Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

En ? Helemaal tevreden nu ? Lekker benieuwd naar je ervaring na inmeting    :angel:

denoontje

Straks ff filmpje kijken...
Valt niet mee  hoor 17 punten inmeten waarbij er altij 1 niet goed gaat....
Dan curves maken en kijken.

PascalP

Quote from: denoontje on November 25, 2020, 20:21:38
Straks ff filmpje kijken...
Valt niet mee  hoor 17 punten inmeten waarbij er altij 1 niet goed gaat....
Dan curves maken en kijken.

Ach 1x en je bent er weer vanaf voorlopig
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Had je mij maar niet op kosten moeten jagen >:(
O nee, had hem zelf te koop gezet :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Lol....

Nig wel wat te sleutelen. Deze meting (dirac 3 en de gebruikte curve gaf amper bass). Nog werk aan de winkel dus

Moest bij de meting ook de sub harder zetten. Testgeluid bij dirac 3 is ook anders. Volgens mjnals bij dirac 2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Ben benieuwd Thuur. Snel weer even op de  :coffee:

Quote from: denoontje on November 26, 2020, 07:05:38
Lol....

Nig wel wat te sleutelen. Deze meting (dirac 3 en de gebruikte curve gaf amper bass). Nog werk aan de winkel dus

Moest bij de meting ook de sub harder zetten. Testgeluid bij dirac 3 is ook anders. Volgens mjnals bij dirac 2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Net even de andere curve ingezet en straks weer filmpje.
Gister was film bad boys 1, vanavond 2

Teejoo

Quote from: denoontje on November 26, 2020, 07:05:38
Lol....

Nig wel wat te sleutelen. Deze meting (dirac 3 en de gebruikte curve gaf amper bass). Nog werk aan de winkel dus

Moest bij de meting ook de sub harder zetten. Testgeluid bij dirac 3 is ook anders. Volgens mjnals bij dirac 2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vind dat de velodynes heel goed klinken met een targetcurve met bult in de lage regionen, beetje volgens de Harman housecurve is dat geloof ik. Dat was bij mij met zowel Dirac als de Trinnov het geval.
Dit in tegenstelling tot de JL subs. Daar is het gewoon een vlakke lijn.

denoontje

Zo dat klonk beter.

Harman curve geprobeerd in eerder stadium maar die vindt ik te.

Wellicht 1 of 2 db erbij op de sub zelf om wat boost te geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Ik prefereerde altijd de Bruel & Kjaer curve.
Die loopt net iets af en is niet zo vlak als de Harman curve.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on November 27, 2020, 06:35:54
Ik prefereerde altijd de Bruel & Kjaer curve.
Die loopt net iets af en is niet zo vlak als de Harman curve.
Aflopend in het hoog?

PascalP

Quote from: Teejoo on November 27, 2020, 07:11:39
Aflopend in het hoog?

Over de gehele linie, eigenlijk een beetje zoals de default Dirac curve maar dan met net iets meer laag.
Ik vond hem mooi in balans.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Heb ook ooit die Harman +4dB curve geprobeerd maar dat vond ik persoonlijk helemaal niks.
Zoiets krijg je dan (dit is de +6dB)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Nu gedaan:

Meting 17 punten dirac 3.0.11 via umik en mic standaard.

Ik werk vanuit std dirac curve, waarbij ik in het mid/hoog de gemiddelde speaker meting volg, dus de target lijn op de gemiddelde metingslijn leg (6 grondlaag speakers + center speaker + 4 atmos speakers) zodat iedere speaker zo veel mogelijk gelijk klinkt.

In het het laag de curve daar waar nodig verlaag bij dalen om niet al te grote correcties te doen (tot 6-7db), en pieken afvlak tot aan de dirac curve. Dat doe ik per speakerpaar (fronts , surrounds, back surrounds, atmos voor, atmos achter, center)

En dan crossoverpunten bepalen (op basis van afval van gemiddelde meting grondlaagspeakers en gemiddelde meting atmosspeakers —) kies diegene die eerste afvalt) en dat punt overnemen in de bass curve. Bas corrigeren met de dirac curve en ook hier pieken weghalen en dalen niet te veel vullen.

Luisteren en evt nog wat met volumes spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Ouwe curve patser  :D


Quote from: denoontje on November 27, 2020, 07:23:27
Nu gedaan:

Meting 17 punten dirac 3.0.11 via umik en mic standaard.

Ik werk vanuit std dirac curve, waarbij ik in het mid/hoog de gemiddelde speaker meting volg, dus de target lijn op de gemiddelde metingslijn leg (6 grondlaag speakers + center speaker + 4 atmos speakers) zodat iedere speaker zo veel mogelijk gelijk klinkt.

In het het laag de curve daar waar nodig verlaag bij dalen om niet al te grote correcties te doen (tot 6-7db), en pieken afvlak tot aan de dirac curve. Dat doe ik per speakerpaar (fronts , surrounds, back surrounds, atmos voor, atmos achter, center)

En dan crossoverpunten bepalen (op basis van afval van gemiddelde meting grondlaagspeakers en gemiddelde meting atmosspeakers —) kies diegene die eerste afvalt) en dat punt overnemen in de bass curve. Bas corrigeren met de dirac curve en ook hier pieken weghalen en dalen niet te veel vullen.

Luisteren en evt nog wat met volumes spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Bedankt voor de gezellig uurtjes Thuur en de overheerlijke  :coffee: :coffee:

Leuk om je huidige set even te horen met de nieuwe amp en configuratie.

Echt dikke high-end S**T  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Vik was weer gezellige middag. En wie beweerd dat netsnoeren niets uitmaken...

Is toch allen een fase en een 0 [emoji48]

Kan alleen die besnorde tori amos ff niet meer horen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Quote from: denoontje on January 24, 2021, 09:36:49
Vik was weer gezellige middag. En wie beweerd dat netsnoeren niets uitmaken...

Is toch allen een fase en een 0 [emoji48]

Kan alleen die besnorde tori amos ff niet meer horen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kan toch ook niet, kilometers kabel naar je huis en die laatste meter zal het verschil maken :P
Geintje natuurlijk... maar wel mooie resultaten geboekt dus?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

Je hoort het inderdaad goed als je betaald hebt om een verschil te horen. ;D en als je het niet hoort, is set niet goed genoeg :P
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on January 24, 2021, 10:19:18
Je hoort het inderdaad goed als je betaald hebt om een verschil te horen. ;D en als je het niet hoort, is set niet goed genoeg :P


heb niet betaald ;-) en toch was het duidelijk :P

vik

 :P Hahahah ja die snor!  :clapping:

Het bezoekje aan Thuur was een spontane actie en stond al een keer in de planning om wat vergelijkingen te doen.

We hebben 2 tracks gebruikt van de muziek Blu ray: Tori Amos- Live At Montreaux (nummer "China" en "Winter")

En een lange scence van de UHD The Man of Steel (You Think You Can Threaten My Mother!? ) en dan snel wisselen.

Nooit geweten dat Thuur boven nog een snoep winkeltje heeft met gebruikte kabels. Damn  :P

Deze bijvoorbeeld nog nooit van gehoord:







Quote from: denoontje on January 24, 2021, 09:36:49
Vik was weer gezellige middag. En wie beweerd dat netsnoeren niets uitmaken...

Is toch allen een fase en een 0 [emoji48]

Kan alleen die besnorde tori amos ff niet meer horen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De set van Thuur is zo slecht dat alles hoorbaar is.  :angel:

Quote from: RalphH on January 24, 2021, 10:19:18
Je hoort het inderdaad goed als je betaald hebt om een verschil te horen. ;D en als je het niet hoort, is set niet goed genoeg :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RalphH

Quote from: denoontje on January 24, 2021, 10:28:42
heb niet betaald ;-) en toch was het duidelijk :P
Oef gelukkig, maakte me haast zorgen.

Maar zonder gekheid, tussen een dropveter en een fatsoenlijk afgeschermde kabel kan ik je nog wel volgen hoor. Gekker moet t voor mij persoonlijk niet worden. En dat is een beetje het probleem altijd met het als feit stellen dat een tweak uitmaakt (of niet), en dat een ander maf is als ie het niet (of wel) hoort.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

anton

Was dus weer gezellig/leerzaam heren  :pompom: :clapping:, heb nu ook de UHD van Man of Steel binnen, wat zit daar een ongelofelijke mooie dts x geluidstrack op  :o, echt referentiemateriaal !!!

denoontje

Quote from: anton on January 24, 2021, 11:30:27
Was dus weer gezellig/leerzaam heren  :pompom: :clapping:, heb nu ook de UHD van Man of Steel binnen, wat zit daar een ongelofelijke mooie dts x geluidstrack op  :o, echt referentiemateriaal !!!
Die hebben we gister stukkie gekeken...film zelf is maar mwoa vind ik. Gisteravond uhd matrix deel 2 in  atmos...wauw


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk