CD prijzen vs DVD prijzen

Started by J.A.F._Doorhof, July 17, 2002, 18:04:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

INMENSE verschillen.

De standalone speler zal het moeten doen met een S-video kabel en dan is er al geen sprake meer van een goed signaal.

Ik heb wat testjes gedaan met DV en een stand-alone recorder en dat is echt om te janken. Met de PC haal je ten eerste een VEEL hogere kwaliteit, ten tweede kun je VEEL meer aandacht aan je menu's geven en ten derde kun je zonder problemen subtitles en AC-3 gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Precies wat ik al dacht van de stand alone-writers ;)

Vandaar ook mijn opmerking over verlies (van AC3 etc) wat dus eigenlijk betrekking had op de stand alone writers (de pc writers ken ik niet), had het alleen wat beter moeten beschrijven ::)

Mvrgr

Patrick

dick

Op dit moment is het zeker niet lonend om DVD te kopiëren, daar is het nog te vroeg voor. Maar als de DVD-r volwassen is geworden, en algemeen geaccepteerd, zal het veel makkelijker en goedkoper worden om ze wel te kopieren.. Moet ik gelijk aanvullen dat dit wat mij betreft niet hoeft. Van mij mag het te duur blijven om het te kopieren, tenslotte verziek je de markt ermee. Prijzen stijgen en kwaliteit gaat omlaag.. Maar de kwaliteit van een kopie is erg goed. Als je weet hoe het moet in ieder geval.

Groet!

J.A.F._Doorhof

Ah, ok.

Dat verklaart een hoop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Henk

Quote from: stighter3 on July 19, 2002, 11:33:22Het is gewoon een feit dat de prijzen van cd's vanaf het begin zo hoog zijn geweest omdat toen , volgens de maatschappijen, de ontwikkelingskosten er uit gehaald moesten worden maar de prijzen zouden in de toekomst gaan dalen. Aangezien iedereen echter gewoon die hoge prijzen is gaan accepteren hadden ze echter niet echt een reden om ze te verlagen.

Dit argument, wat wel vaker gebruikt wordt, is mijns inziens niet geheel steekhoudend. Top-CD's zijn weliswaar niet goedkoper geworden, maar ze zijn de afgelopen 10-15 jaar ook niet erg veel in prijs verhoogd (wellicht met uitzondering van het laatste jaar). Andere prijzen zijn wel meer onderhavig geweest aan inflatie, wat (dankzij de 'prijscompensatie') ook geldt voor het besteedbaar inkomen.

15 jaar geleden, toen ik mijn eerste CD kocht ('Brothers in Arms' van Dire Straits) koste een top-100 LP iets van 25 gulden. Ik weet niet wat het gemiddelde inflatiecijfer is geweest, maar als je dat op 3% stelt kom je nu op 39 gulden, oftewel een kleine 18 Euro. Weliswaar zijn de prijzen bij de FRS hoger, maar er zijn genoeg zaken (b.v. Mediamarkt en het internet) waar je lagere prijzen kunt vinden.

QuoteWat ik alleen onbegrijpelijk vind is dat nu de verkoopaantallen teruglopen ze cd's juist duurder hebben gemaakt.

Simpel: winstmaximalisatie. Een lagere prijs zal niet tot genoeg omzetstijging (in exemplaren) leiden om een evengrote winst (in geld) te veroorzaken.

Spacebass

Kijk als het geld nu naar de muzikanten/arrangeur/componist gaat had ik er vrede mee, maar om er onbekende artiesten mee te sponsoren vind ik blabla want dat is investeringsrisico en daar kampt ieder bedrijf mee!
Moeten ze maar niet meer geld in de clips proppen dan in de audio productie. Die clips zijn reclame middelen, en de promotie feestjes incl ***** hotels voor recensenten zijn ook blabla.
Dat het een verziekte markt is en dat het gewoon een product is (hadden natuurlijk ook tampons kunnen ) snap ik ook wel, maar ja het overprijzen lokt illigaliteit uit, dat is ook marktwerking  ;)

het gaat om het Kip of het Ei principe werd er eerst gecopied en werden ze daardoor duurder of was dat juist de reden dat er gecopied werd  ;)

Sony is de schijnheiligste van allemaal, ze maken branders en klagen aan de andere kant dat er gekopieerd wordt...ja hoezo ik probeer aan van alkle walletjes te eten...als ze dan kopieeren dan met een sony brander (of HP da's ook een sony loopwerk!)

jeroen_B

Zou de kwaliteit van de dvd,s er op achteruit gaan als ze gecopieerd kunnen worden ? Denk het niet!
Ze kunnen nu ook dvd,s verkopen van mindere kwaliteit. Je koopt of huurt ze toch wel want je wil de film zien.
Dit heeft denk ik meer te maken met de maatschappij die een goed produkt wil afleveren of een produkt dat gewoon geld oplevert.


jeroen

dick

Als je weet hoe je een DVD moet 'rippen' heb je geen verschil in kwaliteit, maar nogmaals, ik wíl niet eens een copie, al is hij nog zo goed.. En ik hoop(denk?) met mij vele op het forum..<maar dat is weer een ander discussie> Dat je de DVD toch wel koopt als de kwaliteit slecht is, gaat voor mij in ieder geval niet op.. Ik moet toch wel even twee keer nadenken voor ik tot de aanschaf over ga als blijkt dat de kwaliteit matig is..

QuoteSony is de schijnheiligste van allemaal, ze maken branders en klagen aan de andere kant dat er gekopieerd

Sony zal zeggen dat ze de brander hebben gemaakt om backups te maken, reserve copieën maken, eigen produktie's maken etc. En niet op hier illegale produkten mee te copiëren. yeah right.. Dat is hetzelfe als de eerste software programma's die het mogelijk maakte om CD's te copiëren met een copieer beveillging, stond met grote letters dat het slechts als 'backup doeleinde' gebruikt mocht worden.. Mmmja

Spacebass

Klinkt bij mij als: Gun's don't kill, but the person that pulls the trigger ;)

Ja doei, je kan er natuurlijk ook voor kiezen ze helemaal niet te maken, ook al kan het voor goede doeleinden gebruikt worden.

Ik koop trouwens ook altijd een CD/DVD als het interessant is.

Het probleem net als bij software is dat mensen (ik ook) er gemengde gevoelens bij hebben. Ze zullen nooit naar de V&D gaan om iets te jatten, maar thuis branden ze er op los.

Ik moet trouwens mijzelf in mijn vorige post tegenspreken, want een normaal mens jat toch ook geen Lexicon MC-12 in de winkel omdat hij "te duur" is?

Maar ja die kan je niet downloaden of thuis ff kopieren ;D ... helaas! ( ai.... nou moet ik zondag gaan biechten voor deze "sinfull thougths" ;D ;D )

J.A.F._Doorhof

De opmerkingen over er zijn branders dus..... is inderdaad niet terecht.

Ik heb een DVD brander in de PC en heb dus mogelijkheden, maar gebruik ze niet (of bijna niet).

Ik gebruik de brander voor 99,9% om mijn video's op DVD te zetten die ik met een DV camera gemaakt heb. En om wat oudere videotapes over te zetten, veel Queen materiaal dat ik over de jaren heb verzameld zal nooit op DVD komen, en op deze manier heb ik het toch op DVD.

Inderdaad, guns don't kill, the guy who pulls the trigger does.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Guns don't kill people, people kill people (DMX in Romeo Must Die). ;D


MvrGr.
Robert

searcher

Het was me al in de beginne opgevallen Frank om terug te komen op je vraag.
CD's kocht ik al jaren niet meer het is me gewoon te duur.
Echter de muziek dvd's hadden direct mijn aandacht en de prijs lag veel gunstigere dan de cd.

Nu wacht ook ik wat geduldiger af en koop hier en daar eens een dvd veelal in een spectaculaire aanbieding de opruiming/tweede hands.

 m.v.g Searcher