Vet Hard

Started by misteranderson, February 19, 2005, 00:31:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misteranderson

Ik moet echt ff een promo praatje houden, voor dit Nederlandse pareltje... ;D

Ik vond hem echt helemaal toppie...  Goed acteerwerk, en ik heb sinds tijden weer
eens dubbel gelegen van het lachen...

En de special effects zagen er ook nog eens redelijk uit.... ;D

Wat mij betreft een aanradertje
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

jkruidhof

Je moet de Deense films "In china they eat dogs" en "Old men in new cars" maar eens huren. "Vet hard" is namelijk een één op één kopie van "Old men in new cars". Echt schaamteloos nageaapt.

FrankB

Quote from: jkruidhof on February 22, 2005, 15:30:02
Je moet de Deense films "In china they eat dogs" en "Old men in new cars" maar eens huren. "Vet hard" is namelijk een één op één kopie van "Old men in new cars". Echt schaamteloos nageaapt.

En daar gaat 's neerlands trots  >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

misteranderson

DOH !!   :'(

jammer hoor.... Maar ik heb voor mijzelf besloten, dat ik die andere films gewoon
niet ga kijken, dat houd de illusie in stand  ;D

Ignorance is Bliss.......

;)
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

jkruidhof

Quote from: misteranderson on February 22, 2005, 17:40:09
DOH !!   :'(

jammer hoor.... Maar ik heb voor mijzelf besloten, dat ik die andere films gewoon
niet ga kijken, dat houd de illusie in stand  ;D

Ignorance is Bliss.......

;)

Zeker ... maar je mist dan wel twee geweldige films hoor ...  ;)

Paul1967

Promofilmpje op tv; leuk! :D
Film naar aanleiding daarvan gezien in de bios; viel ff zwaar tegen! :(

Job

#6
Quote from: jkruidhof on February 22, 2005, 15:30:02
Echt schaamteloos nageaapt.
Niet schaamteloos nageaapt, doodeenvoudig een remake. Daar is niets schaamteloos aan.

take5

#7
Quote from: Job on April  9, 2005, 11:21:39
Niet schaamteloos nagemaakt, doodeenvoudig een remake. Daar is niets schaamteloos aan.

Ik vind van wel. Naar mijn mening worden er veel te veel remakes gemaakt van geweldige buitenlandse films. Meestal zijn ze Amerikaans maar in dit geval dus Nederlands.  Als je deze films vergelijkt met het origineel dan blijkt altijd dat ze in meerdere opzichten slechter zijn.
Naast het feit dat het origineel beter is vind ik het heerlijk om een echte "buitenlandse" film te kijken. Ik denk dat remakes ook slechts een hulpmiddel zijn om de grote massa voor een bepaald script warm te maken.
Vergelijk bijvoorbeeld de twee versies van The Ring, Solaris maar ook de Amerikaanse remake van de serie The Office en ik kan me niet voorstellen dan iemand de remake beter vindt...

En ja,  die twee Deense films zijn echt geweldig, ik vond vooral "In china they eat dogs" fantastisch! Echt van de bank gerold van het lachen!

Job

#8
Dat mag je vinden. En zelfs generaliseren is natuurlijk toegestaan.
Zo zijn er ook mensen die vinden dat je geen boeken mag verfilmen.
Of dat comedies geen diepgang hebben.
Dat Nederlanders niet kunnen acteren.

Maar goed, onder schaamteloos naäpen versta ik iets anders dan een remake.
Voor deze remake is gewoon netjes betaald en er is dus ook een akkoord van de eigenaars van het origineel.
Wat betreft de één-op-één gelijkenis, ik hoor daar hele wisselende verhalen over.

take5

Quote from: Job on April  9, 2005, 14:05:52
Dat mag je vinden. En zelfs generaliseren is natuurlijk toegestaan.
Zo zijn er ook mensen die vinden dat je geen boeken mag verfilmen.
Of dat comedies geen diepgang hebben.
Dat Nederlanders niet kunnen acteren.
Ondanks dat ik het met de overige stellingen niet eens ben, ben ik inderdaad van mening dat remakes  niet zo goed zijn als het origineel. Maar misschien heb ik de goede gemist, want op zich is het in theorie natuurlijk mogelijk dat een remake het origineel voorbijstreeft.
Quote
Wat betreft de één-op-één gelijkenis, ik hoor daar hele wisselende verhalen over.
Dan zul je ze echt allebei zelf moeten gaan kijken! Al zou ik het bij de Deense versie houden  :-X

Hoeksel

Zojuist Vet Hard opgezet, en na 5 minuten weer gestopt. Ik wist het niet, maar al snel had ik door dat ik naar "Old men in new cars" zat te kijken. Ik kijk straks wel ff verder, om waarschijnlijk tot de conclusie te komen dat een slechte remake/rip-off is.

Als je op de site van www.vethard.nl kijkt is het net of de regisseur een supergeweldige originele film in elkaar gedraaid heeft! Te zielig voor woorden...........er wordt op de site zelfs gesproken over weer een remake in amerika. Zucht.........

jantje112

Heb hem net gekeken.. Wat een geweldige film..

In tijden niet meer iets gezien wat zo onnozel inelkaar zat, aanrader voor de bezopern doordeweekse avond met wat vrienden. (Wel na de krat bier opzetten!)

peterrr


Jack Wouterse helemaal top  ;) ..............................una poloma blanca,

mvgrt petrr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Muziekfreak

#13
Wat een gel*l in dit topic zeg  :o Wat maakt het nou uit of het een re-make is?!?

King kong-remake
War of the worlds-remake
Texa Chainsaw-remake

Ik kan zo wel ik weet niet hoeveel films opnoemen die een remake zijn. Neemt nog altijd niet weg dat het leuke films om naar tekijken.
Je hebt toch weer 1 1/2 uurtje genoten ofnietdan? Wat is dat het probleem ? ALs je zo een film gaat kijken heb ik maar een tip verkoop je hele handel en stop met films kijken simpel zat als je alleen maar zo kan beredeneren. Mijn idee dan  ;)

Vet hard was een over the top film overdreven actie scenes met een goede dosis humor en zeker voor nederland een prestatie deze film als je mij vraagt. ALs ik annie wil kijken vanwege de orginaliteit zet ik die wel op  ;D

René4u

Ik ben het eens met muziekfreak.

Ik heb deze film ook gezien en heb mij ook prima vermaakt met deze film. Het maakt mij dan ook niet uit of het een rechtstreekse kopie is van een andere film.  :)
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.