maar wachten op de bank, nog wat nieuwe kabel voor de surrounds en dan zijn we wel klaar denk ik.

Oja tevens nog een stekkerblok via een forumgenoot op de kop getikt (zoek en zult rechtsachter wat vinden ;-0 )

JeKa


johnhifi

Eeeej! Jouw bank, da's mijn bank!  ;D

Wij hebben die in de woonkamer, in het zwart, in een hoekopstelling van drie bij vier delen. Die ligt echt lekker. Seats + Sofa's?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

denoontje


johnhifi

Quote from: denoontje on August 12, 2008, 08:23:35
nee geen S&S, maar poppuliers...en hij wordt ook zwart  ;D

Da's hetzelfde joh, alleen werken bij Poppeliers nog ergere ratten dan bij S&S! Maar het gaat om de bank, uiteindelijk.  ;D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

denoontje

mee je dat nou...
alleen hoef je bij pop. niet zelf te sjouwen met de bank...

johnhifi

Quote from: denoontje on August 12, 2008, 15:05:43
mee je dat nou...
alleen hoef je bij pop. niet zelf te sjouwen met de bank...

Ik heb gehoord dat beide winkels dezelfde eigenaar hebben. Voor sjouwen hebben ze bij S&S ook mensen trouwens. En ik heb beide winkels meegemaakt in mijn zoektocht naar een zitmeubel. Werd bij Pop *letterlijk* weggekeken toen ik zei tegen verkoper nummer zoveel dat ik echt alleen maar ff wilde kijken, ik hóórde ze achter mijn rug over ons praten (en dan niet op een nette manier) en het is dat mijn vrouw me meetrok, anders had ik ze wat anders verteld daar. Bij de S&S keurig geholpen, al was het ook daar wat opdringerig. Maar acceptabel, gezien de verhalen die ik al gehoord had, van hoe slecht het kan zijn daar. Eind goed al goed we hebben een bank. :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

denoontje

Zo om naar achter nog meer 4G te krijgen wat QED bekabeling (SA) besteld in de UK.
Scheelt toch wel qua prijs met nederland.

Helaas was er een mooie aanbieding op mp voor SA biwi, maar die gozer reageert nergens op. Loop al 2 maanden e-mails te sturen en te bieden....

Kan ik van de week mijn tapijt weer aan de kant leggen.

Zal tevens mijn shakers weer eens onder bank, welke in de woonkamer staat)  uitschroeven (zitten er nog steeds werkloos in vanaf het verhuizen), en testen of ze het nog doen op mijn Denon ampje.
Dan kunnen die kabels ook direct de vloer in.


denoontje

Zo vandaag even kaku minischakelaars geïnstalleerd. Kan ik mijn licht dimmen en aan en uit doen vanuit de stoel.
Nu nog een omzetter van logitech naar kaku en dan kan ik  alles bedienen met mijn logitech

celerontje

En daar heeft JBmedia een apparaatje voor, maar de Marmitek Powermid werkt ook.
Kan je makkelijk vinden met Google.
Succes.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: denoontje on August 24, 2008, 15:01:48
Zo vandaag even kaku minischakelaars geïnstalleerd. Kan ik mijn licht dimmen en aan en uit doen vanuit de stoel.
Nu nog een omzetter van logitech naar kaku en dan kan ik  alles bedienen met mijn logitech
Heb je bewust voor kaku gekozen ipv X10?

Ik wist niet dat ze mini-modules in het assortiment hadden. Net even gekeken, maar die zijn veeeeeel goedkoper dan Marmitek X10. En volgens mij kan ik ze met mijn Marantz AB via RF rechtstreeks bedienen. Eigenlijk alleen maar voordelen. Of zijn er nadelen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik weet niet of je rechtstreeks met de RF van jou Marantz kunt aansturen, in de manual hebben ze het alleen over de extender.
HTip, ik heb trouwens ook een vraag gesteld in jouw eigen topic, 't is nogal stil daar.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on August 24, 2008, 16:41:57
Ik weet niet of je rechtstreeks met de RF van jou Marantz kunt aansturen, in de manual hebben ze het alleen over de extender.
Weet ik ook niet, maar ze zijn beide 433MHz, dus het zou in theorie misschien wel kunnen.

Quote from: celerontje on August 24, 2008, 16:41:57
HTip, ik heb trouwens ook een vraag gesteld in jouw eigen topic, 't is nogal stil daar.
:-[ Ik heb de foto's pas vanmorgen gemaakt ;) Moet ze nog aanpassen en uploaden (ben er wel mee bezig) ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on August 24, 2008, 16:57:42
Weet ik ook niet, maar ze zijn beide 433MHz, dus het zou in theorie misschien wel kunnen.
:-[ Ik heb de foto's pas vanmorgen gemaakt ;) Moet ze nog aanpassen en uploaden (ben er wel mee bezig) ::)

De Frequentie is dus gelijk, maar hoe krijg je in vredesnaam de juiste RF code in de programmameerongeving van je Marantz?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on August 24, 2008, 16:59:57
De Frequentie is dus gelijk, maar hoe krijg je in vredesnaam de juiste RF code in de programmameerongeving van je Marantz?
Hoe je de kaku instelt (letter en cijfercombinatie) kan je grafisch overnemen in de Marantz. Dus dat zou eenvoudig moeten kunnen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on August 24, 2008, 17:15:12
Hoe je de kaku instelt (letter en cijfercombinatie) kan je grafisch overnemen in de Marantz. Dus dat zou eenvoudig moeten kunnen...

Mmm, nu zet je me aan het denken.
Er is namelijk een apparaatje dat IR codes met KaKu commando´s omzet naar KaKu RF.
Mochten de codes die je voor een extender uitzend gelijk zijn aan de echte RF codes, dan werkt het, maar ik heb er enorme twijfels bij.

Wat jij bedoeld, is om de de codes via IR naar een converter te laten lopen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Wordt voor denoontje misschien een beetje offtopic, maar ik bedoel echt rechtstreeks via de software in de Marantz. Ter verduidelijking het onderstaande plaatje...

EDIT: ik zie wat je bedoeld. Er staat RF-extender ::) Wist ik nog niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Maargoed, Denoontje doet er verstandig aan om een Marmitek Powermid o.i.d. te kopen.
Kost 2 10tjes.
HTip, zullen wij verder in je eigen topic?
Als Denoontje vragen heeft kan dat natuurlijk hier in z´n eigen topic.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

He luitjes...no offence hoor

Ik heb vraag mbt marmitech even gesteld bij kaku.

Ik had vroeger al kaku spul en daar kon je de codes instellen in de schakelaar en ontvanger middels een leeter en een cijferwieltje.

Wat ik nu heb : 2 miniontvnagers en een dubbele schakelaar stem je af door net als bij je keyboard van je pc een connect knopje in te drukken.

Ik hoop dat dat via die marmitech dan ook moet gaan lukken....deze moet natuurlijk dezelfde cose uitzenden via de logitech als de losse dubbele schakelaar. Andesr is het of logitech of schakelaar en dat is niet de bedoeling

wordt vervolgd

denoontje

gaat niet ideaal. Het lijkt erop of de ontvangers soms samen op dezelfde knop reageren.
Wellicht zitten de minischakelaars toch te dich bij elkaar .....

Ik ga terug naar 1 schakelaar dan maar...

Maakt op zich niet zo heel veel uit...

denoontje

Vandaag een marmitech besteld, hopelijk di binnen.

Volgens mij weet ik waar de fout zat mbt de ontvangers.
Ik denk dat je meerdere codes kan opslaan in 1 ontvanger.
Ik denk dat ik in 1 ontvanger 2 schakelaarcodes had zitten...nu doet ie het wel goed.

Je kunt een maal drukken op het kleine knopje op de ontvanger dan knipper het ledje --> connect
Je kunt een maal lang drukken op het kleine knopje op de ontvanger dan knipper het ledje snel --> leegmaken
althans dat denk ik nu.

Ga mijn dubbele schakelaar dan inwisselen voor een 1 of 2 enkel.
De dubbele hebben een fabriekszendcode
De enkele kun je instellen met de wieltjes.

En als je inderdaad 2  of meer codes kunt opslaan, zou ik kunnen keizen: harmony per lichtgroep
enkele schakelaar om alles aan en uit te doen..

Nu eerst maar de marmitek afwachten
dan verder experimenteren

Tevens de shakers maar weer eens onder de huiskamerbank uitgehaald en wat zitten experimenteren.

Ik denk dat ik mijn oude avr1400 gebruik voor ze aan te sturen.
Dan kan de PMA versterker welke ik eerst had voor de shakers de badkamerspeakers gaan aansturen tesamen met mijn denon dcd980.


HTip

Heb je wat gehad aan de KAKU testcase in mijn topic?

Is veel duidelijk geworden over KAKU afgelopen zaterdag ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Da's zeker zo!

Ik heb nog even een vraagje over KaKu aan HTip, waar Denoontje misschien ook wel wat aan heeft:
Als je de KaKu dimmers op een bepaalde stand wilt zetten, dan moet je ze laten dimmen en op een gegeven moment op stop drukken als ze op de juiste stand staan, heb ik gelezen.
Maar dit lijkt me toch erg lastig te programmeren in je Marantz?
Hoe ga je hiermee te werk?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!