Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

#100
Update

De zolder etage heeft al meer vorm gekregen.
Aan de achterzijde van de zolder is van de oorspronkelijke 2 kamers 1 grote kamer gemaakt (achter de 2 bruine deuren op de foto van hierboven/vorige pag)
Deze kamer is nu logeer annex pc kamer.

Het hele idee is nu om nu ook aan de voorzijde een kamer te maken conform die aan de achterzijde.
Tussen de 2 kamers in krijg je dan trapgat, kleine overloop en een extra kamertje/hokje.
Dit zal later nog omgebouwd worden tot 2e badkamer/douche.
Muren gaan we zetten met profielen met gipsplaat.
In de voorste kamer komt dan de dedicated HT.

Van de week als test de hele bios een kwartslag gedraaid, zodat de toekomstige opstelling getest kan worden.
Het valt op dat het geluid is duidelijk is verbeterd (gespeeld met 4*604, 1* LCR600, 1* AS6).
Hoewel dit straks, als er een muur staat wel weer anders zal klinken.
Moet nog keuze maken of ik de dipolen DS6 (2 van de 4) ook nog ga gebruiken, of dat ze allemaal de verkoop ingaan.

Belangrijker is dat ik een probleem met de projector (Epson TW200) krijg (heb ontdekt).
Ik had deze graag achter de stoelen opgehangen aan het schuine deel van het dak. Tegenover zou het scherm komen te hangen bevestigd aan het het einde van het schuine dak deel; de projector zou dan mooi op 1/3 van de bovenzijde van het scherm hangen en er zou geen keystone of lensshift nodig zijn.
Doordat ie achter ons zou hangen is geluid ook nog extra minimaal (ipv boven je hoofd).
Echter is in die situatie mijn scherm te klein of het beeld te groot, het valt buiten mijn scherm met minimale zoom :-\
Dat wordt of concessies doen mbt plaatsing, of een groter scherm kopen......

Volgende stappen:
muren gaan plaatsen en electra aanleggen
dak voorzien van gipsplaat en spotjes
muur/dak verven en/ofbehangen en deels voorzien van zwarte gordijnen (raam, achter scherm, deel muur)
vloerbedekking
Installeren installatie
genieten

Ik zal foto's gaan plaatsen van de vorderingen.
Start zolder part II zal gebeuren als de kamer beneden is omgeturnd tot garderobekamer.

ps heeft iemand nog lange lengtes QED SA liggen om mijn surrounds mee aan te sluiten?

Denoontje

garmtz

Ik neem maar aan dat het niet geluidsdicht hoeft allemaal..?

denoontje

lol

We hebben gesproken met de buren en die geven aan geen last te hebben als we kijken >:D

Maar de muur die ik wil zetten zal ik denk ik wel voorzien van dubbel gips binnenzijde, glaswol tussen en gips buitenzijde.
Ik moet nog kijken welk wandsysteem ik wil gaan zetten., normaliter worden de profielen toch ook op schuimstrips gezet.
Of heb je nog tips/systeemideeën --> just in case

Ik wil dus ook iei niet (zoals we ooit besproken hebben) een "zware vloer"in de kamer leggen. Als ik je toe begrepen hebt is dit evt later ook nog te plaatsen, als ie maar zwevend wordt gelegd en geluidsdicht tegen de muur wordt gelegd?


garmtz

Quote from: denoontje on February 27, 2008, 13:38:49
Ik wil dus ook iei niet (zoals we ooit besproken hebben) een "zware vloer"in de kamer leggen. Als ik je toe begrepen hebt is dit evt later ook nog te plaatsen, als ie maar zwevend wordt gelegd en geluidsdicht tegen de muur wordt gelegd?

Late reactie... ::)  Ja, inderdaad. De kamer wordt er ook wat lager door... ;)

denoontje

Plannen zijn verder gevorderd en andere projecten in huis zijn afgerond (gang, garderobe kamer en slaapkamer).
Dus we kunnen ons gaan storten op de HT.

In de tussentijd een PS3 gekocht, dus er zal een upgrade aan moeten komen mbt projector en mogelijk op termijn versterker (tenzij er een switchbox is van hdmi naar optisch ivm HD geluidsdecodering ps3 --> gaat alleen via hdmi (nog) niet via optisch).

Verder aan het experimenteren met 7.1 opstelling:
4*604 en lcr600 op de avr3802 en 2 (evt 2*2) ds6 op een doorgelust AVR1400 die nog in de kast stond.

Ben er nog niet uit of dan de ds6 (dipolen) als zijspeakers te gebruiken of als achterspeakers of niet te gebruiken.
Als zijspeakers gaat straks niet lukken vanwege de aanwezigheid van een raam.

Maar goed eerst muren gaan zetten nu. Dit zal een hout/gips constructie gaan worden welke middels schuimband ontkoppeld gaat worden van de vloer en plafond en muur.

Heeft iemand een idee hoe ik het beste het plafond zou kunnen afwerken?
Gips kan, maar er bestaan toch ook systeemplafonds ofzo, evt geluidsdempend. Iemand ervaring ook mbt kosten?

Een systeemplafond zou ik evt weer mee kunnen nemen, want bij verkoop van het huis en ook het plafond wordt zwart/donker...... ;-)

bmateijsen

Quote from: denoontje on April 18, 2008, 15:55:27
Plannen zijn verder gevorderd en andere projecten in huis zijn afgerond (gang, garderobe kamer en slaapkamer).
Dus we kunnen ons gaan storten op de HT.

8)

QuoteIn de tussentijd een PS3 gekocht, dus er zal een upgrade aan moeten komen mbt projector en mogelijk op termijn versterker (tenzij er een switchbox is van hdmi naar optisch ivm HD geluidsdecodering ps3 --> gaat alleen via hdmi (nog) niet via optisch).

Kom nog eens langs ;)

QuoteVerder aan het experimenteren met 7.1 opstelling:
4*604 en lcr600 op de avr3802 en 2 (evt 2*2) ds6 op een doorgelust AVR1400 die nog in de kast stond.

Ben er nog niet uit of dan de ds6 (dipolen) als zijspeakers te gebruiken of als achterspeakers of niet te gebruiken.
Als zijspeakers gaat straks niet lukken vanwege de aanwezigheid van een raam.

Kies voor dezelfde sides als surrounds.

QuoteMaar goed eerst muren gaan zetten nu. Dit zal een hout/gips constructie gaan worden welke middels schuimband ontkoppeld gaat worden van de vloer en plafond en muur.

Heeft iemand een idee hoe ik het beste het plafond zou kunnen afwerken?
Gips kan, maar er bestaan toch ook systeemplafonds ofzo, evt geluidsdempend. Iemand ervaring ook mbt kosten?

Een systeemplafond zou ik evt weer mee kunnen nemen, want bij verkoop van het huis en ook het plafond wordt zwart/donker...... ;-)

Dat is een kwestie van hoeveel demping je wil om nagalmtijd te verminderen. Ik zou niet altijd alles met dezelfde plaat behandelen, kan namelijk erg doods worden... kies voor absorptie en diffussie.

Groet ,

Bjorn

denoontje

Quote from: bmateijsen on April 18, 2008, 16:07:18
8)

Kom nog eens langs ;)


Kies voor dezelfde sides als surrounds.

Dat is een kwestie van hoeveel demping je wil om nagalmtijd te verminderen. Ik zou niet altijd alles met dezelfde plaat behandelen, kan namelijk erg doods worden... kies voor absorptie en diffussie.

Groet ,

Bjorn

pm

mbt accoustiek, dat praten we za as wel even bij dan ;-)

denoontje

Nou, ik heb weer eens het hut in de ddhz zaak gezien en dit was weer waardeloos.
Ik ga gewooon over op de metalen profielen met 12 mm gips en insolatie ertussen.

Dit werkt denk ik stukken sneller, is lichter en in iedergeval recht.

De tijdelijke HT is leeggehaald, zodat volgend weekend alle kan beginnen.....weer geen echte vakantie ;-)

denoontje

Nou nou wat een weekend. 8-)

Onverwachts kon ik vrijdag avond bij de vriend van een kennis van mijn vriendin een tw2000 in actie zien in zijn HT.
Verschillende films en fragmenten gezien via ps3 en ht pc, natuurlijk in full HD.
Wauw wat een plaatje, dat is iets anders dan mijn tw200. Maar dat mag ook wel gezien de prijs en voortgang in techniek.
Waar ik af en toe wel gek van werd was het geluid van de iris.
De projector hing ietswat schuin aan het plafon, op zijn kop
Het surround geluid stond ook niet overdreven hard.....
Dit was mijn eerste echte kennismaking van full hd.

Dan zaterdag bij BB&G geweest voor een demo van de TW2000 door Björn.
Als bron een Arcam dvd speler en ps3 en een Arcam processor.
Leuk was dat de Wilson Benesche squares als speakers stonden opgesteld.... ;-)
De tw2000 stond ca 1 meter achter ons op een zuil.

Verschillende zaken getest. DVD met en zonder upscaling, en natuurlijk HD.
Ik had hier helemaal geen last van de iris, al draaiede Björn in het begin wel lekker hard.
Later hebben we op iets lager geluids niveau gespeeld.
Ik moet zeggen dat het geluid erg goed was, leuk mijn eigen speakers nu in surround te horen spelen.

Zwart is echt goed zwart en veel dynamiek in het plaatje. Beel was veel scherpte zeker tov mijn tw200 (720p, component)
Verschil van alles (dvd, upscaling, BrD) was goed te zien in de bekende ogen van een dame (die ook meespeelt ook in 5th element, Milla Jovovich) in de film resident evil.

Een ding weet ik na dit week-end, ik ben ook aangestoken met het beeld upgrade virus.
Ik wil in de nabije toekomst naar een goede full HD projector.

Eigenlijk wil ik de 980/1000 nog een keer in actie zien, al geeft Björn aan dat zijn mening is dat de goede projectoren momenteel toch pas bij de 3000 beginnen. Maar ja, die financiën...
Dan geeft hij ook aan dat wellicht in oktober de nieuwe modellen met de nieuwe panelen uitkomen..zucht

In iedergeval beide bedankt voor de demo's!

Ik zal toch wel eerst de tw200 kwijt moeten zijn voor een mooie prijs.
Dus wie maakt me los?

denoontje

en dit is de ruimte, donderdag de eerste muren zetten:

denoontje

Zo het eerste deel van het frame staat.
De profielen zijn ontkoppeld van de vloer. Kozijn wordt samengesteld uit diverse houten delen.
Er komt nog wel een extra versterking rondom de deur, maar voor vandaag is het genoeg geweest  ;)

Ik was gister wat aan het brainstormen, en ik denk dat er een scherm van 1: 2.35 komt
Aan het plafond komt dan een gordijnrails, waaraan een masking plaat (mdf met velour) komt te hangen om naar 16: 9 te gaan.


Zie hier het frame

denoontje

zo de muur zit dicht, de electra is aangelegd.
Vandaag niet veel gedaan...was te mooi weer
Morgen lekker nog een dag vrij: dan de dwarsmuurtje maken en nog een deel van de grote muur afgipsen met groene platen (evt voor 2e badkamer in de toekomst. En wellicht de deur erin hangen

Moet nu nog op zoek naar schakelmateriaal dat ik met mijn logitech harmony kan bedienen

denoontje

wat verder

denoontje

eerste zwart ;D

en wat spotjes

Op de zwarte muur komt nog een laag gips en dan het scherm.

denoontje

o ja en achter de zwarte muur zal de apparatuur komen te staan, zodat we geen last hebben van de ledjes, schermpjes en evt bijgeluiden.


Op de vloer komen eerst van die vilttegels welke je onder laminaat legt. Hier tussen leggen we de kabels naar de speakers en projector.(kortste route). Zijn ze mooi weggewerkt en nog bereikbaar.

Daaroverheen komen tapijttegels in een maagdelijk zwarte kleur, net als het verduisterende gordijn.

De overige muren zullen behangen worden, kleur is nog in overleg.

Tegen de achterwand zal rondom de pijp een koof worden gemaakt. Deze wordt herhaald in de andere hoek. Tussen de koven komen wellicht planken voor dvd's/brd.

Er blijft wel ruimte om evt nog extra 604's neer te zetten in de toekomst.


Als zetels: we denken aan bioscoopstoelen, maar een goede lekkere bank is toch ook niet verkeerd en meestal wel wat comfortabeler. In de bank worden natuurlijk wel de shakers weer gemonteerd.


Ben tevens hard aan het nadenken om toch een tw2000 te gaan kopen... ;-)
Maar goed eerst dit maar eens afwerken.






MLCinema

Dit kan iets heel moois worden :D. Ga ik zeker volgen. Succes met de bouw in ieder geval.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

thx, doe mijn best samen met mijn vriendin (ja ze helpt hard mee!!)

HTip

Jij bent ook lekker bezig 8) Maar wat een werk hebben jullie al verzet, en jij zegt wat van mij ;) ;D

Ben benieuwd naar het resultaat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: denoontje on May 12, 2008, 23:54:18
Als zetels: we denken aan bioscoopstoelen, maar een goede lekkere bank is toch ook niet verkeerd en meestal wel wat comfortabeler. In de bank worden natuurlijk wel de shakers weer gemonteerd.

Wij gaan voor bioscoopstoelen, om het bioscoopgevoel nog meer te benadrukken. Een bank kan misschien wel lekkerder zitten, maar ja... keuzes, keuzes ;)

Quote from: denoontje on May 12, 2008, 23:54:18
Er blijft wel ruimte om evt nog extra 604's neer te zetten in de toekomst.

Ben tevens hard aan het nadenken om toch een tw2000 te gaan kopen... ;-)
Maar goed eerst dit maar eens afwerken.

Het upgradevirus is weer flink bezig ;) Het is voorlopig bij ons even uitgewoed, maar je weet nooit ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

zo vanavond even 2e laag gips op de muur voor het scherm gezet, extra schroeven in plafond en deurschanierpunten uit gebeiteld uit het kozijn. Niet echt foto waardig.

denoontje

Van het weekend de metalen pijp reachtachter voorzien van koof. Tevens wat electra aangelegd en de deur erin gehangen. Deze klussen duurde toch weer wat langer dan gepland. Ook bleek dat op de al aanwezige gipsplaten kalk zat, dat er af kwam als het wat vochtig werd (plamuur erop bijv.) grrrrr

Daarna alles gefillerd en geschuurd (djee wat een stof). Vanavond even alles langslopen en laatse restjes vullen. Dan schilderen van plafond en alles dat nog meer zwart moet worden...

HTip

Goeie voortgang dus :D Daarom sprak me die oplossing van afgewerkte platen zo aan...

Deze aanpassingen lijken me wel fotowaardig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


denoontje

koof en extra gips

denoontje

extra zwart  ;D ;D