Potter alleen 4:3 bij Videoland

Started by Bram, July 17, 2002, 20:15:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bram

Tot mijn verbazing is bij Videoland alleen de 4:3 versie van Harry Potter te huur. Ik ben toch wel een beetje geschroken van deze ontwikkeling. Gaan ze ons speeltje (DVD 2:35) weer uit handen nemen ???
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Deze ontwikkeling gaat al tijden in Amerika, en is zeker ZEER kwalijk, aangezien daar ook naar wordt gekeken bij de verkopen, laten we inderdaad HOPEN dat de officiele releases allemaal OAR blijven.

Vooral bij 2.35 films is het belachelijk om naar 4:3 te gaan, kijk voor de gein bv eens naar The Fifth Element 4:3 dat slaat nergens op.

Gewoon naar Videoland toegaan, heleboel DVD's uitzoeken en dan bij de balie semi verrast kijken "huh ?, 4:3 geen widescreen >:( kun je ook de ECHTE bestellen ?", "Nee", "Humm, laat dan maar alles zitten, ga wel naar XXXXX daar hebben ze wel de WS versies, dag".

Als we dit maar met zijn allen doen zullen we mischien een deuk in een pakje boter slaan, maar dat is mischien net genoeg.

Naarmate DVD populairder wordt zul je jammer genoeg merken dat er meer naar gezinnen wordt gekeken en dat is toch vaak 4:3 preferable, en dan hebben wij nog het voordeel dat er hier voor 99% breedbeeld TV's worden verkocht, krijgen we straks pan en scan naar 16:9. >:(

MvrGr.
Frank

NO OAR NO SALE.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Ik wil NOOIT meer terug naar 4:3 (NEVER !!!).


Als ik zulke verhalen weer hoor dan hoop ik op een dag dat we zelf onze dvd's kunnen masteren.

Lekker OAR, en zelf de soundtrack mixen.


MvrGr.
Robert

jeroen_B

Dit soort dvd,s (4:3) huur ik niet. Zo huur ik ook geen films die geen 5.1 soundtrack hebben.Of het moet wel een heel speciale film zijn!
Ik vind namelijk dat een dvd voorzien moet zijn van een multichannel soundtrack en het liefst in OAR.


jeroen

Bram

Ik wist dat er 2 versie's zijn maar had toch minstens gedacht dat het op de voorkant zou staan. Toen ik thuis kwam bleek het dus een 4:3 te zijn. IK heb uiteraard een credit gevraagd en uiteindelijk ook gekregen. De balie vond het grote onzin natuurlijk... Het grappige was dat vrienden hadden bedacht om in mijn HT een kinderpartijtje te houden . Ze zouden zelf een film uitkiezen. Uitdrukkelijk gezegd om een 16:9 te nemen komen ze met Potter 4:3 aanzetten. Toen heb ik maar de boven en onderkant maar zwart gemaakt... Uiteindelijk kun je de film nog steeds bekijken. Als je het niet weet.... En de kinderen waren uren stil... Op dvd.nl staat nog een goed artikel over de twee versie's (kijk bij achtergrond).
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Spacebass

Ik  had de verkeerde gekocht bij Discoland...en heb hem daar gewoon weer mogen omruilen.. ze begrepen het volkomen  ;)
Is toch achterlijk 4:3 hadden ze beter 1 versie kunnen uitbrengen en dan meteen goedkoper  ;)

Sarjenka

Wij hebben de 4:3 van HP toen gewoon maar gehuurd. Ik vroeg nog aan de pipo achter de bali "hebben jullie hem niet als widescreen ??? Hij antwoordde "de film is Nederlands ondertiteld hoor" ... (volgens mij heb ik dit al eens verteld). Waarmee ik maar wil zeggen dat er ook nog eens een stelltje succels bij Videoland werkt ...


jeroen_B

Ik denk ook niet dat een discussie met degene die achter de balie staat echt zin heeft m.b.t dit belachelijke gedoe met 4:3 ratio,s.
Eigenlijk zou je een signaal richting de mensen die beslissen welke versies in de videotheek komen te liggen moeten geven.

Mischien iets organiseren vanuit ons forum?

Ik denk ook dat je je steeds meer aan 4:3 versies gaat ergeren als je weet hoe de widescreen versie zou kunnen zijn. Vanuit 2,35 :1 naar 4:3 is ook wel lomp hak en snijwerk vind ik. En dat terwijl de breedbeeld tv in dit land zo opkomt als ik het allemaal hoor.

jeroen