Denoontje's "Underworld" on the attic 7.2.4 atmos, dirac 4K video

Started by denoontje, March 1, 2005, 12:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: reza on August  8, 2019, 08:23:22
Oke..
Ik ging van een 2mt breed scherm naar 2.40
En ervaarde dat er meer licht was en een scherper gestoken beeld.
Dit omdat het doek gewoon echt beter was.
Maar die ervaring heb jij niet echt?

Hogere gain wellicht? Die lumène heeft 1.0 meen ik, als Denoontje zijn nieuwe doek dat ook heeft, zal daar weinig verschillen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Op papier geen hogere gain.
Maar real life misschien wel indd.
Ik heb gemerkt dat de structuur van het scherm ook veel kan doen in de kwaliteit van het plaatje.
Ik ging van elite screen naar Hivilux en dat was echt een wereld van verschil in het voordeel van Hivilux.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Zo vanavond ff tijd gevonden de nieuwe hdmi kabel in de grond te leggen en de oude supra eruit gehaald.
Ook de kabelgoot weer gemonteerd.
Langzaam aan alles in orde[emoji1303].


Gister ff een blurayrip gekeken en ook dat zag er puik uit op de 2.66 breed.
Gekozen voor cinema stand en daarbij de interne iris handmatig terug  teruggeschroefd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mancaver

Hoi denoontje,

Ik ben zeer geinteresseerd in jouw visie op je nieuwe scherm. Ik heb Vik al gecontacteerd maar wil even jouw bevindingen afwachten voor ik een definitieve keus maak. Ik vroeg me bijvoorbeeld af hoe je omgaat met allerhande beeldformaten. Ik begrijp dat het perfect werkt met 16:9 en 21:9 maar hoe ga je om met de aspect ratio waar je smalle zwarte balken heb zoals bij 16:10? Is daar ook een stand voor? Ik neem aan dat de masking vastgezet wordt op een bepaalde stand?

denoontje

Zo vandaag dirac laten lopen nadat ik de frontstage heb gepositioneerd.
Morgen testen met film en muziek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Ben eens benieuwd naar je ervaringen! Moet me zelf ook nog aan Dirac gaan geven, draai vooralsnog zonder
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: PascalP on August 21, 2019, 07:22:17
Ben eens benieuwd naar je ervaringen! Moet me zelf ook nog aan Dirac gaan geven, draai vooralsnog zonder
Jij draait met arcam?

Je kunt de metingen doen en dirac geeft zelf al een target curve aan.

Die moet je wel tweaken om te grote boost compensatie te voorkomen. Daarna kun je veerdet tweaken natuurlijk

Genoeg leesvoer op inet. Moet nog ergens op pc wat documentatie  hebben staan. Of bij av/avs forum arcam topic gaan doorspitten[emoji48]




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Even een zappiti mini hdr opgepikt om te experimenteren met 4k-HDR streaming..hetgeen mij dune 4k niet kan.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ga zo denk ik weer even prutsen...
je moest eerst van alles instellen, account aanmaken etc.

De ab op de iphone/pad is minder handig (vs de dune) gezien deze alleen in landscape modus draait.

Nu Werner aangegeven heeft dat ik dus op HDR frame adapt moet draaien ga ik in die modus verder checken

denoontje

In de tussentijd via forum even een harmony elite gekocht.
Kijken of die gaat bevallen.

Kan de oude harmony 1000 in de verkoop.

anton


denoontje

Nog niet....maar geef ff wat  data door (doen we het anders zonder cal) [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

morgen wordt de jvc gecalibreerd.
Heb voor sint maar even een extra snellere nas gekocht de synology ds218+.
Eerst in de ds410 de 2 maal 3 tb schijven vervangen voor 4 tb;s zodat die ik die de ds410 in  raid 5 maximaal gebruik mbt opslag.
De 2 3tb schijven tijdelijk in de ds218+ om daarna als de prijs wat zakt te vervangen voor extreem grote schijven.\

Krijg ik eindelijk wat meer ruimte voor mijn foto's.


vik

Zo een mooi systeem en dan prullen met downloads  :angel:  :D

Zometeen een JL audio afleveren in België, en dan zien we jou straks Thuur.  :coffee:


Quote from: denoontje on December  5, 2019, 20:08:38
morgen wordt de jvc gecalibreerd.
Heb voor sint maar even een extra snellere nas gekocht de synology ds218+.
Eerst in de ds410 de 2 maal 3 tb schijven vervangen voor 4 tb;s zodat die ik die de ds410 in  raid 5 maximaal gebruik mbt opslag.
De 2 3tb schijven tijdelijk in de ds218+ om daarna als de prijs wat zakt te vervangen voor extreem grote schijven.\

Krijg ik eindelijk wat meer ruimte voor mijn foto's.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Tja foto's nemen nu eenmaal veel ruimte in beslag  :P

See you straks

Marco66

Veel plezier, ik ben druk met de ht ruimte afmaken, kan ik ook een keer bezoek inplannen haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Quote from: Marco66 on December  6, 2019, 11:52:58
Veel plezier, ik ben druk met de ht ruimte afmaken, kan ik ook een keer bezoek inplannen haha.

ff diraccen toch?

Marco66

Quote from: denoontje on December  6, 2019, 12:46:09
ff diraccen toch?

Ja ook, maar bedoel vooral het calibreren van de jvc door Vik.
Moet ook nog achterwand maken dus dirac zal nog keer moeten daarna.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Gisteravond de jvc gecalbreerd....genieten....
Beeld was al top nu nog beter!

je stapt zo via de masking de film in.

Vic en Charles bedankt!


papaleo

Quote from: denoontje on December  7, 2019, 11:36:10
Gisteravond de jvc gecalbreerd....genieten....
Beeld was al top nu nog beter!

je stapt zo via de masking de film in.

Vic en Charles bedankt!

Genietse...en veel kijk plezier  :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: vik on December  6, 2019, 08:24:23
Zo een mooi systeem en dan prullen met downloads  :angel:  :D


'Prullen' met downloads...?

Sommige downloads welke het content uit bv de USA komt is vaak beter/mooier van beeld/geluid kwaliteit dan de UHD disc's die voor de NL markt zijn bestemd. :crazy:

En Vic, 'jullie' handelaren moeten juist blij zijn dat er (potentiële) klanten zijn die hun films downloaden en niet op die 'dure' discs kopen dan blijven er meer €€ over om aan apparatuur bij jullie uit te geven.... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


denoontje

had vandaag idd een slechte 4k transfer zg...angels en demons....af en toe gewoon niet scherp.....
Zelfs de queen had zo iets van..is dit wel 4k HDR...


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer