Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: frank2 on March 27, 2009, 15:38:35
als je verder zoekt op dit forum, er zijn meerdere subs die ook goed zijn en minder kosten dan een velodyne. Als je voor een nieuwe sub gaat, zou ik meerdere subs willen beluisteren.

heb niet zo'n ervaring met het luisteren naar subs op die manier...
hoe kun je dit goed testen dan?

denoontje

de sub eens uiteengehaald vanochtend...
woofer op een losse versterker aangesloten...ok
losse speaker op sub versterker...ok

combinatie na ineen zetten....ok

wellicht de draad die liep te schuren?
heb ook de versterker op de sub wat opgeschroefd en in de amp level verlaagd...wellicht helpt dat ook mee..

ik weer even happy dus


Tevens eens met de audysse lopen spelen tussen met, zonder en bypass l/r.
Toch wel veeel verschil.
Met audysse aan veel meer boost in het laag, wel wolliger heb ik het idee
Zonder audessy ieler, wel meer ruimtelijk.

Ik begin langzaam aan toch te twijfelen of ik niet een met totaal andere speakers moet gaan spelen.....
Of zou in de inrichtig van de ruimte nog at te halen zijn???

damn dat upgrade virus.....

VlisChris

#352
Koop die van mij nou maar gewoon ;) :P Die staat al weeeeken stof te happen en dat is ook zonde ;) We komen er waarschijnlijk wel uit ;)
Maar in ieder geval goed nieuws dat je sub het weer doet. Heb je de mogelijkheid die te verkopen en wat meer budget voor een nog betere sub  :music: O0
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

lol


ben echter eens aan het inventariseren of overgaan van B&W naar WB een optie is.
Dan raad BB&G een sub uit de spl serie aan  ;-)

MLCinema

WB ipv ban B&W. Dat zou echt een mega upgrade zijn :o
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

ja dat wel...maar niet te voorbarig hoor..
moet de financiën eens checken en zien wat de oude set mij opleverd, en of mijn denon goed matched met een wb.
Dat laatste kan ik op mijn stereoset al deels beoordelen natuurlijk...
Idee is een 5.1 te draaien met een square 1 set.

Of ik moet eens kijken hoever ik nog kan tweaken met de equilizerinstellingen op de avr3808

Wellicht zijn er ook nog ander spakers mogelijk, maar ik kom er toch steeds meer achter dat B&W niet echt mijn ding meer is....

MLCinema

Quote from: denoontje on March 31, 2009, 12:37:35
ja dat wel...maar niet te voorbarig hoor..
moet de financiën eens checken en zien wat de oude set mij opleverd, en of mijn denon goed matched met een wb.
Dat laatste kan ik op mijn stereoset al deels beoordelen natuurlijk...
Idee is een 5.1 te draaien met een square 1 set.

Of ik moet eens kijken hoever ik nog kan tweaken met de equilizerinstellingen op de avr3808

Wellicht zijn er ook nog ander spakers mogelijk, maar ik kom er toch steeds meer achter dat B&W niet echt mijn ding meer is....

Tsja, een verbetering gaat nu eenmaal geld kosten. Maar er zijn nog meer merken natuurlijk. Misschien kun je net zo blij zijn met een andere set, die vooral anders klinkt al de BW. Nadeel daarvan is dat het dan meer een sidegrade wordt. Wat mis je nu precies dan?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

ik mis openheid rust detailering...

Van mijn stereoset wordt ik echt blij als ik daar naar luister., maar die ligt ookwel enkele stappen hoger ;-)

vandaar de gedachte van WB square 1

denoontje

Next step:

Net besteld in de powerbuy een powercord voor de ps3.
Ik ben benieuwd of de W&M wat kan bieden.

Een furutech heb ik erop gehad, maar die was hoger qua prijs en had effect.
OP de goede gok dus maar.

Mocht het niets zijn in de verkoop dan maar weer ;-)

Tevens is mijn 3802 verkocht.
Ik ben te laat overgestapt naar een HDMI-reciever heb ik wel door...pfff wat een afschrijving zeg...
Maar ja, er zijn nog steeds geen goede br-spelers met goed bassmanagementop analoog, dus geniet ik nu toch ook al wel weer tijden via de ps3 met hd geluid.

Nieuwe speakers zal denk ik nog wel even wachten worden.
Wordt toch wel een hele uitgave als ik voor de wb's zal gaan (5 stuks en een sub)....

Mar eens op zoek naar 2e hands anders, al zie ik ze bar weinig voorbij komen helaas......


MLCinema

Waarom ga je niet eens kijken en vooral luisteren naar het merk Monitor Audio. Een heel stuk opener als B&W en een stuk betaalbaarder als een set WB's? Misschien haal je hier wel het geluid uit wat je zoekt. Heb vandaag de MA RS6 mogen beluisteren en was hier erg van onder de indruk. Klinken zeer fraai.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Hoor inderdaad steeds meer hier dat mensen de ma's gebruiken in een setup.

Wellicht een optie ;-)

Als ik tijd heb eens gaan luisteren

denoontje

Na vorige week een bezoekjete hebben gebracht aan pong, heb ik pong ontvangen in mijn bescheiden ht-tje.
We hebben na wat ouwehoeren  even snel de stereo beluisterd en daarna naarde ht gegaan.
Snelle demo ratatouille, planet earth en spidey 3 gegeven.

Was leuk weer eens een forumgenoot in het echie te ontmoeten.
De afspraak voor de vad show staat in iedergeval!




frank2

Als je audio monitor goed vind klinken zou ik ook usher beluisteren, toch een stukje beter. (van horen zeggen, ik ken audio monitor niet)

In ieder geval het verschil tussen B&W en Usher is hemelsbreed, wat B&W niet doet, doet Usher juist, open, helder, vol geluid van hoog tot zeer diep, een WB kan dat niet en je bent aanmerkelijk duurder uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Ik denk dat denoontje prima kan beoordelen wat een WB wel en niet kan... En bovendien... In een HT heb je weinig aan een speaker met veel laag, daar heb je subwoofers voor. In een kleine ruimte heb je er meer last van dan baat. En het is Monitor Audio, niet audio monitor... ;)  Wel vreemd dat Usher beter is, zonder dat je MA kent van klank? En natuurlijk is Usher beter dan B&W. Wat niet? :D

frank2

Quote from: garmtz on August 12, 2009, 12:18:27
Ik denk dat denoontje prima kan beoordelen wat een WB wel en niet kan... En bovendien... In een HT heb je weinig aan een speaker met veel laag, daar heb je subwoofers voor. In een kleine ruimte heb je er meer last van dan baat. En het is Monitor Audio, niet audio monitor... ;)  Wel vreemd dat Usher beter is, zonder dat je MA kent van klank? En natuurlijk is Usher beter dan B&W. Wat niet? :D

Niet vreemd dat Usher beter klinkt dan monitor audio, er zijn mensen (met verstand van audio en geluid) die ze wel gehoord hebben en dat zeggen. En in een kleine ruimte hoef je absoluut geen last van laag te hebben, dat heet een vollere klank. Ik srel hier ook alleen wat voor, ik weet en niet omdat ik ze ook heb, dat een Usher erg betaalbaar is en goed klinkt. Dus ik zet er slechts een alternatief bij. Denootje jan dan wel verder beslissen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

denoontje

Nog steeds niet geluisterd verder..even geen drang ;p

Ben aan het genieten van de HT, ookal weet ik dat de B&W's beter kunnen.
dagelijks aan de Dexter serie.

In stereo heb ik WB;s staan en die klinken voor mij erg ok, dus ik weet wat ik zou kunnen verbeteren.
Helaas 2e hands niet echt vindbaar...of hebben jullei een mooie demo aanbieding Garmt...
Usher ken ik verder niet.

Op dit moment ga ik even niet zwaar investeren in de HT qua geluid denk ik, tenzij ik echt gek begin te worden.
Heb me namelijk ook net in de fotografie gestort :-)

Deze maand komen een aantal forumgenoten langs, dus ik ga met hen eens praten...en luisteren
Ik zou wel graag de ps3 nog eens vervangen door een alternatief met goede beeld en geluideigenschappen (PS3 schijnt nu wel ingehaald te zijn) icm een netwerk iets (nas ofzo).
Gamen doe ik toch niet, maar moet wel bd en streaming hebben van goede kwaliteit.




pong38

Ik heb gisteravond even een tegenbezoekje gebracht en ben erg onder de indruk graakt van zowel de stereo als de HT setup bij Denoontje.
Hij noemt het een bescheiden HT'tje... Ik vind het helemaal geweldig zoals hij, met een beetje hulp van Garmt en Bjorn heb ik begrepen, optimaal gebruik weet te maken van ruimte en middelen.
Het is er bijzonder goed uit te houden beste mensen. En wat een geweldige apparaat is die TW2000  :o

Ik zeg alleen... split airco  :D

Ik was erg benieuwd naar de Primare versterker en speler. Vooral ook omdat ik mij momenteel aan het oriënteren ben om de stap terug naar stereo te maken.
Eigenlijk is dan een half uurtje luisteren te kort om een goede indruk te maken maar ik vond de set rustig en vooral relaxed klinken. Nergens heel nadrukkelijk aanwezig, mooi uitgebelanceerd.
Miste bij zachtjes spelen wel wat body maar Denoontje gaf zelf al aan dat je de Primare behoorlijk wat open moet zetten om deze vol te laten klinken.

Of het míjn versterker wordt weet ik niet.
Na een goeie 3 uurs sessie met Garmt (nog bedankt voor de gastvri ontvangst Garmt  ;)) is het wellicht beter om eerst eens te beginnen met een forse stap in de richting van een speaker upgrade.

Afijn, Denoontje en ik hebben elkaar gevonden. Wie sluit zich aan ?




Stefan S.

Quote from: pong38 on August 12, 2009, 14:32:29

Miste bij zachtjes spelen wel wat body maar Denoontje gaf zelf al aan dat je de Primare behoorlijk wat open moet zetten om deze vol te laten klinken.


Klopt helemaal, ik heb precies hetzelfde ervaren met de I21.

Primare, een kwalitatief mooi merk met een nog mooiere uitstraling, echter zal ik andere merken eerst overwegen bij aanschaf van mijn nieuwe toekomstige versterker  ;D

-madison-

Quote from: frank2 on August 12, 2009, 13:26:26
Niet vreemd dat Usher beter klinkt dan monitor audio, er zijn mensen (met verstand van audio en geluid) die ze wel gehoord hebben en dat zeggen. En in een kleine ruimte hoef je absoluut geen last van laag te hebben, dat heet een vollere klank. Ik srel hier ook alleen wat voor, ik weet en niet omdat ik ze ook heb, dat een Usher erg betaalbaar is en goed klinkt. Dus ik zet er slechts een alternatief bij. Denootje jan dan wel verder beslissen.

Zucht.. :-X
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

pong38

Quote from: frank2 on August 12, 2009, 13:26:26
Niet vreemd dat Usher beter klinkt dan monitor audio, er zijn mensen (met verstand van audio en geluid) die ze wel gehoord hebben en dat zeggen.

Driewerf zucht zelfs...

garmtz

Tja, om een willekeurige kwaliteitsspeaker nou te gaan vergelijken met Monitor Audio, dat vind ik wel erg laag... >:D

R

Ik ga volgende week even bij deze plaatsgenoot langs!

garmtz

Quote from: pong38 on August 12, 2009, 14:32:29
Na een goeie 3 uurs sessie met Garmt (nog bedankt voor de gastvri ontvangst Garmt  ;)) is het wellicht beter om eerst eens te beginnen met een forse stap in de richting van een speaker upgrade.

Graag gedaan! Je bent weer welkom als je meer wilt weten/leren!

denoontje

Quote from: pong38 on August 12, 2009, 14:32:29
Ik heb gisteravond even een tegenbezoekje gebracht en ben erg onder de indruk graakt van zowel de stereo als de HT setup bij Denoontje.
Hij noemt het een bescheiden HT'tje... Ik vind het helemaal geweldig zoals hij, met een beetje hulp van Garmt en Bjorn heb ik begrepen, optimaal gebruik weet te maken van ruimte en middelen.
Het is er bijzonder goed uit te houden beste mensen. En wat een geweldige apparaat is die TW2000  :o

Ik zeg alleen... split airco  :D

Ik was erg benieuwd naar de Primare versterker en speler. Vooral ook omdat ik mij momenteel aan het oriënteren ben om de stap terug naar stereo te maken.
Eigenlijk is dan een half uurtje luisteren te kort om een goede indruk te maken maar ik vond de set rustig en vooral relaxed klinken. Nergens heel nadrukkelijk aanwezig, mooi uitgebelanceerd.
Miste bij zachtjes spelen wel wat body maar Denoontje gaf zelf al aan dat je de Primare behoorlijk wat open moet zetten om deze vol te laten klinken.

Of het míjn versterker wordt weet ik niet.
Na een goeie 3 uurs sessie met Garmt (nog bedankt voor de gastvri ontvangst Garmt  ;)) is het wellicht beter om eerst eens te beginnen met een forse stap in de richting van een speaker upgrade.

Afijn, Denoontje en ik hebben elkaar gevonden. Wie sluit zich aan ?






tja je mag altijd weer eens komen luisteren in de stereo hoor...
Neem je wat cd's mee en om je luisteren..
en de primare vol open is wat overdreven, maar wel verder dan achtergrondniveau.
Of wellicht kan een sub nog wat bieden op dat moment, al heb ik ook aangegeven dat de plaatsing denk ik niet optimaal is, maar ja kamerindeling is ook iets waar je rekening mee moet houden.


Pong: Wellicht toch een separate stereo in de woonkamer ;-)
jaa het kriebelt volgens mij wel, of heet dit upgrade virus....lol
Op bezoek gaan bij forumgenoten is altijd gevaarlijk denk ik.

Je bent nu al een netsnoer en kabelslof rijker.....

pong38

Quote from: denoontje on August 12, 2009, 19:16:07
tja je mag altijd weer eens komen luisteren in de stereo hoor...
Neem je wat cd's mee en om je luisteren..
en de primare vol open is wat overdreven, maar wel verder dan achtergrondniveau.
Of wellicht kan een sub nog wat bieden op dat moment, al heb ik ook aangegeven dat de plaatsing denk ik niet optimaal is, maar ja kamerindeling is ook iets waar je rekening mee moet houden.


Pong: Wellicht toch een separate stereo in de woonkamer ;-)
jaa het kriebelt volgens mij wel, of heet dit upgrade virus....lol
Op bezoek gaan bij forumgenoten is altijd gevaarlijk denk ik.

Je bent nu al een netsnoer en kabelslof rijker.....

We zullen elkaar vast wel vaker treffen  :D
Tja, de overtuiging om toch maar terug naar stereo te gaan neemt ondanks die mooie HT ervaring bij jou alleen maar toe.

En die snoertjes... die pakken we tussendoor gewoon mee. Kan nooit kwaad.