M&G in cafe Engels tijdens het weekend van de Audioshow/ De Doelen Hifi Show

Started by Harry HT, February 15, 2005, 11:20:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

papaleo

Quote from: papaleo on March 15, 2005, 23:23:15
Ik ben a.s van de partij...wip ook nog even bij Multifoon naar binnen(als je nog naar binnen kán komen) om de maxx2 eens in levende lijfe te aanschouwen  8)

Ben dus niet van de partij...ben ziek  >:(
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kerstmanno


B.J.

Quote from: Garmt on March 18, 2005, 07:41:14
Waar? :)

We hebben het omgegooid naar Rotterdam. Waarschijnlijk Sorbonne of iets vergelijkbaar fouts.  ;D

Quote from: Menno-ert on March 19, 2005, 15:37:03
Sorry, ik heb geen bananen vandaag  :)

Maar wel radijsjes hele mooie....


FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Martin_M

Quote from: Audiofiel on March 18, 2005, 08:37:23
TIP: Aan de andere kant van het centraal station kun je overigens op zondag gratis parkeren.

Je bedoelt de parkeerplaats aan de noordkant van het station Q park P&R Proveniersplein (volgens map24)?
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Harry HT

Hoi,
Quote from: Martin_M on March 19, 2005, 19:20:34
Je bedoelt de parkeerplaats aan de noordkant van het station Q park P&R Proveniersplein (volgens map24)?
QuoteNee, ik denk dat aan de spoorsingel bedoelt wordt. Dat is dus gewoon in een staat (singel).

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Ik bedoel gewoon de wijk, grenzend aan de andere kant van het spoor. Daar kun je op zondag gratis parkeren. Check voor de zekerheid altijd de parkeerpaal waar je dichtbij staat, ik ben niet aansprakelijk voor gevolgschade... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Harry HT

Hallo,

Zo eindelijk thuis. Ik ben zwaar naar de klote.

Met SB & Ettepet nog een hapje gedaan, was super gezellig.  8)
Later schrijf nog wel wat, misschien hebben andere bezoekers nog kracht en inspiratie.

Gegroet

Harry

@ Wil: ik heb je CD gekocht, pm je huisadres anders even

@ Papaleo: balen zeg, beterschap in ieder geval
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

SpeedyAndré

Quote from: Audiofiel on March 19, 2005, 21:05:09
Ik bedoel gewoon de wijk, grenzend aan de andere kant van het spoor. Daar kun je op zondag gratis parkeren. Check voor de zekerheid altijd de parkeerpaal waar je dichtbij staat, ik ben niet aansprakelijk voor gevolgschade... ;)

Doe dat alleen in die buurt als je goed verzekerd bent  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Mariusz

Ben vanmiddag even langsgeweest bij Multifoon en de Doelen: het begon al goed met de Wilson Alexandria's bij MF! Alleen jammer dat ze nog niet aanstonden. Bij de Doelen was ik niet eens zo onder de indruk van de Wilson Audio Sophia en de Marantz PM-11 met de Piega. De organische gevormde Tannoy sattelietjes (ben ff naam kwijt, arena oid) klonken echter zowel op de Myryad als de Onkyo 5000 erg goed, de beste sub-sat die ik ooit gehoord heb! Echt een verrassing. Echte kwijlstukken vond ik de Einstein versterker 'the absolute tune' met de Totem Rainmaker! Klonk echt heel goed, een iets te fel hoog misschien, maar verder mooi ruimtelijk, veel diepte, kracht en snelheid. Leuke dag!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Spacebass

Papaleo, jammer dat je er niet bij kon zijn  :( beterschap!

Erik was Engels vrij snel uitgevlucht toen het subwoofer/HT verhaal ingezet werd door Ettepet, dus echt lang hebben we hem niet gezien, maar goed, hij woont bij mij om de hoek, dus wellicht kan ik hem nog eens overhalen om zijn Chord eens langs te brengen.

Na de drankjes zijn we de luisterruimten op gaan zoeken. Harry had heel verrassend een Burmester CD bij zich met Hugh Masekela erop, dus we besloten de boel ff op zijn kop te gooien en al die klassieke en tingeltangel cd's te vervangen door kleurrijke Afrikaanse sferen, alhoewel het nummer natuurlijk niet echt vrolijk is als je naar de teksten luistert.

Was nog iemand die bijna de CD gekaapt had, je kent ze wel, van die types die met een schrijfblok lopen om de titels van die audiofiele Cd's te noteren en dan met zijn winterjas voor de fronts gaat staan  ::)  ;D

Maar goed, de charmes van Harry werkte goed en hij kreeg het elke keer weer voor elkaar dat ze bereid waren zijn CD erin te proppen. Ergens op de helft van de luistersessies waren we inmiddels berucht, want bij de derde luisterruimte wist de man te vertellen dat we in de kamer ertegen over geweest waren. Stom verbaast zag ik de man de Cd'tje er na 15 seconden eruit halen........maar alleen om hem te vervangen voor de originele CD  8) Tjee klonk een stuk beter!

Zelfde gebeurde eigenlijk bij de Xanadu/Moon set. Ook hij had het origineel.... Eigenlijk was dit de enige set die mijn aandacht wist te trekken door eigenlijk niets verkeerd te doen wat mij betreft. Je kon er intens naar luisteren, maar ook rustig afstand nemen. Veel muziek zonder de details te veel te verbloemen, wellicht iets te ingetogen maar toch! Het enige nadeel wat ik ook ervaarde bij de andere systemen die ik gehoord heb is dat het geluidsbeeld voor mij te laag stond, dus heb ik bij bijna elke sessie op de grond gezeten  ;D Het klonk wat ingetogener maar wel realistischer voor mij.

De JMLab's hadden iets heel raars... ik kon zoeken wat ik wilde, maar op de voorste rij kon ik met geen mogelijkheid een stabiel geluidsbeeld vinden...heel onrustig alsof de muziek langs mij heen vloog. Verder achterin de ruimte klonk het weer wel homogeen en de dynamiek leeg erg veel op die van mijn omega's, de onrust bleef ik echter houden (in veeeeel kleinere mate welliswaar). Zal misschien ook aan de ruimte gelegen hebben.

Bij Medevoort stond een heuse 5.1 set-up volgens ITU standaard (zover ik zo 1 2 3 kon zien). Ook nu had ik weer het probleem dat de 100% gelijke center het beeld naar zich toe trok en dat ertussen de fronts en de center in (links en ook rechts) een apart hoorbaar geluidsbeeld was waarbij het leek alsof daar de ruimte lag wat door de center naar de luisteraar toegetrokken werd... als je van boven af zou bekijken zie je het plaatje zoals toegevoegd. Ook hier leek de piano op de grond te liggen en niet op poten te staan...ik kan er niet aan wennen denk ik, misschien te veel geconditioneerd door mijn eigen set  ???

De Graaf (?) set overleefde te Masekela cd niet echt en ik had steeds het idee dat ik op iets wachtte wat maar niet kwam, misschien dat ettepet of Harry er iets over kan vertellen, maar twas duidelijk niet mijn smaak.

Naim kon mij op geen enkele manier bekoren, ik miste elke link met wat ik hoorde, terwijl harry zich er wel in kon vinden volgens mij.

Er was nog een set (geen idee wat het was) waar het overduidelijk was dat de set prachtig klonk voor het analoge werk, maar met een CD erin stortte wat mij betreft de boel in en werd het een kil en afstandelijk geheel...

Raar genoeg vond ik dus de xanadu/moon set (bescheiden maar heerlijk muzikaal) de meest "kloppende" set terwijl de JMLab wat meer mijn normale smaak (maar dan zonder de onrust) benaderde.

Leuke dag gehad, maar uiteraard blijft het het leukste om wat forumgabbers te ontmoeten  O0


ps
We hebben de sets niet in bovenstaande volgorde bezocht  ;)

Audiofiel

Quote from: SpeedyAndré on March 19, 2005, 21:31:24
Doe dat alleen in die buurt als je goed verzekerd bent  ::)
André  8)
Onzin! Ik parkeer al 8 jaar in die buurt want er wonen goede vrienden van mij en er is nog nooit iets voorgevallen bij hun of hun gasten... 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Wat zitten jullie nou te lullen over parkeren  ;D Heb ik zoveel moeite zitten doen om een leuk stukje te schrijven zitten jullie te mieren over wielklem en co ::)  ;D  ;D

Kerstmanno


SpeedyAndré

Quote from: Audiofiel on March 20, 2005, 00:01:21
Onzin! Ik parkeer al 8 jaar in die buurt want er wonen goede vrienden van mij en er is nog nooit iets voorgevallen bij hun of hun gasten... 8)

Misschien hadden de junks toen toevallig vrij  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Marco

Quote from: Spacebass on March 19, 2005, 22:53:53


Maar goed, de charmes van Harry werkte goed en hij kreeg het elke keer weer voor elkaar dat ze bereid waren zijn CD erin te proppen. Ergens op de helft van de luistersessies waren we inmiddels berucht, want bij de derde luisterruimte wist de man te vertellen dat we in de kamer ertegen over geweest waren. Stom verbaast zag ik de man de Cd'tje er na 15 seconden eruit halen........maar alleen om hem te vervangen voor de originele CD  8) Tjee klonk een stuk beter!



Grappig,

Ik stond achterin toen dat gebeurde. Ik vond het al een rare man. Toen die inderdaad na 15 sec. de cd van een bezoeker (jullie dus, maar dat wist ik niet) eruit haalde, was ik gelijk weg.

Toppers en floppers van de shows:

Toppers vond ik (weer) Dynaudio i.c.m. Arcam. Zeker als je de prijs/kwaliteit-verhouding bekijkt. Voor zo'n 'bescheiden' speaker wordt er gewoon een zeer strak geluid weergegeven.
Verder waren de 'Darth Vaders' van Von Schweikert indrukwekkend, maar dat mag dan ook wel voor die prijs (set van 175.000,--)
Bij Engels konden eigenlijk alleen de Focals mij bekoren. Ook de monitors van Focal gaven mij de indruk van een grote speaker.
En uiteraard was de Wilson demonstratie bij Multifoon waanzinnig. Alleen daarvoor moet iedereen al beslist gaan !!

Tegenvallend waren de Totems. Erg raar, want Totem kan wel mooi klinken, maar dit sloeg nergens op.
Ook de Finals, die ik eindelijk eens een keer kon horen, vielen mij tegen. Een erg dun geluid.
En zoals elk jaar was de gehanteerde muziek weer bagger. Ze leren het nooit... Van het eerstvolgende merk dat ooit weer demonstreert met Norah Jones neem ik nooit meer iets af, al is het gratis :)

Maar al met al een aardig dagje.

Groeten,
Marco









Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

Audiofiel

Quote from: Jack van Dijk on March 20, 2005, 00:02:13
Ik zou zelf gewoon voor de parkeergarage onder het plein voor de doelen gaan. Dan kost het wel wat, maar dat kan uiteindelijk nog wel eens goedkoper zijn.
Dan gaat het HEEL erg prijzig worden. De mijne is 2,5 meter hoog... :-\
En inderaad is er met die vriend zijn auto niets gebeurd in 4 jaar tijd. Ik heb het niet over straten direct grenzend aan het station, maar 3 minuten lopen er vandaan. Overigens is een parkeergarage net zo goed een 'supermarkt' voor junkies.

@Spacebass en Marco: leuke verslagen! Grappig te horen dat er verschillende meningen zijn over bijvoorbeeld de Totems.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

QuoteBij Engels konden eigenlijk alleen de Focals mij bekoren. Ook de monitors van Focal gaven mij de indruk van een grote speaker.
Waar zat je in de luisterruimte?

Ik ben overigens bewust niet naar de Doelen gegaan na mijn ervaringen van vorig jaar  ::) Jammer genoeg heb ik de demo bij Multifoon gemist  :(

Quote from: Menno-ert on March 20, 2005, 00:55:22
Veel gepraat, weinig wol ::) ;)
LOL  ;D We gingen ook niet naar een "wollen sokken" beurs Menno  ;D

Kerstmanno

Quote from: Spacebass on March 20, 2005, 09:23:41
Waar zat je in de luisterruimte?

Ik ben overigens bewust niet naar de Doelen gegaan na mijn ervaringen van vorig jaar  ::) Jammer genoeg heb ik de demo bij Multifoon gemist  :(
LOL  ;D We gingen ook niet naar een "wollen sokken" beurs Menno  ;D

;)


Jongens, veel plezier vanmiddag, ik ga nu op weg naar Ajax - PSV! Mijn uitgebreide verslag volgt vanavond ;D