Onbeperkt dataverkeer voor ADSL abonnees van XS4ALL

Started by Scarp, February 21, 2005, 15:19:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scarp

http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?taal=nl&id=611&msect=nieuws

Quote
Vanaf vandaag biedt XS4ALL onbeperkt dataverkeer voor abonnees met een ADSL Start, Lite, Basic of Fast abonnement. XS4ALL schaft de datalimiet af bij het ADSL Start abonnement en ook de Fair Use Policy voor de ADSL Lite, Basic en Fast abonnementen behoort tot het verleden. XS4ALL onderzoekt de mogelijkheden om ook de datalimiet bij Power ADSL zo snel mogelijk te kunnen afschaffen. Hiervoor is XS4ALL nog in gesprek met BBned.

Zo kan het dus ook (hint aan Chello) :)

jowi

Goed hoor dit...! Dit zal zeker het vuur aan de schenen van chello leggen. Als ze nu ook nog eens zorgen dat ik geen abbonnement op een vaste telefoonlijn meer nodig heb dan ben ik pleite bij kwello.

FrankB

Ik was al nooit in de veronderstelling dat xs4all iets deed met die limieten. En als je er toch niks mee doet kun je mooi gratis reclame maken met het afschaffen ervan  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

spotmatic

Quote from: jowi on February 21, 2005, 15:39:22
Goed hoor dit...! Dit zal zeker het vuur aan de schenen van chello leggen. Als ze nu ook nog eens zorgen dat ik geen abbonnement op een vaste telefoonlijn meer nodig heb dan ben ik pleite bij kwello.

Ik zit ook bij Chello en vind het nog steeds lame dat ze er niet rond voor uitkomen dat ze harde limieten in hun FUP hebben. Niet dat ik ooit de limiet bereikt heb, maar ik vind het belangrijk dat er open wordt gecommuniceerd over zaken die mij als Chello abonnee ook aangaan.

Overigens heb ik al zowat 8 jaar Chello en ben klant sinds ze nog Telekabel heetten. Ondanks wat problemen is de kwaliteit van mijn internetverbinding ronduit goed te noemen. Wat wel jammer is, is dat ik vroeger met mijn COM21 modem een vast IP adres had. Met de nieuwe modems is dat helaas niet meer zo :(
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

OscarTango

En waarom is dat jammer ???

Ik heb nog nooit een vast IP adres gehad... kunnen ze je ook nergens blocken  >:D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Rikske

Quote from: OscarTango on February 21, 2005, 15:47:43
En waarom is dat jammer ???

Ik heb nog nooit een vast IP adres gehad... kunnen ze je ook nergens blocken  >:D

een server bv  ;D

jowi

Quote from: OscarTango on February 21, 2005, 15:47:43
En waarom is dat jammer ???
Precies een vast ip adres is wat makkelijker als je een website host of server draait etc.

spotmatic

Quote from: Rikske on February 21, 2005, 15:55:38
een server bv  ;D

Inderdaad draai ik een server. Ook is het handig voor bijv. het remote kunnen benaderen van je PC. Ik kan niet goed getallen onthouden, laat staan een variabel IP adres. Big, bad Chello!  >:D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Leonard Shelby

Zoals gezegt was er toch al geen limiet dus eigenlijk veranderd er weinig.... er is wel meer duidelijkheid nu want ik heb me wel eens afgevraagd of ik soms niet wat te gek aan het doen was. :)

Rikske

Quote from: spotmatic on February 21, 2005, 15:57:18
Inderdaad draai ik een server. Ook is het handig voor bijv. het remote kunnen benaderen van je PC. Ik kan niet goed getallen onthouden, laat staan een variabel IP adres. Big, bad Chello!  >:D

ook zeer handig hiervoor is dynamic dns, moet je die lange getallen niet meer onthouden  ;D

jowi

Quote from: Leonard Shelby on February 21, 2005, 15:58:41
Zoals gezegt was er toch al geen limiet
Precies en daarom is het zo cool dat ze daar nu wel duidelijk mee te koop gaan lopen, ze ruiken chello-bloed nu bij de chello klanten de pleuris is uitgebroken over die harde datalimieten!

Leonard Shelby

Er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan die duidelijkheid. XS is niet echt de goedkoopste.
Ik heb een snelle stabiele verbinding nodig om mijn werk te doen (remote desktop, grote bestanden naar drukkers sturen etc.) was het alleen hobby dan weet ik niet of ik het geld er voor over had. :-\

Maar ze maken het wel waar moet ik zeggen... heb echt nog nooit problemen gehad in de ruim 3 jaar dat ik bij ze zit.
Hoewel newzilla wel slechter wordt  :( maar goed, dat is hobby  ;)

Kerstmanno

Quote from: spotmatic on February 21, 2005, 15:57:18
Inderdaad draai ik een server. Ook is het handig voor bijv. het remote kunnen benaderen van je PC. Ik kan niet goed getallen onthouden, laat staan een variabel IP adres. Big, bad Chello!  >:D

Heb je toch zo'n programmaatje voor zodat je niet steeds je nieuwe ip adres hoeft te weten maar dat dat aan een naam wordt gekoppeld?

Ik heb trouwens ook een oud com21 modem (wilden ze laatst wisselen, maar ik was er niet), maar ik heb geen vast ip.
Ben dan ook pas een jaar of 5 bij chello en niet al 8 jaar.

Scarp

Chello heeft nooit de garantie gegeven voor een vast IP adres. Wat ik wel merkte in het begin dat het IP adres bijna een jaar hetzelfde bleef. De laatste tijd kijk ik daar niet meer naar.

Overigens merk ik nu ook dat ondanks dat Chello een waarschuwing stuurt van datalimiet overschrijding, dat er niets gebeurd en mijn snelheid nog steeds hoog is. De teller op de chello website is zelfs halverwege deze maand gereset naar 0. Inmiddels zit ik alweer ruim over die 10 GB die bij chello light zit.

FrankB

Quote from: Menno-ert on February 21, 2005, 23:01:57
Heb je toch zo'n programmaatje voor zodat je niet steeds je nieuwe ip adres hoeft te weten maar dat dat aan een naam wordt gekoppeld?

Ik heb trouwens ook een oud com21 modem (wilden ze laatst wisselen, maar ik was er niet), maar ik heb geen vast ip.
Ben dan ook pas een jaar of 5 bij chello en niet al 8 jaar.

Dat wordt onder andere aangeboden door de hier al eerder genoemde service dyndns.org. Telkens als je je pc aanzet maakt een klein proggie contact met hun server en registreert daar je ip-adres en koppelt dat aan een door jou gekozen naam. Via die naam kun je telkens (na een kwartiertje ofzo, registratie moet door alle DNS servers verwerkt worden) contact maken met je server.

Een programmatje op je pc alleen werkt niet en bestaat ook niet...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

Zit al verschillende jaren bij Xs4all en eigenlijk nog nooit melding gehad van teveel dataverkeer.
Snelle en zowaar ZEER vakkundige helpdesk en altijd snelle verbinding :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rikske

Quote from: FrenkB on February 22, 2005, 08:28:21
Dat wordt onder andere aangeboden door de hier al eerder genoemde service dyndns.org. Telkens als je je pc aanzet maakt een klein proggie contact met hun server en registreert daar je ip-adres en koppelt dat aan een door jou gekozen naam. Via die naam kun je telkens (na een kwartiertje ofzo, registratie moet door alle DNS servers verwerkt worden) contact maken met je server.

Een programmatje op je pc alleen werkt niet en bestaat ook niet...

klopt, en de meeste routertjes ondersteunen nu ook zo een service, dan moet je zelf geen soft op de pc installeren voor de updates te doen.

WrineX

dit is zeer goed nieuws !   chello kan niet achter blijven dus WOEI ik wacht met smart af :)

Stress!!!!!

Ik heb al tijden demon 8012/1024 en nog NOOIT een waarschuwing gehad dat ik teveel dl.
En dat zit altijd zo tussen de 300 en 500 Gb.

Chello light: 10Gb is het over = terug naar 64Kb tot einde maand
Chello basic: 30 Gb email - 40 Gb = terug

Onbeperkt? dat woord ken ik niet.....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

WrineX

zodra er geen data limiet is alles aan laten staan. jammie

Rikske

Quote from: Stress!!!!! on February 26, 2005, 16:24:43

En dat zit altijd zo tussen de 300 en 500 Gb.



;D wat haal jij dan allemaal af als ik mag vragen? Is toch zeer veel  >:D  ;D

Arno P

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 22, 2005, 09:01:29
Zit al verschillende jaren bij Xs4all en eigenlijk nog nooit melding gehad van teveel dataverkeer.
Snelle en zowaar ZEER vakkundige helpdesk en altijd snelle verbinding :D.

Same here... ;)...xs4all was destijds een goede keuze

Rikske

#22
adsl in nederland is toch hoor, bij mijn provider in belgie is het maar 10GB voor een normaal abbo  :'(
weet eigenlijk niet of er providers hier zijn die FUP hanteren?

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround