Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

davidkamphuis

Maakt 't echt zo'n verschil ja?
Ik vindt 't beeld van m'n ps3 echt toppie, misschien maar eens gaan kijken naar een losse blu-ray speler...

denoontje

#401
let wel ik projecteer op 2 meter breed  ;-)

en "R" zag het ook direct

R

Dat was niet heel moeilijk. Het was overigens een bd 80.

denoontje

oeps klopt ja...
de bd60 is de nieuwe zonder decoders ;-)

thx

Snowmaster

In het PS3 topic vielen ze mij een paar jaar geleden flink aan, toen ik meldde dat de 3930 in bepaalde opzichten zelfs beter speelde dan de PS3.  Dat was dus DVD tegen BR !
De 3930 was licht gemodificeerd en erg goed aangesloten, de PS3 was standaard aangesloten
Beiden draaiden met 3 dezelfde films achter een gecalibreerde Pioneer. De PS3 kwam niet helemaal mee met het geluid en won het maar tenauwernood met beeld op 4 mtr. afstand. De 3930 gaf toen al meer diepte met een DVD.
Ik kan mij voorstellen dat de 2500 BT duidelijk beter is in beeld en geluid dan de PS3.
Gun hem 100 inspeeluurtjes en je wilt hem niet meer kwijt. (behalve voor een 4010 maar die kost ook 4x zo veel  ;))   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

denoontje

100 uur = 50 films 8-o

Gelukkig heb ik een demo gekocht maar wellicht nog 40 te gaan

sandervg

Dan toch maar een losse bluray overwegen! Ik weet eigenlijk niet eens of ik wel ooit echt een spel zou spelen op die ps3!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

denoontje

Ik had een racespel erbij en had van mijn pc nog ffb stuur en pedalen.

Wel grappig voor even.
Wat demo's gespeeld.
Vroeger vond ik het wel leuk maar jkan me nu niet echt meer boeien.

Games zien er mooier uit, spelen realistische. Maar basisgameplay blijft wel gelijk (tenzij je de wii neemt)

Ik had 'm als blu ray speler en streamer --> was destijds (hoor mij nu dik 1,5 jaargelede) een goede keus vs prijs..

Streaming gaat wel ok, alleen moet pc altijd aan en ps 3 decodeerd ipv avr
Daar heb ik nu een hdx voor.

Nog even bedenken wat ik met de ps3 ga doen, maar ik denk in de verkoop.

Snowmaster

Quote from: denoontje on November 12, 2009, 23:52:22
100 uur = 50 films 8-o

Gelukkig heb ik een demo gekocht maar wellicht nog 40 te gaan

Omdat ik ondertussen weet hoe inspelen eruit ziet en het ook kan herkennen, zet ik nieuwe apparatuur en kabels gewoon 4-5 dagen nonstop aan.

Het leuke is dat de verbeteringen zicht- en hoorbaar zijn als je 's avonds naar bed gaat en alles aan laat totdat je weer thuis komt van je werk.  Je bent dan doorgaans zo'n 18-20 uur verder als je er weer serieus naar kijkt.
Velen op het forum verwijzen dit naar het rijk der fabelen, maar een verse speler is duidelijk slechter dan een ingespeelde. 
Eigenlijk hoop ik voor je dat hij in Duitsland bijna ongebruikt is, dan heb je nog potentie, maar nu weet je dit waarschijnlijk niet.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

denoontje

#409
Nou weer wat verder.
De Denon geeft wat lichter beeld dan de ps3, dus ik heb de brightness op de projector van 4 terug op 0 gezet.
Stukkie beter.
Ook bleek hij op 1 of andere reden dvd op 720 naar de projector te sturen.
Alles even nagelopen (2500, 3808 en projector).
Nu mooi 1080p.
Al blijft het geen echte HD kwaliteit.

Tevens wat kabeltjes besteld om de apparatuur direct aan te sluiten opde harmony RF extender ipv de ir ledjes.
Ik zag in Mike zijn topic dat hij de apparatuur via room to room had aangesloten op de connector. Toen heb ik dat ook geprobeerd en dat werkt inderdaad.
Dus zo meteen zijn de 2500 en de 3808 direct aangesloten 8-).
Dit voorkomt ook dat het signaal van de 3808 en de 1400 (receiver voor de bass shakers) elkaar in de weg gaan zitten en ik dus als ik het main volume regel de shaker niet gek gaan doen.


Ook de WB squares vandaag eens in de ht gezet.
In vergelijking met de B&W 604, veel ruimtelijker!
Beeld komt gewoon achter en naast me in stereo direct mode, terwijl de 604 dit voor me blijft hangen.
Als ik de cd van de mexicaanse gitaristen Gabriela/Rodriques opzet (stairway to heaven), blijkt de subtiliteit van de squares vs de 604
Ik had dit nummer op de VAD gehoord op die glazen speakers en was meteen verkocht; ondanks dat ik zowat in 1 van de speakers zat.

Als ik nu de denon/Square/QED SA vergelijk met de primare/square/cardas; onrustiger en niet de smootheid.
De QED doet het denk ik ook niet helemaal goed, want het is nu wel vermoeiend na een tijd luisteren (volume stond op -10db)
Ik heb destijds de QED aangeschaft speciaal om wat meer hoog/minder deken op de 604's te krijgen.
Toen ik de squares voor de stereoset ging uitzoeken ook nog de QED ertussen gehad, en dit was toen ook niet ok.
Een goedkope koper deed het zelfs beter op die combi

Morgen komt forumgenoot pong39 nog even langs voor een fotografie meet en greet.
Zal 'm de squares boven in de HT ook eens laten horen......


ps ps3 staat in de verkoop...





mikeske

Quote from: denoontje on January  4, 2010, 23:07:04
Tevens wat kabeltjes besteld om de apparatuur direct aan te sluiten opde harmony RF extender ipv de ir ledjes.
Ik zag in Mike zijn topic dat hij de apparatuur via room to room had aangesloten op de connector. Toen heb ik dat ook geprobeerd en dat werkt inderdaad.
Dus zo meteen zijn de 2500 en de 3808 direct aangesloten 8-).
Dit voorkomt ook dat het signaal van de 3808 en de 1400 (receiver voor de bass shakers) elkaar in de weg gaan zitten en ik dus als ik het main volume regel de shaker niet gek gaan doen.

Blij dat ik nog iemand heb kunnen helpen met mijn projectje  ;D
Wat heb je trouwens besteld ? zijn maar standaart spulletjes die je nodig hebt en in elke electronica winkel vind.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

denoontje

wat monokabeltjes 2,5 mm jack male/mal, maar ik ga ze niet zo tweaken hoor.
Kosten iets van 2 a 3 euro geloof ik.

mikeske

Quote from: denoontje on January  4, 2010, 23:16:00
wat monokabeltjes 2,5 mm jack male/mal, maar ik ga ze niet zo tweaken hoor.
Kosten iets van 2 a 3 euro geloof ik.

zijn het geen 3,5" mini jack's ?

Morgen zal ik trouwens nog een 3,5" mini jack naar 2,5" mini jack kabeltje maken.
De Logitech PS3 adaptor heeft blijkbaar een 2,5" aansluiting terwijl al de rest ( logitech en marantz gerief ) 3,5" is ....
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

denoontje

je hebt gelijk 3,5

Die ps3 kabel heb ik niet nodig.
De ps3 staat te koop ;-)

maar waren wel stoere kabels hoor die je gemaakt hebt

pong38

#414
Quote from: denoontje on January  4, 2010, 23:07:04
Morgen komt forumgenoot pong39 nog even langs voor een fotografie meet en greet.
Zal 'm de squares boven in de HT ook eens laten horen......

:withstupid: Ik ben dan wel ouder geworden sinds onze laatste date maar m'n nick laat ik gewoon hetzelfde hoor... Pong38

Overigens is het wel handig als je én meerdere hobby's met elkaar deelt én op 5 minuten afstand van elkaar woont.   :D


garmtz

3,5" mini-jack is niet echt mini meer... ;D  Het is echt 3,5 mm... ;)

Valkyrie

Quote from: garmtz on January  5, 2010, 09:27:14
3,5" mini-jack is niet echt mini meer... ;D  Het is echt 3,5 mm... ;)

ik dacht ook al iets raars te lezen :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

pong38

#417


vs.



Those were the days... Thuur hanteert nog de jaren 70 benaming toen de 3,5 mm wel heel erg "mini" leek t.o.v. de 6,3 mm  :D

denoontje

lol,

nou ja gewoon van die ministekkers dus ;-)


denoontje

Zo de playstation is verkocht,
Viel niet tegen.

Ben nu echt jongens af ;-)

denoontje

In de tussentijd ook 1 van de 604's voorzien van nieuw doek.
De 2e set die ik ooit had gekocht was als krabpaal gebruikt.
Speelde al tijden zonder frontjes, en beter voor evt verkoop.

Had nog een stukkie doek liggen. Ging wel vrij makkelijk, muv verwijderen van het logo

- oud doek eraf trekken/snijden
- voor het lijmen gebruik maken van een lijmpistool met hotmelt --> ideaal voor deze klus en vooor weinig in de g@mma oid
- eerst midden boven en onder vast gezet.
- dan boven en onderzijde tot bijna in de hoek gelijmd
- midden van zijkanten vastgezet
- ook weer vanuit het  midden naar hoek gewerkt.
- gaatje branden met hete spijker en logo terugplaatsen
- via een staafje/ringetje zat het logo vast  en dit kreeg ik niet meer vast, dus propje hotmelt op staafje gedaan
- doek bijsnijden
- weer als nieuw

- voordeel hotmelt: even verwarmen en je kunt nog wat corrigeren
- wel uitkijken mbt draden trekken, anders is doek gelijk vuil.


Ook 1 katronnen display uit de kamer gehaald. Deze stond tegen de schuine achterwand tussen de speakers.
Door dit te doen is de ruimtelijkheid via de achterspeakers duidelijk verbeterd.

Ben nog steeds aan het testen met de WB's in de HT.

Morgen een nog weer eens een 1 op 1 vergelijk doen.

denoontje

Bestelling gedaan bij BB&G voor een major upgrade ........

volgt

pong38

Quote from: denoontje on February 25, 2010, 20:44:27
Bestelling gedaan bij BB&G voor een major upgrade ........

volgt

Neee !!!

vertel, vertel...  :-X

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo