Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Met dit tempo ga jij de wedstrijd winnen :D
Waar 2 honden strijden om een been... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HTip

Ik heb net foto's van de balk geplaatst, dus waar blijft jouw foto van de zwarte verwarming ::) ;D

Quote from: denoontje on May 21, 2008, 08:29:18
lol, maar ja als jij met absorbers enzo gaat werken...

Ik moet wel van Toine, anders wordt het helemaal niks met het laag en wordt ik gek van de sub :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Je voordert echt snel, lekker tempo veel progressie en beter nog veel foto's! In een poep en een scheet zit jij te genieten ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

zal kijken of er nog foto's komen...in de kamer zit mijn internetaansluiting, en die licht er nu dus even uit (anders struikel ik zo over de draden.

Deurkozijn verder afgetimmerd en geplamuurd en deur(en) gegrond.
verwarming nogmaals gespoten en raamkozijn en plinten eerste maal in de verf.
Hier en daar ook nog het zwarte plafond bijgewerkt. Dam'n op dat mat zwart zie je wel alles hoor.

Bij een kennis hebben we 90 groene dempingsvezelplaten (normaliter voor onder laminaatvloer) gehad.
Met degene die we nog hebben, kan ik denk ik wel een dubbelle laag op de grond leggen.
dan kan ik in de onderste laag de kabels leggen, zijn ze bereikbaar en toch weggewerkt.

Tja zondag was natuurlijk F1 en heb ik gesport, dus heeft alleen de vriending verder geklust (deel al behangen)
Vanavond verder met behangen.
(ik denk dat ik jullie maar even in spanning laat en geen foto's plaats....)

We zijn nog niet uit welke kleur bank er moet komen...

Denoontje

mimic

Quote from: denoontje on May 26, 2008, 08:55:40

(ik denk dat ik jullie maar even in spanning laat en geen foto's plaats....)


Denoontje

Dat is gemeen :) Foto`s , foto`s foto`s! :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

ja
ja

Kan alleen fototopestel in de rommel niet vinden.

Voor de ongeduldige:

behang:
Graham & Brown super fresco easy decor desing 4050-70

Wellicht te vinden op i-net.

We kwamer erachter dat we boven de deur wat vergeten waren te plamuren. Dat wordt morgen dan maar.

denoontje

en we hebben...weer wat pics, startend met het behang dat nu op de muren zit.

denoontje

..

De schermwand wordt nog wat verder voorzien van behang.

Heb tevens al grote zware betontegels gehaald voor de speakers.

Morgen eens een provisorische audio set up neerzetten, ook om te bepalen waar de sub moet komen.

In de onderste laag dempingsplaten liggen de kabels verwerkt. Deze zal weer een keer "open" moeten om tzt een HDMI kabel doorheen te halen.

HTip

Mooie kleurstelling 8) Jullie hebben veel gedaan in een paar dagen...

Hoe lang denk je nog nodig te hebben?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Tja echt klaar betekent:

Bank, vloerbedekking (mogelijk op korte termijn (zwarte tapijttegels), nieuwe projector en scherm.

Mbt het laatse ben ik eigenlijk op zoek naar een spanscherm van ca 220 breed.

De projector moet ik nog gaan uitzoeken.

Wel eerst de oude voor een redelijke prijs verkopen.

Of als het bevalt nog even wachten tot volgend jaar voor full hd.

O ja en natuurijk de afwerking ( dat duurt het langst )

denoontje

Zo vandaag de deuren (tja we zijn ook direct bezig in aangrenzende hal) 2e keer in de grondverf gezet.

Verder stroken behang op de projectiemuur en afwerklatjes er tegen gelijmd.

Gister even de instalatie neergezet, zodat ik weet waar alle kabels moeten lopen en om even te luisteren of er geen resonanties zijn (in muur of plafond). Gelukkig alles stil

Wel kwam ik erachter dat als ik de sub voor het scherm zet (lijkt de beste plaats --> rondkruip strategie gedaan) dat ie bij een scherm van 220 breed net voor de rand van het scherm komt; tenminste als die op de auralex plaat staat.
Mmm dat wordt effe kijken wat we dan gaan doen.
Doordat er nu groene platen liggen, kan wellicht de sub nu op een zware tegel, en dan op spikes, net als de rest van de speakers. Voordeel: net wat lager allemaal.....

Vriendin zal morgen de plinten vast schilderen, de deurkozijn en de deur aan de binnenkant (zwart!!!)

Ook goedkope kwalitatieve goede vloerbedekking tegels gevonden om de 23m^2 van vloerbedekking te voorzien.
Helaas niet op voorraad, dus maar even bestellen. Zal dan volgend weekend worden.

Zwarte lichtdichte gordijnen waren 2 weken geleden al besteld--> kwantum had extra voordeel --> gratis maken! Scheelt toch weer wat.

Hoipelijk kan van het weekend wellicht provisorisch een filmpje gepakt worden met de tw200.






HTip

Quote from: denoontje on May 29, 2008, 22:46:53
Hoipelijk kan van het weekend wellicht provisorisch een filmpje gepakt worden met de tw200.

Jij hebt gewonnen ;D Want jij kan het eerst van ons (mimic, jij en ik ;)) een filmpje pakken :D

Quote from: denoontje on May 29, 2008, 22:46:53
Wel kwam ik erachter dat als ik de sub voor het scherm zet (lijkt de beste plaats --> rondkruip strategie gedaan) dat ie bij een scherm van 220 breed net voor de rand van het scherm komt; tenminste als die op de auralex plaat staat.

Dus je hebt de speaker van de sub op oorhoogte geplaatst en jij bent met over de grond gekropen met je oor bij de grond? Heb je een filmpje gemaakt van het zoeken naar de beste plek? Moet erg komisch zijn geweest >:D

Heb je de sub ook aan de tegengestelde muur (in breedte en lengte) geprobeerd? Theoretisch zou de geluidsbeleving hetzelfde kunnen zijn als de stoelen zich ongeveer in het midden staan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on May 30, 2008, 18:22:29

Heb je de sub ook aan de tegengestelde muur (in breedte en lengte) geprobeerd? Theoretisch zou de geluidsbeleving hetzelfde kunnen zijn als de stoelen zich ongeveer in het midden staan.

ja maar dan is de kabel te kort....

Maar goed als het echt te erg wordt is dit evt ook nog een optie.

Volgende week is de vloerbedekking er!

Ik moet trouwnes nog iets maken ivm stroom: 6 stekkers moeten erin kunnen.
Ik heb nog niet echt een goed idee hiervoor.
Er ligt nu 1* 220V draad in de hoek, en hierop moet de set worden aangesloten.
Iemand een audiofiel idee (niet al te gek qua prijs).


HTip

Ik heb een Rittal verdeeldoos met 6 stekkers. Was niet al te duur (heb 'm 2e hands) en voldoet prima voor zijn doel. Heb er een audiofiele stekker van W&M audio aangezet en voila...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on May 30, 2008, 22:40:09
Ik heb een Rittal verdeeldoos met 6 stekkers. Was niet al te duur (heb 'm 2e hands) en voldoet prima voor zijn doel. Heb er een audiofiele stekker van W&M audio aangezet en voila...

foto van?

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

nou maar weer eens naar de bouwmarkt geweest.
Wat hout scoren voor het halletje voor de ht, want dit moet ook nog gegipst worden.
Tevens een mooie film lamp gescoord voor in de gang..kom je al lopend op de trap in de sfeer.....

Vriendin is nu de deuren aan het schilderen, dus kan ik even niets doen

HTip

Quote from: HTip on May 31, 2008, 09:25:55
Zal eens kijken... Het zijn trouwens 7 stopcontacten ;)

Omdat een eigen foto even iets moeilijk is op dit moment...

Dit is 'm.


Bij mij wordt ie aangesloten op een belden kabel die in de meterkast uitkomt in een aparte audiofiele groep. Staat nog op het todo lijstje ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Vandaag weer even wat gegipst in de hal. Djee wat is dat lastig boven de trap.....

denoontje

Maandag vloerbedekking gehaald, gister Ikea geplubderd voor 2 kasten en ook hoorden we dat de gordijnen binnen zijn.
Nog steeds bezig in de hal en een deel van de ht opnieuw behangen (was verf op gekomen).

Af en toe wel even klusmoe nu.

De vloerbedekking mag er pas in als we klaar zijn met al het schuurwerk.
Dit betekent: wachten met film kijken helaas.....

HTip

Niet de moed laten zakken... Hier moet je even doorheen :D

Je bent nu goed bezig, dus nog even volhouden en dan... GENIETEN!!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

I know I know.

Maar ben regelamtig pas tegen 1900 thuis van werk dus dan ben je ook wel blij als je even zit voor de tv/forum.


HTip

Quote from: denoontje on June 11, 2008, 21:27:00
I know I know.

Maar ben regelamtig pas tegen 1900 thuis van werk dus dan ben je ook wel blij als je even zit voor de tv/forum.



Ik ken het gevoel :D En toch gaan we meestal na het eten (zo rond 19.00 uur) weer verder ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive