Je wordt bedankt Frank

Started by dick, July 15, 2002, 13:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dick

Nou Frank, je wordt bedankt.. Vrijdag een gemodificeerde Denon 1600 opgehaald, en ik heb al gezien/gehoord dat dit me heel erg veel van mijn kostbare vrije tijd gaat kosten.. Niet alleen kan ik weer opnieuw beginnen met het kalibreren van mijn HT (lees: ik kan het nu pas ECHT kalibreren) ik kan ook al mijn DVDs weer opnieuw gaan kijken... Ik ben gewoon geschrokken van het verschil in kwaliteit. Beeld is zoveel beter, geluid is met sprongen omhoog gegaan. Ik hoor veel meer details en het is zuiverder. Alleen DVD-A deel ben ik nog niet helemaal uit, ik heb 2 DVD-A, queen en Artificial intelligence. Bij Queen kies je voor DTS 96/24 en klinkt ERG GOED. maar AI klinkt in mijn 'oude' Dolby D. speler beter dan op DVD-A in de Denon. (het klinkt te koel) Maar goed, ik heb de speler pas sinds vrijdag, dus waarschijnlijk doe ik ergens iets niet goed.

In ieder geval, ik ben best tevreden mocht dit nog niet duidelijk zijn, eenieder die aan het twijfelen is over de Denon 1600, stopt met twijfelen..

Robbo

Het is ook altijd wat he  ;)

J.A.F._Doorhof

Even ter verdere informatie, voordat mensen naar de winkel rennen om de 1600 te kopen en dan teleurgesteld worden, de 1600's die wij verkopen zijn ZWAAR gemodificeerd.

Standaard is het een redelijke/goede speler, maar met de mods is het inderdaad een topspeler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

En natuurlijk bedankt voor het compliment, daar doen we het allemaal voor, tevreden mensen is het leukste dat er is.

Have fun,

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

QuoteEven ter verdere informatie, voordat mensen naar de winkel rennen om de 1600 te kopen en dan teleurgesteld worden, de 1600's die wij verkopen zijn ZWAAR gemodificeerd.

Dat had ik inderdaad wat beter moeten neerzetten, maar zo wordt het ook goed aangevult.  ;)

B. Kuiper

Ik begrijp dat de 1600 voorzien is van progressive scan, die ontbreekt natuurlijk op mijn instap pioneer. Maar houd dat ook in dat ik mijn eerste stap richting CRT nirvana het beste kan zetten met de aanschaf van deze speler met jullie mods?

Zelfs al duurt het een tijd voordat die CRT er komt dan nog denk ik als ik het zo lees dat ik er ook op mijn soon to be ISF gecalibreerde breedbeeld een hoop plezier van kan hebben.
"Always a little further"

J.A.F._Doorhof

De PSM-1 is iets meer dan een progressive scan upgrade, en is inderdaad samen met de HT-PC op dit moment het nirvana van het HT.

Voor meer informatie over de PSM-1 kun je hier kijken.
http://www.itccomp.nl/htwebf/ITCHT/index.htm

In het kort is de PSM-1 een kaart die rechtstreeks achter de MPEG-2 decoder komt te hangen en op verschillende resoluties kan uitsturen van 480P tot 1200P, voor zowel PAL als NTSC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B. Kuiper

Dus alhoewel ik met de installatie van een PSM1 op dit moment via mijn directview tv nog niet direct er voordeel van trek, is het misschien wel de overweging om als ik tzt voor jullie gemodde denon ga de PSM1 er bij laat bouwen, zodat in de toekomst "enkel" een CRT en scherm resteert. Of snap ik het nog steeds niet  :)

Een ding is zeker, ik moet gewoon een keer naar Emmeloord komen om 1) een blik te werp en 2) Me eens face to face laten bij praten over CRT alhoewel ik met inlezen via oude topics voor mijn gevoel steeds "wijzer" wordt.

Bas
"Always a little further"