M&G in cafe Engels tijdens het weekend van de Audioshow/ De Doelen Hifi Show

Started by Harry HT, February 15, 2005, 11:20:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: wil on March 21, 2005, 13:34:36
Tjonge, ik zie nu pas hoe groot die Halcro's zijn  :o :o :o
En van dichtbij zijn ze nog groter:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

Quote from: Audiofiel on March 21, 2005, 13:15:39
Multifoon_Wilson_Martin__Miranda.jpg (69.28 KB, 600x400.)

Hé stinkerd ;D Je had dus toen al door dat wij het waren :o

Ik meende je ook al te herkennen van verschillende foto's van het forum maar wist het pas zeker bij Engels.

Je moest bij de MultiFoon-demo wel in het midden zitten vond ik. Aan de kant hoorde je toch teveel één speaker (uit ervaring weet ik dat dit veel beter kan met Wilson speakers).
De kamer was idd af en toe te klein voor het volume waarmee gespeeld werd maar geweldig wat een authoriteit, gemak en vanzelfsprekendheid waardoor je dit eigenlijk niet eens zo doorhebt.
Ik vond dat er een geweldig mooie transparent set stond te spelen (stage heb ik met Wilsons ook wel eens duidelijker gehoord) maar de bewondering kwam pas echt toen ik alle andere sets hoorde bij Engels.

Ik was bang dat thuis alles in zou storten maar dat viel gelukkig mee. Het was bij MultiFoon toch een heel herkenbaar geluid maar met meer kwaliteit in alles.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on March 21, 2005, 14:02:13
Hé stinkerd  Je had dus toen al door dat wij het waren
Nee hoor, maar de sluiter was al afgegaan. ;D Ik dacht M&M is of Hans Klok met ega of die jongen op de eerste rij met vriendin. Beide 'setjes' hadden zelf al Wilson's thuis...

QuoteIk was bang dat thuis alles in zou storten maar dat viel gelukkig mee. Het was bij MultiFoon toch een heel herkenbaar geluid maar met meer kwaliteit in alles.
Ik heb vanochtend ook even de electrostaten laten 'werken'. Zelfs direct na aanzetten was ik alweer gerustgesteld. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Martin_M on March 21, 2005, 14:02:13
Ik was bang dat thuis alles in zou storten maar dat viel gelukkig mee.

Martin

Dat zou toch wel een erg duur geintje worden....  ;D

Maar hebben ze niet gewoon wat metal gespeeld?? (of mocht je geen verzoekjes doen... )

Scarp

Quote from: Audiofiel on March 21, 2005, 14:19:12
Nee hoor, maar de sluiter was al afgegaan. ;D Ik dacht M&M is of Hans Klok met ega of die jongen op de eerste rij met vriendin.
Hans Klok is homofiel trouwens. Dus die optie viel gelijk af.

Audiofiel

Quote from: Scarp on March 21, 2005, 14:23:24
Hans Klok is homofiel trouwens. Dus die optie viel gelijk af.

Hij heeft anders altijd prachtige vrouwen in zijn shows. Valt hij soms op die zonen van Kazan?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

Quote from: Audiofiel on March 21, 2005, 14:19:12
Nee hoor, maar de sluiter was al afgegaan. ;D Ik dacht M&M is of Hans Klok met ega of die jongen op de eerste rij met vriendin. Beide 'setjes' hadden zelf al Wilson's thuis...

Dat was michiel van de hifi-winkel uit Eindhoven (kleine wereld). Denk je dat ik wat 'geluk' heb dat ik met m'n ega m'n hobby deel. Hij zoekt gewoon een vriendin uit die ook een setje Wilson Watt/Puppy's heeft ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on March 21, 2005, 14:33:55
Dat was michiel van de hifi-winkel uit Eindhoven (kleine wereld). Denk je dat ik wat 'geluk' heb dat ik met m'n ega m'n hobby deel. Hij zoekt gewoon een vriendin uit die ook een setje Wilson Watt/Puppy's heeft ;D
Je bedoelt die 'fragiele' motorjack permanent dame rechtsvoor? Die past wel 8 keer in zo'n Watt/Puppy...  :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

Quote from: Audiofiel on March 21, 2005, 14:37:18
Je bedoelt die 'fragiele' motorjack permanent dame rechtsvoor? Die past wel 8 keer in zo'n Watt/Puppy...  :o

Yep! Maar Watt/Puppy is best een bescheiden speaker hoor qua formaat.

Ik was nog even vergeten te vermelden dat Michiel dus zelf ook al een setje had staan (weet niet of hij nu 4 stuks in surround gebruikt).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Michiel was zelf ook vrij klein van stuk geloof ik. Zijn Wilson worden betaald uit het Durob-salaris? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Quote from: Audiofiel on March 21, 2005, 14:19:12
Ik dacht M&M is of Hans Klok met ega

Whoahaha, toen Martin nog gewoon zijn fotootje in zijn profiel had staan maakte ik dezelfde vergelijking...ben blij dat ik dus niet de enige ben ;D

mvrg

Patrick

ps. @Martin...een vergelijking qua uiterlijk dan, niet wat betreft geaardheid ;D ;)

mvrg

Patrick

Martin_M

Quote from: patrick_vdb on March 21, 2005, 15:23:13
Whoahaha, toen Martin nog gewoon zijn fotootje in zijn profiel had staan maakte ik dezelfde vergelijking...ben blij dat ik dus niet de enige ben ;D
Nou ja, dat vind ik dus zelf helemaal niet want die Hans heeft toch een heel ander gezicht (toch?).
Maar ik heb eens op één dag meegemaakt dat ik in de winkelstraat liep en een paar gingen smoezen 'hé, daar heb je Hans Klok?' en even later een paar meisjes (jaar of 12) aan me vroegen of ik ook kon goochelen. Dan moet er wel iets van waarheid inzitten en was het tijd om naar de kapper te gaan :(
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi Martin,

Quote from: Martin_M on March 21, 2005, 15:28:14
Dan moet er wel iets van waarheid inzitten en was het tijd om naar de kapper te gaan :(

Het zal idd puur door die gouden lokken komen 8) ;)

Advies: Laat die Hans zijn eigen haar maar knippen en behoud je eigen bos ;D

mvrg

Patrick

Martin_M

Quote from: patrick_vdb on March 21, 2005, 15:30:24
Advies: Laat die Hans zijn eigen haar maar knippen en behoud je eigen bos ;D

Wees maar niet bang. Ik ga toch vaak gewoon m'n eigen weg ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on March 21, 2005, 15:28:14
Maar ik heb eens op één dag meegemaakt dat ik in de winkelstraat liep en een paar gingen smoezen 'hé, daar heb je Hans Klok?' en even later een paar meisjes (jaar of 12) aan me vroegen of ik ook kon goochelen. Dan moet er wel iets van waarheid inzitten en was het tijd om naar de kapper te gaan :(
Als meisjes van 12 vragen of je wilt goochelen moet je uitkijken. Je hebt zo een proces aan je leren broek. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Quote from: Audiofiel on March 21, 2005, 15:35:50
Als meisjes van 12 vragen of je wilt goochelen moet je uitkijken. Je hebt zo een proces aan je leren broek. :-X

Dat doet me meteen denken aan een mopje met Hans en twee duimen ;D

Enfin, we raken wat off-topic op deze manier :-\

mvrg

Patrick

garmtz

On topic...  ::) ;D

Ik vond eigenlijk geen enkele demo 100% overtuigend. Overal hoorde ik teveel hifi en te weinig muziek. Uitzonderingen waren de CEC set op Xanada (Moon niet gehoord), die in de buurt kwam, maar helaas door een slechte opstelling en speakers die wat opener en losser mochten klinken niet helemaal top was en bij de NAIM set, die mij qua sound niet aansprak (kwam door de NAIM speakers, ik hoor liever Sonus Faber op NAIM), maar wel muziek maakte: ritmisch, los, vrij etc.

Vaak ook veel te veel hoog, vooral merkbaar bij de JM Lab set: zoveel hoog ZIT er niet in muziek! De Master speakers met veel te dure apparatuur eraan wisten ook niet te overtuigen: mooi geluid, maar geen muziek. De Zingali's zijn niet mijn 'cup of tea': te gekleurd en te gemaakt. Daar kan geen bron of versterker wat aan veranderen. De grote elektrostaten van Final konden mij wel bekoren: behoorlijk full-range en met een enorme kracht (mede geholpen door de Bryston eindbakken). Verder ook snel en homogeen, zaken die belangrijk zijn om niet afgeleid te worden door 'tweeter/woofer'. Ook de MC set (de grote) had potentie, maar de speakers mogen homogener wat mij betreft. Bij de kleine MC-tjes plakte het geluid aan de speakers.

Tjee, allemaal niet zo positief...  :-\  Ook niet de Multifoon set, die volgens mij veel beter had kunnen worden getuned en in een veel te kleine ruimte stond. Zelfs achteraan had ik nog het idee dat het geluid nog 'samen moest komen'. Ik vond ook het geluid een bepaalde menselijke warmte missen.

Vorige week hoorde ik de Sophia op Goldmund in dezelfde Multfoon ruimte en dat vond ik wel erg mooi, had de mooiste klank van de show kunnen worden! Jammer dat men dan voor de show naar zo'n top-set moet grijpen die veel moeilijker goed te krijgen is...

Ik vraag me af of het de show-condities, mijn eigen stemming of iets anders was, maar het muzikaalste geluid dat ik dit weekend hoorde was bij Jiri thuis: Tannoy TD12, aangestuurd door 47 Labs met ML 390S bron...

Vond de ontmoetingen wel weer erg leuk en gezellig, is tegenwoordig eigenlijk nog wel de voornaamste reden om weer even langs te gaan... :)  Zou ik blasé zijn geworden in de loop der jaren? Of gewoon te kritisch?

AppleMies

Hoi Garmt,

Ik heb hier weinig meer aan toe te voegen.  Ik ben de laatste tijd niet vaak meer door hoge werkdruk op het forum te vinden dus ik wilde mijn ervaringen van gisteren niet weer direct negatief openen maar ook ik heb weinig interessants gehoord.  Eigenlijk viel het mij kwa luisterervaringen inderdaad allemaal erg tegen. De dure set i.c.m. Von Zweikert. Tja, het zal allemaal wel heel veel kosten hoor maar ik werd er niet koud of warm van. Later hoorde ik dat de spanning daar nogal eens onder de 205 V zakte. Dat helpt ook niet echt natuurlijk. De JMLab Diva was het ook niet helemaal dit keer, jammer. Ze klinken echter fantastisch weet ik want ik mocht ze ook al eens beluisteren in andere condities.  De ruimte zal zeker negatief hebben bijgedragen. Totem - Rega.  Binnengelopen en gelijk weer naar buiten.....Brrrrr.  Wat slecht. Dynaudio, ik vind nog immer dat je daar geen miskoop doet. Die Audience is toch een heel mooi speakertje.

Ook lijkt het ieder jaar droeviger en droeviger te worden kwa muziekkeuze.  Ik wordt onderhand wel erg doodziek van al die oh zo veilige non-muziek die op de zilveren schijf zijn gefikt om het allemaal maar safe te laten klinken. Geestdodend en bepaald niet inspirerend. Het merendeel van die rommel klinkt op mijn wekkerradio nog lekker.   Met weemoed denk ik terug aan 1 of 2 jaar terug waar de man van het Nederlandse speakermerk Audiolab zowaar op de AXIS Rage Against The Machine - Killing In The Name durfde te draaien. Wie dit kent nummer? Snoeihard beukende rock wat een speaker OOK moet kunnen weergeven. Kijk, DAN toon je ballen als je zonder schroom ook DAT soort muziek durft te draaien.  De JMLab wilde geen "herrie" op zijn speakers.  M.a.w, de muziek die IK beluister valt dus onder de categorie herrie en die van de heren importeurs onder muziek.....jaja.

Ik ben meer en meer gecharmeerd van de pogingen van Vincent.  Die gasten maken echt prachtige componenten. Ik ben heel serieus als ik zeg dat ik de mogelijkheden van deze HT pre-amp i.c.m. met de DVD speler ga overwegen als alternatief voor mijn huidige T+A set. 1 HT pre met de DVD en 5 Genelec 8050A zou mij wel eens kunnen bekoren.

Anyway, al met al vond ik de sfeer in Engels wel lekker. De Doelen moet echt iets aan het concept gaan doen. 10 Euro voor erg weinig inhoud en een wel erg ruim opgezette (galmende) show. Niet om het geld, om het principe.  Er is tenslotte ruimte genoeg daar.


gr.


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Mariusz

Garmt: ik ben het met je eens dat JMlabs vaak teveel hoog produceren, bij de Diva gister was het inderdaad behoorlijk over de schreef. Verkeerde component/kabelkeuze kan dit behoorlijk benadrukken. Gelukkig is het bij mij thuis iets minder, al zoek ik nog steeds een kabel die de kwaliteit van een Kimber 8TC heeft maar het hoog niet zo benadrukt. Dat komt de klank beslist niet ten goede! In de frequentiesweeps is de Berylliumtweeter overigens erg neutraal ??? Zegt dus ook niet alles...
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

garmtz

Quote from: Mariusz on March 21, 2005, 20:29:34
Garmt: ik ben het met je eens dat JMlabs vaak teveel hoog produceren, bij de Diva gister was het inderdaad behoorlijk over de schreef. Verkeerde component/kabelkeuze kan dit behoorlijk benadrukken.

Dat neem ik direct aan van je!

QuoteGelukkig is het bij mij thuis iets minder, al zoek ik nog steeds een kabel die de kwaliteit van een Kimber 8TC heeft maar het hoog niet zo benadrukt. Dat komt de klank beslist niet ten goede! In de frequentiesweeps is de Berylliumtweeter overigens erg neutraal ??? Zegt dus ook niet alles...

Nordost Blue Heaven zou wel eens een goeie kunnen zijn: extensie zonder scherpte... En juist een neutrale tweeter zonder afval kan in een weinig gedempte kamer wel eens te 'bright' zijn.

B.J.

Quote from: AppleMies on March 21, 2005, 18:46:31
..........
   Met weemoed denk ik terug aan 1 of 2 jaar terug waar de man van het Nederlandse speakermerk Audiolab zowaar op de AXIS Rage Against The Machine - Killing In The Name durfde te draaien. Wie dit kent nummer? .............

gr.


AppleMies

Hier iemand. Killing in the name of is erg lekker. Die eerste bas tonen zijn super!
Voorheen altijd veel naar Rage geluisterd (incluis concerten)

Spacebass

Jez!!!!  :o  :o  :o Dit geloof je toch niet  :o

QuoteBij Analogue Audio werd door de aanwezige bezoekers intensief geluisterd naar een erg fraaie set.
QuoteResultaat van al dat fraais... één van de beste demo's in Grand Café Engels!
bron

Sorry hoor, maar dit kan gewoon niet!

eric_audio

Quote from: Garmt on March 21, 2005, 18:14:58
Ook de MC set (de grote) had potentie, maar de speakers mogen homogener wat mij betreft.

Daar stonden toch die speakers met band tweeters? Toen wij daar waren, vond ik in ieder geval het hoog te geprononceerd. Wat vermoeiend op de lange duur, vrees ik.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Quote from: Spacebass on March 23, 2005, 00:35:16
Jez!!!!  :o  :o  :o Dit geloof je toch niet  :o
bron

Sorry hoor, maar dit kan gewoon niet!

De enige verklaring die ik kan hebben is dat zij geluisterd hebben naar de Callas Diva speakers en niet de Zingali's.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Martin_M

Of.....een kwestie van smaak.

Mij is dit weekend heel erg duidelijk geworden wat veel mensen zoeken in 'muziekweergave'.
Als het maar lekker in het gehoor ligt. Tja, dan voldoen hele andere dingen dan ik zoek.....
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)