Problemen met het gehoor

Started by Kerstmanno, February 21, 2005, 23:33:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Is het misschien mogelijk om eens 'op de kop' te luisteren? Misschien van achter de bank achterover geleund of zo. Als de rest van de familie er niet is natuurlijk ;)

Als het aan je gehoor ligt zou het nog steeds een verschuiving naar rechts moeten blijven (dus dan naar de linker speaker toe). Als het geluid naar dezelfde speaker blijft trekken dan is het misschien een akoestiek probleem?

Ik ben zelf momenteel zo verkouden dat ik te weinig hoor om te kunnen genieten van muziek. Jammer, maar dat gaat wel weer over binnenkort.

Groetjes, Richard

Kerstmanno

Quote from: Garmt on February 22, 2005, 14:06:31
Moet ik maar weers eens langskomen Remco??  ;D 

Zeg, dat mag bij mij ook wel hoor  >:(  ;) Na mijn verbouwinkje kan ik wel weer wat fine-tuning gebruiken ;D

Quote
Ik heb er zelf geen last van: altijd alles perfect recht voor me, ook met hoofdtelefoon.

Belangrijkste redenen niet in het midden staan van mono-signalen (ervan uitgaande dat je gehoor goed is):
Ik zou eens moeten testen met een monosignaal dan. Waar haal ik dat vandaan?

reMC

Quote from: Garmt on February 22, 2005, 14:06:31
Moet ik maar weers eens langskomen Remko?? ;)

Wat mis ik? :D Gaat mijn gehoor dan weer vooruit??

Je mag best eens langskomen hoor ;)

reMC

Quote from: Menno-ert on February 22, 2005, 14:12:43
Ik zou eens moeten testen met een monosignaal dan. Waar haal ik dat vandaan?

Trek een oud Beatles album uit de kast..

Kerstmanno

Quote from: riwi on February 22, 2005, 14:06:45
Is het misschien mogelijk om eens 'op de kop' te luisteren? Misschien van achter de bank achterover geleund of zo. Als de rest van de familie er niet is natuurlijk ;)

Als het aan je gehoor ligt zou het nog steeds een verschuiving naar rechts moeten blijven (dus dan naar de linker speaker toe). Als het geluid naar dezelfde speaker blijft trekken dan is het misschien een akoestiek probleem?

Ik ben zelf momenteel zo verkouden dat ik te weinig hoor om te kunnen genieten van muziek. Jammer, maar dat gaat wel weer over binnenkort.

Groetjes, Richard

Of gewoon omgedraaid? Is een beetje hetzelfde idee ;) Je oorschelp zit dan wel andersom, maar het resultaat zou toch vergelijkbaar moeten zijn.

Beterschap! Gelukkig is het bij jou gewoon verkoudheid!

wil

Quote from: Garmt on February 22, 2005, 14:06:31
Belangrijkste redenen niet in het midden staan van mono-signalen (ervan uitgaande dat je gehoor goed is):
1) Asymmetrie in de kamer (ene kant gedempt, andere kant hard)
2) Asymmetrie in de opstelling (ene speaker dichter bij een muur/dichter bij de luisteraar)
3) Sterke reflecties (gerelateerd aan punt 1 en 2)
4) Onbalans in versterking/bron
5) Ongelijkheid in speakers

Wat je ook kan doen is een blinde test waarbij je iemand de aansluitingen van je speakers laat omdraaien. Als het dan steeds uit dezelfde hoek komt ligt het niet aan de bron/versterking. Vervolgens de speakers verwisselen, en hetzelfde doen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kerstmanno

#31
Net even met de koptelefoon op naar een cd geluisterd om het wat beter te bestuderen. Ogen dicht gedaan en geprobeerd door te luisteren de balans in het midden te zetten. Best lastig met een gewone cd waarin gezongen wordt, met pauzes en al.
Maar ik had het best vaak goed in het midden. En met de stand in het midden heb ik een tijdje geluisterd en dat klonk ook wel behoorlijk in het midden. Misschien, maar dat kan ook psychisch zijn, een minieme hang naar mijn rechteroor, maar in elk geval niet zo evident als bij mijn set of bij sets van anderen.

Raar!  ???

Misschien heb ik er met een koptelefoon minder last van omdat het geluid dan recht op je oren afkomt en je dan minder afhankelijk bent van je oorschelp ofzo om de plaatsing te bepalen? Anyone?

OscarTango

Quote from: Menno-ert on February 22, 2005, 13:54:04
Een OPS-room? Operations room? Oscartango's Private Storage room? Wat? :)


2de keuze : Operations Room ( zo'n "bunker" met een hoop consoles met Barco 2048*2048 schermen  :P )
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Kerstmanno

Jaja, mooie verhalen. It isn't a job, it's an art!

OscarTango

Nou, ik heb mijn uren "art" er weer op zitten. 4 staatshoofden kunnen begeleiden uit Brussel ( waar B#sh op bezoek was ) en het leek wel of iedereen tegelijkertijd weer IN Brussel moest zijn.... druk, druk, druk....maar o zo leuk  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround