Author Topic: Ook op laag volume...  (Read 3300 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 189
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
Re: Ook op laag volume...
« Reply #25 on: July 11, 2019, 06:44:27 »
Mooi project joh. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat 👍🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline Sjaak_Banaan

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+9)
  • Total likes: 39
  • I R CURIOUS
« Reply #26 on: July 11, 2019, 10:07:36 »
Gaaf project inderdaad, dat ga ik ook lekker volgen.

En een plee in je home cinema, dat is echt handig! Hier lopen ze de halve tijd naar boven wanneer we film combineren met lekkere biertjes... :P

Ook wel echt een big ass scherm in de planning, wat voor doek en projector wil je daarvoor gaan gebruiken? Volgens mij heb je wel echt een mega projector nodig voor een AT scherm op dat formaat.

Heb je niet meer foto's en al wat resulaten van je metingen?  ;D
Klipsch RF-83 • Klipsch RF-82 • Klipsch RB-81 • Klipsch RC-64 • Klipsch RS-62 II • Klipsch R-115SW • XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR6007 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • Epson TW6000 • 3m DIY screen

:D Bouw HT in kelder :D

Offline Mc T

« Reply #27 on: July 11, 2019, 12:41:29 »
...nog beter, twee WC's! Haha De aangrenzende multifunctionele ruimte en de bios moeten ook praktisch blijven qua gebruik. Voor groepen, vergaderruimtes, knutsel of eetruimte/ verlengstuk woonkamer? En met groepen dan graag niet op ons prive-toilet. En de locatie was qua riool aansluit ook de meest handige plek voor een toiletgroep naast dat ik de HT niet te breed/ te vierkant wilde hebben.

Wat testjes gedaan met allerhande doekenstoffen, zeil/ zonnescherm etc. Promotie 'decodoek' was het meeste naar mijn zin (mix van prijs, gemak en resultaat). Ik wil de film zien en niet het filmdoek. Nu, juist met laserprojectie in de bioscoop, ik zit graag op 1/3 vooraan voor een oogvullende beleving. En dan zie je dat scherm 'schitteren' afhankelijk van kleur/ licht partijen. Misschien heb je dat wel eens gezien opgemerkt met een laserpointer in het donker op wit, dan komt er ook een soort van aura van/rond de laserpunt.

Dus 'standaard' decodoek/ peesdoek/ spandoek wordt het. Ook de afval in het hoog bij het plaatsen van de speakers achter doek laat zich mooi compenseren. En ik laat tzt een tweede doek maken met een mooi plaatje er op geprint. Het verwisselen is 10 minuten werk. Dat lijkt mij wel kek voor de ruimte bij niet HT gebruik.

Als beamer nog steeds de Optoma GT1080e. Breedhoek beamer/ dicht op het scherm. Veelsteveel licht voor een verduisterde ruimte. Bij een kernexplosie/ opgaande zon dito in de ruimte zelf. In de moderne bioscopen vind ik dat ook meer hinderlijk geworden. Wordt heel de zaal aangelicht, zie je de zaal en zit ik direct niet meer in de filmverhaal. Dus de Optoma kan flink teruggeschroefd worden en wordt zwart ook weer zwarter. En wat me trok bij de Optoma, met het wat terug halen van de lichtopbrengst en gegoochel in de instellingen kan je er een mooi analoog/ echte film-randje aangeven.   

Qua resolutie, het verschil tussen films is zo groot. Als de film op een manier is gefilmd meer geschikt voor TV dan haak ik af op dit formaat (o.a. closeups van gezichten , moet je 's kijken hoe diep je dan in de neusgaten kan kijken ;-) Wellicht imperfectie qua resolutie maar blokjes kijken op de gegeven kijk afstand ervaar ik niet. 

Metingen, ik heb wel notities gemaakt, foto's van de dagen, een beschamende vertoning en vervaarlijke capriolen met speakers op hoogte.... Vandaar, die heb ik niet gemaakt, was ook te druk in de weer met van alles.

De 4400 met zijn preamp's uit zonder geen processing/ Audyssey direct de mengtafel in. Via de stapel amps naar de speakers. En in de mengtafel gaan sleutelen/ corrigeren. Met de PAA3 in de hand door de ruimte voor db's/ analyzer.

In de mengtafel aan de slag met looptijdverschillen, met de kanaal EQ + AUX sends EQ, dan heb je 8 parametrische EQ's. Met nog eens meer EQ's, laag- en hoogaf filters als crossover met het er tussen routen van compressoren. In de ruimte zelf gestoeid met balen steenwol, plaatmateriaal, gordijnen en de speaker posities/ hoeken etc.

Gaat het bovenstaande ergens over, ach, weet ik niet. Maar heb mij wel kostelijk geamuseerd, aan het eind hoorde ik niet meer de speakers spelen/ plaatsing van de speakers/ wel de locaties bedoeld in de film luisterend met mijn ogen dicht. Er lijkt muziek in te zitten ;-)

Wel overweeg ik om er dan permanent een 01v96 of een LS9 er tussen te knopen. Ook handig voor het inprikken van microfoons tbv presentaties. Heb je een bibliotheek aan presets tot je beschikking en dynamische processing. En bij de LS9 volgens mij ook dynamische EQ.

En gas er op door de main-out fader omhoog te schuiven bij een favoriet muziekstukje voor en paar tellen? Uber-concert-feel, heerlijk...niets mooiers dan dat. 

Kan des temeer eigenlijk niet wachten tot het bouwwerk achter de rug zou zijn. Maar dat zal zomaar richting het einde van het jaar zijn. Nog bezig met de buiten- en binnenboel, CV, dubbelglas (stonden er net weer drie extra op de stoep...).  Etc, etc....       
« Last Edit: July 11, 2019, 13:42:17 by Mc T »

Offline Mc T

Voor de bouwvak...
« Reply #28 on: July 18, 2019, 10:38:36 »
...er in gezet, een lomp stuk ijzer:

De gaten in de muur heb ik weer dicht gemetseld dus we kunnen weer een beetje herrie maken:

Nu met de kruislijnlase in de weer voor het nauwkeurig uitzetten van de te bouwen wandjes. De twee rijtjes witte systeemplafond, voor aan op de foto, gaan er nog uit.

Offline pameijer

• This title is for sale, please send me a PM!
  • HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 62
« Reply #29 on: July 18, 2019, 16:09:24 »
Wat een gaaf project zeg! Echt weer eens heel wat anders dan wat je normaliter hier voorbij ziet komen. Ben je professioneel ook met geluid bezig?
SR6011 / UD7007 / Technics SL2000 / Apple TV 3rd Gen. en Nvidia Shield en Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG OLED55C7 / JVC X7900 / AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 rears + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Offline Mc T

« Reply #30 on: July 18, 2019, 23:05:32 »
..als bijbaan/ eigen av bedrijfje heel wat vlieguren achter de mengtafel gemaakt. Waar de herrie begon stopte ik haha. Inkomsten waren minder belangrijk en daarmee keuze vrijheid voor mooie klusjes en prachtige locaties. Knetterhard, daar zijn andere veel beter in. Werkte met kleine sets die eigenlijk ook bloedhard gingen maar was juist van functionele c.q. lage volumes. En het publiek was ook veelal stil, dat maakt het natuurlijk en stuk makkelijker om een goed soundje neer te zetten. Doel: de muzikanten laten horen als of het onversterkt was/ niet over een PA speelde. 

Bijkomend voordeel, opruimen met oordoppen in, snel alles inladen en voor twaalven weer thuis. Terwijl de jongens met speakers tot aan dak aan ht knallen waren en doortrokken tot de zon weer opkwam. Mooie locaties maar zelden akoestisch geoptimaliseerd. Geen soundcheck en toch moest het klinken. En met de juiste spulletjes, goed neerzetten/ richten kwam het wel goed. Zelfs met de eerste digitale mengtafeltjes, toch wel heel gemakkelijk om die vliegende start te kunnen maken. Maar het blijft zwaar werk en risico op gehoorschade blijft. Lichamelijke ongemakken maakte een goede reden om er toen mee te stoppen. Zodat ik er nu ook nog van kan genieten!