M&G in cafe Engels tijdens het weekend van de Audioshow/ De Doelen Hifi Show

Started by Harry HT, February 15, 2005, 11:20:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Martin_M on March 23, 2005, 08:22:55
Of.....een kwestie van smaak.

Mij is dit weekend heel erg duidelijk geworden wat veel mensen zoeken in 'muziekweergave'.
Als het maar lekker in het gehoor ligt. Tja, dan voldoen hele andere dingen dan ik zoek.....

Tuurlijk is het deels een kwestie van smaak..... Maar ik denk dat je het erg generaliseert.... Het is niet alleen maar 'als het maar lekker in het gehoor ligt'... er is veel meer lijkt mij.

Mij moet een set emotioneel betrekken en dan maakt het echt niet uit hoe duur de set is, zolang het maar iets in mij losmaakt. Daarnaast vind ik het wel belangrijk dat er een bepaalde correctheid zit in een set, waarbij ik extreem gevoelig ben voor de natuurlijkheid van stemmen en snelheid...

Maar laten we voorop stellen dat muziek of filmbeleving een heel persoonlijk, ronduit egoistisch iets is, waar je lotgenoten kan vinden maar ook extreme tegenstanders, juist omdat het zo persoonlijk is.  ::) Dat wil echter niet zeggen dat er geen gulden regels zijn, die op vele manieren toepasbaar zijn.

Mariusz

Quote from: bmateijsen on March 23, 2005, 09:07:42
Tuurlijk is het deels een kwestie van smaak..... Maar ik denk dat je het erg generaliseert.... Het is niet alleen maar 'als het maar lekker in het gehoor ligt'... er is veel meer lijkt mij.

Mij moet een set emotioneel betrekken en dan maakt het echt niet uit hoe duur de set is, zolang het maar iets in mij losmaakt. Daarnaast vind ik het wel belangrijk dat er een bepaalde correctheid zit in een set, waarbij ik extreem gevoelig ben voor de natuurlijkheid van stemmen en snelheid...

Maar laten we voorop stellen dat muziek of filmbeleving een heel persoonlijk, ronduit egoistisch iets is, waar je lotgenoten kan vinden maar ook extreme tegenstanders, juist omdat het zo persoonlijk is.  ::) Dat wil echter niet zeggen dat er geen gulden regels zijn, die op vele manieren toepasbaar zijn.

Precies, anders zou zelf luisteren ook niet meer nodig zijn, een ranglijstje zou dan voldoen...
Garmt, bedankt voor je tip, ga tweedehands eens kijken of ik een leuk paartje kan vinden.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

AcornAtom

Grappig te lezen dat de meesten hier de show ook niet echt imponerend vonden. Heeft iemand nog geluisterd naar Ayon bij sound e-motions ? Na alle ophef waren mijn verwachtingen hoog gespannen maar de demo was in het geheel niet overtuigend. Toen de prijzen bekend werden gemaakt  werd ik eigenlijk een beetje triest.  :'(  Daarna begon die man over zijn bekabeling te praten " De luidsprekerkabel is erg duur , 6000 euro , maar dat komt omdat de kabel helemaal handgemaakt is in Europa en niet in het Verre Oosten, het duurt een week om de kabel te fabriceren bla bla bla" De man bracht het alsof alleen een Europese kabel goed kan klinken en met name omdat het dan zo duur is om te produceren. Als je dan vervolgens het nivo van de weergave bekeek......... Misschien is de tweedehands autohandel niet meer interessant tegenwoordig ?? " Dure HiFi verkope, das goeie handel, kenne we snel wat verdiene"

Anyway voor mij was het beste geluid te beluisteren bij Xanadu in de doelen , het nieuwe type op Alfi versterking, erg mooi  :D
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

Audiofiel

Quote from: AcornAtom on March 25, 2005, 09:10:17
De man bracht het alsof alleen een Europese kabel goed kan klinken en met name omdat het dan zo duur is om te produceren. Als je dan vervolgens het nivo van de weergave bekeek......... Misschien is de tweedehands autohandel niet meer interessant tegenwoordig ?? " Dure HiFi verkope, das goeie handel, kenne we snel wat verdiene"
ROTF LOL!  ;D ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

gew55

Quote from: AppleMies on March 21, 2005, 18:46:31


Ook lijkt het ieder jaar droeviger en droeviger te worden kwa muziekkeuze.  Ik wordt onderhand wel erg doodziek van al die oh zo veilige non-muziek die op de zilveren schijf zijn gefikt om het allemaal maar safe te laten klinken. Geestdodend en bepaald niet inspirerend. Het merendeel van die rommel klinkt op mijn wekkerradio nog lekker.   Met weemoed denk ik terug aan 1 of 2 jaar terug waar de man van het Nederlandse speakermerk Audiolab zowaar op de AXIS Rage Against The Machine - Killing In The Name durfde te draaien. Wie dit kent nummer? Snoeihard beukende rock wat een speaker OOK moet kunnen weergeven. Kijk, DAN toon je ballen als je zonder schroom ook DAT soort muziek durft te draaien.  De JMLab wilde geen "herrie" op zijn speakers.  M.a.w, de muziek die IK beluister valt dus onder de categorie herrie en die van de heren importeurs onder muziek.....jaja.

gr.

AppleMies

Goed om te lezen dat ik er in die tijd toch nog iemand blij mee heb kunnen maken  ;D
De meeste duffe dodo's op zo'n beurs vinden dat maar niks zulke muziek op zo'n dure audio set  :sadlike:
Maar ik doe het thuis nog steeds, snoeihard op mijn eigen AXIS setje, geweldig !

Ben 2 maanden geleden, na 10 jaar uit de audio business te zijn, nog op de audio beurs in Utrecht geweest  :coffee:
En er is nog geen steek veranderd, nog steeds dezelfde pingel pongel muziek op veelal futtloze speakers met vooral teveel hoog  :crazy:
Je loopt ergens binnen, Hugh Masekela, snoeihard op veel te kleine speakers  :shaun:
Daar wordt je toch moe van, prima cd-tje hoor, maar na 15 jaar wel pasé !? Nee dan gaan we maar weer plaatjes draaien  :crazy:

Probeer eens de nieuwe Blu-Ray van Steven Wilson 96Khz#24Bit#Master op een high-end surround set  :inlove:
Maar daar hebben die bejaarde importeurs nog nooit van gehoord, echte muziek, i.p.v. high-end gepongel !

Zo verkoop je dus ook nooit iets aan de nieuwe generatie audio liefhebbers, want die zijn er echt wel hoor  :angel:
Gewoon "EMOTIVA" bestellen, laat ze hier in NL maar doodbloeden :devil:

Tube-freak

Meestal kan je zo zien welke impoteurs een beetje passie voor muziek hebben en welke niet.Meestal staan er een paar 2e hands autoverkopers achter de set die nergens over gaat, soms zelfs echt hele dure sets van 40.000 euro ofzo, en dan staat een kamer verder het goedkoopste naim setje te spelen van met speakertjes van 1000 euro die die dure set op alle fronten met de grond gelijk maakt, of een buizenversterkertje met een ipod erop die dan mooier klinkt dan hele dure sets.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

FFF

Euh... in dit topic was een kleine 7 jaar geleden voor het laatst gepost  ;D

Je punt klopt wel natuurlijk  >:D

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai